Identificatie pony

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Casayu
Berichten: 4
Geregistreerd: 08-01-17
Woonplaats: België

Identificatie pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-17 21:51

Hallo allemaal, als hier al een topic over loopt of ik heb het verkeerd gezet, please do inform. Ik vond zo snel niets waar ik aan uit kon.
Ik heb net een nieuw hengstje opgehaald, vijf jaar, geen papieren, geen chip etc. Nu is mijn vraag, hoe moet ik dit aanpakken? Ik wil hem sowieso inenten en castreren en chippen. Maar hoe werkt dit dan met zijn boekje etc, kortom wat zijn de stappen die ik moet ondernemen om alles in orde te krijgen? Wat moet ik doen, wat moet de dierenarts doen, bij welke instantie moet ik aankloppen?
Hartelijk bedankt voor het lezen en mogelijk helpen, ik heb zelf gegooglet maar om eerlijk te zijn, ik kan er niet meer helemaal aan uit, bij al mijn vorige paarden was dit tot nu toe altijd in orde en was het gewoon een kwestie van de inentingen in orde te houden. Dankjewel!

Jet

Berichten: 11997
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 21:55

Woon je in Nederland of in België, want er zit verschil en de stappen die je moet zetten.

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 21:56

Je kan een da bellen om het chippen en castreren tegelijk te doen.
De papieren die je krijgt mbt het chippen kan je opsturen naar het stamboek (of knhs) waar je je pony ingeschreven wilt hebben.
(In Nederland)

Casayu
Berichten: 4
Geregistreerd: 08-01-17
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-17 22:04

Jet schreef:
Woon je in Nederland of in België, want er zit verschil en de stappen die je moet zetten.


Ik woon in België :)

Jet

Berichten: 11997
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 22:06


Lightninggg

Berichten: 604
Geregistreerd: 18-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 22:09

Op de site van bcp staat dat uitgelegd. Je moet via die site een document afdrukken, dat moet je invullen en door DA laten aftekenen en opsturen naar bcp. DA moet dan ook eerst chippen en dan de chipnr invullen op het papier dat je moet opsturen. Bcp werkt tegenwoordig wel traag dus het kan even duren eer het in orde is.

tamary

Berichten: 29182
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 22:13

Eerst vaccineren, tetanus vaccinatie wil je werkend hebben voor de castratie. Vaccinatie is 2x met 4 weken er tussen en daarna nog zeker 2 weken voor afspraak castratie. Laat de DA bij je eerste vaccinatie een goede chiplezer meenemen en hele pony nalopen of er echt geen in zit voordat je er 1 in laat prikken.

YaraNls

Berichten: 58
Geregistreerd: 16-03-15

Re: Identificatie pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 22:21

Identificatie aanvraag kan je tegenwoordig via www.horseid.be doen. Als je het niet online doet worden er extra kosten gerekend dacht ik.

Casayu
Berichten: 4
Geregistreerd: 08-01-17
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-17 23:35

YaraNls schreef:
Identificatie aanvraag kan je tegenwoordig via http://www.horseid.be doen. Als je het niet online doet worden er extra kosten gerekend dacht ik.


Ja daar heb ik mij op proberen aan te melden maar dat lukte niet? Ik krijg geen wachtwoord doorgestuurd.

Maar moet ik nu de dierenarts laten komen en die heeft die papieren en stuurt ze op of moet ik zelf de papieren afprinten?
Op die site staan ook houder papieren, wat houdt dat in?

Jet

Berichten: 11997
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 08:01

Je kan even contact opnemen met de CBC-BCP: http://www.cbc-bcp.be/documenten/ en daar je vragen stellen? Dan krijg je denk ik de meest actuele antwoorden op je vragen en kan je aangeven dat het aanmelden niet lukt.

pretty

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 16:30

Ik zou ook even bellen.

Je zult dat inderdaad moeten aanvragen via Horseid en dan een DA laten komen om te chippen/schetsen etc. Je kunt dan om de kosten te sparen inderdaad misschien al laten castreren (of enten of zelfs beide maar dat weet ik niet of ze dat doen) , want het wordt sowiezo geen goedkoop grapje om hem met alles in orde te zetten.
Succes ermee!

Normaal vul je het nodige document online in op HorseID,je betaalt ook direct,en daarna sturen ze je de papieren voor jouw dierenarts op. Dan kun je deze bellen en doet hij de rest.