Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarjanB

Berichten: 16439
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 12:17

_classic schreef:
Achter de lambrisering zit niks, alleen een dikke stalen steunbalk en enkele latjes waar de lambrisering op vast geschroefd zit..


Lambrisering er af en dan gipsplaat erop en zelfde kleur maken als de muur?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 12:21

Popke schreef:
Resistance, prachtig!!! Wordt de AGA ook veel gebruikt? En zo ja, hoe bevalt dat?
En die 'lijstjes' tegen de want achter de grote tafel, zijn dat oude kozijnen ofzo? Ik vind het geweldig!



Dankjewel! :) De Aga wordt zeker gebruikt! We hebben hem zelfs zelf aangeschaft, aangezien mijn vader een enorme hobbykok is en er altijd al een wilde. En tja, in zo'n huis als dat hoort er ook wel eentje. :j het werkt geweldig. Gewoon op elektriciteit, maar alles wat je eruit haalt is eigenlijk 3x zo lekker en hij verwarmt ook nog 4 kamers. Je schuift je eten er gewoon in en dan komt het helemaal goed. :)

Het zijn inderdaad kozijnen! Mijn vader heeft aardig wat ramen vervangen, en van de oude ramen hebben we decoraties gemaakt. In onze bar hangt zelfs een krijtbord van kozijnen gemaakt (hangt helemaal links in de foto):


Afbeelding



Toch nog een paar fotootjes, we zijn er zelf ook zo verliefd op <3:

De andere kant van de bar
Afbeelding


Een van de B&B kamers in de zomer <3
Afbeelding


Een wat groter stukje van de keuken
Afbeelding



Het huis met ons nieuwe terras afgelopen herfst (de tuin is meestal beter onderhouden, haha)
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-01-17 12:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Britt

Berichten: 18893
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 12:24

Oh, wat een héérlijk plekje Resistance! B&B zeg je? Hebben jullie een website oid? O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 12:25

Britt schreef:
Oh, wat een héérlijk plekje Resistance! B&B zeg je? Hebben jullie een website oid? O:)



Jazeker! :) Wil je een pB?

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 12:26

Popke schreef:
Resistance, prachtig!!! Wordt de AGA ook veel gebruikt? En zo ja, hoe bevalt dat?
En die 'lijstjes' tegen de want achter de grote tafel, zijn dat oude kozijnen ofzo? Ik vind het geweldig!


Wij hebben ook een houtfornuis staan en gebruiken hem elke dag. Buiten dat hij wat extra warmte geeft is hij ook makkelijk voor stoofpotten, gebruiken hem als magnetron (heet hier dus de hout-ne-tron :+ ) en koken er ook af en toe op, maar dat gaat op het gasfornuis sneller. Onze oven is eigenlijk te klein en het hele fornuis is een beetje niet efficiënt (goedkoop model maar stond hier nog in huis).

Jinthe1

Berichten: 1918
Geregistreerd: 31-03-06

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 12:34

Resistance, wat een enorm gave stijl hebben jullie daar zeg! Helemaal ons ding :+ Nu het juiste huis nog.... ergens in Frankrijk haha

PB, wij gebruiken nu een houtkachel voor het opwarmen van het huis maar mijn man is helemaal weg van een houtfornuis. Onlangs hebben we er een aantal bekeken (in Duitsland was was goedkoper dan in NL). Op de vraag of je er ook echt op kon koken kreeg ik het antwoord 'het is even wennen maar het gaat prima.'
Eigenlijk ben ik dus op zoek naar ervaringen. Er stond ook een fornuis waar het hele watersysteem op aangesloten kon worden. Al met al best prijzig en dus de moeite om eerst ervaringen na te gaan :Y)
Doet dus goed om te horen dat de vader van Resistance dat ding dus wel degelijk gebruikt!

swartbeessie

Berichten: 2142
Geregistreerd: 03-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 12:35

Resistance schreef:
Britt schreef:
Oh, wat een héérlijk plekje Resistance! B&B zeg je? Hebben jullie een website oid? O:)



Jazeker! :) Wil je een pB?


Tof! Ik ben ook benieuwd naar jr site!

Britt

Berichten: 18893
Geregistreerd: 18-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 12:36

Resistance schreef:
Britt schreef:
Oh, wat een héérlijk plekje Resistance! B&B zeg je? Hebben jullie een website oid? O:)



Jazeker! :) Wil je een pB?


:))

Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 12:37

Hey, ik denk dat ik mij hier ook eens kom melden :)

Wij hebben een nieuwbouwhuis gekocht :)
Ik ben alleen enorm slecht in keuzes maken haha.

Bijvoorbeeld in de slaapkamer, we hebben een zwarte boxspring, maar willen eigenlijk ooit een houten ombouw eromheen/houten achterwand achter het bed. Grijs laminaat nemen we waarschijnlijk.. maar dan de kleur op de muur. Ik vind een beetje mint groen / blauwig wel mooi, maar vriend heeft liever een warme bruintint.. hebben jullie nog leuke ideeën voor in de slaapkamer qua kleur? Qua stijl houden we van industrieel en Scandinavisch.

En dan nog een kleur bedenken voor de woonkamer... Ga wel zo blij zijn met mijn betonlookkeuken <3

DubbelFun

Berichten: 88669
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 12:40

@Suuszels: als je mint op de muur doet en iets van hout als board er achter hebben jullie beiden je zin :D

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 12:41

Het koken is idd gewoon wennen. Het is hele andere warmte en je hebt ook geen grote en kleine pitten :)
Bij de aga heb je er 2 en soms een warme plaat.

Die met warm water ken ik idd ook, zijn voor je cv, wat dan weer gas of elektra scheelt.

Waar ergens in Frankrijk zoek je een huis? Staan er hier genoeg te koop en de oude boerderijen zijn goed betaalbaar, daar moet alleen vaak nog een boel aan gebeuren (net als bij ons huis).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 12:44

Suuszels schreef:
Hey, ik denk dat ik mij hier ook eens kom melden :)

Wij hebben een nieuwbouwhuis gekocht :)
Ik ben alleen enorm slecht in keuzes maken haha.

Bijvoorbeeld in de slaapkamer, we hebben een zwarte boxspring, maar willen eigenlijk ooit een houten ombouw eromheen/houten achterwand achter het bed. Grijs laminaat nemen we waarschijnlijk.. maar dan de kleur op de muur. Ik vind een beetje mint groen / blauwig wel mooi, maar vriend heeft liever een warme bruintint.. hebben jullie nog leuke ideeën voor in de slaapkamer qua kleur? Qua stijl houden we van industrieel en Scandinavisch.

En dan nog een kleur bedenken voor de woonkamer... Ga wel zo blij zijn met mijn betonlookkeuken <3



Misschien kan je voor verfkleuren bij Painting the Past kijken? :)


Afbeelding

Afbeelding

Monster_tos

Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 12:44

Resistance schreef:
Britt schreef:
Oh, wat een héérlijk plekje Resistance! B&B zeg je? Hebben jullie een website oid? O:)



Jazeker! :) Wil je een pB?


Mag ik ook een PB (Stille meelezer :o )

Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 12:46

Resistance schreef:
Suuszels schreef:
Hey, ik denk dat ik mij hier ook eens kom melden :)

Wij hebben een nieuwbouwhuis gekocht :)
Ik ben alleen enorm slecht in keuzes maken haha.

Bijvoorbeeld in de slaapkamer, we hebben een zwarte boxspring, maar willen eigenlijk ooit een houten ombouw eromheen/houten achterwand achter het bed. Grijs laminaat nemen we waarschijnlijk.. maar dan de kleur op de muur. Ik vind een beetje mint groen / blauwig wel mooi, maar vriend heeft liever een warme bruintint.. hebben jullie nog leuke ideeën voor in de slaapkamer qua kleur? Qua stijl houden we van industrieel en Scandinavisch.

En dan nog een kleur bedenken voor de woonkamer... Ga wel zo blij zijn met mijn betonlookkeuken <3



Misschien kan je voor verfkleuren bij Painting the Past kijken? :)


[ [url=m/bySYqB.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/cbGweA.jpg]Afbeelding[/url] ]


Thanks! Vind op het eerste bord erg mooie kleuren staan! Ga ze eens aan mijn vriend laten zien :)

Jinthe1

Berichten: 1918
Geregistreerd: 31-03-06

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 13:04

PB, het zou inderdaad een oude boerderij moeten worden. En dan graag in binnenland. Er moet grond bijzitten (weide) en een grote schuur. Dat er veel aan gedaan moet worden is geen punt, dat is juist wat we zoeken. We hebben geen haast en hoe langer we wachten hoe meer gespaard ;-) Mijn man is gedeeltelijk zelfstandige en erg handig. Hij zoekt dus iets wat hij zelf kan opbouwen/verbouwen. Eens per zoveel weken bekijken we weer wat sites maar we zijn nog niet daadwerkelijk gaan kijken. Er moet wel stroom en water inzitten ;-)
Plaats voor een Aga (of iets dergelijks) volgt dan vanzelf haha

Resistance, mag ik ook pb met jullie site?

Goof

Berichten: 28779
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 14:00

Resistance wat een prachtig huis zeg.
Ik zou ook graag de website ontvangen van je.

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 14:06

In wat voor budget (ongeveer) zoeken jullie wat? En hoeveel land moet er bij het huis zitten?
Kwam laatst bijvoorbeeld een huis tegen met volgens mij 20ha wei en bos. Dacht dat die net onder de €300.000 moest kosten, maar daar moet dan nog wel het eea gebeuren, al is het wel bewoonbaar.

Jinthe1

Berichten: 1918
Geregistreerd: 31-03-06

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 14:13

Stuur je wel even een pb!

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 14:29

Popke kom gezellig mee kletsen in het emigratie topic :)


Classic ik zou ook de lambrisering eraf halen en dan dezelfde kleur als de muur doen.

BeFunny

Berichten: 10503
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 14:30

@resistance. Waar in zweden ligt het mooie huis?
Wij gaan a.s zomervakantie naar zweden en Noorwegen met de camper maar misschien kunnen we ook wel een keer een overnachting in een bed and brekfast doen. Als ons hondje welkom zou zijn.

BeFunny

Berichten: 10503
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 14:44

Lienek schreef:
Heel begrijpelijk. Ik zou zeker als het dus al zo'n tijd te koop staat gewoon eens gek doen en een bod uitbrengen met wat jij het waard vind.
Wellicht gaan ze akkoord.. you never know!
Soms moet je gewoon geluk hebben. Ik duim in ieder geval voor je dat je straks een fijn huis met de goede loods afmeting kan vinden. :)
Ik ben overigens echt funda verslaafd. Ik ken elk huis dat te koop staat hier in de buurt. Toen mijn schoonvader mee reed in de auto toen we naar ons nieuwe huisje gingen kijken riep ik bij elk huis wat te koop stond, de prijs, plus en min punten enzo door .. :')

Stond laatst een hele gave bouwval te koop. Zag daar echt mogelijkheden in. Was nog steeds 275 maar nu is het opgeknapt en staat het voor 2.500,- te huur per maand. Vind ik dan wel leuk om te zien en de stijl is precies zoals ik het ook zou doen. Huis kwam voor ons 2 jaar te vroeg (ik wil eerst afstuderen daarna pas focussen op koop) maar vond het stiekem wel jammer dat het toen verkocht was. Echt een droom huis met rietendak



Ik zie dit bericht nu pas.
Ik ben iets minder huiszoeking verslaafd zie daar echt geen lol in.
Wij wonen nu wel ergens waar we niet kunnen blijven wonen, voorlopig zitten we goed maar moeten wel wat. En hier is het best lastig een huis te vinden dat aan onze eissen voldoet. Dus een bouwval die dat wel doet is ook prima. Mits de prijs er naar is. Het huis kan wel echt leuk worden.

Ik heb wel weer zitten kijken toevallig gestuit op een kleine woonboerderij heel schattig waar delen zijn verbouwd al. Veel is nog authentiek zoals de vloer in de keuken vind het erg mooi. Maar de schuur voldoet niet. Echter is de grond een kavel en mogelijk mag de schuur afgebroken worden en er een loods geplaatst worden. Het is vrijstaand. Rietgedekt en in deze regio is dan de vraagprijs van 375 zo gek nog niet. Deze is misschien ook en optie om te gaan bezichtigen, san zouden we wel moeten weten vooraf of we een loods mogen bouwen.

Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 14:49

waxmeltsenzo schreef:
Lienek schreef:
Heel begrijpelijk. Ik zou zeker als het dus al zo'n tijd te koop staat gewoon eens gek doen en een bod uitbrengen met wat jij het waard vind.
Wellicht gaan ze akkoord.. you never know!
Soms moet je gewoon geluk hebben. Ik duim in ieder geval voor je dat je straks een fijn huis met de goede loods afmeting kan vinden. :)
Ik ben overigens echt funda verslaafd. Ik ken elk huis dat te koop staat hier in de buurt. Toen mijn schoonvader mee reed in de auto toen we naar ons nieuwe huisje gingen kijken riep ik bij elk huis wat te koop stond, de prijs, plus en min punten enzo door .. :')

Stond laatst een hele gave bouwval te koop. Zag daar echt mogelijkheden in. Was nog steeds 275 maar nu is het opgeknapt en staat het voor 2.500,- te huur per maand. Vind ik dan wel leuk om te zien en de stijl is precies zoals ik het ook zou doen. Huis kwam voor ons 2 jaar te vroeg (ik wil eerst afstuderen daarna pas focussen op koop) maar vond het stiekem wel jammer dat het toen verkocht was. Echt een droom huis met rietendak



Ik zie dit bericht nu pas.
Ik ben iets minder huiszoeking verslaafd zie daar echt geen lol in.
Wij wonen nu wel ergens waar we niet kunnen blijven wonen, voorlopig zitten we goed maar moeten wel wat. En hier is het best lastig een huis te vinden dat aan onze eissen voldoet. Dus een bouwval die dat wel doet is ook prima. Mits de prijs er naar is. Het huis kan wel echt leuk worden.

Ik heb wel weer zitten kijken toevallig gestuit op een kleine woonboerderij heel schattig waar delen zijn verbouwd al. Veel is nog authentiek zoals de vloer in de keuken vind het erg mooi. Maar de schuur voldoet niet. Echter is de grond een kavel en mogelijk mag de schuur afgebroken worden en er een loods geplaatst worden. Het is vrijstaand. Rietgedekt en in deze regio is dan de vraagprijs van 375 zo gek nog niet. Deze is misschien ook en optie om te gaan bezichtigen, san zouden we wel moeten weten vooraf of we een loods mogen bouwen.


Ja ik vind dat echt lekker ontspannend huisjes kijken op funda :')
Echt begonnen omdat we zo graag weg wilden en dan ga je dromen over alle leuke huisjes op funda

Dat klinkt super! Zou dat echt gaan uitzoeken of je er een loods mag plaatsen. Ik hou zelf ook van rietgedekt. Geeft zoveel sfeer.

BeFunny

Berichten: 10503
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 15:08

Mijn vriend houd er minder van.
Ik vind het eigenlijk ook net weer iets te ver.
Maar de opties moeten we gewoon wel overwegen.
Het mag ook een woning aan een bedrijfshal zijn voor ons zelf op een industrie gebied we zijn inmiddels niet meer kieskeurig. Maat persoonlijk vind ik een huis met een loods of een boerderij met een grote schuur wel veel leuker natuurlijk. Hebben nog redelijk budget ook en toch slaag je dan maar niet.

MarjanB

Berichten: 16439
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 15:11

waxmeltsenzo schreef:
Mijn vriend houd er minder van.
Ik vind het eigenlijk ook net weer iets te ver.
Maar de opties moeten we gewoon wel overwegen.
Het mag ook een woning aan een bedrijfshal zijn voor ons zelf op een industrie gebied we zijn inmiddels niet meer kieskeurig. Maat persoonlijk vind ik een huis met een loods of een boerderij met een grote schuur wel veel leuker natuurlijk. Hebben nog redelijk budget ook en toch slaag je dan maar niet.


Welke regio zoek je? En kijk je bijvoorbeeld ook op funda landelijk en agriteam? Bij ons in de buurt (Nijmegen) staat nog wel eens wat te koop wat er aan zou kunnen voldoen

BeFunny

Berichten: 10503
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 15:29

Wij zoeken helaas niet in Nijmegen, we hebben heel veel gezien alleen niet hier.
Wij zoeken echt in het groene hart van zuid Holland.
Denk aan Alphen aan den Rijn, hazerswoude, hazerswoude dorp,Benthuizen,Bodegraven,Zoeterwoude,Leiden,Woubrugge,Rijnsaterwoude,Nieuwveen,ter aar etc.

Wij zoeken op agrarisch, funda business, maar ook tussen de gewone huizen komt wel eens wat.