Gezocht: ideale veelzijdige (zon)vakantie eind maart

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Peperkroket

Berichten: 6040
Geregistreerd: 25-12-05

Gezocht: ideale veelzijdige (zon)vakantie eind maart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-17 23:08

Dag allen!

Mijn vriend en ik willen eind maart een weekje op vakantie gaan. We hebben alleen een heel waslijstje aan voorkeuren, beide ook nogal anders, waardoor ik het heel moeilijk vind om iets te vinden wat semi-perfect klinkt. Het voorkeurenlijstje is als volgt:

- Min of meer zon-garantie (20+ graden) en in zee kunnen zwemmen (vriend)
- Bergen met asfaltwegen met veel bochten ivm sporten (vriend)
- Een combinatie van cultuur en natuur (ik)
- Niet duurder vliegen dan 140 (beide)
- Niet te duur leven daar (beide)
- Geen feestpartydanstoeristenplek (beide)

Mijn vriend wil het liefst naar Tenerife, ik ben alleen bang dat ik me daar niet een week kan vermaken, voornamelijk wat betreft interessante culturele plekken. Nu zitten we ook te denken aan Siciliƫ (maar waarschijnlijk 'te koud' in maart) of Cyprus. Zijn er mensen met ervaringen met deze plekken? Of heeft iemand misschien een beter idee waar we nog totaal niet aan gedacht hebben?

Kreta lijkt ons ook te gek, maar dat is te duur vliegen. Verder vallen Turkije en Egypte eveneens af.

Alvast bedankt voor het meedenken en/of het delen van ervaringen!

For the past belongs to both its own time and to the future it creates.


Lien2
Berichten: 1236
Geregistreerd: 20-07-07
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 00:01

Tenerife is iig niet duur qua leven, het eiland is taxi free. Als je midden in Playa de las americas zit je inderdaad erg toeristisch. Eind maart zijn er voortnamelijk nog een staartje grijze overwinteraars. Je struikelt dus meer over de schootmobiels dan over de party people. ;)

Qua cultuur kan je naar het bergdorpen masca, hiervandaan kan je ook de masca trail lopen. Vanuit masca via de mascakloof naar zee. Of het plaatsje La orotava, met een mooi historisch centrum. Ook een dagje La Gomera is een aanrader. Dit is een eilandje vlakbij Tenerife waar je met de boot naar toe kan. La Gomera is heel groen. En natuurlijk de Teide, de vulkaan op Tenerife. Kortom, genoeg te doen als je niet elke dag op het strand wil liggen.

Paardenverstand is dat wat een paard weerhoudt op mensen te wedden

Peperkroket

Berichten: 6040
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Gezocht: ideale veelzijdige (zon)vakantie eind maart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-17 14:36

Bedankt voor je reactie. Goed om te weten dat er niet zoveel party-animals zijn tzt. Ik struikel liever over een scootmobiel dan over een Engelse dronkenlap. :')

De andere tips klinken ook goed. Ik hoop dat er nog iemand in dit topic iets kan vertellen over Cyprus, want ik denk dat het tussen die 2 gaat.

For the past belongs to both its own time and to the future it creates.

Florenc
Berichten: 1439
Geregistreerd: 14-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 15:14

Marokko?

Ik ben er zelf nog niet geweest, maar het staat wel op mijn lijstje omwille van de veelzijdigheid.
Je hebt er zon, zee, strand, cultuur, leuke steden, woenstijn, bergen (met sneeuw),... en het is er niet duur. All you need!

Peperkroket

Berichten: 6040
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-17 15:17

Jaa Marokko is echt te gek, maar ik ben er al 2 keer geweest de afgelopen 2 jaar. Ik heb dus wel zin om iets heel anders te ontdekken. Goedkoop vliegen kan voornamelijk naar Marrakech volgens mij en daar hoef ik niet nog een keer heen. Maar ik ga alsnog wel even kijken of het te doen is om snel en goedkoop van Marrakech naar de kust te gaan.

Edit: ik zie dat vliegen naar Marokko inderdaad ook goedkoper is dan ik dacht!
Laatst bijgewerkt door Peperkroket op 07-01-17 15:28, in het totaal 2 keer bewerkt

For the past belongs to both its own time and to the future it creates.

Palmera

Berichten: 9451
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 15:18

Ik heb geen benul van de vliegprijzen in die periode, maar La Palma zou wel eens helemaal jullie ding kunnen zijn :)

__Suzanne__

Berichten: 4294
Geregistreerd: 23-10-04
Woonplaats: Woudenberg

Re: Gezocht: ideale veelzijdige (zon)vakantie eind maart

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 15:26

Hoe is het weer op La Palma eind februari/begin maart?

Be yourself, there are plenty of others

Peperkroket

Berichten: 6040
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Gezocht: ideale veelzijdige (zon)vakantie eind maart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-17 15:27

Helaas is naar La Palma vliegen te duur, dan kom je gemiddeld wel uit op 200 euro p.p.

For the past belongs to both its own time and to the future it creates.

moonsparkle
Berichten: 21705
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 15:38

Tenerife is prima te doen in die tijd.ik ben er rond februari geweest en op de dag was het weer heerlijk korte broeken weer in de avond moest ik wel een lange broek en trui aan. Wij waren het enige jonge stel in het vliegtuig dus ook daar geen last van partygangers.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Palmera

Berichten: 9451
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 15:41

__Suzanne__ schreef:
Hoe is het weer op La Palma eind februari/begin maart?

Aan de westkust mag je uitgaan van een redelijke zongarantie (pech kun je natuurlijk hebben) en zo'n 20 graden. Hoe hoger op de berg, hoe frisser vooral 's avonds.
De oostkant en het noorden zijn natter en kouder maar wel heel mooi.

__Suzanne__

Berichten: 4294
Geregistreerd: 23-10-04
Woonplaats: Woudenberg

Re: Gezocht: ideale veelzijdige (zon)vakantie eind maart

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 16:23

Thanx!

Be yourself, there are plenty of others

Peperkroket

Berichten: 6040
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Gezocht: ideale veelzijdige (zon)vakantie eind maart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-17 21:02

Het gaat waarschijnlijk toch Tenerife worden!

For the past belongs to both its own time and to the future it creates.

Suusoi
Berichten: 2081
Geregistreerd: 02-12-03

Re: Gezocht: ideale veelzijdige (zon)vakantie eind maart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 16:30

Wij zijn er in de herfstvakantie geweest en zelfs toen weinig last van partypeople ;-)
Tenerife is echt heel veelzijdig. Wij zijn met de auto door het Anaga-gebergte gereden; veel panorama uitzichten maar vooral de route lekker bergachtig en vol natuur. Vond ik echt een van de hoogtepunten van Tenerife!
Je kunt (met vergunning, ruim van te voren aanvragen) naar de top van de Teide wandelen.
Masca is zoals eerder genoemd een leuk oud dorpje, waar je vlakbij ook de Masca-kloof kunt bewandelen.
San Christobal de La Laguna is een wat grotere (studenten)stad met veel cultuur.

Wij hadden een ANWB boekje van Tenerife mee (kost een tientje ofzo) en daar staan veel bezienswaardigheden, cultuur en natuur in :-)


Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 16:44

Tenerife is echt een topeiland!
En vergeet ook niet een dagje naar het siampark te gaan. Dat mag je niet gemist hebben. :D


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: matespony en 140 bezoekers