psycholoog nodig denk ik

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
mariekeoo

Berichten: 3652
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Zuidhorn

psycholoog nodig denk ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-17 19:32

Hallo allemaal,

even voorstellen, Marieke. 4e jaars verpleegkundige en als het goed is over 5 weken met de opleiding klaar.
Scriptie en stage in dit afgelopen jaar aan het afronden. Maar begin nu toch te denken dat ik het allemaal niet ga redden.

Scriptie ben ik al een halfjaar mee bezig. wisselend contact met de beoordelaar. Soms hoor ik weken niets en dan wil ze in eens de volgende dag een afspraak hebben. Vanmiddag te horen gekregen dat mijn concept van mijn scriptie op meerdere onvoldoende is beoordeeld. Dus hier moet ik mee aan de slag voordat ik het kan presenteren.

Daarnaast ben ik met stage met alle voorbereidende opdrachten klaar. heb ik 17 januari mijn eindgesprek. Ik heb het probleem dat ik minder goed functioneer in een team waar ik mij niet veilig voel. Ik heb afgelopen week mijn proef af laten nemen en deze is met een slecht beoordeeld omdat ik niet goed genoeg zou functioneren. Dit was dus in het deel waar ik mij niet veilig voelde. Mijn proeve van bekwaamheid mogen niet door mijn eigen begeleider afgenomen worden. Nu is een andere collega aan het kijken wat beoordeeld kan worden. Maar nog voel ik mij hier niet lekker bij. Ik heb daarnaast een werkbegeleiding opdracht lopen. Deze word 18 Januari afgerond en zit ik er dus nog mee dat ik mijn scriptie moet presenteren.

Eigenlijk moet alles op 22 januari ingeleverd zijn. Een hele hoop stress die ik op dit moment ontzettend slecht kan verwerken. Ik slaap slecht en zit de gehele dag alleen maar te malen. What to do


Anoniem

Re: psycholoog nodig denk ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 19:34

Een afspraak met je huisarts lijkt me niet verkeerd in dit geval, maar als er geen sprake is van acute nood zal het even duren voor je bij een psycholoog terecht kan in mijn ervaring.
Waarom voel je je onveilig in je team? Zou het mogelijk zijn om een aantal dingen op een lager pitje te zetten en bijvoorbeeld je scriptie op een later moment in te leveren als het je even minder hoog zit met de stage?

mariekeoo

Berichten: 3652
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Zuidhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-17 19:43

Emmaa_ schreef:
Een afspraak met je huisarts lijkt me niet verkeerd in dit geval, maar als er geen sprake is van acute nood zal het even duren voor je bij een psycholoog terecht kan in mijn ervaring.
Waarom voel je je onveilig in je team? Zou het mogelijk zijn om een aantal dingen op een lager pitje te zetten en bijvoorbeeld je scriptie op een later moment in te leveren als het je even minder hoog zit met de stage?


Als ik mijn scriptie later in ga leveren dan word hij onvoldoende beoordeeld en moet ik opnieuw beginnen.
Ik voel me niet veilig omdat er voor mij geen fijne leersfeer word ontwikkeld. Ik word in het diepe gegooid. die mensen geven mij het idee dat ik alles fout doe waardoor ik minder ga functioneren.

x_Heidi

Berichten: 1763
Geregistreerd: 18-04-10
Woonplaats: Brabant

Re: psycholoog nodig denk ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 19:46

Ik zou eerder contact opnemen met je studieloopbaanbegeleider, deze kan ook doorsturen naar een vertrouwenspersoon of studentenpsycholoog. Ik heb vorig jaar een aantal persoonlijke problemen gehad waardoor ik met mijn opleiding in de knoop kwam te zitten.. ben toen heel erg geholpen met zowel het plannen als het versoepelen van de regels (kreeg andere inlevermomenten ect.)

Heel veel succes met de laatste loodjes! Nog even en je kunt je eigen werkplekje uitzoeken..

"If the plan doesn't work, change the plan, but never the goal"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 19:48

Is er een decaan verbonden aan je opleiding? Of een studentpsycholoog? Misschien daar even contact mee opnemen?

Eunomia

Berichten: 7957
Geregistreerd: 29-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 23:35

mariekeoo schreef:
Emmaa_ schreef:
Een afspraak met je huisarts lijkt me niet verkeerd in dit geval, maar als er geen sprake is van acute nood zal het even duren voor je bij een psycholoog terecht kan in mijn ervaring.
Waarom voel je je onveilig in je team? Zou het mogelijk zijn om een aantal dingen op een lager pitje te zetten en bijvoorbeeld je scriptie op een later moment in te leveren als het je even minder hoog zit met de stage?


Als ik mijn scriptie later in ga leveren dan word hij onvoldoende beoordeeld en moet ik opnieuw beginnen.
Ik voel me niet veilig omdat er voor mij geen fijne leersfeer word ontwikkeld. Ik word in het diepe gegooid. die mensen geven mij het idee dat ik alles fout doe waardoor ik minder ga functioneren.


Ik wil hier toch graag even op inhaken aangezien ik dit niet zo gek vind. Je bent nu vierdejaars verpleegkunde-student en bijna afgestudeerd, dan vind ik het niet gek dat er vanuit je stageplaats (?) wordt verwacht dat jij op je eigen benen kunt staan en jezelf weet te redden. Over een paar weken moet je immers ook alles zelf kunnen doen dus in mijn ogen is het alleen maar goed dat ze je niet (meer) aan het handje nemen. Waarom geeft dit je een onveilig gevoel?

Waarom ben je niet eerder naar een studieloopbaanbegeleider, decaan, o.i.d. gestapt om te vertellen dat het contact niet goed verloopt tussen jou en je beoordelaar? Het lijkt mij dat als deze beoordelaar daadwerkelijk wekenlang niets laat horen hier best actie op ondernomen had kunnen worden. Het is niet verstandig om daar nu pas mee te komen, daar kan nu niet veel meer aan gedaan worden.

Als ik jou was zou ik even langs de huisarts gaan om je hart te luchten (daar zijn ze immers ook voor) en daarnaast even een gesprek aanvragen bij je studieloopbaanbegeleider en/of decaan om te bespreken wat de beste opties op dit moment zijn. Wellicht dat zij jou de mogelijkheid kunnen bieden om je scriptie later in te kunnen leveren of dat zij jou weten te kalmeren.


Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.

Rossfechten
Berichten: 539
Geregistreerd: 28-07-14
Woonplaats: zeeland

Re: psycholoog nodig denk ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 23:42

Hooggevoelig ?

Rossfechten, een zoektocht naar iets wat was.

senna21

Berichten: 11814
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 23:42

Heeft de organisatie een praktijkopleider? Ga met degene en/of met je stagedocent praten.
En wel zo spoedig mogelijk.
De laatste fase van een opleiding is meestal spannend. Mogelijk is het minder dramatisch dan je nu denkt. Hoe sneller je de kwestie bespreekt, des te groter de kans op succes.

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

Winged

Berichten: 33004
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 09:27

Nuray schreef:
Ik wil hier toch graag even op inhaken aangezien ik dit niet zo gek vind. Je bent nu vierdejaars verpleegkunde-student en bijna afgestudeerd, dan vind ik het niet gek dat er vanuit je stageplaats (?) wordt verwacht dat jij op je eigen benen kunt staan en jezelf weet te redden. Over een paar weken moet je immers ook alles zelf kunnen doen dus in mijn ogen is het alleen maar goed dat ze je niet (meer) aan het handje nemen. Waarom geeft dit je een onveilig gevoel?

Waarom ben je niet eerder naar een studieloopbaanbegeleider, decaan, o.i.d. gestapt om te vertellen dat het contact niet goed verloopt tussen jou en je beoordelaar? Het lijkt mij dat als deze beoordelaar daadwerkelijk wekenlang niets laat horen hier best actie op ondernomen had kunnen worden. Het is niet verstandig om daar nu pas mee te komen, daar kan nu niet veel meer aan gedaan worden.

Dit inderdaad. Het is mosterd na de maaltijd, maar als je bijna afgestudeerd bent dan mag je ook zeker een mate van zelfstandigheid tonen.

Op naar de studieloopbaanbegeleider/decaan en daar een afspraak mee plannen over het hoe nu verder.

Ierpier

Berichten: 1831
Geregistreerd: 28-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 10:59

Ik herken dit. Kan zelf ook volledig in de stress schieten als dingen belangrijk zijn, niet zo goed gaan en onduidelijk zijn. Vaak zie ik (jij) de dingen dan dramatischer dan ze eigenlijk zijn. Neem afstand en praat met iemand, want als je brein net zo is als het mijne, liegt het tegen je.

{இ}ڿڰۣ-ڰۣ~—
Doe altijd wat je niet durft

pvdbosch
Berichten: 491
Geregistreerd: 22-11-05

Re: psycholoog nodig denk ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 11:11

Over een paar weken ben je klaar maar je functioneert niet goed. Ik neem aan dat je dan fouten maakt? Dan is het toch logisch dat je een slecht krijgt voor je proef? Je moet straks echt aan het werk als verpleegkundige en dan moet je toch alles goed beheersen?

mariekeoo

Berichten: 3652
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Zuidhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-17 14:08

mariekeoo schreef:
Em_ schreef:
Een afspraak met je huisarts lijkt me niet verkeerd in dit geval, maar als er geen sprake is van acute nood zal het even duren voor je bij een psycholoog terecht kan in mijn ervaring.
Waarom voel je je onveilig in je team? Zou het mogelijk zijn om een aantal dingen op een lager pitje te zetten en bijvoorbeeld je scriptie op een later moment in te leveren als het je even minder hoog zit met de stage?


Als ik mijn scriptie later in ga leveren dan word hij onvoldoende beoordeeld en moet ik opnieuw beginnen.
Ik voel me niet veilig omdat er voor mij geen fijne leersfeer word ontwikkeld. Ik word in het diepe gegooid. die mensen geven mij het idee dat ik alles fout doe waardoor ik minder ga functioneren.


Ik wil hier toch graag even op inhaken aangezien ik dit niet zo gek vind. Je bent nu vierdejaars verpleegkunde-student en bijna afgestudeerd, dan vind ik het niet gek dat er vanuit je stageplaats (?) wordt verwacht dat jij op je eigen benen kunt staan en jezelf weet te redden. Over een paar weken moet je immers ook alles zelf kunnen doen dus in mijn ogen is het alleen maar goed dat ze je niet (meer) aan het handje nemen. Waarom geeft dit je een onveilig gevoel?

Waarom ben je niet eerder naar een studieloopbaanbegeleider, decaan, o.i.d. gestapt om te vertellen dat het contact niet goed verloopt tussen jou en je beoordelaar? Het lijkt mij dat als deze beoordelaar daadwerkelijk wekenlang niets laat horen hier best actie op ondernomen had kunnen worden. Het is niet verstandig om daar nu pas mee te komen, daar kan nu niet veel meer aan gedaan worden.

Als ik jou was zou ik even langs de huisarts gaan om je hart te luchten (daar zijn ze immers ook voor) en daarnaast even een gesprek aanvragen bij je studieloopbaanbegeleider en/of decaan om te bespreken wat de beste opties op dit moment zijn. Wellicht dat zij jou de mogelijkheid kunnen bieden om je scriptie later in te kunnen leveren of dat zij jou weten te kalmeren.[/quote]

Ik kan prima op eigen benen staan en functioneer prima. Alleen klap ik dicht bij het andere team. Daarnaast ben ik al meerdere malen naar mijn opleidingscoordinator geweest met mijn verhaal. Echter werd hier nooit wat mee gedaan.

mariekeoo

Berichten: 3652
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Zuidhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-17 14:08

pvdbosch schreef:
Over een paar weken ben je klaar maar je functioneert niet goed. Ik neem aan dat je dan fouten maakt? Dan is het toch logisch dat je een slecht krijgt voor je proef? Je moet straks echt aan het werk als verpleegkundige en dan moet je toch alles goed beheersen?

ik functioneer prima. Dat is het gehele probleem

mariekeoo

Berichten: 3652
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Zuidhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-17 14:09

Rossfechten schreef:
Hooggevoelig ?

dat ook ja haha

senna21

Berichten: 11814
Geregistreerd: 17-03-09

Re: psycholoog nodig denk ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 14:16

Een leerling kan in het ene team wel uit de verf komen, en in een ander team niet. De (leer)cultuur is nogal eens verschillend.
Maar zorg dat je ondersteuning krijgt om goed voor jezelf te zorgen en opkomt voor je eigen ontwikkeling. Dat wordt wel verwacht van een student die bijna haar diploma krijgt.
Succes.

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

Eunomia

Berichten: 7957
Geregistreerd: 29-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 14:22

mariekeoo schreef:
pvdbosch schreef:
Over een paar weken ben je klaar maar je functioneert niet goed. Ik neem aan dat je dan fouten maakt? Dan is het toch logisch dat je een slecht krijgt voor je proef? Je moet straks echt aan het werk als verpleegkundige en dan moet je toch alles goed beheersen?

ik functioneer prima. Dat is het gehele probleem


Jij vindt dat je prima functioneert, maar je beoordelaar blijkbaar niet. Die beoordelaar gaat jou echt niet voor zijn/haar lol een onvoldoende geven voor jou functioneren. Uit de test is gebleken dat jij onvoldoende functioneert, dat is de realiteit. Om dat vervolgens aan een team te wijten vind ik niet erg professioneel. Een goede verpleegkundige moet in elk team kunnen functioneren en zou in elk team "voldoende" moeten scoren bij een test. Natuurlijk voel je je in het ene team beter op je gemak dan in het andere team, maar het is dan aan jou de taak om alsnog op een goede manier te functioneren. Als jij straks iemand moet verplegen kun je dit toch ook niet verkeerd doen en het dan wijten aan de sfeer in het team?

Je moet over 5 (!!) weken op je eigen benen kunnen staan en aan het werk kunnen als verpleegkundige. In mijn ogen is het nu niet het moment om zielig te gaan doen, de fouten bij andere neer te gaan leggen en verwachten dat je nog bij de hand wordt genomen. Je had veel eerder aan de bel moeten trekken bij problemen omtrent je scriptie of problemen binnen het team. Het is niet erg volwassen/professioneel om dit pas te doen op het moment dat jij te horen krijgt dat je op dit moment voor je scriptie en test onvoldoende scoort.

En nee, dit is misschien niet leuk om te horen en het kan bot/hard overkomen, maar ik hoop dat ik je hiermee doe beseffen dat jij straks een grote verantwoordelijkheid hebt en je niet constant anderen de schuld kunt gaan geven van jou fouten. Je bent geen klein kind meer, je bent een volwassen vrouw die er zelf voor moet zorgen dat haar zaken op orde zijn. Je werkt met mensen en onvoldoende functioneren kun je je niet permitteren.


Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 14:26

Nuray schreef:
Jij vindt dat je prima functioneert, maar je beoordelaar blijkbaar niet. Die beoordelaar gaat jou echt niet voor zijn/haar lol een onvoldoende geven voor jou functioneren. Uit de test is gebleken dat jij onvoldoende functioneert, dat is de realiteit. Om dat vervolgens aan een team te wijten vind ik niet erg professioneel. Een goede verpleegkundige moet in elk team kunnen functioneren en zou in elk team "voldoende" moeten scoren bij een test. Natuurlijk voel je je in het ene team beter op je gemak dan in het andere team, maar het is dan aan jou de taak om alsnog op een goede manier te functioneren. Als jij straks iemand moet verplegen kun je dit toch ook niet verkeerd doen en het dan wijten aan de sfeer in het team?

Je moet over 5 (!!) weken op je eigen benen kunnen staan en aan het werk kunnen als verpleegkundige. In mijn ogen is het nu niet het moment om zielig te gaan doen, de fouten bij andere neer te gaan leggen en verwachten dat je nog bij de hand wordt genomen. Je had veel eerder aan de bel moeten trekken bij problemen omtrent je scriptie of problemen binnen het team. Het is niet erg volwassen/professioneel om dit pas te doen op het moment dat jij te horen krijgt dat je op dit moment voor je scriptie en test onvoldoende scoort.

En nee, dit is misschien niet leuk om te horen en het kan bot/hard overkomen, maar ik hoop dat ik je hiermee doe beseffen dat jij straks een grote verantwoordelijkheid hebt en je niet constant anderen de schuld kunt gaan geven van jou fouten. Je bent geen klein kind meer, je bent een volwassen vrouw die er zelf voor moet zorgen dat haar zaken op orde zijn. Je werkt met mensen en onvoldoende functioneren kun je je niet permitteren.


Nou ja, dit dus... Ik lees vooral wat jij goed doet en anderen fout om het maar even simpel te zeggen. Daarmee kom je er sowieso niet. Als je straks een baan hebt, heb je je team ook niet voor het kiezen, dan zal je ook gewoon moeten functioneren.

Ygritte

Berichten: 726
Geregistreerd: 11-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 14:43

Laura82 schreef:
Nuray schreef:
Jij vindt dat je prima functioneert, maar je beoordelaar blijkbaar niet. Die beoordelaar gaat jou echt niet voor zijn/haar lol een onvoldoende geven voor jou functioneren. Uit de test is gebleken dat jij onvoldoende functioneert, dat is de realiteit. Om dat vervolgens aan een team te wijten vind ik niet erg professioneel. Een goede verpleegkundige moet in elk team kunnen functioneren en zou in elk team "voldoende" moeten scoren bij een test. Natuurlijk voel je je in het ene team beter op je gemak dan in het andere team, maar het is dan aan jou de taak om alsnog op een goede manier te functioneren. Als jij straks iemand moet verplegen kun je dit toch ook niet verkeerd doen en het dan wijten aan de sfeer in het team?

Je moet over 5 (!!) weken op je eigen benen kunnen staan en aan het werk kunnen als verpleegkundige. In mijn ogen is het nu niet het moment om zielig te gaan doen, de fouten bij andere neer te gaan leggen en verwachten dat je nog bij de hand wordt genomen. Je had veel eerder aan de bel moeten trekken bij problemen omtrent je scriptie of problemen binnen het team. Het is niet erg volwassen/professioneel om dit pas te doen op het moment dat jij te horen krijgt dat je op dit moment voor je scriptie en test onvoldoende scoort.

En nee, dit is misschien niet leuk om te horen en het kan bot/hard overkomen, maar ik hoop dat ik je hiermee doe beseffen dat jij straks een grote verantwoordelijkheid hebt en je niet constant anderen de schuld kunt gaan geven van jou fouten. Je bent geen klein kind meer, je bent een volwassen vrouw die er zelf voor moet zorgen dat haar zaken op orde zijn. Je werkt met mensen en onvoldoende functioneren kun je je niet permitteren.


Nou ja, dit dus... Ik lees vooral wat jij goed doet en anderen fout om het maar even simpel te zeggen. Daarmee kom je er sowieso niet. Als je straks een baan hebt, heb je je team ook niet voor het kiezen, dan zal je ook gewoon moeten functioneren.


Hier ben ik het eigenlijk wel mee eens :o

Uit ervaring kan ik zeggen: op elke school/opleiding zijn er communicatie-issues, incompetente docenten of begeleiders etc, maar deze problemen kun je enkel oplossen als je als volwassene aan de bel trekt zodra het misloopt. Als de studiebegeleider niet op je mailtjes reageert, bel je."Hee, heb je mijn mailtje gezien? Dat is voor mijn afstuderen belangrijk en ik wil graag reactie." Als er niet op je telefoontjes gereageerd wordt, ga je langs bij de decaan/studiebegeleider met een lijst van dingen die je beter geregeld wil hebben. Als dat genegeerd wordt, haal meerdere studenten van deze docent bij elkaar en ga naar de studentenraad of een ander overkoepelend orgaan met een officiële klacht. Scholen willen over het algemeen graag dat je afstudeert, dus meestal willen de juiste instanties je graag helpen als je initiatief toont.

Ze kunnen geen diploma geven aan iemand die onvoldoendes haalt op proeven, ook al is er een ongemakkelijke sfeer in het team of veel kritiek van collega's. Dat is inderdaad een excuus waar je op de "echte" werkvloer (helaas) weinig aan hebt; werken onder druk, stress en onprettige omstandigheden horen er nou eenmaal bij.

Eerlijk gezegd klinkt het voor mij alsof je nog niet helemaal klaar bent om af te studeren. Dat is geen schande, er zijn zat mensen die een extra jaartje of halfjaartje nodig hebben om zelfstandig genoeg te kunnen en durven werken. Ook van negatieve ervaringen in stages leer je, en leer je ook dingen over hoe je hiermee om kan gaan in je latere werk. Misschien is een studentenpsycholoog daar wel handig voor, die kan je mechanismen aanleren om om te leren gaan met zenuwachtigheid en angst in negatieve omgevingen. :j

LvA1993

Berichten: 422
Geregistreerd: 08-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 14:54

Ik kan niet zeggen wat je moet, wel wil ik je wat mee geven of iniet ieder geval mijn verhaal aan je laten weten.

Door diverse omstandigheden ben ik 9 weken voor eind van mijn opleiding verpleegkunde gestopt (in april, bijna twee jaar terug nu). Ik heb een paar maanden gewerkt, maar ook vooral even ontstresst. Leuke dingen doen, lekker met paardje rommelen... Voor mij een gigantische drempel, het voelde als soort falen. Maar ik kan nu alleen maar met trots zeggen dat ik voor mij eigen heb gekozen om even te stoppen. Ik ben in september alsnog mijn laatste half jaar in gegaan, welis waar net een andere richting binnen de verpleegkunde. Dit is voor mij zo goed geweest. Ik ben ook echt een doorzetter en geef echt niet zomaar de moed op. In mijn ogen is een time out echt niet erg! Je leert er ook ontzettend veel van. Het heeft mij immers heel veel gebracht.

Voor jou hoop ik dat je natuurlijk alsnog je punten binnen kan slepen! Stress kan een hele hoop doen met je... ik wens je alle goeds toe!

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: psycholoog nodig denk ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 15:01

Ik denk dat je wat laat aan de bel trekt- maar beter laat dan nooit!

Als er een vertrouwenspersoon op je opleiding is- kaart het met hem/haar aan. Iemand van de opleiding zelf kan je misschien nog beter helpen, omdat die meer verstand heeft van het opleidingsinstituut.

Ook even contact opnemen met je huisarts is een goed idee, als je hierbij zelf al aangeeft hulp nodig te hebben, hoef je echt niet bang te zijn deze in te roepen.

Heel veel succes, ik hoop van harte dat je snel op een positieve manier verder kunt


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 01:25

Als jij een onvoldoende krijgt betekent dat simpelweg dat jij niet klaar bent zelfstandig te functioneren als verpleegkundige. Waarom dat zo is, dat moet je even uitzoeken. Helaas blijf je je hele leven lang mensen tegenkomen waar je wellicht minder mee samen kunt werken, maar dat is nou eenmaal zo. Dat hoort niet zodanig je functioneren te beïnvloeden dat je het "slecht" doet. Geef jezelf een schop en kijk waar dit vandaan komt. Een concrete hulpvraag waar een psycholoog voor nodig is zie ik in ieder geval niet in je OP.

mariekeoo

Berichten: 3652
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Zuidhorn

Re: psycholoog nodig denk ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-17 21:09

gelukkig zijn mijn proeve allemaal afgetekend. En heb ik dus laten zien dat ik een prima werknemer ben. Die persoon waar mee ik in de klink lag heb ik morgen een gesprek mee

Rossfechten
Berichten: 539
Geregistreerd: 28-07-14
Woonplaats: zeeland

Re: psycholoog nodig denk ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 23:20

Succes met het gesprek, en blijf bij jezelf !

Rossfechten, een zoektocht naar iets wat was.

pateeke
Berichten: 2208
Geregistreerd: 12-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 08:37

De situatie die je beschrijft, is helaas herkenbaar.
Enerzijds ga ik wel mee met mijn voorgangers; ook wanneer je problemen hebt met collega's en dergelijke zou je moeten kunnen blijven functioneren voor je patiënten. Zij verdienen immers de juiste zorg, ongeacht hoe het er op een afdeling aan toe gaat.
Anderzijds weet ik dat het niet altijd eenvoudig is om goed te blijven functioneren onder dergelijke omstandigheden. Het spijtige voor jou is dat je dit moeilijk kan bespreekbaar maken gezien je nog in je stageperiode bent, tenzij je een heel goede band hebt met je stagebegeleidster, dan zou je er misschien wel voorzichtig over kunnen beginnen.
Het zal een werkpunt voor jou zijn om ook onder minder optimale omstandigheden adequaat te blijven functioneren in je job. Daarmee kan je aan de slag, al dan niet samen met een psycholoog.

Winged

Berichten: 33004
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 10:33

mariekeoo schreef:
gelukkig zijn mijn proeve allemaal afgetekend. En heb ik dus laten zien dat ik een prima werknemer ben. Die persoon waar mee ik in de klink lag heb ik morgen een gesprek mee

Grappig, er wordt zoveel gezegd in dit topic, maar blijkbaar dringt het niet helemaal door. Succes met je gesprek in ieder geval. Een beetje zelfreflectie is wellicht wel handig. :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 63 bezoekers