Katten en geurtjes

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Katten en geurtjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-17 00:34

Al heel lang roep ik dat ik nog wel eens een kat zou willen, maar om eerlijk te zijn is er een klein probleem wat mij tegenhoudt en dat is de geur, en dan vooral die van de kattenbak.

Ook vandaag weer was ik in een huis en ik liep in de keuken om wat te pakken. Aan het einde stond de kattenbak en zodra ik in de keuken kwam rook ik direct gewoom een vieze
plaslucht. En dat heb ik al zo veel gezien bij mensen die katten hebben.

Op mijn subtiele: ik ruik wat vreemds waarbij ik een paar keer in de lucht snuif := wordt eigenlijk nooit gereageerd. 'Ik ruik niets'

Ik ben een beetje bang dat als ik een kat neem andere mensen hetzelfde bij mij gaan krijgen (dat ik het zelf misschien ook gewoon niet meer ruik) en dat vind ik onwijs vies.

Ik ben wel echt een 'geurtjesmens' trouwens, dus misschien ruik ik sneller iets dan anderen. Maar hoe ervaren de katteneigenaren dat hier? Of zijn er mensen zonder katten die dit verhaal herkennen?


Eleadoras
Berichten: 482
Geregistreerd: 27-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 00:59

Ik ben ook wel een 'geurtjesmens' en ik heb sinds deze zomer aan kat. Het is gewoon ontzettend belangrijk dat je de kattenbak goed schoonhoud. Dagelijks uitscheppen is wel een must en daarnaast een keer in de week de kattenbak poetsen met bijv. bleek. Sinds kort gaat onze kat ook naar buiten en doet hij eigenlijk zelden nog binnen zijn behoefte (wat trouwens wel heel prettig is, ik had namelijk 3 kattenbakken staan i.v.m. plassen van de kat op niet gewilde plekken, en ja, dat stinkt zeker :o ).

Palmera

Berichten: 9451
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Katten en geurtjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 01:17

Als je zelf ergens van houdt (kind/hond/kat) stinkt het minder. Ik kan hondepoep van mijlenver ruiken, maar bij mij in de tuin schep ik de poep weg zonder dat het mij stoort. Voor eventueel bezoek zal dat wellicht anders zijn omdat het niet hún honden zijn.

Leg je daar gewoon bij neer. Wie echt last heeft van jouw kat en/of de geur moet maar gewoon elders met jou afspreken.

Ashleytjuhh

Berichten: 6659
Geregistreerd: 24-06-08

Re: Katten en geurtjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 01:23

Hier een kat maar nooit iemand die iets ruikt die binnen komt of hij moet net een grote boodschap hebben gedaan maar na 3 min ruik je ook niks meer. Wij hebben echt een open bak geen dichte

Goede vulling er in een elke dag de plekken er uit halen. Je hebt ook een spray die je er op kan doen :j

senna21

Berichten: 11822
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 01:28

Ieder levend wezen stinkt op z'n tijd :+ Dus ja, een kattenbak ruik je (af en toe).
Luchtjes in het huis van een ander vallen je ook eerder op. Na 45 minuten valt een geur vaak niet meer op.
Een handige plek voor de bak, goed kattenvoer en grit doet de rest.
Maar een kat die bloemetjes poept bestaat niet :D

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Katten en geurtjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 01:35

Goed voer zorgt er al voor dat de poep (bijna) niet stinkt. Maar hier ruik ik zowel poep als plaslucht nooit

Paddock paradise, training en opfok in Noord-Limburg www.ppdegangelt.nl
''Pak m'n hand maar''

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Re: Katten en geurtjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 11:30

Goed voer scheelt echt heel veel :j Toen we onze kat net hadden stonk de bak echt, daarna op vers gezet en stinkt nu absoluut niet meer.

V i d a l & R i e n a & D i a n a & T i a l d a & Y l d a u

Bloemetje75
Berichten: 1985
Geregistreerd: 19-07-11

Re: Katten en geurtjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 11:37

Het soort kattenbakspul scheelt ook. Ik had laatst ander merk hout korrels en daar hing ook een urinelucht eindeloos bij. Blij dat de zak leeg is en ik mijn vertrouwde merk weer heb.

Daihyo

Berichten: 88038
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 16:03

QueenE schreef:
Goed voer scheelt echt heel veel :j Toen we onze kat net hadden stonk de bak echt, daarna op vers gezet en stinkt nu absoluut niet meer.

Hier precies zo. Sinds ze vers krijgen, geen vieze luchtjes meer.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Yltje
Berichten: 1275
Geregistreerd: 04-04-10

Re: Katten en geurtjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 16:15

hmm ik heb wel af en toe dat ik denk bij mezelf van de lucht blijft nu wel hangen. dan maak ik inderdaad mn kattenbak weer helemaal schoon met citronella spul enzo.

Echter zit ik nog steeds met het vinden van de juiste kattenbakvulling.. heb al zoveel geprobeerd aan grote korrels kleine korrels, die plasticken korrels..

Iemand DE tip? :\

dierenfan
Berichten: 9601
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Katten en geurtjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 16:21

Ik heb dnel klonterend grit en een poes die het netjes begraaft. Staat onder een raam dat wat tocht en er naast staat de diepvries. Is een ruimte waar verder wat spullen staan die ik nooit gebruik en oud papier. Ik ruik de bak soms als ik daar ben maar meestal ruik ik niets. Ik denk dat visite sowieso niets ruikt want die komen niet in dat gedeelte van mijn huis. ;)
Mijn 3 honden zullen ze ook wel eens ruiken maar wie zich er aan stoort moet gewoon niet meer komen. Ik hou het zo schoon mogelijk ivm allergie van mezelf maar ben dagelijks veel in het bos te vinden met de honden en die zijn na afloop echt niet schoon en natte hond ruik je nu eenmaal. Hun zijn echter mijn hobby en maken mijn leven leuk. Mijn visite heeft minder waarde ;)

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33780
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Katten en geurtjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 16:23

Bij mijn vriend thuis hebben ze 3 grote raskatten en 2 kattenbakken op zolder. En dat ruik je niet hoor... Idem dito voor hun 2 herdershonden die ruik je ook niet. :P

Gewoon elke dag schoonmaken en je huis schoon houden + goed luchten.

IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Re: Katten en geurtjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 16:38

Onze kat doet haar behoefte gewoon buiten (boerderij) maar als ze binnen zit en niet naar buiten kan heb ik voor de zekerheid een bak staan. Als daar als eens wat in ligt schep ik het er zo snel mogelijk uit. Denk niet dat iemand onze kat ruikt. (hoop ik)

Ties 3/6/2015 <3

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Katten en geurtjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 16:42

Goed voer doet al een hoop.

Omdat onze katten in de woonkamer wonen, hebben we de bakken dus ook in de huiskamer.
Deze staan verdekt opgesteld in een houten kist die ook een hoop geur tegen houd.
Dagelijks mest in de bak uit, dus de geur valt reuze mee.

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn


SayaJones

Berichten: 11925
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Re: Katten en geurtjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 16:54

Het valt heel erg mee hoor :)

Als je inderdaad het juiste voer voor de kat hebt, de bak dagelijks schoon schept, goede kattengrind (doet ook veel!!) hebt, dan ruik je eigenlijk niets.
Hooguit ruik je het 5 minuutjes als je kat op de bak is geweest, maargoed, dat heb je zelf ook :+

Jax ♡
You can always tell about somebody by the way they put their hands on an animal

quintenvo
Berichten: 706
Geregistreerd: 25-03-15

Re: Katten en geurtjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 17:00

Wij hebben twee katten en wat wij doen is om deze geurtjes te vermijden is dat wij echt elke dag de kattenbak schoonmaken en 1X in de week gooien we al het grind eruit en maken we hem schoon met water en schoonmaakmiddel. Ook hebben wij kattenbakvulling hygiëne (met blauwe grind erin) en deze vind ik minder stinken dan de gewone. Ook hebben wij de kattenbak in de gang (achter) staan. Misschien helpt ook nog wel zo'n elektrische luchtverfrisser, maar dat weet ik niet. Meestal ruiken wij de bak niet en het valt reuze mee als je hem dagelijks schoonmaakt :)

mystery1980
Berichten: 4221
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 17:02

Ik had altijd kattenbakgrit met babypoeder geur, dit overstemd de nare geurtjes echt vind ik. Deed 's morgens en 's avonds altijd even uitscheppen. Bij veel mensen waar je het echt ruikt word de bak niet 2x per dag gedaan is mijn ervaring.

wil je ook lekkere parfum met korting: https://parfumado.com/
gebruik code: ZDXnaNJlb

MyrtheJ

Berichten: 3972
Geregistreerd: 16-07-05

Re: Katten en geurtjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 17:05

Hier ook geen of nauwelijks last van vieze luchtjes. Kattenbak staat op de gang. Hebben klonterend kattengrind van de AH en scheppen iedere avond de bak leeg. Ik was er ook bang voor bij aanschaf van een kat maar het valt mij 100% mee!

Roosje1606
Berichten: 207
Geregistreerd: 15-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 17:09

Goed voer en goede kattenbak vulling schelen heel erg veel! Uiteraard zo vaak mogelijk uitscheppen, dat werkt het beste :j


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 115 bezoekers