enkelhoge "sneakers" die onder "alles" gaan.

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Ayasha
Blogger

Berichten: 57829
Geregistreerd: 24-02-04

enkelhoge "sneakers" die onder "alles" gaan.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-17 13:13

Goed, ik had geen idé hoe ik de topic-titel moest zetten.
Ik moet aan de orthopedische schoenen, allemaal prima, het irritante k*tgesprek mat de controle-geneesheer is gevoerd -alsof je die dingen voor je lol aan schaft-. En binnekort zal ik een oproeping ontvangen om te gaan laten zien wat ik nu graag wil.
De schoenmaker waar ik ga kan hele leuke schoenen maken (de voorbeelden die daar stonden zag je amper aan dat het orthopedisch schoeisel was.) dus ik mag van hem gewoon foto's mee brengen van schoenen die ik mooi vind en dan proberen zij ze zo goed mogelijk na te maken met natuurlijk de aanpassingen die voor mij nodig zijn. Maar die proberen ze zo "in te werken" dat die van buitenaf niet of beperkt zichtbaar zijn. Ik mag ook kiezen uit hun foldertje maar hij zei "we vinden het ook altijd leuk om wat nieuws te krijgen, dan hebben wij ook weer ideeën.

Nu is het zo dat je maar 1 keer per jaar een paar mag "aanschaffen" dat terug betaald is (en gezien het geen goedkoop grapje is zal dat voor mij ook bij die 1x per jaar blijven.) dus zeker het eerste paar moet ik heel bewust gaan kiezen. (gezien er een soort levenslange garantie op zit en zij de "vorige schoenen" gratis op lappen is het vanaf het 2e paar iets makkelijker.)

eerst zat ik tussen bottines te kijken en daarin was er keuze zat máár toen dacht ik: "je krijgt 1 paar" en dat gaat echt per 365 dagen dus niet per lopend jaar. Indien ik uit ga heb ik wel een botje waar ik vrij goed op kan lopen dus deze schoenen moeten geschikt zijn voor dagelijks gebruik. Dwz: ze moeten onder een jogging kunnen voor bij de kinesist maar het zou ook fijn zijn als ze 'elegant'/ neutraal genoeg zijn om onder een sportieve rok/korte broek te kunnen in de zomer.

De enige eis waar ik persoonlijk rekening moet houden is dat de schoen tot over de enkel moet komen. Dus het moet een wat hogere schoen zijn. Die hogere sneakers van bv reebok zijn al hoog genoeg normaal. :)

Hebben de meer mode-bewuste bokkers misschien ideeën in welke richting ik kan gaan zoeken voor een hogere sneaker (dus over de enkel, niet er onder uit gesneden) ie ook onder een sportieve rok/jurk past?

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie


Muppett
Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-04-09
Woonplaats: Nederbelg in België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 13:18

Ik vind enkelhoge vans of leren allstars persoonlijk erg gaaf. Kunnen imo overal onder

Allerliefste dikke bruine vriendin
16 maart 2001 ~ 25 mei 2021
Voor altijd in mijn hart

Es_ther

Berichten: 18690
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 13:19

Leren Allstars? Ik vind ze altijd wel stoer onder een jurk of rokje.
Esprit heeft ook van dat soort schoenen, maar geen idee of ze echt over je enkel gaan zeg maar.

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57829
Geregistreerd: 24-02-04

Re: enkelhoge "sneakers" die onder "alles" gaan.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-17 13:20

Ik ga eens zoeken op all stars! Daar had ik zelf nog niet aan gedacht! :D

Zouden Vans niet snel "te grof" worden? Of heb ik de verkeerde modellen in gedachte? (ik ken vooral de lage brede schepen zeg maar :P )

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

ontherun
Berichten: 4942
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 13:22

Het eerste waar ik aan denk is een timberland/Steve madden achtige veterschoen. Die is wat hoger, en kan overal onder... of, ik draag dit overal onder :')
Afbeelding

Edit. Je hebt dan wel een echt goede schoenmaker nodig, niet eentje die denkt ooooh! Maar dat is dat en dat nogal orthopedische schoen! En jij vervolgens nog met een lelijke schoen rondloopt :')
Laatst bijgewerkt door ontherun op 17-01-17 13:23, in het totaal 1 keer bewerkt


123321
Berichten: 4366
Geregistreerd: 05-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 13:22


Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 13:23

Vans heeft volgens mij ook wel wat elegantere modellen :j

Ik zou inderdaad eens kijken naar Allstars, die passen werkelijk overal bij, trek ik echt overal onder aan :')
Verder heeft Adidas of zoals jij zegt Reebok vaak ook wel wat modellen die gewoon casual maar toch netjes zijn!

Equisync. Sportmassage voor paarden. PB voor een afspraak of informatie.
Andor <3
You're perfectly perfect to me.

Dizzy505
Berichten: 1587
Geregistreerd: 03-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 13:26

Ik zou zelf eerder voor een schoen gaan die op all stars lijken want deze zijn in de zomer en in de winter te dragen. Dit vind ik bij bijvoorbeeld Timberlands niet het geval

eva1969

Berichten: 4025
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 13:30

Afbeelding
Dit misschien iets voor je?
Edit: het zijn sneakers van Gabor

Insta: ArtbyEvaRoeters

ontherun
Berichten: 4942
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: enkelhoge "sneakers" die onder "alles" gaan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 13:33

Materiaal is toch warm in de zomer, onafhankelijk van het model. Dus wat dat betreft maakt all star/timberland weinig uit. Die van mij met bont ga ik inderdaad in de zomer niet dragen nee _O-

Anoniem

Re: enkelhoge "sneakers" die onder "alles" gaan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 13:35

Ik zou persoonlijk eerder gaan voor een model als Timberlands dan voor een AllStar-achtig model. Afhankelijk van de stoffen die gebruikt worden denk ik dat bijvoorbeeld All Stars in de winter wel eens veel te koud zouden kunnen zijn..

Misschien iets in de trant van Doc Martens? Die draag ik zelf het hele jaar door, en ze blijven imo altijd wel 'in de mode'.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57829
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-17 13:36

Wat kunnen bokkers toch super behulpzaam zijn!! Thanks allemaal! Ik reageer straks of morgen uitgebreider (als ik e.e.a heb kunnen op zoeken ook :P ) want heb nu pas door dat het al half twee is! :oo

Maar al enorm bedankt voor de reacties!! :D

Doc martens en timbalands gaan niet echt onder een rok denk ik? :o Ik denk daarbij meteen aan bergschoenen (zo noemden wij ze vroeger. :o)

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Urbanus

Berichten: 44932
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 13:36

Hoe duur is duur? Is een crowdfunding iets geen idee? Dan kun je misschien 2 paar nemen, scheelt al weer iets.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

ontherun
Berichten: 4942
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: enkelhoge "sneakers" die onder "alles" gaan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 13:38

Makkelijk 1000-3000€. In Nederland dan wel, ik weet niet wat ze in België kosten. Toevallig krijg ik enigszins wel iets mee met orthopedische schoentechnologie als podotherapeut in de opleiding, dus als je vragen hebt ayasha staat mijn pb box open ;)

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 13:41

Afbeelding

En wat met zoiets? Ik heb deze in cognac kleur. Zitten supercomfi, elegant en stoer tegelijk en draag ik ook onder zowat alles. Miniem sleehakje maar dat zie je op deze foto niet.

corine1981

Berichten: 5299
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 13:42


Koos paardloos :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 13:42

Ayasha schreef:
Wat kunnen bokkers toch super behulpzaam zijn!! Thanks allemaal! Ik reageer straks of morgen uitgebreider (als ik e.e.a heb kunnen op zoeken ook :P ) want heb nu pas door dat het al half twee is! :oo

Maar al enorm bedankt voor de reacties!! :D

Doc martens en timbalands gaan niet echt onder een rok denk ik? :o Ik denk daarbij meteen aan bergschoenen (zo noemden wij ze vroeger. :o)

Ik draag juist Doc Martens onder rokjes :D De 1460's zijn echt niet zo lomp! Maar het gaat erom dat jij er blij mee bent natuurlijk, je moet geen schoenen kopen waar je geen wauw-idee bij hebt.

Hutcherson

Berichten: 7288
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: enkelhoge "sneakers" die onder "alles" gaan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 13:49

Ik vind laarzen van Mustang altijd mooi, alleen meestal hebben die een hak.
Overigens heb ik een oud collega die heeft gewoon zwarte enkel fixerende schoenen heeft (dus relatief laag) en die heeft en Nike logo's op laten zetten. Je ziet er echt niks aan. Ja van de voorkant als je er recht voor gaat liggen dan zie je dat ze boller zijn op de enkels en bij de binnenzijde voet.

Moet je echt laarzen hebben? Of hogere schoenen ivm de ondersteuning?
Want laarzen zijn moeilijk in de zomer natuurlijk, maar als je geen keuze hebt dan doe je er weinig aan.
Verder vind ik die timberland laarzen super gaaf, maar dat moet echt je smaak zijn.

dieseltje09

Berichten: 1849
Geregistreerd: 26-11-13

Re: enkelhoge "sneakers" die onder "alles" gaan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 14:30


Op naar nieuwe avonturen ❤️

Ann_moi

Berichten: 3849
Geregistreerd: 11-04-06

Re: enkelhoge "sneakers" die onder "alles" gaan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 14:34

Ik draag mijn Dr. martens ook overal onder, maar ik kan me wel voorstellen dat die iets te lomp zijn voor je smaak.
Is een laarsje ook een optie, of moet het vooral meer een sneaker zijn?

“We must be free, but to have real freedom, you must be wild and free yourself.”
B+8 :)

xHereIsAnne

Berichten: 317
Geregistreerd: 10-02-15
Woonplaats: Riessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 14:37

Afbeelding

ik heb sinds kort deze. En ik hou hier ZOO van.
zwart past overal onder, vind ik.
stoer, chique en past onder een rok.

i want to run, i want to hide.
i want to tear down the walls, that hold me inside.

Es_ther

Berichten: 18690
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 14:52

xhereisanne schreef:
[ [url=m/0wn19r.jpg]Afbeelding[/url] ]

ik heb sinds kort deze. En ik hou hier ZOO van.
zwart past overal onder, vind ik.
stoer, chique en past onder een rok.

Maar ze moeten boven de enkel uitkomen :).
Of zijn er ook hogere varianten?

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 14:56


Why change the past, when you can own this day?

xHereIsAnne

Berichten: 317
Geregistreerd: 10-02-15
Woonplaats: Riessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 14:59

Es_ther schreef:
xhereisanne schreef:
[ [url=m/0wn19r.jpg]Afbeelding[/url] ]

ik heb sinds kort deze. En ik hou hier ZOO van.
zwart past overal onder, vind ik.
stoer, chique en past onder een rok.

Maar ze moeten boven de enkel uitkomen :).
Of zijn er ook hogere varianten?


HO, sorry niet goed gelezen :+
heb er totaal over heen gelezen.

i want to run, i want to hide.
i want to tear down the walls, that hold me inside.

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 15:04

eva1969 schreef:
[ [url=m/JQ9fSl.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit misschien iets voor je?
Edit: het zijn sneakers van Gabor


deze zijn gaaf! ik kan ze allen niet vinden?

...