[CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 13:41

Oehhh Seven, teken je ook in opdracht?

Seven

Berichten: 21198
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 13:42

Ik heb wel eens wat in opdracht gemaakt ja :D

Anoniem

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 13:44

Ik ben zelf niet zo'n tekenaar, maar vind het wel heel leuk jullie te volgen. Er komen echt mooie werken langs :j

Pharootz

Berichten: 310
Geregistreerd: 20-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 14:17

Vanaf pagina 12. Kleine Disclaimer: Ik ben geen pro en vind het wel echt tof wat iedereen doen! :)




Malenka: Die is mooi geworden! Ik vind het hoofd echt heel sprekend, de ogen ook. Het enige wat ik wat minder vind, is de nek. De nek is voor mijn gevoel minder gedetailleerd dan het hoofd en doet daardoor afbreuk aan de details in het hoofd. Maar nogmaals, ik vind de ogen en het hoofd in zijn algemeen erg mooi!

Die tweede is ook leuk! Vind vooral de lijn in de achterhand en het lijf erg mooi! Het hoofd had van mij iets meer in die lijn gemogen, details was voor mijn gevoel niet nodig geweest. Maar vind de kleurtjes en de tekening erg mooi geworden!

2. Ohhhh die is leuk! Wat aaibaar is die geworden! Vind het blauwe hier ook heel fijn uitkomen! Wat heb je met de achtergrond gedaan? Vind dat ook erg mooi!

joey_lover Die is leuk! Vind vogeltjes heel lief uitkijken! Wat misschien handig is als je later nog vlakken wit wilt houden, is om er later met een witte gelpen of witte stift of witte verf er langs te gaan. Met grote achtergrond vlakken om het lichter te trekken, is soms het ook mooi om te "stempelen" met een doekje of toiletpapier en verdunde witte verf.

2. Die is ook leuk! Ook vet dat je de overgang van schets naar iets meer geschetst naar uitgebreide schets ziet. Kat kijkt heel lief uit! Neusje lijkt wat scheef te zijn, maar ik kan er ook scheef tegenaan kijken. Hoe dan ook, vind hem mooi!!

3. Lekkere kleurtjes! Nek had denk ik iets breder gemogen, maar vind hem erg leuk geworden! Mag ik vragen hoelang je met zo'n schets bezig bent?

Seven Die is mooi geworden! Vind het neusje erg zacht en aaibaar geworden! Ik kijk alleen wat vreemd tegen de voor ons "linkerflap" onder de neus aan door de tweede bolling die erin zit, maar die aan de rechterkant niet aanwezig is. Maar vind de blauwe ogen erin echt waanzinnig en een schitterend portret!!

Ik heb even naar de cameleonmarkers gekeken, maar die zijn gaaf! Toch even verder na kijken, dankjewel!

2. Well. Is er iets dat jij niet kan? Vind hem prachtig! Het enige mierenneukerige puntje dat ik heb, is dat ik de voorpluk iets minder vind. Voor mijn gevoel mist die highlights en diepte. Maar zoals ik al zei, detail puntje, want ik vind hem echt waanzinnig. Ook heel knap hoe je de ogen echt hebt laten leven. Just, wauw!

3. Die kijkt heel vriendelijk uit! Lieve tekening! Neus is voor mijn gevoel wel iets te groot, maar vind de kleurtjes ook fijn poppen.

4. Leukkk dat cartoonachtige! Vind dat blauw erin ook erg mooi! Neus is naar mijn idee wel weer iets te groot, maar dat kan aan mij liggen :)

5. Tof!! Hij had van mij een net iets grotere kont mogen hebben, maar ik vind hem erg leuk! Ook leuke kleurtjes!!

6. CUTEEE! Mag ik vragen hoelang je bezig bent met zulke cartoonachtige tekeningen? Ik vind ze heel erg leuk! Wat misschien leuk is om te proberen, is een paar lichte accentjes met een witte pen / stift om bijvoorbeeld dingen als de bovenkant van de neus of de oogjes een twinkeling te geven :)


AmyLyklama Die texture in de kleding is erg mooi! Vind de lijnen ook erg mooi! Wat mij altijd helpt bij het tekenen van een gezicht, is aan te houden dat als je een volledig gezicht hebt, de ogen op 1/2 in de lengte zitten. Tussen de ogen en de kin, op 1/4, zit de neus. Tussen de neus en de kin, op 1/8, zit de mond. Tussen de mond en de neus zit over het algemeen het laagste puntje van de oren. Tussen de ogen past meestal een ander oog. Ik weet niet of dit jou ook helpt, maar misschien heb je hier iets aan :)

xTitanic Schitterend. Ik kijk wat vreemd tegen de wang aan van het rechterpaard, maar ik vind hem wederom echt waanzinnig. Zo'n fantastische stijl. Just, wauw.

2. Wauw.

eclair98 Die is leuk geworden! Wat denk ik de tekening iets meer leven geeft, is om ook highlights in te brengen. Op die manier wordt het geheel wat spannender en komt ook je line-art denk ik net iets beter uit. Maar vind hem mooi geworden! :)

Je hebt ook potloden die met water eroverheen in waterverf overgaan. Dat vind ik heel vet spul en past ook wel bij je lijstje denk ik! =D

2. Die is leuk! Hij is voor mijn gevoel alleen wat kaal en de oortjes hadden denk ik iets groter gemogen. Heb je het plaatje uitvergroot vanuit GIMP? Hij lijkt wat pixelig te zijn.

3. OLIFANTJEE!! LEUKKK! (Weakspot for those <33) Vind hem erg leuk! Slurf en slagtanden hadden denk ik iets groter gemogen, maar vind hem erg leuk!

4. Photoshop CC :) Ik werkte zelf heel lang in de Elements versie, vandaar nieuw. Ik gebruik er een Intuos tablet naast.

5. Leuke beer! Kop vind ik ook erg leuk geworden! Vachtje had van mij iets losser gemogen of wat meer texture erin. Vind de lijnen er nu in iets minder, maar hij is leuk geworden!

pompompomDie zijn alledrie echt heel erg gaaf! Ik vind het heel erg tof dat je allemaal verschillende dingen uitgeprobeerd met inkt. Erg mooi! De eerste is denk ik mijn favoriet, ook al zijn er misschien iets teveel lijnen. Ik vind ze erg gaaf!

2. WOW. DIE EERSTE IS WAANZINNIG.
Die tweede is ook echt heel erg mooi. Mag ik vragen waarom je er niet zo blij mee bent?

3. Dankjewel! =D

EvaLuna Dankjewel! Ik vind die lineart ook wel heel erg mooi! Heel strak. Respect dat je dat zo krijgt op een tablet! Mijn hand is daar echt niet steady genoeg voor.
Ik vind de tweede tekening leuk. Ik mis alleen wat detail. Het voelt iets teveel gesmudged (?). Achtergrond en kleurtjes zijn erg leuK!

Kashmino Die is leuk! Vind de lijnen ook heel fijn en strak! Wat misschien leuk is om te proberen, is om iets te variƫren in de lijndikte waardoor je lineart denk ik iets beter uitkomt. Maar ik vind het cartooneske in je tekening heel tof!

sanneb Oei die zit lekker! Vind vooral de "vlekkerige" (bij gebrek aan beter woord) rondom de benen erg mooi geworden! Hoofdje had denk ik iets kleiner gemogen, maar ik vind hem erg mooi!

2. Vind hem voor een uur met verf toch wel erg tof geworden! Kleuren zitten erg mooi op de donkere achtergrond. Voor mijn gevoel had alleen de borst iets groter mogen zijn, maar vind hem, zeker voor een uur, echt tof!

3. Die is leuk! Ook hele krachtige houding! Vind overgang ondergrond naar paard ook erg mooi geworden!

RenskeFrea Die is lief! Eekhoorntje of Doom had ik er niet zo snel uitgehaald :') Ik denk dat het misschien tof is om iets meer verschillende kleurtjes / iets meer contrast erin te zetten. Ik denk dat je tekening net iets spannender wordt, maar hij is nu ook al erg leuk!

Peppel01 Wat een warme tekening! Heel fijn gezicht van die vrouw! Vind het heel fijn hoe je zo licht tekent. Erg mooi!!

AmyLyklama Dat is jaloersmakend. Wauw. Just. Wauw. Handen vind ik altijd een verschrikking, maar hij ziet er bij jou echt waanzinnig uit!

2. OH OH OH! DIE IS MOOI!! Vind de draak / dinosaurus echt heel fijn! Waanzinnige kleurtjes en heel mooi getekend! Just, wauw!

anniekow Die is leuk! Vind de oogjes ook erg mooi geworden! Ik denk dat het zwart erachter net iets te hard is doordat de schaduwen in het schaap zelf heel erg lief zijn. Ik denk dat als je het contrast in het schaap zelf iets meer verhoogt, de tekening wat meer in balans komt en het zwart daardoor minder heftig is :)

kallipooh Die eerste is leuk! Hele fijne schetsen!

Die tweede vind ik heel erg mooi! Vind het kleurenschema echt heel erg fijn en vind het oranje in het beestje zelf erg mooi! Hij kijkt ook heel erg lief uit! Supertof! Stiekem wel echt jaloers op jouw manier van tekenen.

3. Dankjewel!! Photoshop CC en ik heb er een Intuos tablet naast. De kleuren komen uit een colorpalettechallenge. Dankjewel!! =D

Telpeva Die is leuk! Vind het cartoonachtige in je tekening erg mooi! Ook waanzinnig hoe strak je die schets getrokken hebt. Vind het gezichtje iets minder van het meisje, maar vind hem verder erg leuk. Vind vooral texture in het jurkje van het meisje erg mooi!

Mira283 Fijne kleurtjes! Vind de overgangen in de kleuren bij de manen erg leuk! Neus had denk ik iets groter gemogen, maar vind hem verder erg leuk!

2. Leukkkk! Leuke tekening, lieve shetlander! =D

Selina Leuk! Ook fijn dat hij zo strak is. Misschien is het leuk om iets te variƫren in lijndikte. Ik denk dat daardoor je tekening net iets sprekender wordt :)

Ratties4life Die zijn leuk! Ook tof om te zien dat je iedere keer dezelfde tekent en vooruit gaat. Vind bij beiden de oortjes mooi! Neus had bij beiden denk ik iets groter mogen zijn.

2. Lekker die kleuren! Vind de vluchtigheid in deze ook erg gaaf! Ik heb het idee dat de nek iets langer had mogen zijn en de borst iets dieper, maar vind de houding die je hem gegeven hebt erg krachtig!

_Bitje_ DIE IS WAANZINNIG! Wat een lieve hond! Kleurtjes zijn erg mooi en de blik zit er heel fijn in. Waanzinnige tekening!

naarppc Strakke lineart! Erg leuk! De tekst erachter zit ook heel erg strak. Mooi gedaan!

Nienke15 WAUW!! DAT IS WAANZINNIG! Vind de kleuren waanzinnig en de houding en de vlekken en wauwwww!

NynkeMarit Die ogen zijn waanzinnig! Vind het een heel mooi gezicht geworden! Voor mijn gevoel had het hoofd eromheen iets kleiner gemogen, maar nogmaals, erg knap!

Michelle_S WAUWWW! Die is waanzinnig!

Jasmijn203 Leuke achtergrond! Ik moest alleen even puzzelen met het tweede woord, maar dat kan ook komen doordat ik er scheef tegenaan kijk.





Volgens mij waren dat ze allemaal :p

Seven

Berichten: 21198
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 14:33

Bedankt voor je feedback
Ik ben ongeveer gemiddeld 20-30 min bezig met deze tekeningen
Een witte marker wil ik nog inderdaad heb al even gekeken maar nog niet gevonden wat ik wil

Pharootz

Berichten: 310
Geregistreerd: 20-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 14:50


Seven

Berichten: 21198
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 16:25

Gaat die er ook echt overeen kwa dekking

sanneb
Berichten: 681
Geregistreerd: 18-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 16:54

Pagina 14:

xTitanic, Niet af? Ik vind hem echt super zo.

Anniekow, leuk effect zo met de vacht.

Kallipooh, Je schesen vind ik echt enorm leuk. mooie verhoudingen en super schaduwgebruik. Ook je illustatratie vind ik enorm knap.

Telpeva, Ik zie niet echt fouten. Waarschijnlijk omdat ik niet weet wat je precies van plan was? zonder dat idee echt een leuke tekening met leuke details in de jurk.

Mira283, Leuk kleurgebruik in de manen. Doet me een beetje aan een regenboog pony denken.

Pompompom, Ik ben echt jaloers op je inkttekeningen. en super snel om zo'n effect te krijgen.

Selina, Slimme vriend heb je :) we moeten maar niet zo streng voor onszelf zijn he. Ik vinde je manen en staart echt een leuke stijl.

Ratties4life, ik vind je schetsen echt een goede basis voor een uitgewerkte tekening.

Bitje, tja... Wat kun je hier nog van zeggen behalve dat hij geweldig is. Mooie dromerige sfeer, super.

Pagina15

joey_lover, echt super tof hoe hij uit de kleuren lijkt te springen en ontstaan. Hele toffe stijl dit.

Seven, de neus is mij niet opgevallen. mooi sprookjesachtige stijl. Heel anders dan wat ik eerdervan je gezien heb.

eclair98, leuk effect met waterverf, ik mis wel een beetje kleur ook al is een olifant grijs :)

Mira283, wat schattig.

AmyLyklama, Super mooi, bedenk je dit zelf?

naarppc, Wat leuk om een zelfgemaakte kaart te geven. Goed gelukt ook.

Nienke15, ik ben echt zo fan van je tekeningen. Geweldig, die vleken pakken maar goed uit he :D

Nynkemarit, ik had al eerder op je tekening gereageerd.

Michelle_s, Leuk dat je mee doet. Ik had geen idee dat je zo mooi kon tekenen, jij ben toch de eigenaresse van Carita?

Seven, dit is ook echt een hele leuke.

Pagina 16

Pharootz, ik heb niet zoveel met dino's, maar deze vind ik wel heel sterk. Bedankt ook voor je uitgebreide reacties op mijn tekeningen.

Jasmijn203, leuk dat je toch nog even aan de slag gaat ondanks je tijdsgebrek.

Malenka, deze vind ik heel erg mooi. Ook een beetje sprookjesachtig door het blauwe.

joey_lover, Deze vind ik erg gaaf. Juist door de snelheid heeft hij iets mooi wilds over zich.

eclair98, de verhoudingen lijken goed van je beer.

Seven, grappig weer iets heel anders van je. En wederom een succes.

Pharootz

Berichten: 310
Geregistreerd: 20-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 17:45

@Sanneb:

Dankjewel!! =D



Seven schreef:
Gaat die er ook echt overeen kwa dekking


Dit zijn wat tekeningen die ik met het pennetje gemaakt heb:

Dit is met markers en dan de pen erover:




Dit is over watercolor / verdunde inkt:


Hij dekt behoorlijk goed voor een pen.


Ik gebruik soms ook een witte permanent paintmarker naast het pennetje, Edding 750 zo uit mijn hoofd en die dekt ook wel goed, maar is iets breder en dan moet ik er iets vaker overheen voor wit echt wit is. Dat heb ik hier niet gedaan.

lovelyfiefy

Berichten: 5093
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 17:53

Pharootz schreef:
Seven schreef:
Gaat die er ook echt overeen kwa dekking


Dit zijn wat tekeningen die ik met het pennetje gemaakt heb:

Dit is met markers en dan de pen erover:




Dit is over watercolor / verdunde inkt:


Hij dekt behoorlijk goed voor een pen.


Ik gebruik soms ook een witte permanent paintmarker naast het pennetje, Edding 750 zo uit mijn hoofd en die dekt ook wel goed, maar is iets breder en dan moet ik er iets vaker overheen voor wit echt wit is. Dat heb ik hier niet gedaan.


Wat zijn die van jou gaaf zeg!

Seven

Berichten: 21198
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 18:04

Die dekt duidelijk goed ga bestellen dan kan ik inderdaad ook wat met meer licht werken bedankt voor de tip ;)

Mooie werken heb je er mee gemaakt

Pharootz

Berichten: 310
Geregistreerd: 20-10-12

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 18:22

Dankjulliewel allebei! =D

@Seven: Tof! Ben benieuwd wat je ermee gaat doen!

Blackbirb

Berichten: 485
Geregistreerd: 02-01-12
Woonplaats: Omgeving zwolle

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 19:01

Pharootz! Jij zegt wauw tegen mij maar ik gooi m gewoon weer terug! Je kleur gebruik is echt on fleek.

Ik stuur straks even een lijstje van iedereen

Nou, vandaag zit het tekenen even niet mee. Ik zal morgen even mn schilderij posten (kubistisch) van school.
Ik heb een lineart voor een paardje getekend. Maar meh... Ik weet t niet, teveel getekend op school vandaag.
Of misschien zometeen nog een mythologisch wezentje...


Afbeelding

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 19:19

Ik heb gisteren geen tijd gehad, vandaag heb ik nog minder tijd :=
morgen dan maar 3 tekeningen maken en even reageren hier ;)
Zie alweer veel supermooie dingen voorbijkomen :)

Blackbirb

Berichten: 485
Geregistreerd: 02-01-12
Woonplaats: Omgeving zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 19:29

Nou, hier komt m'n lijstje hoor:

pag 15:

Nienke15 Supergaaf man... Die kleur bruin en blauw bij elkaar maken het een soort van industrieel. Ik kan het niet zo goed uitleggen haha.

NynkeMarit Voor de eerste keer weer is hij supergoed! Misschien nog iets oefenen met haar. Maar die ogen zijn heel sprekend!

Michelle_s Mooi, wat een dotje.

Seven Okapi :P Er zit veel beweging in.

pag 16

Pharootz Leuk, beetje roest kleurtje

sanneb Nice! Hij glanst als zilver :P

Malenka wat een schatje, welke kleuren heb je gebruikt?

Seven Haha, hij doet me denken aan een disney character.

pag 17

Lovelyfiefy Gewoonweg prachtig. Geen andere woorden voor.

lovelyfiefy

Berichten: 5093
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 19:48

AmyLyklama schreef:
pag 17

Lovelyfiefy Gewoonweg prachtig. Geen andere woorden voor.


dit is een foutje..
Ik teken niks :P

Malenka

Berichten: 7563
Geregistreerd: 04-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 19:58

Bedankt voor alle leuke reacties.

Welke kleuren? Daar heb ik even een foto voor gemaakt...

Afbeelding

En de achtergrond is ook gewoon met krijt. Maar dan weggeveegd.

Blackbirb

Berichten: 485
Geregistreerd: 02-01-12
Woonplaats: Omgeving zwolle

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 20:10

Oh, oeps... haha mijn fout...

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 20:43

Mijn panda is een rat geworden, ik had opeens geen zin meer in die panda. Liever een ratje!

Jeika
Berichten: 2985
Geregistreerd: 20-01-15
Woonplaats: De achterhoek

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 20:59

Ik heb ook eens ecoline geprobeerd :) de kleuren komen op de foto niet mooi tot hun recht helaas :(Afbeelding

Jeika
Berichten: 2985
Geregistreerd: 20-01-15
Woonplaats: De achterhoek

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 21:06

Pharootz: ik doe het je niet na!

Jasmijn203: mooi met die zachte kleuren zo!

Sanneb: gaaf! Super mooi met die kleuren, niet te fel (zoals ik altijd doe :P ) en toch opvallend!

Malenka: super! Wat je zegt van de snuit, maar ik vind hem verder erg mooi. Ook met dat blauwe :)

Joey_lover: leuk! Je zou niet zeggen dat het even in elkaar geflanst is! Mooie kleurencombinatie ook.

Eclair95: gewoon een berenschets, mooi hoor :)

Seven: leuke tekening! De ogen zijn mooi gelukt! Maar ik vind de onderkaak iets te breed.

Amylyklama: mooi! Het oog is alleen te groot en ik vind hem een beetje dunnig, maar hij is leuk!

Jeika
Berichten: 2985
Geregistreerd: 20-01-15
Woonplaats: De achterhoek

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 21:09

Sorry voor zo veel posts :)
Hij is wat droger, gelukkig zijn de kleuren wat zachter geworden :)
Afbeelding

Seven

Berichten: 21198
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 21:27

De kaak is inderdaad te breed vond ik zelf stiekem ookal

Ik loop wat voor maar had zin om te tekenen dus nog 1 extra gemaakt
Afbeelding

Amylyklama
Mooi sprekend hoofd heeft jou paard de neus voor D ik voornamelijk goed gelukt

Jeika Erg mooi kleur gebruik nu het wat droger is zie ik het paard ook beter maar deze valt een beetje weg

anniekow

Berichten: 644
Geregistreerd: 21-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 21:44

Vandaag mijn eigen pony nagetekend van een foto.
Afbeelding

Seven

Berichten: 21198
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 21:51

Mooi zo dat silhouette