welke opleiding enzo.. handen in het haar

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ingridxxs

Berichten: 256
Geregistreerd: 17-03-13
Woonplaats: Nieuw balinge

welke opleiding enzo.. handen in het haar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-17 19:23

Hallo allemaal

Een hele poos geleden heb ik al een topic geplaatst dat de opleiding Toegepaste Biologie niks voor mij was, ik was toen drie weken bezig.. Ik heb toen van jullie heel veel negatieve reacties gekregen dat ik moest doorzetten. Dit heb ik braaf gedaan, en hoe langer is daar ben, hoe ongelukkiger ik er van word. Ik heb nu dus niet weer zin om al die negatieve reacties te krijgen, ik heb meer aan tips.

Even nog een korte omschrijving.
Vorig jaar heb ik mijn opleiding paraveterinair gehaald.
Ik zit nu in Almere en ik volg daar Toegepaste Biologie.
Het reizen is veel te ver voor mij, de opleiding is toch niet helemaal wat ik zoek. Ik heb mijn hart echt bij dieren en niet bij planten... Ik kom zelf uit het noorden, en ik voel me in Almere ook echt niet op me plek. Hierbij ben ik ook nog is chronisch oververmoeid en zit ik al jaren niet lekker in mijn vel om het maar zo te zeggen. Hier ga ik weer opnieuw hulp voor zoeken, ik slaap het liefst elf uur per nacht en als ik dan ook nog de motivatie voor de opleiding niet heb dan zal ik die nooit halen.

Ik ga morgen met mijn mentor praten, en dan maar werken tot volgend jaar....
Ik zoek nu een nieuwe opleiding, via de directeur van mijn oude school kwam ik bij dier en veehouderij terecht. Hij vertelde mij dat er veel vraag is naar mensen die ook verstand hebben van vee en dat dat in combinatie met mijn behaalde opleiding een heel goed idee is.
Ik heb helaas niks met economie, maar misschien moet ik mij er maar doorheen slaan. Het liefst werk ik dus met dieren richting de gezondheid ervan. Het allerliefst blijf ik zo dicht mogelijk bij huis, maar Dronten is nog wel te doen.

Ik zit nu een beetje met mijn handen in het haar, weer een nieuwe uitdaging... werk zoeken, nieuwe opleiding zoeken.. ik weet het allemaal niet meer zo goed en ik ben eigenlijk "bang" voor wat de toekomst brengen gaat.

Ik hoop dat jullie tips hebben, qua opleidingen of andere dingen. Ik hoef geen negatieve reacties, ik voel me al naar genoeg. Bedankt voor het lezen!

Insta: @fjordfons_
Facebook: Fjord Fons
Classical dressage


Walkure

Berichten: 1395
Geregistreerd: 03-03-14
Woonplaats: Utrecht

Re: welke opleiding enzo.. handen in het haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 19:30

Dit herken ik bijna. Ik heb zelf ook paraveterinair gedaan en wou bijna vorig jaar biologie gaan doen op de Hogeschool van Utrecht.

Nu zit ik in Dronten, Diergezondheid en Management. Mijn echte droom is om echt DA te worden, maar ik houd het nu even bij HBO. Als dit me lukt en ik goed geld kan verdienen lijkt het me erg leuk om mijn eigen dierenpension en gedragscentrum op te richten. Je kan ook een minor veterinair praktijk manager worden waarmee je dan manager van een kliniek kan worden, dit is op het moment heel erg in trek. Misschien iets voor jou?
Ik zit nu in het eerste jaar maar als je vragen hebt mag je me altijd berichten!

Eventueel zit in Leeuwarden ook het van Hall met Diermanagement?

Veel succes met je keuze!

Iemand die verongelijkt in het leven staat slaagt nooit.

Macs

Berichten: 7628
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 19:31

Ik zit op Aeres Wageningen dus als je nog richting docentschap wilt is dat perfect, zeker met jouw achtergrond.

In élke opleiding heb je iets waar je niet gelukkig van wordt.
Zo ga ik straks stage lopen op een stal waar ik mee ga werken, me ga verdiepen in fokkerij, beleren, etc etc waar ik super gelukkig van wordt :D Maar moet ik ook een ondernemingsplan gaan schrijven -O- Dat zijn dingen waar ik me dan echt door heen moet slaan.

De school zelf is ook iets waar je blij van moet worden, maar niet wat het hoogst moet meewegen. Het verre reizen is ook iets waar je misschien concessies in moet doen.
Bij mij op school zijn er veel studenten die een super goedkoop kamertje in Wageningen hebben waar ze dan 3 keer in de week zijn om het vele reizen te voorkomen. En van reizen kan je ook behoorlijk moe worden..

Maar de grootste tip voor jou is: zorg eerst dat je weer goed in je vel gaat zitten! Ga eens met je huisarts praten. Want als je een grote studielast heb en mentaal niet lekker in je vel zit dan ga je het nergens halen, hoe leuk de opleiding ook is. Veel succes!

Maks :+:

snuffie123
Berichten: 1284
Geregistreerd: 10-06-15

Re: welke opleiding enzo.. handen in het haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 19:48

Om heel eerlijk te zijn Ts, denk ik dat je beter verder kan kijken dan een hbo opleiding met dieren.

Ik wilde het ook ontzettend graag! Ik wilde me ook inschrijven voor de opleiding dier- en veehouderij (in Delft). Maar de baankans is zo ontzettend klein en blijkbaar ook niet wat de meeste denken dat je ermee kan doen.

Mijn tip is ga op internet zoeken naar een lijst met opleidingen en streep de opleidingen af die je echt niet leuk vind. Kijk ook vooral naar wat je er later voor beroepen mee kunt uitoefenen en of je dat wat lijkt. Zo kom je uiteindelijk bij een aantal, misschien 1?, opleiding uit die je wel wat lijkt en ga naar die open dagen. Doe mee aan die meeloopdagen en proefstuderen.
Maar hou je niet teveel vast aan de dieren.

Heel veel succes!

ingridxxs

Berichten: 256
Geregistreerd: 17-03-13
Woonplaats: Nieuw balinge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-17 23:21

Esirene schreef:
Dit herken ik bijna. Ik heb zelf ook paraveterinair gedaan en wou bijna vorig jaar biologie gaan doen op de Hogeschool van Utrecht.

Nu zit ik in Dronten, Diergezondheid en Management. Mijn echte droom is om echt DA te worden, maar ik houd het nu even bij HBO. Als dit me lukt en ik goed geld kan verdienen lijkt het me erg leuk om mijn eigen dierenpension en gedragscentrum op te richten. Je kan ook een minor veterinair praktijk manager worden waarmee je dan manager van een kliniek kan worden, dit is op het moment heel erg in trek. Misschien iets voor jou?
Ik zit nu in het eerste jaar maar als je vragen hebt mag je me altijd berichten!

Eventueel zit in Leeuwarden ook het van Hall met Diermanagement?

Veel succes met je keuze!


Dat klinkt allemaal heel interessant. Ik ga je pben!

Insta: @fjordfons_
Facebook: Fjord Fons
Classical dressage

ingridxxs

Berichten: 256
Geregistreerd: 17-03-13
Woonplaats: Nieuw balinge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-17 23:22

Macs schreef:
Ik zit op Aeres Wageningen dus als je nog richting docentschap wilt is dat perfect, zeker met jouw achtergrond.

In élke opleiding heb je iets waar je niet gelukkig van wordt.
Zo ga ik straks stage lopen op een stal waar ik mee ga werken, me ga verdiepen in fokkerij, beleren, etc etc waar ik super gelukkig van wordt :D Maar moet ik ook een ondernemingsplan gaan schrijven -O- Dat zijn dingen waar ik me dan echt door heen moet slaan.

De school zelf is ook iets waar je blij van moet worden, maar niet wat het hoogst moet meewegen. Het verre reizen is ook iets waar je misschien concessies in moet doen.
Bij mij op school zijn er veel studenten die een super goedkoop kamertje in Wageningen hebben waar ze dan 3 keer in de week zijn om het vele reizen te voorkomen. En van reizen kan je ook behoorlijk moe worden..

Maar de grootste tip voor jou is: zorg eerst dat je weer goed in je vel gaat zitten! Ga eens met je huisarts praten. Want als je een grote studielast heb en mentaal niet lekker in je vel zit dan ga je het nergens halen, hoe leuk de opleiding ook is. Veel succes!


Docent is helaas niks, voor mij. En naar de huisarts dat ga ik zeker doen. Ik ben er inderdaad ook bang voor dat ik het anders niet ga halen.. :(

Insta: @fjordfons_
Facebook: Fjord Fons
Classical dressage


Eunomia

Berichten: 7957
Geregistreerd: 29-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 23:27

Ik denk dat elke opleiding wel een vak heeft dat je minder goed ligt, ook de dierenopleidingen. Als ik jou was zou ik nu stoppen met je opleiding (voor 1 februari dus) en de rest van dit schooljaar gaan gebruiken om uit te zoeken wat je graag wilt. Om welke reden ben je door gaan studeren? Wat zou je later graag voor 'n baan willen hebben?

Verder zou ik je wel willen adviseren om realistisch naar de arbeidsmarkt te kijken. Op dit moment zijn er zoveel mensen die een diergerelateerde opleiding doen of gedaan hebben, maar er is erg weinig baangarantie voor deze mensen. Je moet je echt kunnen onderscheiden om nog enige garantie te hebben op een fatsoenlijke baan in de dierensector. Als ik jou was zou ik dit wel meenemen in mijn overwegingen omtrent een nieuwe opleiding aangezien het in mijn ogen zonde is om geld uit te geven aan een opleiding waar je (op banengebied) niets aan gaat hebben.

Probeer de komende maanden even tot rust te komen, open dagen te bezoeken, dagen mee te lopen bij opleidingen en goed na te denken wat jij graag wilt. Je bent nog jong genoeg dus je kunt prima even een aantal maanden geen opleiding doen. Je hebt er ook niets aan om nu een overhaaste beslissing te gaan nemen en jezelf voorbij te lopen.


Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.

shiroihebi
Berichten: 1951
Geregistreerd: 13-01-13

Re: welke opleiding enzo.. handen in het haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 23:44

Diergezondheid en management hierzo, in Dronten. En ja, daar zit ook genoeg tussen wat ik niet altijd boeiend vind. Kwaliteit, duurzaamheid, economie, marketing, communicatie, recht en nog veel meer. Het is echt niet alleen maar dieren.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot en 46 bezoekers