Kayleigh's Love Story

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110639
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Kayleigh's Love Story

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-17 05:34

Ik kwam dit filmpje tegen en was toch wel even stil.
Een eyeopener dat je tijdens het tinderen, chatten etc niet zomaar iedereen op zijn mooie blauwe ogen moet geloven. ]
Ik denk dat het maatschappelijk gezien best belangrijk is om dit soort voorlichtingsfilmpjes te maken.
(Hoewel dit om een waargebeurd verhaal gaat).


Storm

Berichten: 20830
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Kayleigh's Love Story

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 08:52

Wow, die komt binnen zeg...
Zal je dochter maar zijn...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110639
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Kayleigh's Love Story

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-17 09:21

Nou inderdaad :\
Dan denk je dat je dochter fijn naar een vriendin gaat en dan krijg je uiteindelijk zo'n bericht thuis....

joey2010

Berichten: 4347
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 09:38

Zo daar ga je wel even over nadenken....

Dit filmpje zouden ze op de scholen moeten laten zien.
De leeftijd tussen de 13 en 16 .

Heel erg maar internet kan soms dodelijk zijn.

Christadk

Berichten: 3491
Geregistreerd: 03-07-04

Re: Kayleigh's Love Story

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 09:55

Phoe heftig filmpje zeg. Hier zou idd veel meer aandacht aan besteed moeten worden. Het kan zo gevaarlijk zijn!!

Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Re: Kayleigh's Love Story

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 10:16

Heftig! Knap geacteerd ook en heel herkenbaar.
Dit soort materiaal mag inderdaad op middelbare scholen worden aangeboden wat mij betreft. In combinatie met een gesprek achteraf?

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15106
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Kayleigh's Love Story

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 10:20

Dit topic past beter op Nieuws en Maatschappij, op deze manier kan er gediscussieerd worden over dit onderwerp. Het is immers wel iets wat actueel is en veel mensen aangaat. :) Daarom verplaats ik het even.

wendy1987

Berichten: 6910
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 10:25

Komt binnen.. Pfoe.. Volgens mij op tv geweest laatst, een documantaire meer, op ID ofzo dacht ik. Of iets wat hier heel erg op leek..

We weten allemaal dat het gebeurd en toch kan het nog steeds gebeuren, best heftig en laat daarom dit filmpje maar zien op middelbare scholen!

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 10:28

Heftig filmpje! In Nederland heb je een Nederlandse variant over loverboys dit heb ik verschillende malen al gekeken met mijn leerlingen dus er komt wel meer aandacht voor op scholen. Al moet ik zeggen dat het toch lastig blijft. Iedereen weet vaak wel wat er kan gebeuren maar het gaat als nog vaak genoeg fout.

mooney

Berichten: 7776
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 10:47

Vreselijk dat dit soort dingen gebeuren inderdaad.

Wel denk ik dat in deze tijd praten met vreemden op het Internet niet iets is wat tegen te houden is.
Ik denk dat een deel van het probleem is dat er nog wel een stigma omheen zit. Als we er open over praten en het erover gaan hebben hoe je kan proberen te controleren tegen wie je praat en mocht je afspreken hoe je dat veilig kan doen, dat dat veel meer baat heeft dan blijven hangen op 'niet afspreken met iemand op het Internet'. Dan creëer je namelijk gelijk een barrière waardoor mensen gaan liegen waar ze zijn.

Daarmee los je het probleem natuurlijk niet compleet op, maar zet hopelijk wel aan het denken.
Zo'n filmpje is dan een mooi startpunt van de conversatie.

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Kayleigh's Love Story

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 11:04

Schokkend, echt schokkend. Ik heb hier thuis een klein meisje rondlopen, onbezorgd en onbevangen. Dit is mijn grootste angst

Storm

Berichten: 20830
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 12:01

benangelique schreef:
Schokkend, echt schokkend. Ik heb hier thuis een klein meisje rondlopen, onbezorgd en onbevangen. Dit is mijn grootste angst


Het mijne ook...

Sicayes

Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 12:10

Heel heftig en helaas heel actueel in de huidige maatschappij.

Ik ben het wel eens met Mooney, de wereld is d.m.v. internet zo klein geworden dat het praten met vreemden op internet niet tegen te houden is en ook niet per definitie iets negatiefs is. Wel is het belangrijk om dit bespreekbaar te maken en kinderen voorlichting te geven waarbij een filmpje als deze goed zou kunnen helpen als start, maar ik denk dat ouders daarbij ook een stukje voorlichting moeten meekrijgen.

Inderdaad, praat er openlijk over en maak duidelijke en eerlijke afspraken omtrend veiligheid. :j

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110639
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Kayleigh's Love Story

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-17 12:46

Het kan natuurlijk ook gewoon goed gaan en ik denk dat die kans groter is dan dat het fout gaat,
maar toch denk ik dat het belangrijk is dat ouders hun kinderen goede voorlichting geven en beschermen tegen de gevaren van het internet.
Maar hoe doe je dat?

Sicayes

Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 12:54

Het vooral bespreekbaar maken. Mij is vroeger nooit dingen verteld als "JE MAG GEEN DRUGS GEBRUIKEN" of dat soort verbiedende dingen. Alles was bespreekbaar en een 'nee' werd altijd gevolgd met uitleg. En ik kende alle voor en nadelen.
Maar ook dat school hier in mee gaat en aandacht aan besteed.

Daarbij is het denk ik ook weer ontzettend kind-afhankelijk. Met bovenstaande 'opvoeding' kan er ook flink misbruik worden gemaakt van vrijheid. Bij mij heeft het ervoor gezorgd dat ik tot de dag van vandaag nog nooit een jointje of wat anders heb aangeraakt. Ben ook totaal niet nieuwsgierig :+
Maar ik kan mij ook weer goed voorstellen dat het bij een ander misschien totaal averechts werkt.

Maar als dingen zoals 'afspreken met vreemden' bespreekbaar is en bijvoorbeeld "het mag, maar wel hier thuis. Eet hij/zij gelijk gezellig mee?" dan is er ook geen reden voor het kind om te liegen.
Ik vind het nml vooral spijtig klinken dat Kayleigh er blijkbaar over dacht dat haar ouders het 'toch niet zouden begrijpen.'
Dat idee heb ik bij mijn ouders echt nooit gehad..

SayaJones

Berichten: 11925
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 12:58

Heftig inderdaad en zo triest dat er zulke dingen gebeuren...

Ik denk dat je als ouders zijnde er vooral over moet praten dat áls ze ooit iemand op het internet ontmoeten, ze er juist over kunnen praten met de ouders. Er open voor staan als je kind iemand online ontmoet en duidelijk maken dat als ze ooit iemand willen ontmoeten voor de eerste keer dat ze dit moeten doen op een druk bezochte, openbare plek.

Tegenhouden kun je het helaas (bijna) niet :n

Ersina
Berichten: 1437
Geregistreerd: 28-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 14:24

Een filmpje die ik totaal niet begrijp. Ze zegt het goed, mijn ouders zouden het niet begrijpen. Ik ben ook zo'n ouder. Je hebt toch vrienden of vriendinnen, die je er op wijzen dat iets vreemd aanvoelt? Waarom niet trots tegen je ouders vertellen dat je verliefd bent? Scholen kunnen wijzen op de gevaren van internet.
Maar als je in de pauze kijkt op het schoolplein, zie je het merendeel met hun mobiel de sociale media op te zoeken en er wordt geen woord gesproken met degene die naast de ander zit. Misschien moet hier iets aan gedaan worden?

Goof

Berichten: 28760
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Kayleigh's Love Story

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 14:34

Heftig filmpje. Ik ga deze zeker bekijken en bespreken met mijn leerlingen volgende week.
Zulke dingen kunnen niet vaak genoeg besproken worden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110639
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Kayleigh's Love Story

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-17 14:37

Wat goed, Goof! Ik denk dat het filmpje daar ook zeker voor bedoeld is.

Goof

Berichten: 28760
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Kayleigh's Love Story

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 14:39

Inderdaad. Een paar jaar geleden, of vorige jaar ofzo, stond er ook zo'n heftig filmpje op internet van ouders die niet geloven dat hun dochters met vreemde mensen/ mannen af zouden spreken maar dat uiteindelijk wel deden.
Dat filmpje heb ik ook bekeken en besproken, heel toevallig hadden ze het er een paar weken terug nog over. Dat soort dingen blijft echt bij ze hangen en dat moet ook.
Ik hoop echt nooit mee te maken dat één van mijn pubers dit overkomt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110639
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Kayleigh's Love Story

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-17 14:42

Ik denk ook dat veel ouders denken dat het hun kinderen niet zal overkomen. Net als dat de kinderen zelf denken dat het bij hen niet zover zal komen.
Maar de realiteit is wel dat je nooit weet met wie je te maken hebt. En juist op die leeftijd ben je zo kwetsbaar.
Wanneer je Undercover in Nederland kijkt, komt dit onderwerp ook geregeld voorbij waarbij oudere mannen het voorzien hebben op minderjarige meisjes.

melody7

Berichten: 13685
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 14:48

Jeetje zeg, die komt binnen.

Ik vind het ook goed dat er steeds meer aan voorlichting wordt gemaakt over social media gebruik. Op mijn middelbare school heb ik daar echt nooit iets over gehad terwijl het zo belangrijk is..

Esmee_RS

Berichten: 4880
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 14:50

Wat een heftig filmpje...
Ik denk ook zeker dat goede voorlichting onwijs belangrijk is

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 14:53

Indrukwekkend filmpje dat me raakt, ondanks dat je weet dat het (veel te veel) gebeurt.