Zeer geduldige hoefsmid gezocht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mariellekr
Berichten: 6
Geregistreerd: 14-06-16

Zeer geduldige hoefsmid gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-17 22:10

Ik ben sinds 3 weken in het bezit van een tinker.. lief dier maar nu blijkt dat ze eigenlijk niks is gewent. Sinds 3 november in Nederland en voetjes geven is een drama. Ze wilt echt niet dat je aan haar benen komt. Nu ben ik natuurlijk op een rustige manier het haar proberen aan te leren dat het helemaal niet eng is als iemand aan haar benen zit maarrrr ze moet echt nodig naar een hoefsmid.. wie weet er iemand die op een rustige en geduldige manier haar kan komen bekappen?
noord holland

dushishoeve

Berichten: 720
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Heemskerk

Re: Zeer geduldige hoefsmid gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 22:25

Serge dekker... even Googlen voor zijn nummer... sefanja kan ook.

Mariellekr
Berichten: 6
Geregistreerd: 14-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-17 22:28

dushishoeve schreef:
Serge dekker... even Googlen voor zijn nummer... sefanja kan ook.

Dank je wel.. ik ga ff kijken.

Anoniem

Re: Zeer geduldige hoefsmid gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 22:44

Wij hebben erg goede ervaringen met Peter Boersma, ik weet haast wel zeker dat hij ook in Noord Holland komt.
http://www.horseinabox.nl

Anndoor123
Berichten: 1
Geregistreerd: 12-09-16

Re: Zeer geduldige hoefsmid gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 00:15

Zefanja

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Re: Zeer geduldige hoefsmid gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 00:45

Jij moet het je paard leren, dat is niet de verantwoordelijkheid van een smid.
Oefenen dus, die hoeven dat komt dan over een paar weken wel weer. Daarna een geduldige smid dat is vanzelfsprekend. Maar eerst moet het goed gaan.

Mariellekr
Berichten: 6
Geregistreerd: 14-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-17 10:49

mrie schreef:
Jij moet het je paard leren, dat is niet de verantwoordelijkheid van een smid.
Oefenen dus, die hoeven dat komt dan over een paar weken wel weer. Daarna een geduldige smid dat is vanzelfsprekend. Maar eerst moet het goed gaan.

Daar zijn we dus ook druk mee bezig. Haar voor benen dat gaat nu wel maar achter slaat ze. Ik ben bang dat het niet kan wachten met een smid omdat ze een flinke scheur in haar hoef heeft aan haar voor been.

Eight

Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 10:56

Hier komt Ronnie van Haperen, gebruik de zoekfunctie eens :) is een heel vriendelijke rustige man die netjes met je paarden om gaat (ook als ze wat lastiger zijn). En het resultaat is altijd erg goed, ook niet onbelangrijk! Ik kan alleen niet zien waar je vandaan komt.

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Re: Zeer geduldige hoefsmid gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 15:27

Geduld met die achterbenen, paarden hebben meer moeite met het geven van een achterbeen omdat ze dan niet meer kunnen vluchten. Heb een beetje begrip daarvor en zorg dat je niet per ongeluk je geduld verliest want dan ben je zo weer terug bij af.

Mariellekr
Berichten: 6
Geregistreerd: 14-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-17 17:45

mrie schreef:
Geduld met die achterbenen, paarden hebben meer moeite met het geven van een achterbeen omdat ze dan niet meer kunnen vluchten. Heb een beetje begrip daarvor en zorg dat je niet per ongeluk je geduld verliest want dan ben je zo weer terug bij af.
dat begrijp ik helemaal ;)

Mariellekr
Berichten: 6
Geregistreerd: 14-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-17 17:45

Mariellekr schreef:
Ik ben sinds 3 weken in het bezit van een tinker.. lief dier maar nu blijkt dat ze eigenlijk niks is gewent. Sinds 3 november in Nederland en voetjes geven is een drama. Ze wilt echt niet dat je aan haar benen komt. Nu ben ik natuurlijk op een rustige manier het haar proberen aan te leren dat het helemaal niet eng is als iemand aan haar benen zit maarrrr ze moet echt nodig naar een hoefsmid.. wie weet er iemand die op een rustige en geduldige manier haar kan komen bekappen?
noord holland

Ze staat in Halfweg.