Springruiter met geknapte teugel

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
vanspeijk
Berichten: 889
Geregistreerd: 14-07-15

Springruiter met geknapte teugel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-17 00:02

Ten eerste; ik weet niet of het hier goed staat, s.v.p. verplaatsen als het elders beter past :o

Ik zag vandaag een foto van een springruiter wiens paard het op de een of andere manier voor elkaar gekregen had om het hoofdstel van zijn hoofd te schudden.

Dit deed me denken aan een foto die ik een paar jaar geleden zag van een springruiter wiens teugel geknapt was. Als ik het me goed herinner is het hem gelukt om met een hand aan de bitring verder het parcours uit te rijden. Ik heb gegoogled, maar ik kon de betreffende foto niet vinden en ik zou hem graag aan iemand laten zien 8-)

Weet iemand nog wie dit was? Het was wel een nieuwsfoto, dus het moet een bekende [of i.i.g. internationale] springruiter geweest zijn. Het paard was volgens mij vos of bruin. Er staat me vaag iets van bij dat hij een rood jasje droeg, maar dit weet ik niet zeker.


gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Springruiter met geknapte teugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 00:07

De enige die mij zo te binnen schiet is Harrie Smolders in de Derby van Eindhoven, volgens mij in 2003 :+

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Springruiter met geknapte teugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 00:08

Volgens mij een Franse springruiter

kelseyc

Berichten: 793
Geregistreerd: 03-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 00:09

Harrie Smolders bij de Derby ja! Google maar

❥Phoebe + ❥Amethist-Tilia + ❥Amourette-Tilia
Instagram @ ammyxamourette

Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 00:09

Het enige waar ik aan moet denken nu is Gregory Wathelet die doorrijd nadat het hoofdstel uit gaat maar het bit blijft zitten.


Shenna van de Smid (Onne 376 stb sport x Beart 411 stb sport preferent) Instagram: @friesianshenna
FAMKE ELVIRA 01-07-2001 ~ 19-07-2017


Punz

Berichten: 8562
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 00:10

Gert Jan Bruggink bedoel je?



Iedereen een Connemara!!


.

kelseyc

Berichten: 793
Geregistreerd: 03-10-12

Re: Springruiter met geknapte teugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 00:12


❥Phoebe + ❥Amethist-Tilia + ❥Amourette-Tilia
Instagram @ ammyxamourette

Nico_lette

Berichten: 1829
Geregistreerd: 05-01-15
Woonplaats: Joure, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 00:15

Bijzonder was de rit van Harrie Smolders in 2003. Halverwege het parcours brak zijn rechterteugel bij de bitring af. Hij gaf echter niet op, pakte het bakstuk vast en reed zo de rest van het parcours. Uiteindelijk leverde hem dit een tiende plaats in het klassement en een nieuw hoofdstel (dat hem werd aangeboden door één van de standhouders) op.[1]

Never apologize for being yourself

Punz

Berichten: 8562
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 00:16

En als we het dan over horsmanship hebben....... Het meest indrukwekkende filmpje van vakmanschap ooit:



Iedereen een Connemara!!


.

Ladygiroc

Berichten: 5077
Geregistreerd: 08-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 00:19

Komt nog best vaak voor.. zijn er van de dressuur ook zulke filmpjes?

insta Fenna.Ivy
Fenna ZZ+2
Ivy

[b]† Spekkie

Jester_

Berichten: 12258
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 00:21

Punz schreef:
En als we het dan over horsmanship hebben....... Het meest indrukwekkende filmpje van vakmanschap ooit:

[ Video ]


Wauw ja, wat een held

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

Anne_GTI

Berichten: 18198
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 00:22

Punz schreef:
En als we het dan over horsmanship hebben....... Het meest indrukwekkende filmpje van vakmanschap ooit:

[ Video ]


Vakmanschap? Hij veroorzaakt zelf het probleem door gebrek aan ritme en een kromme afstand

vanspeijk
Berichten: 889
Geregistreerd: 14-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-17 00:29

De geplaatste filmpjes zijn het i.i.g. niet! Bedankt voor het meedenken (en inderdaad, gebeurt best vaak zo te zien :oo )

gomir schreef:
De enige die mij zo te binnen schiet is Harrie Smolders in de Derby van Eindhoven, volgens mij in 2003 :+

Zou kunnen. Heb op google en youtube gekeken, maar kom helaas geen filmpjes of foto's vinden _-:(

Punz

Berichten: 8562
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Springruiter met geknapte teugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 00:39

@anne_GTI: laten we het zo zeggen: Ik zou een moord doen voor zijn balans!

( en verder ga ik er vanuit dat hij zelf ook wel vind dat hij dit in de aanloop niet goed gedaan heeft nee...)


Iedereen een Connemara!!


.

Charisma

Berichten: 2084
Geregistreerd: 07-07-08
Woonplaats: Limburg, België

Re: Springruiter met geknapte teugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 15:19

Anne-GTI: er was helemaal geen kromme afstand, paard sprong gewoon een pas te vroeg, eerder een miscommunicatie...ritme is niks mis mee...denk dat niemand hier Dhr. Spooner tips mag/kan geven :)

Mors certa, hora incerta ... In loving memory of Jim 1985 - 2013, Dutch 2008 - 2016, Jaszkula 1987 - 2018 & Royke 2007 - 2021

ikkedus
Berichten: 3270
Geregistreerd: 24-09-05

Re: Springruiter met geknapte teugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 15:47

Damn die actie van Spooner. Maakt mij even geen klap uit waardoor het fout ging. De durf en het vertrouwen om het zo op te lossen, daar heb ik respect voor!
En vwb de andere filmpjes: ik ben altijd enorm trots op ruiters die zo een parcours uit kunnen rijden. Dan heb je je zaakjes rijtechnisch heel goed voor elkaar.

[o]

SayaJones

Berichten: 11925
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Re: Springruiter met geknapte teugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 16:05

Nou inderdaad, wat een prachtige oplossing, gewoon teugels losgooien. Het beste maar moeilijkste (ivm eerste ingeving wat te doen) wat je in zo'n situatie kan doen.
Iedereen maakt wel eens een fout wb aanloop oid, maar niet iedereen kan het zo oplossen.

Jax ♡
You can always tell about somebody by the way they put their hands on an animal


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: monsera en 121 bezoekers