De beste manier om af te vallen?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Zeeuwsemeid

Berichten: 1681
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Walcheren

De beste manier om af te vallen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-17 20:41

De meest logische manier om af te vallen is gezond eten en sporten. Het probleem waar ik echter tegen aan loop is mijn situatie. Ik heb €50 p.w. aan boodschappengeld, ik heb een depressie (en autisme) en ik heb zware rugklachten met dagelijkse pijn.

De pijn en depressie houden me het meeste tegen, door mijn depressie heb ik verschrikkelijke vreetbuien die ik niet negeer maar probeer te sussen met een stuk fruit of door thee/water te drinken. Echter heb ik ook een enorme behoefte naar suiker en drink ik dus 2 a 3 glazen cola (á 300 ml p.s.) per dag. Ik ben bij 2 dietistes geweest die me niet goed konden ondersteunen. Ik vroeg om dag menu's, maar die konden ze mij niet geven ik moest ze zelf samen stellen. Ondanks dat ik uitlegde dat ik dat met mijn autisme niet kan.. Ik beweeg gemiddeld 1u per dag, dan loop ik met mijn hond. Voor de rest eet ik enorm slecht, alleen mijn avond eten en 's avonds chips. En dan geen handje, nee een zak..

Ik heb een lumbale laminectomie gehad, er is een hernia verwijderd en ik heb nog 2 hernia's in mijn rug zitten. Hierdoor zijn veel bewegingen pijnlijk, vooral als ik veel kracht moet zetten (fietsen) of als ik veel moet tillen.

Een sportschool heb ik geprobeerd, de basic-fit, maar voor begeleiding moet je bijbetalen en ik heb een wajonguitkering en gewoon het geld niet extra om een personal trainer te betalen. Het gevolg is dus dat ik dingen verkeerd doe en dat ik enorm ongemotiveerd raak.

Ik heb momenteel een gewicht van 85kg, en een lengte van 1.67m ik wil dolgraag afvallen en ik moet van de reumatoloog ook minstens 15kg kwijt raken. Maar ik weet niet waar te beginnen, ik zoek hulp maar kan niks extra's betalen..

Het is een heel verhaal zo, maar ik voel me vreselijk. Ik zit te huilen op mijn bank en wil nu echt verandering.
Ik hoop eigenlijk dat ik lieve bokkers kan vinden die mij kunnen en willen helpen me in de goede richting te sturen, en die me willen helpen motiveren om toch dat gewicht kwijt te raken. Zelfs al is het over internet..

Ik heb autisme, en zal soms bepaalde dingen anders verwoorden of opvatten als bedoeld.


Anoniem

Re: De beste manier om af te vallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 20:45

Ondanks je 'rugzak' is het ook wel een klein beetje een kwestie van willen hoor :o Je koopt die zak chips zelf, dat hoeft niet...

Lovemyponys5
Berichten: 474
Geregistreerd: 05-05-13

Re: De beste manier om af te vallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 20:50

Ja moeilijk
Maar je moet echt de kracht in jezelf gaan vinden om meer te bewegen want 1 uur per dag is echt heel weinig
En om gezond te gaan eten
Misschien kan iemand je helpen met wat wel gezond is wat niet en hoeveel je waarvan het best kan eten

love u lana

Lous

Berichten: 24237
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 20:50

Ik heb zelf twee hernia's gehad, een op mijn twaalfde en tien jaar later nummer twee. De beste manier van afvallen is persoonlijk en is samenwerking van bewegen en eten. Iets lekkers mag, maar dan moet je meer bewegen.

Afgelopen april is mijn rug weer op gaan spelen. Paardrijden en hardlopen gaat niet meer.
Maar binnenkort ga ik beginnen met fysiofitness.
Gewoon bij mijn eigen fysio, ik heb mijn basisverzekering hiervoor uit laten breiden.
Dan gaan we werken aan spieren, houding en spiergebruik.
Op een gegeven moment kan ik het zelf en ga ik zelf sporten bij een sportschool.
Misschien ook een optie voor jou?
Doel is om weer te kunnen hardlopen en terug in het zadel te komen.

Jezelf dus een trap voor je kont geven en hup met die motivatie!

NIET banketstaaf,MAAR POETSEN!!

CarinaR

Berichten: 11945
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 20:51

Die knop zet je niet zomaar om Danique, dat s al moeilijk, laat staan als je een autisme hebt.

Heb je ook persoonlijk begeleiding ivm je autisme TS?
Woon je alleen?
Is er iemand anders die je er mee kan helpen, of mee gaat boodschappen doen.

Everything happens for a reason.

Kindness MeadowSherlock BokoThor vd Rijsdrecht

Lovemyponys5
Berichten: 474
Geregistreerd: 05-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 20:52

En als bewegen waarbij je kracht moet zetten niet kan door pijn. Probeer dan veel te gaan wandelen want ik denk dat als je wat afvalt je klachten ook minder zullen worden

love u lana

Lous

Berichten: 24237
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 20:54

Met rugproblemen en hernia's geld over het algemeen bewegen is genezen. Lekker veel met de hond weg is al een begin. Daarnaast ga fietsen ipv met de auto en lopen ipv fietsen.

NIET banketstaaf,MAAR POETSEN!!

Lente
Berichten: 27753
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 20:59

Mijn allereerste tip is om toegevoegde suikers te bannen. Dus die cola eruit, eventueel vervangen met light.
He behoefte aan suiker houdt zichzelf in stand. Geloof mij, ik ben echt verslaafd aan suiker :')
Ik ben nu gestopt met de toegevoegde suikers (omdat ik diabetes heb en mijn bloedglucose anders alle kanten op gaat) en ik merk heel snel dat ik er steeds minder behoefte aan heb én het scheelt me binnen 2 weken al een kilo op de weegschaal.

Verdere tips;
Netjes ontbijten, lunchen en avondeten. Tussendoor één stuk fruit of groente. Altijd doen, niet overslaan want dan ga je voor iets anders. Ik eet graag een appel of mandarijn, of komkommer of bleekselderij.
Na 20.00u niet meer eten. Je hebt het niet nodig en eten om het eten heb je niks aan.
Denk voor broodbeleg aan kipfilet, kaas, cottage cheese, smeerkaas, ham, filet americain of een gekookt eitje.
Yoghurt met fruit kan ook.

Met eten om je emoties weg te krijgen ben ik helaas heel bekend maar eerlijk is eerlijk, ik heb me nog nóóit beter gevoeld na het eten van een zak chips of wat dan ook.

Beloon jezelf door in het weekend wel iets lekkers te eten maar doe het dan in een bakje en leg de rest uit zicht.

Verder; doe boodschappen na je ontbijt of lunch en haal alleen wat je op je lijstje hebt.
En zoek iets dat je kan afleiden als je wel snaaitrek hebt.

Je budget hoeft geen probleem te zijn. Ik doe boodschappen voor een gezin van vijf voor 70 euro per week.

Succes! :)

Carr_friesje

Berichten: 2935
Geregistreerd: 23-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 21:01

Zo veel mogelijk stoppen met suikers.
Geen frisdranken/vruchtensappen uit pak meer. Ipv. daarvan water zonder toegevoegd suiker. (sourcy, crystal clear, bronwater)
Of gewoon een paar schijfjes citroen in een fles water gooien. Dat brengt het ook op smaak.

Geen snoep/chips/koekjes meer tussendoor. En als je er wel zin in hebt maar 1 koekje of een handje chips pakken en de rest terugleggen.

Geen zoet/slecht broodbeleg meer zoals jam, hagelslag, etc.
In plaats daarvan bijv. oude kaas met komkommer, mager vlees zoals kipfilet en rookvlees.

Geen vette hap meer als je dat al deed.

Alleen al door m'n suikerverslaving drastisch af te kappen ben ik al 5kg kwijt geraakt zonder daarbij te sporten.
En die knop omzetten is wél makkelijk.
Op het moment dat je écht niet tevreden bent over je lichaam dan kun je je heel makkelijk aan bovenstaande houden. Neem dat maar van deze (inmiddels ex) suikerverslaafde aan.

Lente
Berichten: 27753
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Re: De beste manier om af te vallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 21:03

Grappig Carr_friesje zegt hetzelfde als ik :))

Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 21:03

Heb je nu hulp voor je depressie?
Afkicken van de suiker lijkt me wel verstandig, 3 glazen cola per dag ... dat is vergelijkbaar met 24 suikerklontjes.

Je hoeft eigenlijk ook niks extra's te betalen... je moet vooral andere keuzes gaan maken vooral tijdens het boodschappen doen. Maar je gewoontes en gedrag veranderen is wel super lastig... goed dat je er iig wel steun bij zoekt.


Oh nog een andere tip... de eetmeter van voedingscentrum http://mijn.voedingscentrum.nl/nl/eetmeter/ kan je in bijhouden wat je eet en daardoor krijg je ook beter inzicht in je eigen eetpatroon.
Laatst bijgewerkt door Evelijn op 14-01-17 21:07, in het totaal 1 keer bewerkt

"Men kan in de africhting van het paard en de opleiding van de ruiter pas een volgende stap zetten als de vorige stap is afgesloten" Ernest van Loon

tamary

Berichten: 29055
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 21:06

Vet verbranden gaat ook door iets lang te doen. Minimaal 1 uur achter elkaar lopen helpt al en lopen kan wel als je gewoon zelf de hond kan uitlaten.

Veel groente eten (neem de wat zoetere soorten ipv je suiker in cola), aanvullen met wat fruit voor de momenten dat je eten wil. Maak anders (samen met je begeleider/familie/oid) een weekmenu, haal er de boodschappen voor, laat de rest van de week je portemonnee thuis en blijf bij de winkel uit de buurt.

Nog een handig trucje is het gebruiken van kleinere borden, glazen en bestek, er past dan minder op een vol bord en kleiner bestek betekend langer bezig waardoor je gevoel verzadigd te zijn dichterbij je lege bord ligt.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

barbar

Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 21:09

Oeh moeilijk verhaal, het klinkt miss hard maar je moet echt meer gaan bewegen en je core sterker maken om van die rugpijn af te komen. Ik heb ook ooit 2 hernia's achter elkaar gehad, gelukkig ben ik goed verzekerd voor fysiotherapie en kon ik met veel behandelingener helamaal van af komen, maar toen zat de pijn nog tussen mijn oren zeg maar (te vergelijken met fantoompijn, de schade is verdwenen maar je hersens blijven zeggen dat het pijn doet) dit was vreselijk, mijn leven bestond alleen maar uit pijn. In het ziekenhuis hebben ze hier intensive behandelingen voor, je word eerst gescreend en dan word je uitgenodigd voor de behandeling van drie maanden, drie keer per week. Dit werd door de verzekering volledig vergoed. Miss is dit iets voor jou? Wat je zegt over sporten en en goed of niet goed uitvoeren van oefeningen is zeer zeker waar, daarom zou ik ook nooit iemand zonder kennis van technieken de basicfit oid aanraden. Een personal trainer is idd erg duur, een degelijke sportschool zit op ong €40/€45 per maand. Wat eten betreft helpt het al heet erg als je de slechte dingen gewoon niet in huis haald maar daar voor in de plaats veel groenten en eiwitten (Vis, vlees, zuivel enz) miss kan iemand je daar mee helpen? Dat die gene mee gaat met boodschappen doen?

doe nou maar gewoon, dan doe je al gek genoeg!
pas op, dyslectie!!

Palmera

Berichten: 9444
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 21:10

Om te beginnen: loop wat vaker met je hond. Bv: 's ochtends een half uur, 's middags een uur, eind van de middag weer een half uur en voor het slapen gaan een blokje om van een kwartier. Zo wandel je al meer dan het dubbele, vindt de hond vast ook leuk.
Doe dit op vaste tijden, iedere dag weer. Eet op vaste tijden. Vul je dagen in, iedere dag weer. En op de bank zitten met tv/laptop mag, maar niet de hele dag. Breng jezelf in een ritme zodat je niet bezig hoeft te zijn met in het verdomhoekje zitten.

M.b.t eten: bedenk de tijden waarop je mag eten. Bedenk de maaltijden die je gaat eten. Je zou kunnen proberen in de middag (na die lange wandeling!) warm te kunnen eten ipv 's avonds. En dan eet je 's avonds nog een lichte salade.
Jij kunt het ook. Er moet alleen eerst een knop om in je hoofd. Je moet een regelmatig leven gaan leiden waarin veel tijd is voor je vriend: je hond. En géén tijd voor vreetbuien.

En ga ook bijtijds naar bed. Zet de wekker bijtijds. Leer genieten van de mooie dagen. Iedere dag is mooi!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 21:13

CarinaR schreef:
Die knop zet je niet zomaar om Danique, dat s al moeilijk, laat staan als je een autisme hebt.

Heb je ook persoonlijk begeleiding ivm je autisme TS?
Woon je alleen?
Is er iemand anders die je er mee kan helpen, of mee gaat boodschappen doen.

Ja natuurlijk, maar als je wilt afvallen en alleen de dingen opnoemt die je NIET kan doen dan zijn er weinig oplossingen. Denk in mogelijkheden!

Wie wil zoekt een mogelijkheid, wie niet wil zoekt een reden
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-01-17 21:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 21:14

Heb je geen begeleider? Misschien kan deze met jou een hoop dagmenu's maken, zodat je er wekelijks 7 uit kunt kiezen. Misschien is er zelfs een lieve bokker die dit met je wilt doen (er zitten veel mensen op bokt met een voeding/diëtiek achtergrond). Deze dagmenu's zou je dan aan een diëtiste voor kunnen leggen. Die kan dan vervolgens kleine wijzigingen aanbrengen als dat nodig is. Wellicht wil een/je diëtist dit wel voor je doen?
Dan is het voor jou overzichtelijk. Desnoods maak je er geplastificeerde A4 bladeren van die je in een map bewaard. Dan kun je elke week 7 van deze kaarten uitkiezen.

Ik denk dat het daarnaast belangrijk is dat je een boodschappenlijst voor de hele week maakt. Zorg dat je maar 1 of maximaal 2 keer in de week naar de supermarkt gaat en houd je aan je lijstje. Ga niet naar de supermarkt als je hongerig bent of als je je rot voelt. Dat nodigt vaak alleen maar uit tot impulsaankopen. Zorg dat je aan het begin van de week weet wat je heel die week gaat eten en wat je daarvoor nodig hebt. Zorg dat je hooguit een tweede keer naar de supermarkt gaat voor slechts wat verse gezonde dingen bij te halen.

Bewegen is ook belangrijk! 1 uur per dag vind ik erg weinig. Werk je ook? Beweeg je daar veel?
Zo niet dan zou ik zeker zorgen dat je 4 x per dag een half uur gaat wandelen. Probeer verder zoveel mogelijk de fiets te pakken.
Heb je geen vriendin die het gezellig vindt om een paar keer per week of desnoods 1x per week een keer met je mee te wandelen?

Ik denk dat afleiding belangrijk is. Als je heel de dag veel te doen hebt zal je minder aan eten denken dan als je heel de dag alleen thuis zit. Probeer bezig te blijven!
Wat vindt je echt leuk om te doen? Doe je nog iets met paarden? Of zou je dat graag willen doen? Desnoods alleen om lekker te tutten en te borstelen en aan de hand te wandelen als rijden niet mogelijk is.
Probeer iets te vinden dat je graag doet. Iets waar je wekelijks naar uit kijkt.

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 21:20

Danique schreef:
Ondanks je 'rugzak' is het ook wel een klein beetje een kwestie van willen hoor :o Je koopt die zak chips zelf, dat hoeft niet...


Dat ligt wel heel anders hoor.
Ik heb zelf ook autisme en ik snap hoe moeilijk het is om zelf iets samen te stellen. Daar komt zo veel bij kijken.
Zodra het niet meer overzichtelijk is of zelf georganiseerd moet worden is het lastig. Dat overzicht hebben de meeste autisten niet.

Ts Sonja bakker heeft hele mooie week menu's. Met gezonde dingen. En dit staat per maaltijd wat je kan eten. Dus super makkelijk en gezond.

Fotografie:portfolio
Lau en de creatievelingen: podcast

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 21:23

Je realiseert je dat als je de frisdrank al eens zou overslaan je al met je 900 ml (uitgaande van 3 glazen a 300 ml coca cola (gewone met 42 Kcal per 100 ml) 379 Kcal naar binnen werkt, dan had bijna een lekkere maaltijd salade kunnen wezen met 475 Kcal per bak van bv de Jumbo.

Met 50 euro kan je prima gezond eten in je eentje gedurende een week, gewoon opletten wat je koopt en waar je het koopt en het liefst geen kant en klaar producten, maar iets wat je zelf moet maken, dan zit er al veel minder toegevoegde Kcal in.

Denk bijvoorbeeld aan zelf ovenschotel maken van bijvoorbeeld groente (kan van alles zijn van snijbonen, sperziebonen, mijpart zakje italiaanse groeten voor in de pasta, bloemkool, champignons, of wat dan ook, met daarover heen laagje aardappels, dat lekker in de oven zetten, voor knapperig laagje aan je aardappeltjes. Magere rundergehakt ipv half om half gehakt of stukje kipfilet.
Of hutspot of welke stampot dan ook, dan wel zonder een kledder jus of stuk boter en groot stuk rookworst, maar wel goed gekruid.
Salades, van witlof salade met appel en nootjes en sinasappel tot gewone met sla en wat je maar kan bedenken. Lekker gekookt eitje erbij.

Soep, mooiste is zelf maken, maar ik geef toe, doe ik ook niet, koop gewoon een unox blik, de groentesoep net opgezocht zit 27 Kcal per 100 ml in, blik is 800 ml, dus al eet ja half blik leeg, heb je nog geen 120 Kcal op, heb je meer aan dan glas cola. Vind ik persoonlijk lekker als ik hartig tussendoortje wil.

Kan je wandelen, volgens je post wandel je een uur, prober de intensiteit van je wandeling en de duur ervan te verlengen, dus steviger doorstappen en stuk verder, verbrand je ook meer.


Even mijn boodschappen bij elkaar gezet en ik heb er luxe dingen tussen zitten...(en ik lijn niet, anders zou oude kaas wel gekke keus zijn :+ )
Voor komende week.

Zakje snijbonen (voorgesneden, zijn duurder) 500 gram a 1.99
Zakje wokgroenten (voorgesneden, had luxe bui) 500 gram a 1.19
Zakje aardappels (voorgekookt, kan ik ze zo op de groente in de oven doen :o ) 500 gram a 0,80 x 3
(goedkoper is uiteraard zak aardappels van 5 kilo voor 2,99)
hutspot ( opletten waar het in de aanbieding is!) kilo voor 0,99
Zakje stampot aardappelen (lui mens, weer voorgekookt) 700 gram a 1.19
Bijna de rookworst vergeten, Unox rookworstjes de magere (100 grams rechte, waren in de aanbieding bij de AH, dus 2 voor de prijs van 1. En ja de grote rookworsten ook, maar als je het over Kcal hebt, dan is kleine in dit geval beter kan prima in 2en ook nog en dan elke dag de helft als je stampot eet) 2 stuks voor 0,99 cent
Ben gek op lekker brood, dus dat komt van de bakker 6 granen brood (is niet zo heel groot) 1.65 per brood dus 3.30
Zak meergranen bolletjes met daarin 6 bolletjes, 1,45
Dieet halvarine (had ik nog in kast staan dus zet ik hier niet neer, maar bv lidl huismerk is niet duur)
Beleg, niet te dik beleggen en opletten wat je erop doet, ik ben oude kaas gek, maar als je af wilt vallen is dat niet de beste optie maar goed had 2 stukken oude kaas voor 6 euro, doe ik heel lang mee
groot deel ligt dus op voorraad. Maar om het in deze week mee te nemen 1 stuk a 3 euro.
Toetjes kan niet zonder, die had ik 2 wkn terug gekocht bij de AH van die lekkere Griekse yoghurt met daaronder fruitlaagje van de optimel en de kwark van de optimel bakjes van 500 gram a 1,00. Dus met half bakje per dag kom je dan op ruim genomen 4,00 (deze week zijn de danio's verwenkwark her en der in de aanbieding voor 1 euro per 500 ml, ook lekker, maar niet lijnverstandig)
(Toevallig nu deze omdat ze in de aanbieding waren en lang houdbaar, pak magere yoghurt kost nog minder)
Thee (ga er van uit dat dat ook wel eens op is) 1,50
En voor de lekker ontbijtkoek zero van pijnenburg 6 stuks in doosje a 1,00.
Appels goudrenet (Die gaat in oven met snufje kaneel en beetje citroensap uit flesje en smullen maar *de walnoten voor erbij heb ik nog) halve kilo 0,70
Halve kilo bananen dus 0,50

Rekent uit... week eten... voor... alles naar boven afgerond voor rekengemak 24,90 euro of zoiets... En dat is in dit gevel met daarin nog luxe producten.

Ik ben gek op luxe salades van de jumbo, maar dan de goedkoopste met kipfilet en macaroni, die is 2.90, heb ik er ook nog 2 van gekocht, kan zijn dat ik er daar van de week nog van bij koop...


Dan ben ik de week al door, waarom.. van de snijbonen en aardappels zakje 1 eet ik 2 dagen, van wokgroenten en zakje aardappels eet ik wederom 2 dagen van de hutspot met aardappels 3 dagen.

Het beste werkt het om lijstje te maken en dat voor week in 1 x te kopen, waarbij je groente gewoon moet kijken wat er in de aanbieding is. Dan kom je minder in de verleiding meer te kopen dan nodig is en neem vooral geen snoepgoed mee, wat je thuis niet hebt kan je ook niet opeten.

Ontbijt vast met iets, lunch gewoon en eet gewoon avond, en tussendoortjes zit geen verbod op maar met mate en verstandige.

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

MissHollandx
Berichten: 108
Geregistreerd: 08-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 21:26

Heeft Albert heijn niet tegenwoordig van die verse boxen met verse groentes, fruit, vlees etc voor het maken van recepten. Die zijn mogelijk in je eentje best goed betaalbaar!

Wat ik zelf lekker vind om te maken als lunch; tortilla met plakjes kipfilet, pesto, tomaatjes, sla, komkommer. <3

Pastis

Berichten: 241
Geregistreerd: 25-02-11
Woonplaats: Leuven - Belgïe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 21:27

De beste manier blijft natuurlijk om meer calorieën te verbruiken. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Allereerst; eet dagelijks rond dezelfde tijdstippen. Eet 's ochtend voldoende zodat je lichaam meteen in actie schiet. Ik probeer vaak 2x daags groenten te eten. Bv bij mijn warme maaltijd een grote hoeveelheid groenten, en 's avonds een grote kom soep met wat brood o.d. Verder aangevuld met 2 stukken fruit per dag en een potje yoghurt.
Ik ga 1x/ week zwemmen, neem dagelijks 3x de trap naar het 7e verdiep en wandel veel rond (als verpleegkundige). Ik maak 's ochtends, na het werk en voor het slapengaan een wandeling met de hond.
Als beloning kan je eventueel de kleine zakjes chips kopen ipv een grote zak. Ik denk dat het bedwingen van de goesting om te eten dan milder zal zijn. Een grote zak open vraagt om leeggegeten te worden. Ik koop bv ook kleine chocolaatjes van merci. Als ik dan echt zin heb in iets zoets neem ik er zo eentje. Verder koop ik bewust cola zero in blikjes. Zo kan ik er 1tje drinken en op = op. Als je wil, wil ik je wel eens laten weten welke gezonde budgetvriendelijle recepten ik maak. En misschien willen andere Bokkers dat ook wel doen?
Succes!!

* Alis volat propriis *

Goof

Berichten: 28609
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 21:27

Goh, in plaats van hier te klagen dat je geen dagmenu's kreeg van de diëtisten, kan je ook op google zoeken naar gezonde dagmenu's of gerechten en daar iets mee doen :)*
Dus mijn tip: zoek op google naar gezond ontbijt, gezonde lunch en gezond avondeten of gezonde gerechten. Dat kan heel prima van 50 euro per week.
Cola de deur uit of vervangen door cola zero voor nu. En chips minderen.
Daarbij kun je meer lopen met je hond, bewegen is goed voor je.
Succes.

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 21:28

Waarom koop je niet het boek van Sonja Bakker.(iets van 12 of 13 euro bij de lidl). Ik heb het zelf nooit gedaan maar alles is wel voorgekauwd( :P ) en er staat precies wat je moet kopen dus vastigheid.

Voor je sporttraining moet je echt naar een expert. Een trainer bij Basic fit gaat het gewoon niet worden met zo'n lijf.
Ik ben zelf ook rugpatient en ben destijds tegen hetzelfde probleem aangelopen. De trainer gaf dingen op die ik niet kon of waar ik enorm veel klachten van kreeg.
Daarnaast is het echt per persoon verschillend wat bij je past en wat bij je klachten past. Ik sport samen met een vriendin die ook rugpatient is en zij doet een apparaat waar ik absoluut niet op kan maar zij heeft er heel veel baat bij.

Een goede fysio zou je al op weg kunnen helpen door oefeningen thuis te doen en lichte gewichten kun je al kopen bij de action.

Maar heb je na het verwijderen van de hernia nooit een trainingsprogramma mee gekregen?
Zwemmen is ook erg goed maar dan veel op je rug. Je pakt in ieder geval alle spieren mee. Tevens een goede calorie verbrander.

Je zegt dat je weekgeld hebt. Heb je een begeleider die je budget beheerst, zo ja bespreek het dan ook zeker met hun. Het zou raar zijn als er niet ergens nog wat geld zit voor een fysio.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.


MissHollandx
Berichten: 108
Geregistreerd: 08-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 21:29

MissHollandx schreef:
Heeft Albert heijn niet tegenwoordig van die verse boxen met verse groentes, fruit, vlees etc voor het maken van recepten. Die zijn mogelijk in je eentje best goed betaalbaar!

Wat ik zelf lekker vind om te maken als lunch; tortilla met plakjes kipfilet, pesto, tomaatjes, sla, komkommer. <3


Gevonden: https://www.ah.nl/producten/product/wi3 ... -2p-type-a
37,50 voor 3 maaltijden. Dat kan je natuurlijk invriezen en dan hoef je dus ook niet elke dag te koken perse ;)

Goof

Berichten: 28609
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 21:32

MissHollandx schreef:
MissHollandx schreef:
Heeft Albert heijn niet tegenwoordig van die verse boxen met verse groentes, fruit, vlees etc voor het maken van recepten. Die zijn mogelijk in je eentje best goed betaalbaar!

Wat ik zelf lekker vind om te maken als lunch; tortilla met plakjes kipfilet, pesto, tomaatjes, sla, komkommer. <3


Gevonden: https://www.ah.nl/producten/product/wi3 ... -2p-type-a
37,50 voor 3 maaltijden. Dat kan je natuurlijk invriezen en dan hoef je dus ook niet elke dag te koken perse ;)


Als TS maar 50 euro per week heeft is dit nogal een duur geintje voor 3 dagen.

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Re: De beste manier om af te vallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 21:34

Voor die 37,50 kan ik 1,5 week boodschappen doen. En misschien zelfs wel 2 weken als ik het echt heel budget doe. Die maaltijd boxen zijn veels te duur, leuk voor rijke mensen.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 15 bezoekers