Vaginale geur.. hoe kom ik er vanaf?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Anoniem

Vaginale geur.. hoe kom ik er vanaf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 19:04

Omdat je op bokt alles kan vragen. :')

De titel zegt het. Ik heb sinds een tijdje een vervelende vaginale geur, en ik weet niet hoe ik er vanaf kom. Ik heb geen SOA (weet ik heel zeker, test gedaan), en ik gebruik geen zeep daar. Wel heb ik een schimmelinfectietje gehad, maar daar heb ik een medicijn voor gekregen. Dat is een maandje geleden ongeveer.

Wat moet ik eraan doen? Het is absoluut niet zo dat mijn hygiéne slecht is, ik ben een schoon persoon. Heeft iemand de gouden tip?


Overigens heb ik een mirena spiraaltje, zou dat aan het probleem kunnen bijdragen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 19:06

Als je een schimmel krijgt met een mirena spiraal kan het zijn dat de infectie in de spiraal gaat zitten, maar dat zou dan meer symptomen moeten geven dan alleen een geurtje. Mijn eerste vraag is dus of je meer symptomen hebt (jeuk, roodheid, gevoelig) of dat het puur om de geur gaat.

Als het puur de geur is... Zit het dan niet misschien tussen je oren? Het kan hormonaal zijn dat je tijdelijk wat anders ruikt. Wat heb je gehad voor de schimmelinfectie?

Wat je in ieder geval kan doen is een weekje enorm veel knoflook eten. Ik eet zelf een bol gepofte knoflook per dag als ik een schimmelinfectie heb, dan verdwijnt het als sneeuw voor de zon. Daarbij even dingen met heel veel suikers mijden.

Edit: daar wil ik nog wel even aan toevoegen dat je vagina wel naar vagina hoort te ruiken. Als het een hele sterke geur is of je vindt het zelf echt stinken is het tot daar aan toe, maar het is heel normaal en natuurlijk dat je vagina wel gewoon ruikt naar ja.. vagina dus.

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: Vaginale geur.. hoe kom ik er vanaf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 19:10

Ben je seksueel actief? Daar kan het ook mee te maken hebben.
Door seksueel contact (sperma) verandert de zuurgraad/ph waarde. Volgens mij kan dat ook een 'geur' geven.

Michelle77 @ [RIJ-ITP] Knappe Darco (Sandreo) 5e van Zuid Holland
Remember to celebrate her life, to honor her personality and cherish her love. This world has lost a wonderful person! 06-12-1945 Mama 10-05-2010, ik mis je ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 19:11

Emmaa_ schreef:
Als je een schimmel krijgt met een mirena spiraal kan het zijn dat de infectie in de spiraal gaat zitten, maar dat zou dan meer symptomen moeten geven dan alleen een geurtje. Mijn eerste vraag is dus of je meer symptomen hebt (jeuk, roodheid, gevoelig) of dat het puur om de geur gaat.

Als het puur de geur is... Zit het dan niet misschien tussen je oren? Het kan hormonaal zijn dat je tijdelijk wat anders ruikt. Wat heb je gehad voor de schimmelinfectie?

Wat je in ieder geval kan doen is een weekje enorm veel knoflook eten. Ik eet zelf een bol gepofte knoflook per dag als ik een schimmelinfectie heb, dan verdwijnt het als sneeuw voor de zon. Daarbij even dingen met heel veel suikers mijden.

Edit: daar wil ik nog wel even aan toevoegen dat je vagina wel naar vagina hoort te ruiken. Als het een hele sterke geur is of je vindt het zelf echt stinken is het tot daar aan toe, maar het is heel normaal en natuurlijk dat je vagina wel gewoon ruikt naar ja.. vagina dus.



Hoe mijn vagina normaal ruikt vind ik hem wel "lekker" (hoe zeg ik dit op een andere manier :') ) ruiken. Dit is echt een sterk, doordringend geurtje...

Ik heb verder geen andere klachten. Geen jeuk of wat dan ook. Ik weet ook niet wat voor schimmelinfectie ik had.

Het is overigens niet zo dat het tussen m'n oren zit. Ik had er zelf al even last van, maar degene met wie ik naar bed ga kwam er zelf ook mee.

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: Vaginale geur.. hoe kom ik er vanaf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 19:11

Vrijen jullie met of zonder condooms?

Michelle77 @ [RIJ-ITP] Knappe Darco (Sandreo) 5e van Zuid Holland
Remember to celebrate her life, to honor her personality and cherish her love. This world has lost a wonderful person! 06-12-1945 Mama 10-05-2010, ik mis je ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 19:12

Michelle77 schreef:
Vrijen jullie met of zonder condooms?



Zonder. Voordat we dat gingen doen is hij ook getest (weet ik zeker), dus het is echt veilig...


Edit: hij komt overigens niet in mij klaar... of kan het dan alsnog bijdragen?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-01-17 19:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Icecrystal

Berichten: 3489
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Spaarndam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 19:12

Je kan ook een bacteriële infectie hebben. Ik zou er gewoon even mee langs de HA gaan!

Dieselpaard
Berichten: 1758
Geregistreerd: 19-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 19:14

Strakke broeken en synthetisch ondergoed werken ook mee aan een vieze geur. Draag je dit?

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3031
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 19:14

Hormoon veranderingen kan ook de geur veranderen. Misschien dat het um hierin zit? Heb je sinds kort een mirena?

Be happy eat a snackkie


Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 19:17

Resistance schreef:
Michelle77 schreef:
Vrijen jullie met of zonder condooms?



Zonder. Voordat we dat gingen doen is hij ook getest (weet ik zeker), dus het is echt veilig...

Dan kan het heel goed door zijn goedje komen. Ook al plas je meteen na het vrijen. Heeft zoals ik zei volgens mij met de ph waarde te maken.

Mijn man en ik hebben jaren condooms gebruikt en nergens 'last' van. Toen bezig om zwanger te worden en geurtjes idd. (in vorige relaties aan de pil dus ook altijd last ervan)

Michelle77 @ [RIJ-ITP] Knappe Darco (Sandreo) 5e van Zuid Holland
Remember to celebrate her life, to honor her personality and cherish her love. This world has lost a wonderful person! 06-12-1945 Mama 10-05-2010, ik mis je ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 19:17

@Dieselpaard

Ik draag uitsluitend katoenen ondergoed. Wel draag ik strakke broeken...



@Speedfiets

Ik heb de mirena nu sinds mei ongeveer. Ik heb mijn ex er echter nooit over gehoord, en ik had nog iets met hem een half jaar nadat de mirena geplaatst was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 19:18

Michelle77 schreef:
Resistance schreef:



Zonder. Voordat we dat gingen doen is hij ook getest (weet ik zeker), dus het is echt veilig...

Dan kan het heel goed door zijn goedje komen. Ook al plas je meteen na het vrijen. Heeft zoals ik zei volgens mij met de ph waarde te maken.

Mijn man en ik hebben jaren condooms gebruikt en nergens 'last' van. Toen bezig om zwanger te worden en geurtjes idd. (in vorige relaties aan de pil dus ook altijd last ervan)




Maar hij komt niet in mij klaar... of kan het dan toch door voorvocht ofzo?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37152
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 19:23

Sex geeft een geur aan je vagina zowiezo als je zonder condoom vrijt. Waardoor het komt geen idee maar dat hoor ik van meer vrouwen en heb ik zelf ook zo ervaren. Of je nu meteen na de sex gaat plassen, wassen desnoods douchekop erop zetten er verandert iets in de zuurgraad van je vagina wat een ander luchtje veroorzaakt. -O-

Alleen weet je zeker dat de schimmel volledig weg is? En drink je voldoende op een dag. Eet je tegenwoordig andere dingen eventueel? Inlegkruisjes die anders zijn als je die al gebruikt? Ander waspoeder of verzachter? Er zijn naast schimmel, niet goed wassen en bacterien veel andere redenen om anders te gaan ruiken.

Mirena an sich veroorzaakt het niet. Ik ben met nummer twee al die eind deze maand gewisseld mag worden weer, maar hier in die 10 jaar geen andere geur gekregen erdoor.

Edit bij mijn huidige ex was zonder condoom gegarandeert altijd schimmel en de bijbehorende lucht. Eerste vriendje daar geen last van gehad.
Laatst bijgewerkt door karuna op 09-01-17 19:25, in het totaal 2 keer bewerkt

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Odysseus

Berichten: 22472
Geregistreerd: 15-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 19:23

Is het een vissige of wat zurige geur? Dan kan je heel goed een bacteriele vaginose hebben. Dat kan komen door seksueel contact maar ook door allerlei andere oorzaken (menstruatie, hormonen bijv.) waardoor de pHwaarde tijdelijk even veranderd. Als deze pH-waarde te hoog wordt krijg je schimmel, te laag juist bacteriele vaginose.

Even naar de HA, één dag antibiotica en je bent er vanaf.

Een schimmel geeft (door de regel heen) géén vervelende geurtjes. Wel jeuk, pijn en veranderende afscheiding. Juist de bacteriële vaginose staat bekend om haar geurtje.
Laatst bijgewerkt door Odysseus op 09-01-17 19:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 19:24

Hmm dat durf ik niet te zeggen.

Michelle77 @ [RIJ-ITP] Knappe Darco (Sandreo) 5e van Zuid Holland
Remember to celebrate her life, to honor her personality and cherish her love. This world has lost a wonderful person! 06-12-1945 Mama 10-05-2010, ik mis je ;(

Sleeper

Berichten: 3955
Geregistreerd: 21-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 19:25

Op de 1 of andere manier vind ik het meer een viva vraag :+

.........

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37152
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 19:26

Tsja of een vraag op bokt waar ook veel vrouwen rondhangen. :+

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 19:26

karuna schreef:
Sex geeft een geur aan je vagina zowiezo als je zonder condoom vrijt. Waardoor het komt geen idee maar dat hoor ik van meer vrouwen en heb ik zelf ook zo ervaren. Of je nu meteen na de sex gaat plassen, wassen desnoods douchekop erop zetten er verandert iets in de zuurgraad van je vagina wat een ander luchtje veroorzaakt. -O-

Alleen weet je zeker dat de schimmel volledig weg is? En drink je voldoende op een dag. Eet je tegenwoordig andere dingen eventueel? Inlegkruisjes die anders zijn als je die al gebruikt? Ander waspoeder of verzachter? Er zijn naast schimmel, niet goed wassen en bacterien veel andere redenen om anders te gaan ruiken.

Mirena an sich veroorzaakt het niet. Ik ben met nummer twee al die eind deze maand gewisseld mag worden weer, maar hier in die 10 jaar geen andere geur gekregen erdoor.



Ik drink wel voldoende, en ik gebruik geen inlegkruisjes en ook geen ander waspoeder enzo...

Ik vind het zo gek. Met mijn ex vree ik ook zonder condoom. En toen had ik er geen last van. En er zijn écht geen SOA's in het spel, dat weet ik 100% zeker.

Sleeper

Berichten: 3955
Geregistreerd: 21-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 19:27

karuna schreef:
Tsja of een vraag op bokt waar ook veel vrouwen rondhangen. :+


Maar wel in de hoofdzaak een paardenforum. Ik mag dit best wel een viva vraag vinden :)

.........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 19:28

Focussed schreef:
Is het een vissige of wat zurige geur? Dan kan je heel goed een bacteriele vaginose hebben. Dat kan komen door seksueel contact maar ook door allerlei andere oorzaken (menstruatie, hormonen bijv.) waardoor de pHwaarde tijdelijk even veranderd. Als deze pH-waarde te hoog wordt krijg je schimmel, te laag juist bacteriele vaginose.

Even naar de HA, één dag antibiotica en je bent er vanaf.

Een schimmel geeft (door de regel heen) géén vervelende geurtjes. Wel jeuk, pijn en veranderende afscheiding. Juist de bacteriële vaginose staat bekend om haar geurtje.



Het verschilt. De ene dag is het wat zuriger en de andere dag... gewoon stank. Gewoon vies.

Kan ik geen pH-papiertje jatten bij scheikunde en het erin steken? :') Grapje uiteraard.


Dus jullie adviseren om nog maar eens om te keren naar de huisarts?

Niniane

Berichten: 6433
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Ergens in Zuid-Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 19:28

Wat voor soort ondergoed draag je? Bepaalde typen stoffen veroorzaken een muffe geur en meer afscheiding.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 19:28

Sleeper schreef:
karuna schreef:
Tsja of een vraag op bokt waar ook veel vrouwen rondhangen. :+


Maar wel in de hoofdzaak een paardenforum. Ik mag dit best wel een viva vraag vinden :)



Maarja, op Viva heb ik geen account. :')

Icecrystal

Berichten: 3489
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Spaarndam

Re: Vaginale geur.. hoe kom ik er vanaf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 19:32

Bacteriële vaginose gaat vanzelf over maar als je er nu gelijk vanaf wilt dan kun je inderdaad het beste even naar de HA!

Odysseus

Berichten: 22472
Geregistreerd: 15-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 19:38

Icecrystal schreef:
Bacteriële vaginose gaat vanzelf over maar als je er nu gelijk vanaf wilt dan kun je inderdaad het beste even naar de HA!


Zeker niet altijd. Als de ontstoring van de pH te groot is heb je even een 'reset' nodig om de balans weer terug te krijgen. Als het binnen 14 dagen niet uit zichzelf weggaat of wanneer de klachten erg vervelend zijn zou ik altijd even advies inwinnen bij een HA.

liesjecryos
Berichten: 1971
Geregistreerd: 27-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 19:40

Sleeper schreef:
karuna schreef:
Tsja of een vraag op bokt waar ook veel vrouwen rondhangen. :+


Maar wel in de hoofdzaak een paardenforum. Ik mag dit best wel een viva vraag vinden :)


Daarom juist zo belangrijk dat er open wordt gepraat met alle jonge paardenmeiden.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ardanwan, Bielsje, Googlebot, lambiek_lief, Padoertje en 44 bezoekers