met je pony buiten de ruiterpaden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mbl_x
Berichten: 244
Geregistreerd: 16-10-12

met je pony buiten de ruiterpaden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-17 21:16

hoi,

mijn ouders willen zaterdag gaan wandelen mij leek het een leuk idee om mijn shetlandertje mee te nemen. alleen mag dat? en kan je daar erge boetes voor krijgen? Ik vind het natuurlijk niet gezellig om over de ruiterpaden met mijn pony te lopen terwijl me ouder heel ergens anders lopen. Alleen er zijn wel gewoon ruiterpaden, dus moet je eigenlijk op het ruiterpad :(

wat zouden jullie doen? en wat is jullie ervaring met buiten de ruiterpaden met een paard?

Annalies03

Berichten: 567
Geregistreerd: 01-12-16

Re: met je pony buiten de ruiterpaden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 21:19

aan de wandel mag wel hoor, maar op passen voor honden.. want veel mensen lopen over die routes met honden (hopenlijk aan de lijn) en soms wilt er ook nog wel eens een fietser door heen komen. maar verder zou het niet een groot probleem moeten zijn voor een kleine pony

Rex_Rolfo

Berichten: 5379
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 21:21

Beetje creatief, geen haan die er naar kraait :+


Afbeelding

Annalies03

Berichten: 567
Geregistreerd: 01-12-16

Re: met je pony buiten de ruiterpaden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 21:21

hahaha

JolijnAila12

Berichten: 65
Geregistreerd: 03-03-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 21:26

je kan er inderdaad boetes voor krijgen. Ik en veel andere stalgenoten rijden ook wel op plekken waar we eigenlijk niet mogen komen, maar dan moet je gewoon goed opletten dat je pony z'n mest niet midden op het pad ligt om klachten enzo te voorkomen :D

mbl_x
Berichten: 244
Geregistreerd: 16-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-17 21:28

JolijnAila12 schreef:
je kan er inderdaad boetes voor krijgen. Ik en veel andere stalgenoten rijden ook wel op plekken waar we eigenlijk niet mogen komen, maar dan moet je gewoon goed opletten dat je pony z'n mest niet midden op het pad ligt om klachten enzo te voorkomen :D


hihi ik zal me best doen! Zijn er rond deze tijd van het jaar (veel) boswachters?

Ibbel

Berichten: 49129
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: met je pony buiten de ruiterpaden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 21:30

Het is heel simpel: jouw ouders mogen wel op ruiterpaden wandelen, maar jij mag niet met je pony op wandelpaden wandelen. Ook niet aan de hand. Dus, wandelroute over de ruiterpaden kiezen, en je hebt geen probleem.

tamary

Berichten: 29183
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: met je pony buiten de ruiterpaden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 21:32

Het is nu vrijwel overal erg nat, ook shethoefjes maken dan makkelijk schade aan het wandelpad. Ook als je niet gesnapt wordt en de mest opzij schuift veroorzaak je dus overlast door het pad kapot te lopen. Daarom dus niet met shet op de wandelpaden. Met iedereen op de ruiterpaden mag wel, die staan nl ook open voor o.a. wandelaars.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 21:49

Ibbel schreef:
Het is heel simpel: jouw ouders mogen wel op ruiterpaden wandelen, maar jij mag niet met je pony op wandelpaden wandelen. Ook niet aan de hand. Dus, wandelroute over de ruiterpaden kiezen, en je hebt geen probleem.

Dit inderdaad. Boswachters kun je altijd tegenkomen en ze delen ook rustig een boete uit als je in overtreding bent. Bij ons (Utrechtse Heuvelrug, Staatsbosbeheer) is de boete 90 euro (per paard).