De Friesian Proms in beeld *Foto en video volledige show*

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14033
Geregistreerd: 20-04-16

De Friesian Proms in beeld *Foto en video volledige show*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-17 18:28

*bokt
Overige, KFPS
door aniek1985

Vorig jaar vond de eerste editie plaats van de Friesian Proms. Een concert-/showavond waarin fokkerij, educatie en amusement samenvloeien met het Friese paard in een glanzende hoofdrol. Na die editie kwam er veel commentaar van het publiek dat het Friese paard zelf te weinig te zien was en er teveel muziek was voor een 'lege zandbak'. Mensen zagen liever dat er ook paarden te zien waren tijdens de optredens.

Gisteravond was de eerste avond van de tweede editie van de Friesian Proms en je kon duidelijk zien dat ze geluisterd hebben naar het commentaar van vorig jaar. Het resultaat was een prachtige avond met optredens van o.a. O’G3NE, Xander de Buisonjé, musicalster Joke de Kruijf en Ben Cramer. Waarbij de meeste optredens gecombineerd werden met de verschillende paardenacts.

Hierbij enkele foto's en video's van deze prachtige avond.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De dames van O’G3NE.
Afbeelding

De Catalaan Santi Serra Camps.
Afbeelding

Afbeelding

Saskia Meinema.
Afbeelding

Afbeelding

Marc-Peter Spahn met de onlangs goedgekeurde hengst Elias 494.
Afbeelding

Xander de Buisonjé.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Musicalster Joke de Kruijf met Egberdina’s Henk.
Afbeelding

De volledige show is hier te bekijken

Ellen_ov

Berichten: 1316
Geregistreerd: 12-01-17

Re: De Friesian Proms in beeld *Foto en video*

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 23:01

Dus euhm vorig jaar was het frisian proms zonder daadwerkelijke friezen? :Y)

Het ziet er verder uit als een mooie avond met een gevarieerd programma!

FriesWytske
Berichten: 9899
Geregistreerd: 05-08-06

Re: De Friesian Proms in beeld *Foto en video*

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 23:04

Vorig jaar waren er maar 2 of 3 acts en voor de rest was de piste leeg.
Vind het dan tot nu toe ook een verbetering met vorig jaar.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17995
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: De Friesian Proms in beeld *Foto en video*

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 23:16

Leuk om te zien en te horen. De fluitpartij word gespeeld door mijn fluitdocent en zijn vrouw, dus ik heb de afgelopen weken er al het nodige over gehoord. Klinkt goed en ziet er leuk uit!

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie Moderator Algemeen2 en Markt
No worries, be happy!

Berichten: 26872
Geregistreerd: 29-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 23:22

Dan ben ik de uitzondering die het tot nu toe vorig jaar een stuk leuker vond. Vooral de muziek vind ik dit jaar zo verschrikkelijk dat ik de neiging krijg om te zappen.
Doe mij Barry Hay dan maar :D

Elmira

Berichten: 4896
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: ergens

Re: De Friesian Proms in beeld *Foto en video*

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 23:23

Vind het wel leuk dat ze nu wat meer paarden hebben.

Ik kijk het nu via Omrop Fryslan.

Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 23:23

Ontzettend gaaf! Het was dat ik van de prijs voor een ticket een maand kan eten, anders was ik er zeker heen gegaan <3

Qwillion

Berichten: 1060
Geregistreerd: 22-03-10

Re: De Friesian Proms in beeld *Foto en video*

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 23:37

Ik mag toch hopen dat ie Fries niet echt op die liggende Palomino staat?

Elmira

Berichten: 4896
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 23:43

Qwillion schreef:
Ik mag toch hopen dat ie Fries niet echt op die liggende Palomino staat?

Jawel

FriesWytske
Berichten: 9899
Geregistreerd: 05-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 23:51

harbourlight schreef:
Dan ben ik de uitzondering die het tot nu toe vorig jaar een stuk leuker vond. Vooral de muziek vind ik dit jaar zo verschrikkelijk dat ik de neiging krijg om te zappen.
Doe mij Barry Hay dan maar :D


De muziek was vorig jaar ook goed. En ook toen zat er net zoals nu muziek tussen die wat mij betreft wel weg gelaten kon worden. Of acts die 2 keer hetzelfde doen, 1 keer was genoeg geweest (vrijheidsdressuur, O-gene en de 2 komedianten.
Ben Cramer werd helemaal weg geblazen door Joke de Kruijf.

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 23:52

Qwillion schreef:
Ik mag toch hopen dat ie Fries niet echt op die liggende Palomino staat?


Haha ik dacht ook; auw!

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie Moderator Algemeen2 en Markt
No worries, be happy!

Berichten: 26872
Geregistreerd: 29-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 23:58

Vorig jaar zat er inderdaad ook muziek tussen die wat mij betreft niet had gehoeven, dat klopt. Ben Cramer zong af en toe gewoon vals en verder is musical en klassiek gewoon helemaal mijn muziek niet (Xander ook niet :D ) en dat is dit jaar imho echt wel meer dan vorig jaar.
Ik heb zelfs het idee dat de dirigent en het orkest vorig jaar veel meer plezier had.

Wat de paarden betreft heb ik vorig jaar ook meer kippenvel gehad, nu alleen bij het Z friezen achttal en de vrijheidsdressuur vond ik ook wel mooi.

Anoniem

Re: De Friesian Proms in beeld *Foto en video*

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 00:44

Muziek brr og3ne alleen al is voor mij een afknapper


Ziet er hartstikke leuk uit verder !

JoyCiej007

Berichten: 17415
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 02:10

Vorig jaar niet gezien op TV, wel de hele dag de HK gevolgd op TV.

Deze avond de Frisian Proms gezien, samen met een vriendin.
Lekker op de bank met een wijntje en hapjes voor de TV; laat die shows maar komen!!!
Ja, we hebben een ENORM gezellige avond gehad.....

Maar niet zozeer vanwege de Friesian Proms met paarden............ die er toch al weinig waren.
Ik lees nu net de OP, en dat er dus vorig jaar commentaar van het publiek kwam op teveel muziek bij lege bak/weinig paarden.

Wij vonden (niet dit eerst gelezen) al dat er weinig paarden waren, de hoofdrol was er dan ook meestal niet.

Ergernisfactor nr. 1 was met stip de presentatrice die alles aan elkaar praatte, en het ook nog nodig vond om the phantom of the opera te zingen. Praten en presenteren kon zij al nauwelijks (enorm overdreven, veel te veel articuleren, enorm ingestudeerd en geen fijne stem) maar het zingen...... ik ging door de grond.... vals vals en nog valser.

Genoten van de dressuuract van Marc Peter Spahn met Elias, sympathieke ruiter.
ook de vrijheidsdressuuracts van de Spanjaard waren wel leuk om te zien; fijne rustige man.

Ik werd er alleen erg naar van en ik schrok er best van om te zien dat hij in z'n 2e act één v/d Friezen met duidelijk flinke ijzers, op het liggende paard (de Palomino; kruising barok x quarterachtig?) liet staan.
auwtsjj....
ging voorzichtig en rustig, maar dan nog..... ik zou er never nooit voor gekozen hebben.

De rest......
Tsja, we hebben flink doorgespoeld, ons bescheurd, ons ge-ergerd, maar absoluut een zeer gezellige avond gehad.
Alleen.... of de Friesian Proms daarbij een aandeel heeft gehad in positieve/boeiende zin?!............

JoyCiej007

Berichten: 17415
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 02:13

Qwillion schreef:
Ik mag toch hopen dat ie Fries niet echt op die liggende Palomino staat?


Jawel.

op TV nog beter in beeld gebracht. 4kant op flinke ijzers en dan overduidelijk op de rug v/d Palomino.
:x ieders z'n meug.

Smee__ schreef:
Ontzettend gaaf! Het was dat ik van de prijs voor een ticket een maand kan eten, anders was ik er zeker heen gegaan <3


Ik kon het nergens meer terugvinden vanavond; maar mag ik vragen wat er gevraagd werd voor een normaal ticket?

Ik kan me echt voorstellen dat het publiek zich flink bekocht voelde namelijk............... :')

AfricanLady

Berichten: 8006
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Re: De Friesian Proms in beeld *Foto en video*

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 02:31

Trots op mijn Friesland:D
Fryske boppe

Puppetje
Berichten: 1012
Geregistreerd: 24-11-05

Re: De Friesian Proms in beeld *Foto en video*

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 03:27

Ik vond het net zoals vorig jaar een aanfluiting. Veel te weinig paarden en vreselijke muziek. Ik ben blij dat ik het op tv heb gezien en geen dure kaart had.

Bamii

Berichten: 1372
Geregistreerd: 20-10-13

Re: De Friesian Proms in beeld *Foto en video*

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 03:49

Het geeft denk ik ook al een ander gevoel als je erbij bent en echt helemaal in die sfeer zit.

Ik vond het in iedergeval erg mooi! Vooral de ridders en het vrijheidsdressuur. Van mij mochten de tuigpaarden wel wat langer in de baan blijven. En alle kostuums waren ook heel mooi gemaakt, heb weer wat inspiratie opgedaan :D

Miranda_w

Berichten: 60
Geregistreerd: 16-06-16

Re: De Friesian Proms in beeld *Foto en video*

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 12:04

Het Z Friezen Team uit Groningen en Marc Peter Spahn met Elias vond ik ontzettend gaaf! Naar mijn idee mochten de gaten tussen de acts door wel wat meer opgevult worden met kleine acts oid.

Dancyy
Berichten: 2698
Geregistreerd: 03-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 12:13

Ik kon niet want ik had een afspraak, werd op het laatste moment afgezegd dus toen maar via de tv gekeken.

Nou, vorig jaar wel heen geweest, vond het toen al niet geweldig, maar dit jaar niks gemist :=

JoyCiej007 schreef:
Vorig jaar niet gezien op TV, wel de hele dag de HK gevolgd op TV.

Deze avond de Frisian Proms gezien, samen met een vriendin.
Lekker op de bank met een wijntje en hapjes voor de TV; laat die shows maar komen!!!
Ja, we hebben een ENORM gezellige avond gehad.....

Maar niet zozeer vanwege de Friesian Proms met paarden............ die er toch al weinig waren.
Ik lees nu net de OP, en dat er dus vorig jaar commentaar van het publiek kwam op teveel muziek bij lege bak/weinig paarden.

Wij vonden (niet dit eerst gelezen) al dat er weinig paarden waren, de hoofdrol was er dan ook meestal niet.

Ergernisfactor nr. 1 was met stip de presentatrice die alles aan elkaar praatte, en het ook nog nodig vond om the phantom of the opera te zingen. Praten en presenteren kon zij al nauwelijks (enorm overdreven, veel te veel articuleren, enorm ingestudeerd en geen fijne stem) maar het zingen...... ik ging door de grond.... vals vals en nog valser.

Genoten van de dressuuract van Marc Peter Spahn met Elias, sympathieke ruiter.
ook de vrijheidsdressuuracts van de Spanjaard waren wel leuk om te zien; fijne rustige man.

Ik werd er alleen erg naar van en ik schrok er best van om te zien dat hij in z'n 2e act één v/d Friezen met duidelijk flinke ijzers, op het liggende paard (de Palomino; kruising barok x quarterachtig?) liet staan.
auwtsjj....
ging voorzichtig en rustig, maar dan nog..... ik zou er never nooit voor gekozen hebben.

De rest......
Tsja, we hebben flink doorgespoeld, ons bescheurd, ons ge-ergerd, maar absoluut een zeer gezellige avond gehad.
Alleen.... of de Friesian Proms daarbij een aandeel heeft gehad in positieve/boeiende zin?!............

Dit ^^ is echt precies wat ik er van vind. Nee hoeft voor mij niet.

En idd die muziek :x

Enige leuke was idd het Friezenteam en Marc Peter Spahn, maar verder hoeft het van mij niet.

BoRo

Berichten: 285
Geregistreerd: 27-08-06
Woonplaats: Noord Nederland

Re: De Friesian Proms in beeld *Foto en video*

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 12:44

Gisteravond ben ik ook geweest, ik vond het echt super gaaf. Uiteraard zijn er altijd onderdelen die je minder aanspreken, maar over het algemeen vond ik het een zeer geslaagde avond. Ook weer veel inspiratie opgedaan om vandaag weer extra fanatiek aan de slag te gaan met mijn eigen fries!! (pfff nog een lange weg te gaan als ik Marc-Peter Spahn met de onlangs goedgekeurde hengst Elias 494 zie rond gaan)

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Re: De Friesian Proms in beeld *Foto en video volledige show*

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 15:20

Geen foto's van de act bij Magic, Euphoria en de fakkels? ;(

Vond het een enorme eer om mee te mogen doen aan dit spektakel.

Overigens heeft Tet (presentatrice) niet Phantom of the Opera gezongen, dat was Joke de Kruijf.

JoyCiej007

Berichten: 17415
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 16:00

Janine1990 schreef:
Geen foto's van de act bij Magic, Euphoria en de fakkels? ;(

Vond het een enorme eer om mee te mogen doen aan dit spektakel.

Overigens heeft Tet (presentatrice) niet Phantom of the Opera gezongen, dat was Joke de Kruijf.


Sorry, mijn fout.

presentatrice had wel iets gezongen, dat kwam vlak voor the phantom of the opera.
toch?
het klonk igg van geen kanten. maar als presentatrice was ze ook niet bepaald sterk, zacht gezegd. :')

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 16:05

JoyCiej007 schreef:
Sorry, mijn fout.

presentatrice had wel iets gezongen, dat kwam vlak voor the phantom of the opera.
toch?
het klonk igg van geen kanten. maar als presentatrice was ze ook niet bepaald sterk, zacht gezegd. :')


Ze zong alleen Skyfall geloof ik.
Na Skyfall kwam James Bond. En er zat nog wat tussen voordat Phantom of the Opera kwam. Heel precies weet ik het niet meer, weet alleen wanneer ik zelf op moest, en dat was na Phantom of the Opera. :')
Daar achter krijg je er maar weinig van mee.

roxiie

Berichten: 7825
Geregistreerd: 22-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 16:16

JoyCiej007 schreef:
Qwillion schreef:
Ik mag toch hopen dat ie Fries niet echt op die liggende Palomino staat?


Jawel.

op TV nog beter in beeld gebracht. 4kant op flinke ijzers en dan overduidelijk op de rug v/d Palomino.
:x ieders z'n meug.

Smee__ schreef:
Ontzettend gaaf! Het was dat ik van de prijs voor een ticket een maand kan eten, anders was ik er zeker heen gegaan <3


Ik kon het nergens meer terugvinden vanavond; maar mag ik vragen wat er gevraagd werd voor een normaal ticket?

Ik kan me echt voorstellen dat het publiek zich flink bekocht voelde namelijk............... :')


De prijs was tussen de 33 (3e rang) en 42 euro (1e rang)...
Ik heb mooie dingen gezien, maar oa het "komische duo" (zelfs een dode goudvis is nog leuker om naar te kijken) en die schreeuwende chinees hadden van mij niet gehoeven.

En hoewel ik me er zeker van bewust ben dat er met levende dieren wordt gewerkt, vond ik de "meer-tallen" verschrikkelijk slordig rijden.
Prima dat een paard schrikt, maar meerdere keren niet goed uitkomen op de middenlijn na een halve volte, lijnen en voltes niet even groot, is gewoon slechte timing..

Al met al was het met 25 euro ook dik genoeg betaald geweest.
Laatst bijgewerkt door roxiie op 14-01-17 16:22, in het totaal 2 keer bewerkt