Beentjes mooi opscheren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Qwerty1

Berichten: 88
Geregistreerd: 26-10-13
Woonplaats: Overijssel

Beentjes mooi opscheren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-17 21:09

Hoe doen jullie dat? Als ik ga opscheren zie je vaak super erg verschil met wat geschoren is en wat niet... Na een aantal dagen ziet het er al beter uit. Maar hoe zorgen jullie voor een mooie overgang? :)

Eline91

Berichten: 3480
Geregistreerd: 21-05-11

Re: Beentjes mooi opscheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 21:10

Ik gebruik een 13mm scheermesje, dan zijn de haren wat minder kort en is de overgang niet zo abrupt :)

josie
Berichten: 5412
Geregistreerd: 22-02-06

Re: Beentjes mooi opscheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 22:31

Op de opscheermachine een zelfde opzetstukken zetten als het grootte scheerapparaat.
Dan zie je geen tot vrijwel geen verschil.
Meestal scheert de grote machine op zo'n 3 mm, dus die maat heb je dan ook nodig voor je kopje.

mmvs

Berichten: 191
Geregistreerd: 18-05-15
Woonplaats: Dedemsvaart

Re: Beentjes mooi opscheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 23:24

Mijn paard heeft 3 redelijk hoge witte benen. Ik zet er een op waarbij je niet gelijk heel kort scheert (ivm dat ene zwarte been wat dan heel raar lijkt) dus dan maar wat vaker scheren. Het zwarte voetje doe ik tot ongeveer het sokje, die scheer ik erbij maar hoger ga ik niet omdat ik het niet te opvallend wil hebben, wellicht kan dat voor jou ook helpen. Ben van de week van plan zijn benen weer te doen dus kan dan evt wat foto's maken als je dat wilt. Denk dat als je geen verschil wilt zien je gewoon wat vaker moet en niet te kort moet willen, en afhankelijk van wit of zwart beentje natuurlijk.

Zamora98
Berichten: 97
Geregistreerd: 13-01-17

Re: Beentjes mooi opscheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 13:49

Mijn paard heeft vier witte benen en scheer altijd het gedeelte wit helemaal. De overgang naar donker haar neem ik voorzichtig mee, waardoor je deze overgang amper ziet. :-) En inderdaad niet te kort scheren!