[CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Quebelle

Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 23:47

Leuke werkjes komen hier voorbij! En veel durvers met verschillende materialen :j
Helaas heb ik niet veel tijd ivm nakende examens maar ik heb vanavond een kleine vlugge schilderijstudie geprobeerd.

Afbeelding

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 00:25

Over mijn blauwe paard, er is inderdaad geen oog, had ik geen zin in :') En ik kán beter maar dat duurt extreem lang en daar wil ik een beetje vanaf :j

joey_lover

Berichten: 1286
Geregistreerd: 13-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 00:35

eclair98, super dat je lekker durft te experimenteren! Dat van dat 'extreem lang' dat herken ik wel, zit daar ook altijd mee te stoeien. Aan de ene kant wil ik het goed doen, met veel detail, maar aan de andere kant wil ik snel, snel, snel :D Ben ook nog druk bezig met loslaten en dat niet alles perfect hoeft te zijn. Ben erg benieuwd naar je toekomstige werkjes.

Quebelle, mooie pose. Mooi om te zien dat je met 'simpele' licht en donker strepen je al een heel mooi beeld weer kunt geven.

A3a1, ik gebruik gewoon bokt 'voeg foto's toe'. Je kan ook je foto's ergens anders online zetten en dan die link gebruiken om ze hier te laten zien.

Selina, wat een mooie kat! Ik weet natuurlijk niet wat precies je doel was bij deze tekening en of je überhaupt tips wilt of niet (zo niet, dan niet verder lezen), maar je zou misschien wat meer kleuren in de vacht kunnen gebruiken. Dat zorgt ervoor dat je tekening meer diepte krijgt en nog levendiger wordt. Maar dat gezegd hebbende, ik vind hem nu ook al erg mooi!!

Quintenvo, wat een heerlijke kleurrijke tekeningen! Ik vind de boom juist wel leuk :j Vind het wel jammer dat je vooral bij de eerste er heel goed het papier nog doorheen ziet. Was dat de bedoeling? Zo niet, dan zou je misschien met wat meer laagjes kunnen gaan werken.

Mira283

Berichten: 3525
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 01:04

Lees mee met de intentie om mee te doen maar ergens durf ik het niet. Omdat ik zulk mooi werk langs zie komen.

8nnemiek

Berichten: 43380
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 10:55

Gewoon plaatsen hoor, doe ik ook met mijn lelijke wc-doodles :))
Ik vind die snelle, grove cartoons die hier voorbij komen juist het leukst!
De rat is ook érg leuk.
Waar halen jullie trouwens de tijd vandaan voor die prachtige, grote tekeningen? Ik haal het al niet om foto's van mijn doodles te maken en plaatsen elke dag :+

Mijn dag 3 & 4:
Helemaal uit verhouding omdat het papier krom lag :+
Afbeelding

Nora_lovely

Berichten: 167
Geregistreerd: 11-09-16
Woonplaats: in the middle of nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 10:55

A3a1 schreef:
Hoe plaatsen jullie foto's van je werken?


Als je een reactie plaats klik je onderin op voeg foto's toe.
Dan ga je naar kies bestanden.
En daarna kies je de bestanden die je wilt en dan klik je op gereed of openen.
Daarna klik je op save en dan krijg je onderin bij afbeeldingen je foto's.
Als je dan op de foto's klikt komen ze vanzelf in je berichtje.

Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is. :)

Pluizebolpum

Berichten: 5006
Geregistreerd: 01-09-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 11:08

joey_lover schreef:
Dit geldt imo voor iedereen die bang is om mee te doen! Ik zou het erg jammer vinden als mensen graag mee willen doen, maar niet durven omdat ze bang zijn dat hun tekeningen niet goed genoeg zijn. Deze challenge is voor iedereen en juist de verscheidenheid aan werkjes maakt het zo leuk!

Precies dit! Zelfs ik zie nog wel dingen langskomen dat ik denk "Moah...eerst nog maar eens goed oefenen voordat ik iets plaats". Zoiets als wat Quebelle dan een vlugge schilderijstudie noemt. Ik mag hopen dat je daarmee bedoelt dat je snel even naar dat werk heb zitten kijken en niet dat je dat even vlug in elkaar hebt gezet >;) ? Die plooien alleen al, dat mág gewoon niet vlug.

Maar inderdaad juist dat er van alles langskomt is zo leuk. Van mensen die al eeuwen tekenen tot wie net begint en dan ook nog al die verschillende stijlen. Daarnaast vind ik het minstens net zo leuk om dan te volgen hoe iemand telkens iets verbeterd en een eigen stijl krijgt.
Dus voor diegenen die nog niet durven, kom op, gewoon doen!

quintenvo Ik vind al die kleuren heerlijk om naar te kijken, en die boom, ik neem aan dat het een palm is?, is toch al best goed? Ik krijg er als pinguïn een 'yuch, veel te warm' gevoel bij, dús dan zit het wel goed.
Selina Voor de eerste keer zeker goed gelukt! Om te zeuren vind ik de snuit misschien net iets te scheef, maar er zitten zoveel mooie details in dat ik die niet eens per stuk ga benoemen, zo bv dat stukje bij de schouders, dat wil ik aaien.
Quebelle Tja...misschien dat vlugge weglaten? Werkt wat demotiverend, zeg maar :') . Maar serieus, wat ontzettend mooi. Die schaduwen, die plooien, zelfs die hand die net niet helemaal is gedetailleerd maar zo ontzettend klopt. Gewoon wauw.
8nnemiek Heerlijke doodles om naar te kijken, ik vind ze leuk! De Prins en zijn Witte Paard :D , maar ga me niet vertellen dat je die echt op de wc maakt?

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 11:15

Ik ben ook niet een heel goede tekenaar hoor! :D Ik doe ook maar wat en ik realiseer mij dat ik dat eigenlijk heel leuk vind. :j

Dit is mijn tekening van de dag. Stiekem gisteren al gemaakt, want vandaag heb ik geen tijd. :')
Afbeelding

Hoofden gaan steeds beter, maar jeetje die benen. Lastig! Hele slechte foto zie ik nu.

Selina

Berichten: 14271
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-17 12:07

Pluizebolplum: Snuit ben ik deels met je eens. Naar aanleiding van eerdere feedback hier had ik al nog eens kritisch naar de snuit en ogen gekeken en deze aangepast. Helaas kan ik sommige stukken niet meer weghalen dus kon alleen dingen toevoegen. Maakte al klein verschil maar pfoe katten hebben twee ogen en bij paarden hoef ik er steeds maar een te tekenen _O-

Isabel: lastig he paarden benen! Je hebt wel een herkenbare cartoon stijl dus dat is leuk!

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 12:29

Nora_lovely schreef:
A3a1 schreef:
Hoe plaatsen jullie foto's van je werken?


Als je een reactie plaats klik je onderin op voeg foto's toe.
Dan ga je naar kies bestanden.
En daarna kies je de bestanden die je wilt en dan klik je op gereed of openen.
Daarna klik je op save en dan krijg je onderin bij afbeeldingen je foto's.
Als je dan op de foto's klikt komen ze vanzelf in je berichtje.

Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is. :)


En er was er nog iemand, dank je wel, gaat lukken :-)

Telpeva

Berichten: 14698
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 12:41

Hebben jullie tips voor faalangst om te tekenen?
zo enthausiast als ik de eerste dagen was zo huiverig ben ik nu, gisteren had ik graag weer wat willen tekenen maar ik ben 3x ervoor gaan zitten met een vel papier, de 1e keer kreeg ik al helemaal niks op papier, de 2e poging kreeg ik een borst en een voorbeen (van een paard) op papier totdat ik bedacht dat het toch niks ging worden, en de 3e poging kwam ik weer niet verder dan een gedeelte van een schets. Ik heb dus niks om te laten zien van gisteren, mijn hart huilt. Komen jullie dit ook tegen, hoe gaan jullie er mee om, wat doen jullie om weer terug in de positieve flow te komen? Ik wil tekenen maar ik durf niet

Selina

Berichten: 14271
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-17 12:54

Telpeva schreef:
Hebben jullie tips voor faalangst om te tekenen?
zo enthausiast als ik de eerste dagen was zo huiverig ben ik nu, gisteren had ik graag weer wat willen tekenen maar ik ben 3x ervoor gaan zitten met een vel papier, de 1e keer kreeg ik al helemaal niks op papier, de 2e poging kreeg ik een borst en een voorbeen (van een paard) op papier totdat ik bedacht dat het toch niks ging worden, en de 3e poging kwam ik weer niet verder dan een gedeelte van een schets. Ik heb dus niks om te laten zien van gisteren, mijn hart huilt. Komen jullie dit ook tegen, hoe gaan jullie er mee om, wat doen jullie om weer terug in de positieve flow te komen? Ik wil tekenen maar ik durf niet


Probeer te onthouden dat tekeningen die jij mislukt vindt ook goed zijn. Die helpen je met groeien. Ik vind het ook lastig dat ik alleen detail tekeningen kan maken en geen losse schetsen. Maar door die 'lelijke' schetsen leer ik wel een paardenlichaam kennen. Ik had de tekening van m'n kat ook willen verscheuren maar deze tekening heeft me wel weer laten groeien. Heb je niet van die teken boeken? Die hielpen mij toen. Kan nog steeds geen paardenlichaam tekenen maar ach kan wel beter kleuren :+

Itsme_annie
Berichten: 177
Geregistreerd: 06-10-13

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 13:28

Ik ga het toch nog een keer proberen. Dit jaar heb ik tenslotte geen examenstress. Ik ga me niet weer beperken tot alleen paarden, want dat begon te vervelen :D
Als ik er een paar heb zal ik ze uploaden. Mijn doel voor dit jaar is om minimaal 52 tekeningen te maken.

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 13:56

5/365
Een dolfijn met grijs potlood. Van een youtube filmpje die ik niet heb gekeken :')
Afbeelding

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 14:14

Joey_lover: ik vind beide ratjes erg geslaagd! Maar vooral die met kleur. Echt gaaf die stijl :)
EvaLuna: knap dat dat op een gsm kan, je gebruikt een pennetje denk ik? :P
Pluizebolpum: sorry :') knap hoor, het heeft zoiets waterachtig! Losse stijl en toch veel detail
RenskeFrea: mooi, die humor! :P en die blik is geniaal
Isabel_k: ik snap het denk ik niet helemaal met dat zinnetje :P

@Jolande, de meeste tekeningen in inkt op mijn insta zijn inderdaad uit de losse hand. Ik ga wel eerlijk zijn, de laatste 3 tekeningen heb ik zo gedaan:
Een paar lijnen overgegekend. Ik heb niet zoveel tijd nu met die examens en vind het ook moeilijk om op A5 formaat zoveel mogelijk het papier te vullen.
Afbeelding

Verdere schets :
Afbeelding

5/365
Afbeelding

Dus ja ik speel nu een beetje vals maar het scheelt een hoop tijd, die tijd kan ik wel gebruiken voor te studeren :P
Laatst bijgewerkt door nenahdm op 05-01-17 14:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Seven

Berichten: 21190
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 14:15

Telpeva
Ik heb ook faalangst dus begrijp je gevoel, maar daar is juist deze challange zo mooi voor je zet voor je zelf een vaste tijd voor een tekening, plaats wat je dan ook heb gemaakt gewoon en probeer daar van te leren

8nnemiek

Berichten: 43380
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 14:44

Pluizebolpum schreef:
8nnemiek Heerlijke doodles om naar te kijken, ik vind ze leuk! De Prins en zijn Witte Paard :D , maar ga me niet vertellen dat je die echt op de wc maakt?

Vroeger had ik altijd een puzzelboekje op de wastafel liggen, maar tegenwoordig ligt daar mijn schetsboek ja :D Gek genoeg krijg ik daar vaak de meeste inspiratie. Op de wc en in bad/douche, net daar waar je nooit iets bij de hand hebt om je ideeën op papier te zetten :')

Vandaag heb ik hopelijk iets meer tijd, en ga ik de 25-expressions challenge eens proberen.
Voor de mensen die dat ook leuk vinden (even op klikken voor de grote versie):
Afbeelding

Jammer dat er zo veel mensen zijn met faalangst. Zo'n challenge moet je niet voor anderen doen maar voor jezelf joh, je wordt er alleen maar beter van :D

Isabel, je paardjes zijn super schattig :D
Eclair, heel leuk, die dolfijn! Dolfijnen zijn nu echt van die dieren waarvan ik niet zou weten hoe ik ze moest tekenen zonder voorbeeld :))
Titanic, ik vind je stijl heel gaaf! Erg mooi hoe je de schaduwen vult!

Seven

Berichten: 21190
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 15:15

Vandaag een halve tijger
Met markers
Afbeelding

Telpeva

Berichten: 14698
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 17:17

Reageer rondje,
Quintenvo: ik krijg zin om op vakantie te gaan door jouw tekeningen, leuke sfeer, mooie kleuren ook.
Rosalie99: Je kan het ook als voordeel zien dat anderen die al langer tekenen mee doen, als je tegen problemen aan loopt dan kunnen ze je misschien juist helpen met de dingen die je nu nog moeilijk vind :) Ik kan alleen maar voor mijzelf spreken maar ik heb dus eerder vandaag aangegeven dat ik het moeilijk vind om te posten, en er is hier en daar op gereageert waardoor ik mij toch weer wat gesteund voel, en nu ben ik weer aan het tekenen inmiddels. Zie ons niet als tegenstanders, we staan allemaal met de neus dezelfde kant op met hetzelfde doel: beter worden dan nu :j
Selina: Eerste keer een kat? zou je imo niet zeggen als je hem zo ziet, ik vind hem goed gelukt, zeker voor een eerste keer. Ik vind het mooi hoe je de highlights er in hebt gewerkt juist door het achterwege laten van kleur, dat is moeilijk. Met name bij de pootjes, rug en bij de witte vlekken
Quebelle: als dat een kleine vlugge studie is dan word ik nieuwsgierig naar meer! mag ik vragen hoe lang je er (ongeveer) mee bezig bent geweest, en gebruik je ook referentiemateriaal? netjes hoor, ik wou dat ik het kon, mensen tekenen is voor mij echt zo'n dingetje dat ik al heel lang wil en ik vind hem echt mooi. Stijl vind ik ook top, gezicht is mooi, jep ik word er blij van.
8nnemiek Ik hou dat dagelijks complete tekeningen maken ook niet meer bij, maar heb het een paar jaar terug wel een paar maanden volgehouden máár toen was de charme er op een gegeven moment ook echt wel van af. Ik tekende veel in de avond, op de bank tijdens het tv kijken. Dan heb je ook al snel een uurtje, of 2 uur te pakken afhankelijk van hoeveel series je zoal volgt.
Isabel_k: jouw paardjes vind ik schattig, ze stralen zo'n lieve onschuld uit.
eclair98 Dolfijnen vind ik moeilijk, daar ga ik niet eens aan beginnen! tof dat jij dat wel doet :j
xTitanic Niet alleen je tekeningen maar zelfs jouw tape is hip!
8nnemiek Wat een goed idee! die plaatjes heb ik vaker voorbij zien komen maar ik was het hele bestaan ervan alweer vergeten, misschien dat ik dat later in de challenge ook een keer ga doen :j Succes in elk geval, ik ben benieuwd naar wat je er van gaat maken :D
Seven: Leuk kleurgebruik, het oog vind ik ook erg gaaf gelukt. Haartjes is lastig met markers, mooi hoe je daar ook kleurverloop in hebt gemaakt

Telpeva

Berichten: 14698
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 18:18

Daar gaan we dan maar voor vandaag... zo stom dat je, als je eenmaal bezig bent, toch weer alles kan vergeten en spontaan lol hebt en meer kan dan je denkt. Waarom lukt inkleuren wel en tekenen niet? ik weet het niet...

Eigen line art van eerder deze week ingekleurd, markers
Afbeelding

Bonus inkleursel tekening want in eens was ik op dreef :roll: Snappen jullie het? ik niet.
De scanner heeft hem iets lichter gemaakt, hij is in het echt wat voller van kleur
Afbeelding

joey_lover

Berichten: 1286
Geregistreerd: 13-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 18:22

Waar halen jullie je inspiratie vandaan? Ik merk dat ik meestal net zo lang (of misschien zelfs langer :') ) bezig ben met het zoeken naar wat ik eigenlijk wil gaan tekenen, als met het tekenen zelf. Erg frustrerend vind ik dat...

8nnemiek, haha, wc-doodles, geweldig! Vind jou dag 3 en 4 ook erg leuk! Ben benieuwd hoe je 25 expressions challenge is gegaan. Leuk idee, denk dat ik daar ook nog wel wat mee ga doen :j Qua tijd scheelt het dat ik nu nog vakantie heb. Maar mag straks denk ik ook blij zijn als ik ergens een paar minuten vandaan kan sprokkelen om nog wat te tekenen.

Isabel_k, ooh, ik vind ze echt heel schattig! Vooral die omkijkende vind ik erg leuk gedaan :j

Telpeva, oh ja, dat herken ik wel. Al moet ik zeggen dat het bij mij vooral echt bij blanco vellen is, als ik eenmaal begonnen ben, dan heb ik er geen last meer van. Maar dat beginnen...Ik ben meestal bang dat ik papier verpruts, dus meestal krabbel ik m'n tekening dan maar in een hoek, met het idee dat als de tekening niet lukt, ik tenminste de rest van het papier nog kan gebruiken :')
Maar ik vind dat paard wat je een paar pagina's terug poste echt heel erg gaaf! Zou willen dat ik zo een line art zou kunnen maken. Ben dus ook heel benieuwd naar je volgende werken!
Edit: je kwam er tussen door, maar deze line art bedoelde ik inderdaad en vind beide ingekleurde versies heel erg gaaf! Fijn dat je er weer plezier in had!

eclair98, hij is goed gelukt hoor! Eens een keertje wat anders, leuk! Verhoudingen lijken mij ook helemaal goed te zitten.

xTitanic, tja, wat moet ik hier nou van zeggen...Vind deze ook weer zo ontzettend gaaf. Erg mooi hoe jij de schaduwen weergeeft!

Seven, mooie felle kleuren! Vind het oog erg gaaf. Knap hoor dat je dit met markers kunt maken.

sanneb
Berichten: 681
Geregistreerd: 18-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 18:26

Telpeva schreef:
Hebben jullie tips voor faalangst om te tekenen?
zo enthausiast als ik de eerste dagen was zo huiverig ben ik nu, gisteren had ik graag weer wat willen tekenen maar ik ben 3x ervoor gaan zitten met een vel papier, de 1e keer kreeg ik al helemaal niks op papier, de 2e poging kreeg ik een borst en een voorbeen (van een paard) op papier totdat ik bedacht dat het toch niks ging worden, en de 3e poging kwam ik weer niet verder dan een gedeelte van een schets. Ik heb dus niks om te laten zien van gisteren, mijn hart huilt. Komen jullie dit ook tegen, hoe gaan jullie er mee om, wat doen jullie om weer terug in de positieve flow te komen? Ik wil tekenen maar ik durf niet


Wat ontzettend jammer. Ik heb hier ook last van gehad en vervolgens ruim 3 jaar niet getekend.
Vorig jaar heeft mijn moeder me meegenomen naar een workshop waar ik niet zoveel zin in had, maar voor haar ben ik meegegaan. Toen ontdekte ik tijdens het tekenen dat de druk van presteren er niet was en ik er dus weer enorm van genoot.
Sindsdien heb ik enorme stappen gemaakt.
Voor mij is de oplossing dus gewoon om niet te streng te zijn. Van jezelf ben je vaak niet tevreden, maar juist door het te delen zul je zien dat anderen het juist wel heel mooi vinden. Of niet, maar ook dat zou niets moeten uitmaken omdat het puur smaak is en tekenen/schilderen vooral iets zou moeten zijn waar je plezier aan beleefd.

Seven

Berichten: 21190
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 18:37

Die zijn toch echt super telpeva
Hoe heb je die appeltjes er in gekregen en met wat voor markers werk je

Telpeva

Berichten: 14698
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 18:49

Copics, de appeltjes zijn gedaan met de colorless blender (ook weer een copic). Meer info over de colorless blender en leuke tutorials daarvoor heb je hier: https://imaginationinternationalinc.com ... s-blender/
Ik weet niet of hij voor alle marker merken geschikt is maar het zou mij verbazen als hij dat niet zou zijn :) de colorless blender is best een leuk hebbeding!

Pluizebolpum

Berichten: 5006
Geregistreerd: 01-09-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 18:57

Selina schreef:
Pluizebolplum: Snuit ben ik deels met je eens. Naar aanleiding van eerdere feedback hier had ik al nog eens kritisch naar de snuit en ogen gekeken en deze aangepast. Helaas kan ik sommige stukken niet meer weghalen dus kon alleen dingen toevoegen. Maakte al klein verschil maar pfoe katten hebben twee ogen en bij paarden hoef ik er steeds maar een te tekenen _O-

Och, dan heb ik daar, denk ik, overheen gelezen. Is dan een beetje suf om het nog eens te roepen. Maar verscheuren, foei. Er zitten echt heel goede details in, daar mag je best trots op zijn.
Isabel_k Kijk, en dat is het belangrijkste, dat je er lol in hebt. En stiekem zijn ze best wel heel erg vrolijk, jouw cartoonpaardjes. Ik moet er telkens wel een beetje om lachen, zo leuk. Die stippel, rechtsboven, precies dat kleine mormel bij ons op stal. Ik zweer je dat ie zo kijkt als ie weer iets heeft uitgespookt. :D
eclair98 Mooi, zo heel simpel, maar zo duidelijk een dolfijn.
xTitanic Mja, smokkelen of niet (en o, ik heb bij de vorige challenge ook wel gesmokkeld, soms moet je inderdaad vanwege tijdgebrek), ze blijven mooi en de staart vind ik prachtig. Toevallig een Achal Teke?
Seven Knap werk weer, met markers. Lekker fel en machtig groen oog met dat glimmertje er in.
Telpeva Schat, je wilt niet weten hoe eng ik het vond, die eerste challenge. Als je zelf weet wat je allemaal fout doet in een tekening en als je dan ook nog eens zo'n dag hebt dat geen enkele lijn loopt zoals je wilt en dan toch moeten uploaden. Ik denk dan altijd maar aan wat iemand ooit eens tegen mij zei: "Wat jij als rommel weggooit, dat zou ik nog in een lijst aan de muur hangen". En dan maar proberen tevreden te zijn met dat je überhaupt iets op papier hebt weten te zetten en dan blijkt vaak zelfs nog dat anderen het nog mooi vinden ook.
Deze paardjes ook, ze blijven ontzettend leuk om te zien en heel gaaf ingekleurd. Bij die grijze, die appeltjes en de highlights, en bij de bruine precies zo die kleurdetails.
8nnemiek Briljant, op de wc. Die had ik nog niet gehoord, maar he, als het werkt. :D Leuk idee trouwens, die 25 expressions challenge. Ik voel alweer wat inspiratie borrelen...