Topic van de week: Kareltje *Update*

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Topic van de week: Kareltje *Update*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-17 13:12

*Bokt.nl
Bokt community

Afbeelding

Vanaf januari zullen een aantal onderdelen uit de BoktNieuwsBrief een eigen plek krijgen op de voorpagina in de categorie Bokt community. Opvallende gebeurtenissen en (volg)topics van de week zijn daar onderdeel van en zullen wekelijks verschijnen.

Toen de nieuwe eigenaar van pony Kareltje de deken af deed, schrok ze enorm. Het was een enorm schraal beestje. SandravdB kreeg er een taak bij, het redden van deze pony. Vervolgens wilde bokker Mist voor een second opinion gaan om deze pony toch nog een kans te geven. Deze bokker heeft vervolgens ook een topic geopend. Het hele verhaal lezen en het topic volgen kan hier.

Update:
Helaas bereikte ons het verdrietige nieuws dat Kareltje is overleden. We wensen Mist heel veel sterkte met dit grote verlies.

Mist schreef:
Kareltje is er niet meer.
Hij is vandaag overleden nog voordat de DA hem in kon slapen. Hij had al buscopan en 2 verschillende pijnstillers gehad maar werd alleen maar slechter, dus DA was alweer onderweg.
Hij had om 11 uur eten gehad, uurtje later ging mijn moeder kijken en was het helemaal fout. DA er gelijk bij.

Helaas moest ik "eventjes een dag naar Engeland" voor mijn werk en ik ben er dus niet bij geweest, maar heb wel de DA diverse keren gesproken (ben nu weer thuis)

Hij had zo een keer in de week wel een "dipje" dan was hij even een uurtje "niet lekker" wat zich uitte in gewoon iets slomer en iets zichtbaarder ademen. "Normaal" was hij heel vlot en letterlijk mijn schaduw als ik in de stallen bezig was- tijdens zijn dipjes liep hij dan wel wat rond maar dan "was er toch iets" Zijn hartslag was al standaard tussen de 50 en 60pminuut en dat was iets wat ik hier ook eerder schreef, mij zorgen baarde.

Ik baal ervan dat dit nu net gebeurde toen ik er niet was, aan de andere kant, doordat ik er niet was waren mijn ouders hier 100% vd tijd, anders had hij om 11uur eten gehad van mijn ouders en was ik pas weer om 15.00uur thuis gekomen.

wat de oorzaak was is niet bekend, geen reflux, geen voelbare verstopping, hartslag ver over de 100.

Ik zal hem heel erg missen, hij was altijd zeer aanwezig. morgen wordt hij opgehaald voor een gezamenlijke crematie bij Westerhout.

oh...en aan de mensen die (stiekem) meelezen, die hem van de manege kennen, en ervoor gekozen hebben om hun mond te houden al die tijd, en wiens kinderen daar nog op gereden hebben, ik hoop dat jullie je heel diep schamen !!

horzieloverr

Berichten: 565
Geregistreerd: 14-08-16
Woonplaats: NL

Re: Topic van de week: Kareltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 13:47

*\%/*

Ik heb dit topic ook gevolgd ja :)

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Topic van de week: Kareltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 13:51

Wat leuk, zeg!

SandravdB

Berichten: 2805
Geregistreerd: 13-06-04

Re: Topic van de week: Kareltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 13:56

Hopelijk heeft hij nog lang goed leven bij mist. Ben erg blij dat zij kareltje toch nog extra kans wilde geven.

nuscaniels

Berichten: 1968
Geregistreerd: 17-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 13:58

*\o/* zeker een topoc wat deze titel verdient. Het verhaal vanaf het begin gevolgt en wat een toppers iedereen die meehelpt om Kareltje op de been te helpen en degene die in zijn naam aan Brooke doneren.