Steeds misselijk, wat kan het zijn..?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Steeds misselijk, wat kan het zijn..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-17 15:48

Hoi,

De titel zegt het al; ik heb erg last van misselijkheid.
Het is alleen zo wisselend dat ik er mn vinger niet op kan leggen wat het nu is.

Het ene moment ben ik een half uur lang ontzettend misselijk, en het volgende moment heb ik een uur lang nergens last van om vervolgens weer misselijk te zijn.
Ik kan gewoon alles eten, ontlasting is wisselend, ene keer goed, andere keer dunner.

Ik ben begonnen met gezonder te gaan eten, meer fruit, groentes en wisselend eten.
Wij eten op vrijdag altijd patat ivm paardrijden. Lekker makkelijk, even wat halen.
De rest van de week eten we normaal avond eten. Dit kan variëren tot een keer een pizza tot een lekkere pasta, en van een pasta tot aardappels en groenten met een stukje vlees/vis.
Van sla tot iets uit de oven en van iets uit de oven tot een simpel broodje.

Ik heb een aantal keer gehad dat ik alles moest opboeren.
Dan moest ik een boertje laten en kon ik daarna flink slikken om alles wat mee omhoog kwam weg te slikken. Soms slaap ik een week lang aan een stuk door de nacht door, en soms wordt ik 's nachts wakker van de misselijkheid of omdat er het een en ander omhoog komt.

Vorige week heb ik mij 2 dagen ziek gemeld op mijn stage. Ik dacht dat mijn lichaam toe was aan rust en dat het daar mee te maken kon hebben, ook toen, af en aan misselijk en toen maar weer aan de slag gegaan.

Ik heb er nu zeker een maand/1.5 maand last van en het wordt niet minder.

Afgelopen maandag ben ik naar de huisarts geweest en ben ik doorgestuurd om bloed te laten prikken.
Dit heb ik direct dezelfde dag nog gedaan en oef wat had ik daarna een last van mijn arm. (aders liggen erg diep, mevrouw 1 kon ze niet vinden, mevrouw 2 is zeker een kwartier bezig geweest iets te vinden. Daarna bleken ze nog dieper te liggen dan ze dacht en heeft ze de naald in '3 delen' erin moeten steken. Lees: een stukje erin, niet ver genoeg, nog wat verder, nog niet ver genoeg, nog een keer verder: raak!)

Vandaag heb ik gebeld voor de uitslag.
Ik had zelf wel even op het formulier gekeken maar daar werd ik met alle medische termen niet veel wijzer van. Uiteraard werd er bij de HA gedacht aan zwangerschap. Toevallig hadden wij getest een tijdje terug maar ik begon nu wel te twijfelen, dus in overleg met de HA besloten ook zwangerschap mee te nemen in de bloedtest.

Jullie kunnen vast raden wat de uitslag was, anders had ik dit topic niet geopend:
Alles is goed. Geen afwijkende waardes, niet zwanger. De assistente vertelde mij dat er ook was getest op 'maag bacteriën' maar dat dit ook goed was en er niks raars te zien was.

Nu vraag ik mij af; Ik heb nogsteeds last van misselijkheid. Ik heb de assistente verteld dat ik het maar even af zou wachten of het nog minder zou worden of zelf weg zou gaan, maar toch vraag ik me af of er niet iets anders kan zijn.. Heb ook aangegeven dat ik weer kom als het langer aan blijft houden. (uiteraard ben ik altijd welkom om een afspraak te maken)

Is er iemand die dit herkent? Is er iets wat je niet op die bloeduitslagen kan zien maar dat wel mijn misselijheid kan veroorzaken? De HA heeft maandag oa mijn buik gevoeld en deze was alleen wat gevoellig ter hoogte van mijn maag/middenrif.

Ik weet eigenlijk niet wat ik nu moet denken.. Of ik juist blij ben dat er niks uit de uitslagen is gekomen (dat dus eigenlijk zegt dat ik gewoon hartstikke gezond ben) of dat ik teleurgesteld ben dat ik niet weet waar ik last van heb.

Ik moet zeggen: het is erg vervelend om niet te weten hoe je je gaat voelen die dag of op een bepaald moment. Om niet te weten hoelang je deze keer weer misselijk bent. En om niet te weten of je weer van alles gaat opboeren die dag en de hele dag met een vieze smaak in je mond rondloopt of dat je nergens last van hebt. Ik wil mij uiteraard zo min mogelijk afmelden op mijn stage maar zoals ik er nu steeds bij zit meld ik me het liefst elke dag af omdat ik me op sommige momenten zo verschrikkelijk beroerd voel..

Wie heeft er goede raad voor mij?? _/-\o_

Soms is er zo veel wat we kunnen voelen, maar zo weinig wat we kunnen zeggen...

https://www.facebook.com/pages/MA-Fotog ... 6784189755

[IM] Dag maatje, lieve Gaspard, ik hou nogsteeds van je!


Anoniem

Re: Steeds misselijk, wat kan het zijn..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 15:50

Ik heb weleens verhalen gehoord dat mensen meerdere tests deden en dat overal negatief uit kwam, maar dat ze wel degelijk zwanger waren. Weet je het heel zeker dat je niet zwanger bent?

BigOne
Berichten: 38191
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Steeds misselijk, wat kan het zijn..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 15:52

Klein scheurtje in je middenrif?? Toevallig een keer gevallen, heel erg verkouden met zware hoestbuien, kunnen een minuscuul scheurtje veroorzaken en daardoor misschien ook de misselijkheid??

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Steeds misselijk, wat kan het zijn..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-17 15:57

Resistance, nee dat weet ik zeker. Ze hebben het mee genomen in de bloedtest en zwangerschap is daar eigenlijk altijd in terug te zien.

Bigone, nee helemaal niet. Heb me voor die tijd eigenlijk kiplekker gevoeld, niet verkouden geweest of gevallen ofzo. Kwakkel je een weekje met hoe je je voeld kan best natuurlijk, maar ik ben inmiddels al zeker een maand onderweg..

Soms is er zo veel wat we kunnen voelen, maar zo weinig wat we kunnen zeggen...

https://www.facebook.com/pages/MA-Fotog ... 6784189755

[IM] Dag maatje, lieve Gaspard, ik hou nogsteeds van je!

tarek

Berichten: 400
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: Hierden

Re: Steeds misselijk, wat kan het zijn..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 16:01

Ik zou denken dat het met je spijsvertering te maken heeft. Opboeren, misselijk, wisselende ontlasting. Misschien handig om een patroon te ontdekken, een agenda/dagboek bij houden. Wat je eet per dag en wanneer je misselijk bent. Wel rottig voor je dit....

xChanelx
Berichten: 1918
Geregistreerd: 05-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 16:01

Probeer eens bij te houden of het gebeurt na het eten van een bepaald iets. Nu je wisselt met wat je eet, kan het zijn dat je lichaam bijvoorbeeld misselijk/duizelig wordt als je gezonder (minder suiker en snelle koolhydraten) eet.

Verder hopelijk nog verder met onderzoeken, want dit klopt niet...

Ook niet je hoofd gestoten, moeite met evenwicht?

Gebruik je medicijnen? (Ook na nooit klachten kan je maag geïrriteerd raken). Dan is misschien een maagbeschermer van belang.
Laatst bijgewerkt door xChanelx op 11-01-17 16:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Enjoy the little things in life, because one day you will look back and realize it were the big things.

SuzanLarissa

Berichten: 2707
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: durkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 16:02

Je kan altijd even om omecat of iets in die richting vragen. Zijn medicijnen die je krijgt hij sterke medicatie om je maag rustig te houden en te beschermen. Bij mij maakt het wel verschil uit wanneer mijn lichaam het weer nodig vind om 100x per dag als een bezetene te boeren..
Is natuurlijk geen oplossing maar het kan totdat de oorzaak is gevonden de boel wel verlichten

En toen was mijn onderschrift kapot!

pien_2010

Berichten: 43112
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 16:09

Yep ik denk ook dat het met je spijsvertering te maken heeft. Wellicht wat eerder is gesuggereerd scheurtje in je middenrif of klepje dat niet helemaal goed sluit.

Je kunt eens proberen om verse gember wortel te kopen, elke dag een rondje er van afsnijden (2 cm rond) dat goed te schillen, daarna in vier stukken doen en daar dan kokend water op gieten. Als de gember goed getrokken is drink je het als thee. Tenminste zo drink ik het elke dag. Ik vind het gewoon heel erg lekker.
Het voordeel is dat als je niets hebt gember gebruiken ook OK is, want gember helpt bij: https://gezonderleven.com/geneeskrachti ... en-gember/ .

's nachts kan het je ook helpen om even wat hoger te gaan liggen, zodat je maagzuur minder gemakkelijk op rispt hetgeen kan komen doordat je maagklepje niet helemaal goed functioneert. Het is in ieder geval fijn dat je bloed waardes goed waren en het iets onschuldigs lijkt te zijn.

Succes ermee.

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-17 16:11

Nee totaal niet, is niks aan vooraf gegaan. :n

Behalve dan dat ik vanaf mijn ouders met mijn vriend ben gaan samen wonen, dus het is niet dat mijn lichaam gezonder eten niet gewent is. Ik betrapte mezelf erop dat het nu ontzettend makkelijk is om iets te pakken dat erg lekker is maar dat eignelijk niet goed voor je is dus daar wilde ik in veranderen en weer terug naar wat ik van mijn ouders gewent ben. Aardappels met groenten en gevarieerd eten.

Eens bijhouden wanneer ontlasting goed is etc is wel een hele goede waar ik zelf makkelijk wat mee kan doen natuurlijk. Nu moet je toch dingen op de gok vertellen met de kans dat je dingen vergeet te zeggen dus die ga ik zeker oppakken.

Verder heb ik tot nu toe dat het niet uitmaakt wat ik eet die dag. Zo kan ik misselijk zijn voor het eten, vervolgens lekker een bord eten wegwerken en een half uur na het eten ben ik weer misselijk. Eerst dacht ik dan ook dat ik zo misselijk werd omdat ik honger had want daarna was het even weg, maar dit geloof ik dus niet meer.

Het maakt niet uit of ik iets eet, ik kan ook nergens last van krijgen na het eten. Het is dus zo wisselvallig dat ik daar geen 'patroon' in kan vinden zegmaar.

Ik ben verder wel benieuwd of er andere bokkers zijn die dit herkennen en waar ook niks uit de bloeduitslagen is gekomen. En welke stappen zij hebben ondernomen waar uiteindelijk wel meer uitgekomen is.

Zou ik mijn HA kunnen vragen om nog een bloedtest als ik hier over een week nog mee loop, en dan op meer te onderzoeken dan de 10 (?) dingen die zij had aangekruisd?

Soms is er zo veel wat we kunnen voelen, maar zo weinig wat we kunnen zeggen...

https://www.facebook.com/pages/MA-Fotog ... 6784189755

[IM] Dag maatje, lieve Gaspard, ik hou nogsteeds van je!

pien_2010

Berichten: 43112
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 16:15

LoveUggs schreef:
Ik ben verder wel benieuwd of er andere bokkers zijn die dit herkennen en waar ook niks uit de bloeduitslagen is gekomen.


Yep ikke dus, vandaar mijn post hierboven ;) . Zie mijn advies hierboven hoe ik het heb opgelost. Ik ben gewoon gevoelig op mijn maag en soms denk ik dat ik net als mijn vader een maag klepje heb dat niet helemaal goed afsluit. Zelfs een maag onderzoek (geen aanrader }> ) leverde niets op. Ik heb die klachten al heel erg lang en met gember wortel dan weer eens wat anders alternatief gaat het goed. Beetje pappen en nathouden. De maagtabletten die ik ooit gehad heb, hielpen maar tijdelijk, dus ik heb ze nog steeds maar gebruik ze zelden of niet meer.

Natuurlijk kun je over een tijdje weer eens bloedonderzoek gaan doen. Want dan sluit je uit dat het iets anders is.

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-17 16:17

SuzanLarissa, ik gebruik verder niks aan medicijnen (slik alleen de pil) en zeker als het niet noodzakelijk is wil ik daar eigenlijk niet aan beginnen. Je pakt zo iets al veel te makkelijk als je daar eenmaal aan begint (ik wel in elk geval haha).

pien_2010, ik ga je linkje eens bekijken, bedankt voor die tip over de gember! Ik gebruik dat nooit, nooit geproefd ook geloof ik dus is vast het proberen waard tegen de misselijkheid.
Ik hoop idd dat het onschuldig is en dat het ook op een simpele manier op te lossen is. Ik hoop nog erger dat het dalijk gewoon als sneeuw voor de zon verdwijnt haha. Dan hoef ik me ook geen zorgen te maken of het wel wat is of niet, en geen naald meer in mn arm om bloed te prikken :+
(ik had je bericht nog niet gelezen toen ik het andere verstuurde haha)

Mijn arm is lekker blauw namelijk

Soms is er zo veel wat we kunnen voelen, maar zo weinig wat we kunnen zeggen...

https://www.facebook.com/pages/MA-Fotog ... 6784189755

[IM] Dag maatje, lieve Gaspard, ik hou nogsteeds van je!

corientjuhh

Berichten: 9820
Geregistreerd: 19-11-07
Woonplaats: In een hunebed

Re: Steeds misselijk, wat kan het zijn..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 16:20

Heb je je wel eens laten testen op voedselallergieën?
Sinds bekend is dat ik lactose intolerant ben en ik dat dus mijd gaat het een stuk beter
Zodra ik toch wat lactose heb gehad merk ik dat direct bv met mn ontlasting
Maar t kan ook wat anders zijn; gist, fructose, tarwe, gluten etc

Dilanda D; B+1 *verkocht Duoaparte; B+7 *verkocht
Nistral B+26 (pr 198) L1+28 (pr 199,5) L2+11 (pr 193,5) M1+18 (pr 185) M2+2 (pr 183,5) nu vollop in de western naast BB springen Nobi beleerd

Darah3

Berichten: 2808
Geregistreerd: 18-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 16:21

Het kan van alles zijn..
Ik had soortgelijke klachten, uiteindelijk zo'n erge maagpijn dat ik niks meer kon eten of drinken.
Allerlei testen gehad (oa voor coeliakie, helicobacter bacterie, parasieten etc), maar kwam niks uit. Volgens HA en internisten had ik 'gewoon' PDS ontwikkeld en moest ik er maar mee leren leven.

Na onderzoek bij de allergoloog op eigen initiatief bleek ik meerdere voedselallergieën te hebben en na 8 weken eliminatiedieet kon ik met zekerheid zeggen dat 90% van mijn klachten daar van kwam.
Ik kan bijvoorbeeld een directe reactie krijgen, maar ook verlate reacties (vaak omdat de allergenen in je lichaam stapelen, duurt paar weken voordat die er uit zijn).

fiets a fake smile

Jibbel

Berichten: 7268
Geregistreerd: 21-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 16:23

LoveUggs schreef:
Nee totaal niet, is niks aan vooraf gegaan. :n

Behalve dan dat ik vanaf mijn ouders met mijn vriend ben gaan samen wonen, dus het is niet dat mijn lichaam gezonder eten niet gewent is. Ik betrapte mezelf erop dat het nu ontzettend makkelijk is om iets te pakken dat erg lekker is maar dat eignelijk niet goed voor je is dus daar wilde ik in veranderen en weer terug naar wat ik van mijn ouders gewent ben. Aardappels met groenten en gevarieerd eten.


Heb je misschien (onbewust) last van wat stress doordat je bent gaan samenwonen en nu in een nieuwe situatie zit? Bij stress kan je maag opspelen en misselijkheid dus ook.

..•|| I am mine. Before I am ever anyone else's. ||•..

Bernoe

Berichten: 1505
Geregistreerd: 06-10-06
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 16:26

Ik twijfelde even of ik op dit topic wil reageren, aangezien mijn verhaal een beetje de negatieve kant is, maar doe het toch maar.

Enkele jaren geleden werd ik ook ineens misselijk. Zonder vast patroon, dan weer wel, dan weer niet, dan weer heel erg, dan weer minder erg. Niet te relateren aan eten of waar dan ook aan.
Meestal als ik misselijk was kwam ook alles er uit.
Ik ben werkelijk waar overal geweest qua ziekenhuizen en doktoren, maar nergens is ooit iets uit gekomen behalve dat ik schijnbaar een bacteriele infectie (? volgens mij was dat het) in mn maag ofziets had toen die misselijkheid begon. De misselijkheid heeft bij mij ca 2,5 jaar geduurt en is uiteindelijk gewoon verdwenen.
Het ergste van die tijd vond ik mn gebrek aan zelfvertrouwen (omdat ik zo dun, slap en moe was) en het niet weten waar je aan toe was. Niet weten wanneer je misselijk wordt, hoe lang het duurt, hoe erg het is, dat soort dingen. Heb de meest genante dingen meegemaakt (bij een collega in de auto zitten in de file, en dan vanuit het niets misselijk worden en roepen 'je moet NU naar de vluchtstrook' en vervolgens -terwijl iedereen me kan zien- daar staan :r :+ )
Een tip voor je, licht je directe omgeving goed in over dat je zo ineens misselijk kan worden. Op deze manier kan je er gemakkelijk tussenuit als je te misselijk bent om te blijven doen wat je op dat moment doet, zonder dat je je druk hoeft te maken over hoe je dat uitgelegd krijgt. Misselijkheid zie je namelijk niet altijd maar het kan wel je hele dag bepalen.
Verder inderdaad bijhouden wat je eet, wanneer je je misselijk voelt, hoe erg misselijk, hoe en hoelang je geslapen hebt. Dit kan voor doktoren heel waardevol zijn.
En de laatste tip, probeer zo min mogelijk je leven erdoor te laten beinvloeden! Gewoon naar dingen toe blijven gaan, als je misselijk wordt kan je altijd nog naar huis!

Veel sterkte en ik hoop dat je er snel van af bent!

edit, rare zin aangepast
Laatst bijgewerkt door Bernoe op 11-01-17 16:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Dimona Tamboerijn x Hoogheid
Wenslady Sirius x Wilhelmus
Rosaly O2 Mandienio WL x Alexandro P

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-17 16:28

Allergieen niet op laten testen :n Wanneer het aanhoud en ik dus gewoon weer bij de HA op de stoep sta kan ik dit wel eens navragen :j

Jibbel, nu recent wel, maar een ruime maand geleden niet. Enige wat ik daarbij kan bedenken is vermoeidheid. Nieuwe stage, heel veel nieuwe informatie, nieuwe indrukken.. Mijn vriend en ik woonden practies al samen voordat dat officieel zo was.

Soms is er zo veel wat we kunnen voelen, maar zo weinig wat we kunnen zeggen...

https://www.facebook.com/pages/MA-Fotog ... 6784189755

[IM] Dag maatje, lieve Gaspard, ik hou nogsteeds van je!

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-17 16:40

Bernoe schreef:
Ik twijfelde even of ik op dit topic wil reageren, aangezien mijn verhaal een beetje de negatieve kant is, maar doe het toch maar.

Enkele jaren geleden werd ik ook ineens misselijk. Zonder vast patroon, dan weer wel, dan weer niet, dan weer heel erg, dan weer minder erg. Niet te relateren aan eten of waar dan ook aan.
Meestal als ik misselijk was kwam ook alles er uit.
Ik ben werkelijk waar overal geweest qua ziekenhuizen en doktoren, maar nergens is ooit iets uit gekomen behalve dat ik schijnbaar een bacteriele infectie (? volgens mij was dat het) in mn maag ofziets had toen die misselijkheid begon. De misselijkheid heeft bij mij ca 2,5 jaar geduurt en is uiteindelijk gewoon verdwenen.
Het ergste van die tijd vond ik mn gebrek aan zelfvertrouwen (omdat ik zo dun, slap en moe was) en het niet weten waar je aan toe was. Niet weten wanneer je misselijk wordt, hoe lang het duurt, hoe erg het is, dat soort dingen. Heb de meest genante dingen meegemaakt (bij een collega in de auto zitten in de file, en dan vanuit het niets misselijk worden en roepen 'je moet NU naar de vluchtstrook' en vervolgens -terwijl iedereen me kan zien- daar staan :r :+ )
Een tip voor je, licht je directe omgeving goed in over dat je zo ineens misselijk kan worden. Op deze manier kan je er gemakkelijk tussenuit als je te misselijk bent om te blijven doen wat je op dat moment doet, zonder dat je je druk hoeft te maken over hoe je dat uitgelegd krijgt. Misselijkheid zie je namelijk niet altijd maar het kan wel je hele dag bepalen.
Verder inderdaad bijhouden wat je eet, wanneer je je misselijk voelt, hoe erg misselijk, hoe en hoelang je geslapen hebt. Dit kan voor doktoren heel waardevol zijn.
En de laatste tip, probeer zo min mogelijk je leven erdoor te laten beinvloeden! Gewoon naar dingen toe blijven gaan, als je misselijk wordt kan je altijd nog naar huis!

Veel sterkte en ik hoop dat je er snel van af bent!

edit, rare zin aangepast


Wat vreemd zeg! Het komt er bij mij niet uit, het komt omhoog, ik slik, en het zakt dan langzaam weer dus het is niet dat ik ineens moet overgeven ofzo.

Maar idd zoals je zegt; je bent zo snel ongeloofwaardig. Ik kan namelijk gewoon alles eten zonder dat ik perse daarop reactie krijg (want je weet niet wanneer het komt en wanneer niet) en het volgende moment voel ik me verschrikkelijk en geef ik dat aan bij een collega of bijvoorbeeld mijn vriend.

Ik had het daar dus laatst ook over met mijn vriend dat ik niet ongeloofwaardig over wilde komen maar dat ik er echt last van had. Hij merkte toen op dat ik inderdaad wel gewoon zo nu en dan een chipje pak, of mijn avondeten zonder moeite op eet. Of dat ik bijvoorbeeld een uur daarvoor nog lekker opgewekt was en op dat moment totaal niet omdat ik me slecht voelde. Hij gelooft me gelukkig wel maar ik wil absoluut niet dat er gedacht wordt dat ik me aanstel ofzo..

Ik laat gelukkig niet voor de lol bloedprikken en die plek hebben ze wel gezien dus misschien dat dat wel wat helpt in de geloofwaardigheid. Daar probeer ik me in elk geval een beetje aan vast te houden :=

Soms is er zo veel wat we kunnen voelen, maar zo weinig wat we kunnen zeggen...

https://www.facebook.com/pages/MA-Fotog ... 6784189755

[IM] Dag maatje, lieve Gaspard, ik hou nogsteeds van je!

Darah3

Berichten: 2808
Geregistreerd: 18-06-13

Re: Steeds misselijk, wat kan het zijn..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 16:43

Belangrijkste is dat je in jezelf blijft geloven ;)

Heel veel mensen geloofden mij ook niet, ik moest me niet zo druk maken, want dan 'krijg je alleen maar meer buikpijn'. Inclusief huisartsen en internisten.

fiets a fake smile

Lieke_wuiles

Berichten: 352
Geregistreerd: 06-08-05

Re: Steeds misselijk, wat kan het zijn..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 16:51

Ik ben een aantal jaren geleden naar e huisarts gegaan met misselijkheidsklachten. Bij mij kwam het waarschijnlijk toch van mijn maag af en hij raadde me daarom aan om Rennie te gaan gebruiken. Het is en onschuldig middel en ik mocht er zo veel van pakken als ik nodig had. Misschien eens proberen wanneer je misselijk bent?

Life is short... Buy the shoes!

Bernoe

Berichten: 1505
Geregistreerd: 06-10-06
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 16:51

Ja bizar eh, dat mensen je soms niet geloven. Daar kon ik me dan ook weer druk om maken haha!
Ben zelfs naar een anorexia kliniek gestuurd door een huisarts >;)
Toen heb ik zelf de dietist maar gebeld om te kijken of mijn eetpatroon en alles wel goed was.

Die keer dat ik met mijn collega in de auto zat zij hij achteraf ook tegen me 'een paar minuten terug was er nog niks aan de hand! gaat dat zo snel?' Ja zo snel gaat dat dus :+ Toen hij dat zag besefte hij pas hoe erg t mn doen en laten beinvloedde.

Gelukkig blijft het bij jou binnen :) Maak je vooral niet druk over of je ongeloofwaardig bent maar zoals Darah ook zegt, geloof in jezelf! Jij weet als enige hoe je je voelt.

Dimona Tamboerijn x Hoogheid
Wenslady Sirius x Wilhelmus
Rosaly O2 Mandienio WL x Alexandro P

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Steeds misselijk, wat kan het zijn..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 16:54

Moet zeggen dat ik ook wel sneller misselijk ben nu ik al een tijdje gezonder eet en fanatiek sport, merk dit vooral tijdens en vlak na het trainen. Zijn dit ook momenten voor je? Dan is het misschien een idee om water gemixt met dextro te drinken (tijdens trainen) om zo toch nog wel genoeg suikers binnen te krijgen?

Momenteel samenwerken met Hannah van de Doezehoeve (V. Namorai, M. Happiness).

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Steeds misselijk, wat kan het zijn..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-17 16:59

Nee dat zijn juist de enige momenten waarop ik zeker weet dat ik er geen last van heb.
Ik denk dat ik op dat moment zo erg met andere dingen bezig ben dat ik geen tijd heb om te bedenken dat ik op dat moment misselijk ben. Ook na het sporten valt het wel mee, meestal komt het dan pas wanneer ik (bijna) thuis ben.

Een moment waarop ik er standaard last van heb is als ik net in mijn bed lig. Dan komt het altijd opzetten. Soms lig ik dan een half uur lang wakker en een andere keer slaap ik na 2 uur nog niet.
Soms helpt het als ik dan naar de wc ga en soms ook niet. Maar ik val altijd wel in slaap. En de ene keer slaap ik dan een nacht door, terwijl ik de nacht erop 3x wakker word van de misselijkheid.

Soms is er zo veel wat we kunnen voelen, maar zo weinig wat we kunnen zeggen...

https://www.facebook.com/pages/MA-Fotog ... 6784189755

[IM] Dag maatje, lieve Gaspard, ik hou nogsteeds van je!


Anoniem

Re: Steeds misselijk, wat kan het zijn..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 17:00

Zou het geen maagzweer kunnen zijn?

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Steeds misselijk, wat kan het zijn..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-17 17:04

Heb ik geen ervaring mee, zal er eens op googlen (wil ik ook niet te veel doen trouwens, ik wil mezelf er nu ook weer niet gek mee maken zegmaar :+ ).

Maar valt een maagzweer trouwens niet onder een ontsteking? Ontsteking zou je toch weer terug zien in de bloedtest?

Soms is er zo veel wat we kunnen voelen, maar zo weinig wat we kunnen zeggen...

https://www.facebook.com/pages/MA-Fotog ... 6784189755

[IM] Dag maatje, lieve Gaspard, ik hou nogsteeds van je!

tarek

Berichten: 400
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 17:06

Ik zou niet zomaar rennies gaan slikken. Ze remmen je maagzuur, wat je nodig hebt om te verteren. Wat je wel kan doen is, elke ochtend op nuchtere maag een theelepel appelazijn in een glas water.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 73 bezoekers