[VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 12:36

Geweldig zeg!

Wat een kanjer die Quickstep.

Anoniem

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 12:45

Quickstep kreeg vandaag zijn inentingen en meneer was zo braaf. Dierenarts was mega onder de indruk en Quick kon dan ook niets fouts meer doen. Zelfs zijn stalking gedrag werd hem vergeven en eerlijk, de uk heeft stalken tot een hogere dimentie gedreven. Niet te doen joh, meneer is door niets van zijn stuk te brengen. Weg duwen, weg jagen, een uithaal met het halstertouw, niets deert hem }:) . Hij zet wel braafjes een paar stapjes opzij, om dan vanuit een andere hoek zijn nieuwsgierige neus er opnieuw tussen te duwen. Weg jagen wordt door hem ook als "ah, nu moet ik jou volgen :)* " opgevat, gevolg, meneer ging de dierenarts schaduwen. O:)

De dierenarts vindt hem ook groot voor zijn leeftijd, hij zal zeker de 1.55 en waarschijnlijk zelfs meer, halen. En daar ben ik echt niet rouwig om. :D

Anoniem

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 15:23

Eindelijk gelukt om een soort van selfies met de 3 te nemen. Een mens heeft het absoluut niet koud als je zo tussen 3 paardenbeesten zit. Wat me vooral op valt, is dat ze alle 3 enorm voorzichtig met me zijn. Er wordt wel aan jas, sjaal en haar geprult, maar ze bijten niet en als er even onenigheid tussen hen is, blijven ze netjes uit mijn buurt. Heb hier echt super beestjes staan. :+:


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En Quick moest natuurlijk de anderen weer pesten, hij vindt het enorm leuk om met het deken van Bacardi te spelen

Afbeelding

Mer1980

Berichten: 18827
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 19:23

heerlijk stel en leuke foto update! Wat fijn dat hij zo braaf was bij de dierenarts <3

Anoniem

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 12:37

Foto's!!

Gewoon omdat hij zo knap is. <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Manadeluca

Berichten: 1123
Geregistreerd: 15-07-05

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 13:05

Ik moet toch echt eens komen zien. Hij is mooi in verhouding.

Mer1980

Berichten: 18827
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 15:27

Hahahaha al doet hij niet heel erg zijn best om er charmant op te staan :D

Anoniem

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 16:39

Manadeluca, je weet dat je altijd welkom bent hé! :9k

Lol Mer1980, ik dacht dat ik hem beter op de foto kreeg als ik buiten de wei bleef. Helaas kwam er daardoor van zijn kant frustratie. Meneer wilde aandacht en zijn eten. :Y)

Maflinger_S
Berichten: 12159
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 20:33

D'r heeft iemand hier op Bokt een onderschrift dat ongeveer luidt: My horse looks like a giant piece of edible chocolate. Elke keer als ik deze donkerbruine mooierd zie moet ik daar aan denken ....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 20:47

Maflinger_S schreef:
D'r heeft iemand hier op Bokt een onderschrift dat ongeveer luidt: My horse looks like a giant piece of edible chocolate. Elke keer als ik deze donkerbruine mooierd zie moet ik daar aan denken ....



Oh, die ben ik jammer genoeg nog niet tegen gekomen. Vind het wel een super onderschrift. :j

In geval van Quickstep zou het eerder zoiets als "help, mijn stuk chocolade eet mensen" ofzo moeten zijn. Hij is echt niet te doen. Ik ben zelfs aantrekkelijker als zijn bak voer. Sta ik te dichtbij, blijft het voer even staan voor een knuffel. Zelfs mijn vriend vindt het plakkerige ondertussen al grappig, nu ja, niet altijd. Er zijn dagen dat ie totaal geen behoeft aan een stalkende Quickstep heeft. :Y)

joey2010

Berichten: 4348
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 08:13

Quickstep is een grapjas :+ ..

Hij is al zo mooi aan het worden.
Knappe kerel.

gerlindie

Berichten: 4637
Geregistreerd: 10-08-10

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 09:05

Hij wordt echt steeds mooier <3

Shar_Angel

Berichten: 615
Geregistreerd: 14-09-13
Woonplaats: Zaandam

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 09:13

Hij is zo leuk!!

Elisa2

Berichten: 37101
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 09:16

Ik vind het echt een gaaf dier om te zien.

Anoniem

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 19:05

Quickstep zegt danku voor al de complimentjes!

En ik maar denken dat dat ik bevooroordeeld was omdat ik hem door een roze bril bekijk.

De liefde wordt in ieder geval groter met de dag en ik zou hem echt niet meer kunnen missen. Afgelopen week zag ik een filmpje met paso's in een stoet en plots was ik zo blij dat ik uiteindelijk voor een rocky viel. Ik vind paso's nog steeds de max, maar de vurigheid en het temperament, daar pas ik ondertussen voor. Ik, die al heel mijn paardenleven gek ben op temperemantvolle paarden, ben opeens compleet in de ban van de rustigere types. Pas op, Quickstep is echt geen dood vogeltje hoor. Net als iedere jonge gup, heeft hij zijn opstandige momenten. Vooral mond en achterbenen worden gebruikt om ongenoegen te uiten. Maar gelukkig kan iedere poging tot opstand, vrij snel en redelijk simpel de kop ingedrukt worden. En ja, dat is echt wel iets wat je snel gewoon bent, zeker als je ook nog een koppige shet hebt lopen die heel wat standvastiger is in zijn opstandig gedrag.

Anoniem

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 17:26

Vandaag, na een bezoekje van de hoefsmid, een wandelingetje op de hei gemaakt.

Bij het vertrek, kwam er luid protest van Bacardi en Macho die het niet leuk vonden dat hun maatje weg ging. Quickstep vond het dan weer prima om samen met de baas op stap te gaan. Eens op de hei, gingen de oren naar voor en staart plus hoofd vlogen de lucht in. Meneer had er duidelijk zin in. Omdat het rustig leek, wilde ik hem even los laten bokken toen we heuvelop liepen, kwestie van wat energie te verpillen. Ging best goed, hij bleef netjes in mijn buurt, maar kon zich wel even uit leven. Bijna boven kwamen er echter ruiters op een ander pad aan (mountainbike route eigenlijk) en daar had ik even niet op gerekend. Quick vond het best, die ging gewoon vrolijk dag zeggen, de ruiters vonden hem best wel grappig. Helaas voor mij, vond Quick het minder leuk toen hij afscheid moest nemen en dat heb ik mogen voelen tot we de heide terug af waren. Pfoe, als meneer zijn zin niet krijgt, is hij best wel een etter. Hopen op meer mooi weer zodat we meer op wandel kunnen.

2 lieve dames hebben een paar foto's van ons gemaakt. Zelf had ik mijn handen te vol om plaatjes te schieten. Jammer, want een gefrustreerde Quickstep is echt een showbink.

Afbeelding

Euh vrouwke, had jij geen snoepjes in je zak???

Afbeelding

Koekiemonster

Afbeelding

En na de inspanning relaxen met de andere mannen bij een netje hooi

Afbeelding
Afbeelding

Taucha

Berichten: 1168
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 10:47

SVRL schreef:
Omdat het rustig leek, wilde ik hem even los laten bokken toen we heuvelop liepen, kwestie van wat energie te verpillen. Ging best goed, hij bleef netjes in mijn buurt, maar kon zich wel even uit leven.


Heb je 'm dan aan een longe of echt helemaal los?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 11:28

Taucha schreef:
SVRL schreef:
Omdat het rustig leek, wilde ik hem even los laten bokken toen we heuvelop liepen, kwestie van wat energie te verpillen. Ging best goed, hij bleef netjes in mijn buurt, maar kon zich wel even uit leven.


Heb je 'm dan aan een longe of echt helemaal los?


Echt helemaal los, zo liep ik met mijn vorig veulen ook op plekken waar geen verkeer en weinig volk kwam. Kunnen ze even gek doen zonder dat je arm uitgetrokken wordt. Daarboven komen normaal niet echt ruiters, het ruiterpad ligt een eindje verder. Ik liep, omdat ik hem de ruimte om te bokken wilden geven, op het paralle pad, 1,5 meter naast hem. Normaal kun je dan zo aanklikken, helaas was mijn pad op dat stukje een halve meter dieper. Quick bleef trouwens gewoon braafkes naast me stappen en ging niet aan de haal. Het pad werkte gewoon even niet echt mee.

elisedcl

Berichten: 1500
Geregistreerd: 14-08-10

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 11:38

Hoe is het ondertussen met je ander paard?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 11:46

elisedcl schreef:
Hoe is het ondertussen met je ander paard?



Nu Bacardi onder een deken staat, heeft hij minder last van de winter. Hij glimt je zelfs tegemoet, dus ben ik wat optimistischer over zijn toekomst. Hij moet wel trouw zijn vochtafdrijvende druppels krijgen, of het loopt fout.


Afbeelding

Met de shet gaat het even wat minder, die heeft rond oudjaar een oogblessure opgelopen en is nu langzaam aan het herstellen. Ik moet nu al een week niet meer zalven en druppelen en voorlopig blijft het bij een tranend oog. Ik moest de DA pas terug bellen als het begon te etteren, dus ik denk wel dat het de goede richting uit gaat. De hoefsmid vond gisteren toch ook dat ik me geen zorgen moest maken op dit moment.

Anoniem

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 20:13

Oh help, ik zit hier duidelijk in het oog van een hormonenstorm! #)

Meneer is al een 14-tal dagen vreselijk irritant bij het voeren. Kont wordt gedraaid als ik niet snel genoeg naar zijn zin aan zijn voerbak sta. Onnodig te zeggen dat ik zoiets niet pik, ben niet van plan om als boksbal te dienen. Een lege voeremmer kan best wel nuttig zijn op zo'n moment. :Y)

Ook wandelen gaat niet meer zo vanzelf als afgelopen zomer. Omdat los geen optie is, had ik vandaag het briliante idee om hem aan de longe me te pakken. Extra ruimte en extra lengte voor een corrigerende tik moest het nodig zijn. Tja, mijn longe heeft 1 nadeel: pak je ze op een verkeerde plek vast, klik je ze los voor je het weet. Niet echt handig met een veulen dat beslist om te stijgeren. :n gevolg: Quick is los geraakt, oren gingen op slot en meneer besloot om naar huis te hollen. _-:( Daar sta je dan, eerst toch wel vol bewondering, want wauw, meneer kan showen. <<) En natuurlijk heb je even toch nog hoop dat ie stopt en terug komt. Maar nope, vrouwke was niet leuk vandaag en de weg naar huis werd verder gezet. En dan staat je hart wel even stil, zeker als je hem gewoon de straat ziet opvliegen. %) Uiteindelijk heeft hij halt gehouden bij een groep wandelaars en had ik mijn puber terug.

Slim als ie is, herhaalde ie vrijwel onmiddellijk zijn stijger trukje in de hoop weer los te geraken. Mooi niet, ik vergeet geen 2 keer dat mijn clip zo makkelijk los gaat als ik mijn longe te kort hou. Wat dan voor hem weer het startsein was voor nog meer etter gedrag. En dan is een longe weer wel handig. Corrigeren hielp niet, maar hem rond mij laten draaien was duidelijk de remedie. Het rondjes draaien was ie al snel spugzat en toen had ik mijn makke mannetje terug. ~~}>

Bij deze is het eerste touwhalster met leadrope voor Quickstep besteld. En hopelijk wordt het weer niet te slecht, want er is duidelijk werk aan de winkel.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

joey2010

Berichten: 4348
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 21:17

Oei een mannetje wat duidelijk weet wat hij wil. ;)
Ik heb ook alles met touwhalster en leadrope gedaan.
Je hebt veel meer te zeggen het werkt veel scherper in.

Ik heb met Joey al vroeg grondwerk gedaan, ze krijgen dan veel meer resect voor jou en je ruimte.
En je bouwt zo een mooie band op.

Joey hab ook n paar keer zo' n echt klier moment en dan draaide ik altijd met het uiteinde van de leadrope waardoor hij dan weer wat afstand hield of niet meer voorbij kon stormen.
Even volhouden dan komt het goed!

Dat is schrikken wanneer ze los komen en ervandoor schieten he.

Manadeluca

Berichten: 1123
Geregistreerd: 15-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 21:24

Ik heb de musketons van Simond in gebruik. Die kan je dichtdraaien.

joey2010

Berichten: 4348
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 21:30

Ik heb trouwens een bullsnap op mijn leadrope zitten , die zijn zwaar en krijg je echt niet los wanneer je er per ongeluk aankomt.
Ideaal vind ik die.

Anoniem

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 21:35

Geen idee eigenlijk wat er op de door mij bestelde leadrope zit. Moest het een licht ding zijn, dan hou ik jullie tips zeker in mijn achterhoofd.

Grondwerk staat op de planning! Maar eerst moet het dooien, de grond ligt nu echt te slecht. Niet alleen voor mijn mannen, ook voor mij. Ben een paar dagen geleden nog uitgeschoven en gevallen. :roll: