Laarzen voor dikke kuiten...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
tijger22

Berichten: 747
Geregistreerd: 17-07-16
Woonplaats: Lochem

Laarzen voor dikke kuiten...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-17 22:01

Hoi lieve bokkers!

Ik zit met een probleem dat al best een tijdje duurt...
Ik heb maat 39 en onwijs dikke kuiten (c.a. 45 cm).
Nou heb ik afgelopen zomer toen we op vakantie waren bij een 2e hands ruitersport winkel lipica laarzen gevonden die in ieder geval om mijn kuit heen pasten.
Maar eigenlijk zitten deze niet erg fijn, 1 paard gaat nog maar meerdere paarden worden pijnlijk.
Dit komt omdat het op maat gemaakte laarzen waren van iemand anders, dus best logisch.
Ik heb best wat gespeurd op internet, maar nergens kan ik iets vinden in mijn maten.
De hoogte mag tot maximaal 50 cm zijn.

Weet iemand waar ik rijlaarzen in mijn maat kan vinden?
Tot een prijsklasse van 300,-

Ik hoor graag! :)



naomivl

Berichten: 75
Geregistreerd: 08-03-10
Woonplaats: Schiedam

Re: Laarzen voor dikke kuiten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 01:27

Kijk een op amazone xl daar hebben ze rijlaarzen voor de bredere kuit :)

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Laarzen voor dikke kuiten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 04:24

en ik heb 'outdoor laarzen' waarmee ik weleens rijd- ik vind ze erg fijn zitten en ze zitten rond de kuit héél ruim. Het is het proberen waard :)

Desireetje89
Berichten: 169
Geregistreerd: 28-09-10

Re: Laarzen voor dikke kuiten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 15:51

Ik heb ook te brede kuiten voor de standaard leren laarzen.
Ik heb al jaren de Petrie Freerider.
Ik heb de standaard( die ook al breder is dan gewone laarzen).
Deze hebben ze ook voor een extra breede kuit.

Heerlijke laarzen, onderhouds vrij en 300 euro.
Laarzen zijn van Nubuck en worden vaak aangeduid met W( Van extra wijd)

Hoop dat je er wat aan hebt

Saaams

Berichten: 13245
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Laarzen voor dikke kuiten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 15:52

Ik heb hele korte onderbenen (max 42cm) en dikke kuiten. Ik heb deniro's. Voor 279 heb je al een basismodel?

Laerkens Beauty

Laurievc

Berichten: 4406
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 15:53

Ik heb ook een heel moeilijke maat, maar pas in de standaardmaat van Busato. Italiaans merk en super fijne laarzen. Ze staan enkel op grote evenementen, misschien iets om in het oog te houden? :)

Loraine1985

Berichten: 643
Geregistreerd: 07-02-14
Woonplaats: Tilburg

Re: Laarzen voor dikke kuiten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 21:14

Ik heb lipicas, die zaten eerst ook echt niet lekker.. te hoog.. pijn rond de enkels ect. En toen kreeg ik het advies om hakverhogers erin te doen... en t werkt!!!! Vandaag de hele dag erop gelopen zonder een centje pijn

Dreams come true....

tijger22

Berichten: 747
Geregistreerd: 17-07-16
Woonplaats: Lochem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-17 23:50

Loraine1985 schreef:
Ik heb lipicas, die zaten eerst ook echt niet lekker.. te hoog.. pijn rond de enkels ect. En toen kreeg ik het advies om hakverhogers erin te doen... en t werkt!!!! Vandaag de hele dag erop gelopen zonder een centje pijn


Hak verhogers heb ik al geprobeerd, tevergeefs |(

tijger22

Berichten: 747
Geregistreerd: 17-07-16
Woonplaats: Lochem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-17 23:53

Laurievc schreef:
Ik heb ook een heel moeilijke maat, maar pas in de standaardmaat van Busato. Italiaans merk en super fijne laarzen. Ze staan enkel op grote evenementen, misschien iets om in het oog te houden? :)


Op wat voor evenementen staan ze zoal? En wat voor prijsklasse laarzen hebben zij? :)

SMDR93

Berichten: 426
Geregistreerd: 17-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 23:55

Ik heb ook brede kuiten. Heb zelf laarzen van DeNiro het model Tricolore. Pas erin met de kuiten en ze zitten heerlijk!

Cerutti Z v. Chellano Z 08-05-2004 - 14-08-2017
Every rider has that one special horse. That one horse who changes everything about them.

Laurievc

Berichten: 4406
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 08:37

tijger22 schreef:
Laurievc schreef:
Ik heb ook een heel moeilijke maat, maar pas in de standaardmaat van Busato. Italiaans merk en super fijne laarzen. Ze staan enkel op grote evenementen, misschien iets om in het oog te houden? :)


Op wat voor evenementen staan ze zoal? En wat voor prijsklasse laarzen hebben zij? :)

In België staat ze op Jumping Mechelen en Flanders Horse Expo. Ik heb er van rond de 250 euro

ChuntGrander

Berichten: 96
Geregistreerd: 09-10-13
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Laarzen voor dikke kuiten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 18:53

Ik zou ze zelf op maat laten maken bij Lipica! Pracht laarzen voor een redelijke prijs. Ik heb zelf ook lipica laarzen en zou er zo weer opnieuw voor kiezen, ze zitten heerlijk! Ik heb ze met veter, zodat ik ze altijd zelf wat kan bijstellen mochten mijn kuiten dikker of dunner worden, ideaal! :) :)

Never give up because great things take time

Densij2008

Berichten: 79
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: winterwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 23:42

Ken het probleem, kan al een heel groot verschil maken als je laarzen neemt met een rits aan de voorkant ipv. aan de achterkant

ben zelf uiteindelijk voor deNiro gegaan :oo
Ze hebben meer standaard maten dus dan vallen de kosten wel mee zeker als je niet te veel frutsels neemt

Allegra

Berichten: 2451
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Biesbosch

Re: Laarzen voor dikke kuiten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 08:44

Kun je de laarzen die je nu hebt niet laten vermaken? Of zelfs ermee langs gaan bij Lipica om te kijken wat ze ermee kunnen?

"Life is now. There was never a time when your life was not now, nor will there ever be"

mmvs

Berichten: 191
Geregistreerd: 18-05-15
Woonplaats: Dedemsvaart

Re: Laarzen voor dikke kuiten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 16:02

Je kan ook vaak voor niet al te duur bij de schoenmaker de laars verbreden bij de rits , dat er wat elastiek bij ingezet wordt ? Als je dan een wat bredere zoekt die fijn zit aan de voet, kan de schoenmaker vaak al veel betekenen

Instagram: Manon van Spijker Fotografie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 17:07

naomivl schreef:
Kijk een op amazone xl daar hebben ze rijlaarzen voor de bredere kuit :)


Daar heb je niks aan met kuitmaat 45, ze gaan geloof ik maar tot 42 of 43 cm.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 17:17

Desireetje89 schreef:
Ik heb ook te brede kuiten voor de standaard leren laarzen.
Ik heb al jaren de Petrie Freerider.
Ik heb de standaard( die ook al breder is dan gewone laarzen).
Deze hebben ze ook voor een extra breede kuit.

Heerlijke laarzen, onderhouds vrij en 300 euro.
Laarzen zijn van Nubuck en worden vaak aangeduid met W( Van extra wijd)

Hoop dat je er wat aan hebt


Heb net zelf even zitten kijken maar die kuitmaat gaat ook maar tot 44 cm (en dan moet je al schoenmaat 46 hebben, bij schoenmaat 39 zit je op kuitmaat 40.

Ts ik lees ook even mee, zit met precies hetzelfde probleem en van alles al bekeken maar tot nu toe nog niks fatsoenlijks gevonden, tenzij je op maat laat maken.
Ik heb de mijne via marktplaats gekocht van iemand die ze toen op maat heeft laten maken, kuit was mij aan de bovenkant iets te groot maar dat heb ik bij de schoenmaker laten vermaken.
Dat zijn laarzen van derby en vind ze ideaal.

har166

Berichten: 2031
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Re: Laarzen voor dikke kuiten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 17:22

Mountainhorse heeft fijne laarzen. Die zijn er in normaal en breed. Ik wissel ze af met mn outdoorlaarzen en vind beiden lekker rijden.

I can please only one person a day, today is not your day and tomorrow does not look good either.

Chantaliiejj
Berichten: 5637
Geregistreerd: 25-01-10

Re: Laarzen voor dikke kuiten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 14:01

Heb het zelfde probleem en heb daarnaast nog hele korte beentjes, heb zelf petrie laarzen op maat laten maken.
Daarnaast heb ik ook outdoorlaarzen van hkm, dit merk heeft tegenwoordig laarzen voor een bredere kuitmaat. Ik rij af en toe ook in de outdoorlaarzen en ze rijden heerlijk :)

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Re: Laarzen voor dikke kuiten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 14:05

Ik heb dit weekend mijn eerste leren rijlaarzen gekocht, wat een heel gedoe was omdat ik ook dikke kuiten heb, en daarnaast "kleine" voeten (maat 37) en korte onderbenen. Bij EJ heb ik een hele hoop gepast wat allemaal niet dicht ging, en uiteindelijk een paar Petrie Melbournes gekocht die perfect pasten. Bij mij is de omtrek volgens mij 39, dus ik weet niet zeker of ze 44 ook hebben, maar ik was ook erg blij dat ik iets heb kunnen vinden wat paste. Deze laarzen zijn €208,95 uit mijn hoofd.

Paard Optimaal - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden
Bestel mijn e-book 'Ingrediënten in Paardenvoeding' over de 50 meest voorkomende ingrediënten


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 bezoekers