Brouwer doet aangifte na plaatsen video Handsome O

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 13983
Geregistreerd: 20-04-16

Brouwer doet aangifte na plaatsen video Handsome O

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-17 16:46

Bokt.nl / Horses / Facebook
Juridisch


Vorig jaar maart kocht de Noorse Kristin G. Andresen tijdens het KWPN Select Sale voor 300.000 euro de toen nog driejarige kampioenshengst Handsome O. Echter meldde zij vervolgens in september dat zij juridische stappen zou ondernemen tegen de verkoper omdat de hengst hanentred zou vertonen en een nekwervelbeschadiging heeft. Haar eerste aanklacht lag tegen het KWPN, die volgens haar de rechtmatige verkopende partij waren. Daarna richtte zij haar klacht op de sportpaarden handelaar Jan Brouwer. Bij de rechtbank in Groningen worden op dit moment opnieuw getuigen gehoord, de rechtszaak dient later deze maand.

Andresen publiceerde vandaag een filmpje op Facebook, waar de hengst duidelijk hanentred vertoont. Horses meldt dat Jan Brouwer dit niet accepteert en een aanklacht in heeft gediend wegens smaad en laster. In reactie op de Facebook-film van Andresen heeft Brouwer een video gepubliceerd van Handsome O in de aanloop naar de hengstenkeuring in Den Bosch, waar de hengst in 2015 kampioen werd en aan Andresen werd verkocht.

Klik hier voor het filmpje van Andresen.

En de video van het zadelmak maken van de hengst.


Gerelateerde berichten:
[VN] Opnieuw getuigenverklaringen in zaak Handsome O
[VN] Rechtszaak over keuringskampioen Handsome O van start

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


Skessa_
Berichten: 10588
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 16:52

Het 2e filmpje doet het niet

LoveSenna

Berichten: 265
Geregistreerd: 11-07-13

Re: Brouwer doet aangifte na plaatsen video Handsome O

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 16:58

Bij mij wel....

Maar ik vind het er niet erg vriendelijk uitzien eerlijk gezegd :(

Ibbel

Berichten: 49059
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 17:02

Filmpje van de hengstenkeuring/veiling staat op privé.
Er wordt op het hanentredfilmpje op FB veel commentaar gegeven dat het paard achter peesbeschermers/boots om heeft.

Tinkels

Berichten: 3064
Geregistreerd: 20-12-05
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 17:06

dat inrijden gebeurd ook niet echt fijn.....

Zoé van Palice (San Remo x Gribaldi) 2004 Z2 startg.
PrinceTino A.K. ( Kaiser Weltino x San Remo) 2020
Sinne d’ Alice A.K. ( Lord Diamond x San Remo) 2022

cobiie

Berichten: 7299
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: Brouwer doet aangifte na plaatsen video Handsome O

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 17:09


[o]

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Brouwer doet aangifte na plaatsen video Handsome O

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 17:10

Weer een soap in paardenland dus.

Mer1980

Berichten: 18809
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 17:14

wauw die hanetred is niet mis, ik kan mij niet voorstellen dat ze dat hebben kunnen verdoezelen, er lijkt mij dat er iets gebeurd moet zijn tijdens transport of daar op stal in Denemarken, dit is niet iets wat je zomaar even weg spuit lijkt mij....

Over het inrijden van een stijf van de hormonen staande 3 jarige jonge hoog in het voer staande hengst laat ik mij niet uit, het zijn profs ik neem aan dat ze weten wat ze doen.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Re: Brouwer doet aangifte na plaatsen video Handsome O

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 17:21

Mijn hemel zadelmak maken door em gelijk in de krul te trekken :x
T arme dier

Quir

Berichten: 17353
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: Brouwer doet aangifte na plaatsen video Handsome O

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 17:28

Kan helaas de video ook niet zien...

Ik geloof trouwens ook nooit dat zo'n hanetred te verbloemen is, niet voor 100% en ook niet voor 90%.

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 17:29

Tsja heel eerlijk: iedereen weet toch hoe dom het is om een paard te kopen zonder zelf te laten keuren of te (laten) bekijken? Je gaat me niet vertellen dat zo'n extreme hanentred niet op valt of compleet te verbloemen is. En hoe is dat dier überhaupt die keuring doorgekomen dan? Dan koop je dat paard toch niet als je zoiets ziet? Mocht de verkoper dit paard echt in deze staat hebben afgeleverd, dan kan dat natuurlijk echt niet, maar je hebt als koper toch ook onderzoeksplicht (en een beetje verstand, zou je denken)...
Plus dat er kennelijk in de logboeken stond dat het dier in Denemarken gevallen is en enkele andere problemen had?
En dan een hele tijd later een filmpje op Facebook zetten waarin je de verkoper door het slijk haalt... Nogal zielige manier om je gelijk te krijgen, zeker als er al een rechtszaak loopt.
Wie weet is er tijdens het vervoer wel iets voorgevallen, daar kunnen beide partijen niet zo veel aan doen dan dunkt me. Wie weet is het dier wel echt zo verkocht. Met één kant van het verhaal kun je er weinig over zeggen, ben benieuwd of we ooit nog te weten komen hoe de vork in de steel zit...
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 11-01-17 17:31, in het totaal 1 keer bewerkt


Quir

Berichten: 17353
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 17:31

Fenrir schreef:
Tsja heel eerlijk: iedereen weet toch hoe dom het is om een paard te kopen zonder zelf te laten keuren of te (laten) bekijken? Je gaat me niet vertellen dat zo'n extreme hanentred niet op valt of compleet te verbloemen is. En hoe is dat dier überhaupt die keuring doorgekomen dan? Dan koop je dat paard toch niet als je zoiets ziet? Mocht de verkoper dit paard echt in deze staat hebben afgeleverd, dan kan dat natuurlijk echt niet, maar je hebt als koper toch ook onderzoeksplicht (en een beetje verstand, zou je denken)...
En dan een hele tijd later een filmpje op Facebook zetten waarin je de verkoper door het slijk haalt... Nogal zielige manier om je gelijk te krijgen, zeker als er al een rechtszaak loopt.
Wie weet is er tijdens het vervoer wel iets voorgevallen, daar kunnen beide partijen niet zo veel aan doen dan dunkt me. Wie weet is het dier wel echt zo verkocht. Met één kant van het verhaal kun je er weinig over zeggen, ben benieuwd of we ooit nog te weten komen hoe de vork in de steel zit...


Paard is verkocht via de KSS, KWPN Select Sale (of wel een veiling). Dus gaat wel net iets anders dan met "gewoon" een paard kopen natuurlijk.

JoliekeDH

Berichten: 846
Geregistreerd: 31-05-06
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 17:34

Mijne loopt precies zo als ze langere beschermers om heeft achter dan ze gewend is.

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 17:36

Dan nog zou ik voor zo'n prijs en met die afstand wel even extra laten nakijken voor je 'm laat brengen... maar goed, dat ben ik. Nog even los van het feit dat als dat paard zo gelopen had het heus niet was aangenomen voor die veiling. Dus dat betekent dat ze die hanentred op een of andere manier verbloemd moeten hebben, maar ik vraag me echt af of dat wel mogelijk is. Is niet even een kwestie van een beetje verdoven volgens mij.

Retlaw

Berichten: 3640
Geregistreerd: 17-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 17:38

Dat is absoluut niet iets wat je ff verbloemt. Vraag me af of het niet meer is dan een hanetred...

cobiie

Berichten: 7299
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 17:39

Er wordt gezegd dat Botox behandelingen de hanetred kan onderdrukken.

[o]

Quir

Berichten: 17353
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: Brouwer doet aangifte na plaatsen video Handsome O

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 17:47

Lichte tot matige hanetred zou je daar mee kunnen onderdrukken, maar zo erg als dit paard het heeft. Dat is onmogelijk, hooguit dat je het kunt verminderen, maar niet wegtoveren.

cobiie

Berichten: 7299
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 17:50

Nu is natuurlijk de vraag of wat je op de film ziet ook werkelijk is hoe hij de gehele dag loopt, als er iets in de beschermers is gestopt gaan ze ook overdreven van lopen. :o

[o]

different1
Berichten: 3629
Geregistreerd: 12-10-10

Re: Brouwer doet aangifte na plaatsen video Handsome O

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 18:15

Hij buigt z'n gewrichten wel lekker :+

Wat een soap!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 18:20

Ibbel schreef:
Filmpje van de hengstenkeuring/veiling staat op privé.
Er wordt op het hanentredfilmpje op FB veel commentaar gegeven dat het paard achter peesbeschermers/boots om heeft.


Er is net ook een filmpje zonder de beschermers geplaatst:
https://www.facebook.com/kristing.andre ... =2&theater

Quir

Berichten: 17353
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 18:23

cobiie schreef:
Nu is natuurlijk de vraag of wat je op de film ziet ook werkelijk is hoe hij de gehele dag loopt, als er iets in de beschermers is gestopt gaan ze ook overdreven van lopen. :o


Dat is ook waar, daarbij, een paard met hanetred overcompenseert. Dus bij (continue) aanraking van de beschermers, kan hij ook continue gaan overcompenseren... Wat je ook ziet gebeuren, zonder beschermers tilt hij zijn been stuk minder hoog op.

Echter meestal wennen ze na een paar meter lopen er wel aan en gaan minder hoog optillen, een paard met hanetred zal dat niet doen en hoog blijven optillen.

Inderdaad een soap...

cobiie

Berichten: 7299
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 18:27

Beduidend minder extreem als het filmpje met beschermers.
Als die toen net aangekomen was van zo'n lange reis gooi je er toch niet direct een zadel op? Vraag me dus af in wat voor tijdsbestek ik moet denken met "just arrived".

Ik denk ook niet dat de vraag is of het dier ergens last van heeft, maar meer wanneer hij dit opgelopen heeft.

[o]

Esther_r20

Berichten: 2412
Geregistreerd: 18-06-05
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 19:40

Een paard met zo'n ernstige hanentred ga je toch ook niet rijden?
En de deense groom heeft nu aangegeven dat er niets te zien was tijdens longeren.... apart allemaal hoor

DromenLies
Berichten: 2884
Geregistreerd: 27-12-02

Re: Brouwer doet aangifte na plaatsen video Handsome O

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 19:52

Hij doet het linksachter ook veel erger dan rechts en je ziet dat hij in het lopen aan de de hand wel verbeterd. Wat ik opmerkelijk vind, is dat hij in het filmpje met de beschermers om toch een minder extreem beeld laat zien dat het latere filmpje aan de hand dus er zit kennelijk wel ontwikkeling in de hanetred. Vraag in het geschil is volgens mij niet of hij het heeft maar waneer hij het heeft gekregen, was dat al in Nederland, net bij aankomst of heeft hij het later ontwikkeld. Heel erg sneu dit voor alle betrokkenen.

Getup

Berichten: 8247
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Brouwer doet aangifte na plaatsen video Handsome O

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 20:14

Dromenlies: kijken wij dezelfde filmpjes? Bij de video na aankomst is het minder erg als bij filmpje met beschermers om achter. Waar hij na n rondje of wat minder beroerd loopt, overigens. En vooral rechtsachter valt op.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Eepie, Jinthe2, josien_m_, kyrkelover, lina1998, Mar_M, Paardje02, Saskia9 en 92 bezoekers