Reis Amerika

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem
Berichten: 510
Geregistreerd: 14-12-15

Reis Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-17 21:24

Beste bokkers,

Van de zomer ga ik met mijn vader op vakantie, en het lijkt mij ontzettend gaaf om dan 2 a 3 weken naar amkerika te gaan, daar rond te reizen en wat mooie staten te bekijken(en eventuele nieuwe woonplaatsen voor mij te zoeken voor later). Voordat ik het plan om daarheen te gaan voorstel wil ik alvast wat ideeën bedenken.

Ik zat te denken aan daarheen met het vliegtuig(NY?), dan een paar nachten in NY te verblijven en dan een huurauto nemen en zo'n 4 dagen per locatie blijven. Dan weer terug na 2 of 3 weken.

Aan wat voor prijs zou ik moeten denken?
Het gaat om een volwassene en een veertienjarige.

Alvast bedankt!

Laurievc

Berichten: 4419
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Reis Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 21:39

Prijs hangt er echt helemaal vanaf hoe en wat je allemaal wilt doen. Wij (2 volwassenen, 1 kind (10, 14,18j) hebben al 3x rondgetourd in Amerika.

Alle keren +- 3 weken en was geweldig. Wij hebben Florida gedaan, NY + Washington en vorige zomer de gehele Westkust.

Mocht je vragen hebben, shoot! Foto's en reisverslagen kan ik wellicht ook nog terugvinden! :)

Supervixen

Berichten: 12835
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Reis Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 21:45

Ik heb gekeken naar dit soort reizen op internet en denk dat je op zo'n 2500 euro pp moet rekenen minimaal. Maar als je 2 weken wilt gaan en ook nog 4 dagen per locatie.. dan kom je in ny en op 2 locaties, want reizen kost ook 2 dagen. Ik zou dan zeker voor 3 weken gaan.

Yessy

Berichten: 23025
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 21:46

Alles inclusief ergens tussen de 3000 en 7000 euro ofzo? Lastig in te schatten zonder meer informatie :)

Suuskipje

Berichten: 6616
Geregistreerd: 12-11-04
Woonplaats: Zeist

Re: Reis Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 21:53

Je kan het zo duur of goedkoop maken als je zelf wil.
Ga je voor een georganiseerde reis dan moet je wat duurder rekenen. Ben je bereid er zelf tijd in te stoppen en bv steeds goedkope AirBnB's uit te zoeken dan kan je een stuk goedkoper zijn.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Reis Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 22:00

Probeer het eens in het usa topic :) hoop kennis en ervaringen daar.

Reken op zo'n 3000 pp zonder benzine eten en toegangsprijzen.

Laurievc

Berichten: 4419
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Reis Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 22:04

Het eten is inderdaad een énorme kostprijs. Als wij 8j tegenover onze laatste reis vergeleken was de prijs enorm gestegen...

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Reis Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 22:05

Vooral de 15 - 20% fooi die je nog extra betaald over je rekening tikt flink aan.
Alleen maar fastfood eten om dat te vermijden is ook zo wat

Suuskipje

Berichten: 6616
Geregistreerd: 12-11-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 22:12

Keet schreef:
Probeer het eens in het usa topic :) hoop kennis en ervaringen daar.

Reken op zo'n 3000 pp zonder benzine eten en toegangsprijzen.


3000 p.p. vind ik behoorlijk wat. Zelfs georganiseerde reizen heb ik goedkoper gevonden.
Op bv travelbird.nl kan je gave reizen vinden, zit het verblijf, de vliegreis en de auto bij in.
Met eten, benzinekosten en toegangsprijzen op de 3000 p.p. uitkomen dat vind ik dan geloofwaardiger klinken.

luuca
Berichten: 80
Geregistreerd: 21-10-12

Re: Reis Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 22:16

Ik ben ooit met de familie naar Amerika geweest, 2 weken naar het zuiden vanaf washington met een camper (tot south carolina) en 2 weken naar het noorden met een auto (tot aan de niagara falls). Heel goed te doen. Maar ik zou geen 4 dagen per locatie blijven. Eerder 1 of 2 nachten en per dag 1 of 2 uur rijden. Dan kom je misschien niet helemaal tot aan de Niagara Falls maar zie je wel veel!

Anoniem
Berichten: 510
Geregistreerd: 14-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-17 22:19

Haha, Wow! Valt wat duurder uit dan ik had verwacht.

Zelf dingen regelen is geen probleem, het is wel de bedoeling om alles enigzins in de buurt te doen(bijv. vlakbij een grens een paar dagen en dan een dag reizen en dan dus weer in de staat ernaast een paar dagen). We zijn niet van het hele luxe of dure, wat mij betreft is de hele vakantie op één locatie blijven of evt. 2 locaties ook prima, en mijn vader ook(houdt niet zo van veranderingen). Het hele naar Amerika gaan is voor mij het belangrijkst, haha. Eventueel ook nog een plan:(ik heb weinig kennis van topografie dus mocht dit op de kaart totaal onmogelijk zijn hoor ik dat graag) is om dan 2 nachten in NY te blijven, dan richting texas(trekt mij heel erg) en daar een paar nachten op familieranch voor mij en een paar nachten in een B&B of hotelletje, dan weer via NY naar huis vliegen. Maar ja, alle plannen zijn in principe welkom, een beetje laag budget zou fijn zijn(ik zeg max 2000 pp); als het maar richting Amerika is, haha.

Heel erg bedankt voor alle reacties al!

Laurievc

Berichten: 4419
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Reis Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 22:21

Als je mij een berichtje stuur morgenavond kan ik onze vakantieplannen wel eens opzoeken en even kijken wat wij toen hebben betaald. Als je dat helpt iig :)

Anoniem
Berichten: 510
Geregistreerd: 14-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-17 22:21

luuca schreef:
Ik ben ooit met de familie naar Amerika geweest, 2 weken naar het zuiden vanaf washington met een camper (tot south carolina) en 2 weken naar het noorden met een auto (tot aan de niagara falls). Heel goed te doen. Maar ik zou geen 4 dagen per locatie blijven. Eerder 1 of 2 nachten en per dag 1 of 2 uur rijden. Dan kom je misschien niet helemaal tot aan de Niagara Falls maar zie je wel veel!


Klinkt ook goed! Dankjewel!

Note: bij laatste bericht: 2000 max pp is meer voor de reis etc, incl eten en benzine is het max budget eerder richting 2500/3000 pp.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Reis Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 22:37

Maar van ny naar texas is echt heel ver weg. Dus dat moet met het vliegtuig.

Washington philidephia new york boston is mooi voor wat jij wilt :) zijn ook meerdere staten. Maar verwacht van staten dicht bij elkaar niet verschrikkelijk veel verschil.

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15112
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Reis Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 22:38

Dit topic past beter op ons forumdeel Bokt Erop Uit [BEU], dus ik verplaats het even. :)

tamary

Berichten: 29184
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 22:59

JoskaH schreef:
Haha, Wow! Valt wat duurder uit dan ik had verwacht.

Zelf dingen regelen is geen probleem, het is wel de bedoeling om alles enigzins in de buurt te doen(bijv. vlakbij een grens een paar dagen en dan een dag reizen en dan dus weer in de staat ernaast een paar dagen). We zijn niet van het hele luxe of dure, wat mij betreft is de hele vakantie op één locatie blijven of evt. 2 locaties ook prima, en mijn vader ook(houdt niet zo van veranderingen). Het hele naar Amerika gaan is voor mij het belangrijkst, haha. Eventueel ook nog een plan:(ik heb weinig kennis van topografie dus mocht dit op de kaart totaal onmogelijk zijn hoor ik dat graag) is om dan 2 nachten in NY te blijven, dan richting texas(trekt mij heel erg) en daar een paar nachten op familieranch voor mij en een paar nachten in een B&B of hotelletje, dan weer via NY naar huis vliegen. Maar ja, alle plannen zijn in principe welkom, een beetje laag budget zou fijn zijn(ik zeg max 2000 pp); als het maar richting Amerika is, haha.

Heel erg bedankt voor alle reacties al!

Plan heel goed wat je wil zien en doen, Amerika is bijna net zo groot als heel Europa (incl. westrusland). Reisafstanden zijn dus gigantisch. Kies 3-5 plekken (steden, national park, etc.), en pak een vliegtuig voor de grote afstanden. Reken ook maar op 3 weken voor je reis als je meer wil zien dan de stad waar je aankomt en 1 andere plek, het reizen zelf is ook behoorlijk vermoeiend.

_Tamara
Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 23:07

Ik ga eind mei/begin juni eerst naar New York, met de auto naar de Niagara Fallsen dan weer met de auto naar Washington. :D Onderweg naar Washington stoppen we dan nog in het Amish-gebied in Lancaster. We zijn dan 11 dagen onderweg! 4 dagen NY, 3 dagen Niagara (incl reis NY-Niagara en Niagara-Lancaster), 1 dag Lancaster en 3 dagen Washington.

We hebben dit geboekt bij Tioga Tours uit St. Jansklooster. We zijn daar terecht gekomen door verschillende goede ervaringen van mensen om ons heen (o.a. mijn ouders hebben vorig jaar met hen de westkust gedaan). Service is echt super en denken heel erg mee, maar zijn ook eerlijk. Vond ze ook niet zo duur in vergelijking tot andere dergelijke bureaus en dus echt super qua ondersteuning! Wij gaven onze wensen aan en in welk tijdsbestek dat moest gebeuren en zij kwamen net voorstellen over het programma. Als je wilt weten wat ons dat heeft gekost, stuur dan even een PBtje :)

btjeetje

Berichten: 272
Geregistreerd: 10-01-11
Woonplaats: Bruchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 23:08

Ik ben pas nog 17 dagen geweest naar San Diego en Los Angeles en heb in totaal maar rond de 1000 euro uitgegeven. Dit inclusief vliegticket, slapen, eten, uitstapjes zoals universal studios, six flags, seaworld, warner bros studios etc. Je kan het dus echt zo duur maken als je zelf wilt je moet gewoon goed zoeken. :j

Anoniem
Berichten: 510
Geregistreerd: 14-12-15

Re: Reis Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-17 10:43

Iedereen hartstikke bedankt!

Als ik weer thuis ben zal ik op mijn laptop gaan rondzoeken op reisorganisaties om een beetje te oriënteren!

Anoniem

Re: Reis Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 15:27

Wij hebben een paar jaar geleden een rondje Boston - Cape Cod - White mountains - Niagara Falls (Canadese kant) - Washington - Philadelphia - New York gedaan. Was echt een onwijs mooie reis maar heel veel meer stops dan dit zou ik niet doen in 3 weken. Wij hadden bij sommige onderdelen echt nog wel langer willen blijven.

1 a 2 nachten per stad zou ik persoonlijk zonde vinden, juist omdat sommige grote steden (vooral Washington, New York en Boston in mijn reis) zo veel te bieden hebben en juist zo leuk zijn om op je gemak te ontdekken. Met twee onvolledige dagen in een stad is de neiging denk ik heel groot om alleen de highlights te bekijken en dan weer weg te gaan, terwijl ik dat juist persoonlijk de minst leuke dingen van de steden vond.

Afstanden zijn gigantisch groot. Het lijkt een mini stukje, maar wij hebben er twee dagen over gedaan om van Niagara naar Washington te rijden. Verkijk je daar dus niet op en bereid ook je vader erop voor dat hij lange stukken zal moeten gaan rijden, kan het me best voorstellen dat niet iedereen dat wil tijdens z'n vakantie.
Verder qua prijzen durf ik er niet heel veel over te zeggen omdat ik destijds niet echt bezig was met het budget, maar ik ga wel mee met voorgangers dat je het zo goedkoop of duur kan maken als je zelf wilt. Wij hebben behalve in New York altijd in motels geslapen een stukje buiten de stad, dan heb je iets minder luxe maar ik vond het zeker niet tegenvallen. Vaak zelfs nog een zwembad oid erbij.