2x ziekgemeld in korte tijd bij nieuwe baan

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Happyfeet2

Berichten: 202
Geregistreerd: 03-10-15

2x ziekgemeld in korte tijd bij nieuwe baan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-17 22:03

Hallo allemaal,

Ik schrijf het graag van me af en hoor graag wat jullie denken/aan ervaring hebben.
Ik heb sinds 1 december een vast contract op mijn werk. Nu ben ik voor de 2e keer ziek, sinds 1 december. De eerste keer was het de griep (2 dagen niet gewerkt, had daarvoor al griep maar doorgewerkt) en nu moest ik vandaag naar de spoedeisende hulp, ongelukje bij het koken.

Nu is het zo dat ze hier in Belgie ziektebriefjes uitschrijven. De dokters controleren je dus, en schrijven op een briefje hoelang je niet mag werken. Bij mijn griepje schreef ze 2 dagen uit, nu maar liefst 5 dagen zodat de wond kan beginnen met de genezing. Daarna rustig aan. Maar ik baal er dus zozozozo onwijs van, zit echt met een knoop in mijn maag thuis nu. Net een nieuwe baan, en al 2 keer ziekgemeld. Wat zullen ze wel niet denken :( Ze bellen me morgen met hoe we het gaan regelen, maar ik ben zo bang om mijn baan te verliezen. Of is dat 'te extreem' gedacht? Mijn werkgever is aardig maar staat ver van ons af, is een massaal bedrijf dus kent niet veel werknemers persoonlijk. Maakt het extra eng om jezelf ziek te melden. Ik heb aangeboden toch te komen werken, al is het maar met kleine dingen helpen, de zaak openen en sluiten, studenten aan te sturen etc; maar dat mag verzekeringstechnisch niet zeiden ze.

Iemand hetzelfde meegemaakt? Ziek zijn tijdens je eerste werkweken? :( Ik ben nevernooit ziek, en nu dus al 2 keer. Hoe reageerde jullie baas?

"We as people, might be as the birds. They undergo storms, winds, and they never give up.
We should not be afraid of these storms, instead we ought to have wings and fly" Rosa-These storms


Kabayo

Berichten: 13895
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 22:07

Ja ik helaas ook, dik 2 jaar terug toen ik net begon
Geen problemen mee gehad, reactie van mijn werkgever was, ziek is ziek, niks aan te doen. Lekker je bed in en maar lekker uitzieken :)

Ik was net als jou super stressig. Nergens voor nodig :+

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!


Amaranth7

Berichten: 753
Geregistreerd: 19-06-12

Re: 2x ziekgemeld in korte tijd bij nieuwe baan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 01:19

Ik was net 2 weken aan het werken bij mijn nieuwe werk toen ik een auto ongeluk kreeg en er twee weken tussenuit lag met een indeukingsfractuur en hechtingen. Werk heeft daar nooit moeilijk over gedaan.

Nanne

Berichten: 5872
Geregistreerd: 14-10-05
Woonplaats: ♥ Op Kellan's magic stick ♥

Re: 2x ziekgemeld in korte tijd bij nieuwe baan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 01:27

Je hebt een vast contract en beide dingen zijn geconstateerd door een arts.

Ik zou mij niet druk maken. :)

Zelf werk ik nu 4,5 jaar bij dezelfde werkgever en ben nu 4 keer ziek geweest. 1 x in opleidingstijd, voorhoofd en bijholteontsteking. 3 jaar later werd mijn galblaas verwijderd, toen wilde de typmiep van manager dat ik eerst naar de bedrijfsarts ging. Alsof ik het verzon :'). Manager heeft daar een stokje voor gestoken. Nu een jaar verder ben ik toevallig net 2 x een 1 week vrij snel op elkaar ziek geweest. 1 x met een ontsteking in m'n been en ik ben nu net hersteld van de griep.

Bij ons werkt het zo, als je 3 keer ziek bent in 12 maanden volgt er een gesprek. Iedere ziekmelding daarna schaalt het gesprek steeds hoger op naar de baas van de manager enzovoorts. Maar dan ligt het er uiteraard wel aan wat je mankeert. :)

When people see good, they expect good.. And I don't wanna have to live up to anyone's expectations..

jorika1986

Berichten: 5217
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 04:33

Gewoon in het gesprek laten doorschemeren dat je er zelf ook ontzettend van baalt.
Een ongeluk zit nou eenmaal in een klein hoekje.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 103 bezoekers