Motivatie foetsie

Moderators: Sica, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
fleurvosje

Berichten: 378
Geregistreerd: 07-05-14

Motivatie foetsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-17 20:44

Misschien dat iedere paardeneigenaar hier weleens last van heeft gehad;
Gebrek aan motivatie

Deze koude wintermaanden zijn niet het meest ideaal om naar stal te gaan. Ik ben dan ook de laatste tijd een beetje de lust om naar mijn 2 bejaarde pony's toe te gaan. Voor de duidelijkheid: beide staan dagelijks buiten met schone stallen en aandacht en ik kom momenteel 4 x per week ongeveer.

De een is bijna 25 en wel toe aan pensioen. Zomers een stuk meer energie en lekker wandelen en stapritjes. Momenteel poets en knuffel en mest ik alleen nog. Dat begint wel een beetje te vervelen.
De ander is een 20 jarige Shetland pony waarmee ik zo af en toe eens men maar dmv zware bak en geen 'n geremde sulky (weerhoudt me van langs de weg gaan alleen) wat niet vaak meer gebeurt.

Er stond iets geweldigs op de planning: een nieuw paard! Helaas niet doorgegaan nadat alles gereed was. Maarja, dat kan gebeuren :)

Ik heb dus weinig zin meer om naar stal te gaan. Opzoek naar een nieuw paard ben ik nog niet over uit. Wil m'n oudjes ook wat rust gunnen. Lange lijnen vinden ze niks helaas :( vd af en toe, maar hier houdt het ook wel bij op.

Wat denken de bokkers? Winterdipje? Toe aan nieuwe uitdaging? Mennen oppakken? Ik heb even geen flauw idee meer :)

:)


Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Re: Motivatie foetsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 21:35

Hoi.
Ik heb ook dit een tijdje gehad: Het was ijskoud en of ik nou gebracht werd of wat, ik had geen zin.
Ik heb dit opgelost met iets nieuws: Buitenrijden!
Het buitenrijden is zo leuk en geeft me echt motivatie. Natuurlijk wil ik ook andere dingen doen, zoals longeren, en dat maak ik dan ook Net iets leuker met balkjes bijv.

Zelf had ik dit vorig jaar ook en toen ging het toen het warmer werd weer weg dus het is denk ik niet eeuwig!

So what if im crazy? The best people are.

Jupinkle

Berichten: 302
Geregistreerd: 12-06-15
Woonplaats: Antwerpen, België

Re: Motivatie foetsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 21:47

Ik denk dat iedereen dat wel al eens gehad heeft. Ikzelf ook.
Waarschijnlijk komt het bij jou doordat het wat eentonig is. Steeds poetsen, mesten, knuffelen en poetsen, mesten, knuffelen en ... Steeds hetzelfde elke keer?
Jij en je pony's hebben afwisseling nodig dat is belangrijk en ze zijn beide al op leeftijd dus echt rijden zit er ook niet in denk ik?
Wat je wel kan doen is:
- toiletteren
- vrijheidsdressuur trucjes aanleren
- grondwerk
- schriktraining
- stretch oefeningen (enkel met een opgewarmd paard!)
- eens een fotoshoot doen
- vlechten uitvinden
- appels vissen uit een waterbak
- ...

Je zal je motivatie wel terugvinden ;)

Every dream begins with a dreamer!

TurdusMerula

Berichten: 23902
Geregistreerd: 09-04-05

Re: Motivatie foetsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 21:50

Zoek iets waardoor je jezelf kunt motiveren. Neem eens extra les, een clinic, doe iets compleets anders, doe eens iets zonder paard (cursus wormeitellen, bekappen, enz.)... Speek af met anderen.
En bedenk dat er weer langere dagen aankomen, qua licht. :D

Op de hoogte blijven van paardgerelateerde activiteiten? Tips over houding en zit ontvangen? Schrijf je in voor de nieuwsbrief!
paardplus.nl
Paardplus op Facebook

fleurvosje

Berichten: 378
Geregistreerd: 07-05-14

Re: Motivatie foetsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-17 21:57

Dank jullie :D leuke ideeën komen hier voorbij!

:)

AfricanLady

Berichten: 7998
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 21:58

Je mag ook je paarden gewoon aan mij geven.
Mensen zonder paarden zouden er heel wat voor doen om een eigen paard te hebben XD

Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 23:09

AfricanLady schreef:
Je mag ook je paarden gewoon aan mij geven.
Mensen zonder paarden zouden er heel wat voor doen om een eigen paard te hebben XD


Ik zou er alles voor doen!!

So what if im crazy? The best people are.


AfricanLady

Berichten: 7998
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 00:11

madhatter schreef:
AfricanLady schreef:
Je mag ook je paarden gewoon aan mij geven.
Mensen zonder paarden zouden er heel wat voor doen om een eigen paard te hebben XD


Ik zou er alles voor doen!!


Zelfs een moord plegen.
Foei XD


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 5 bezoekers