realisatie van kleinschallige pensionstal

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Valeria

Berichten: 1627
Geregistreerd: 12-02-05
Woonplaats: Hoogezand - Sappemeer

realisatie van kleinschallige pensionstal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-17 21:08

Hallo Allemaal,

de titel zegt het eigenlijk al een beetje, we zijn op een plekje komen wonen waar een mogelijkheid is tot het reasliseren van 4 paardenboxen (gebouw en nog oude constructie van boxen, deuren e.d staat er al)
graag zouden we dit in zijn geheel willen gaan opknappen en de boxen willen gaan verhuren.
het is op een prachtig plekje in Groningen omgeving Veendam. er is de mogelijkheid tot weidegang.
waar ik benieuwd naar ben is wat je bijv. voor een prijs kan vragen per maand, op basis van volpension, halfpension
wat de inkoopkosten zijn bij bijv. voer, ruwvoer e.d is.

ben me ook al wel aan het inlezen geweest maar wil het toch ook van jullie horen!
Alvast bedankt

The greatest thing you will ever learn is: to be loved and give love in return


zigranta
Berichten: 3255
Geregistreerd: 22-02-05

Re: realisatie van kleinschallige pensionstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 21:15

Zou helemaal niet aan pensionstalling beginnen, voor de meeste pensiongasten is het is nooit goed of het deugd niet. Lekker voor jezelf houden en van genieten.

Kabayo

Berichten: 13745
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: realisatie van kleinschallige pensionstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 21:23

Gefeliciteerd met je plekje!

Ik weet de kosten en prijs in die omgeving zo niet, maar hou er rekening mee dat je altijd gezeur hebt en niet veel alleen bent op je eigen erf

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 21:23

In deze regio betaal je voor een stal met goede buitenbak tussen de 150-200 euro. Met binnenbak 200-250. Das op basis van vol pension. Wat er vooral moeilijk te vinden is zijn stallen met veel buitengang in de winter (8-10 uur).

Anoniem
Berichten: 510
Geregistreerd: 14-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 21:24

Allereerst, gefeliciteerd met je nieuwe plek!

Heb je zelf paarden? Zo ja, hoeveel? Als je zelf al paarden hebt zou ik het voor mezelf houden, is toch prettiger en heb je geen gezeur.

Zit er ook een binnen- of buitenbak bij?

Naskapower

Berichten: 3245
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 21:25

Zelf sta ik naar tevredenheid op een kleinschalige stal in Gelderland.
Bij ons is er plek voor 6 paarden, deze lopen in één groep 24/7 buiten.
Het is heel belangrijk om je pensionklanten goed uit te kiezen. Ze moeten goed met jou klikken en ook goed met elkaar want je zal elkaar vaak tegen komen.

Voer zou ik mensen zelf laten regelen (ton voor de box zetten, dan kan jij dat voeren) , hooi voeren zou ik wel vanuit stal regelen.


maralyn

Berichten: 10400
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 21:27

Prijzen varieren in veendam eo tussen 150 (met buitenbak) tot 185 (half pension met binnenbak) tot manege lippiza 285 euro?? ( een binnenbaan. Een buitenbaan. Drie uur weidegang zomer en winter stapmolen mits je 30 euro extra betaalt
Maar wel recht vóór borgerswold)

Inkoop met maar vier boxen wordt pittig. Al zijn er zat te vinden met 35 euro 400-500 kg in plastic top kwaliteit.
Krachtvoer zelf laten kopen gezien ieder anders wil.

"Hoolands is niet mijn goeiste vak." --"Dyslexie?"--
Nee, rekenen ligt me beter.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 21:57

zigranta schreef:
Zou helemaal niet aan pensionstalling beginnen, voor de meeste pensiongasten is het is nooit goed of het deugd niet. Lekker voor jezelf houden en van genieten.


Er zitten veel lastige mensen tussen ja, maar aan fijne pensionklanten kun je ook heel veel hebben. Kwestie van goed zoeken, kritisch zijn en niet iedereen maar toelaten omdat er anders een plek leeg staat. Liever leeg en minder geld, dan vullen met iemand waar je alleen maar ergernis van hebt.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Sintara en 25 bezoekers