Rotstraal of dergelijke?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Anoniemtjee
Berichten: 75
Geregistreerd: 04-08-16

Rotstraal of dergelijke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-17 16:26

Afbeelding
Is dit een vorm van Rotstraal? Of iets dergelijks? Ik heb namelijk net een lease/verzorg pony die een lange tijd niet is uitgekrabd en heb ik dat dus gedaan maar toen zag ik dit! |(
Laatst bijgewerkt door Anoniemtjee op 02-01-17 16:27, in het totaal 1 keer bewerkt


Celiien

Berichten: 13251
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Rotsteen of dergelijke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 16:27

Rotstraal bedoel je?

Voelen de stralen en de kussens zacht aan? T ziet er iig niet fris uit, wanneer is de hoefsmid voor t laatst geweest?

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 16:27

Ik vermoed dat je rotstraal bedoelt? Dat is moeilijk te zien op deze foto. Maak de hoeven eerst schoon met water. Laat ze opdrogen en voel dan eens aan de straal. Hoe sompiger en zacht hij is hoe groter de kans op rotstraal. Ook als het stinkt en afbrokkelt gaat het duidelijk om rotstraal.

Anoniemtjee
Berichten: 75
Geregistreerd: 04-08-16

Re: Rotstraal of dergelijke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-17 16:30

R komt geen hoefsmid! Ze doen t zelf.. Hoe vaak ik ook zeg dat ik het zelf wel wil betalen :(

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Re: Rotstraal of dergelijke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 16:31

Het ziet er ook niet wereldschokkend uit hoor, geen reden voor mij om per direct een hoefsmid op te bellen. Gewoon even schoonmaken en kijken hoe het er dan uitziet.

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Re: Rotstraal of dergelijke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 16:34

Die boer doet toch helemaal niets, maar laat toch alles over aan de verzorgers? kan mij iets herinneren over een lekkende drinkbak dat de verzorger maar uit moest zoeken..

om eerlijk te zijn, ik zou mijzelf echt afvragen of je daar wel door wilt gaan? blijkbaar hebben ze weinig tot niets voor hun dieren over? Hoeven zien er zo slecht nog niet uit, maar zag je ook al elders vragen met wat voor soort rasp de hoeven gedaan moeten worden.. ook al gaf je aan dat niet zelf te doen, blijkbaar zet je toch je vraagtekens bij hoe men het doet

Anoniemtjee
Berichten: 75
Geregistreerd: 04-08-16

Re: Rotstraal of dergelijke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-17 16:36

Inderdaad! Maar dan laat ik die pony's daar staan en dan? Moeilijke keuze! :(

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 16:46

je verzuipt..

lees al je topics eens na..

lekkende drinkbak,
slechte condities
dieet voor magere paarden
supplementen
advies over de hoeveelheid stro die nodig is
conditie opbouwen met paarden
dekens
mennen
cross
talentenplan..

voor mijn gevoel verzuip je in allerlei dingen waar je weinig tot geen verstand van hebt en zoek je op bokt een soort reddingsboei per item dat je tegenkomt..

Dit alles terwijl de boer
1. geen geld heeft om de dieren te onderhouden > wat betaal je allemaal wel niet voor deze pony's en paarden.
2. geen tijd en moeite neemt om te zorgen dat de problemen opgelost worden die geen geld hoeven te kosten..

ponies daar laten staan? in mijn ogen ja.. de verzorgers die op deze stal bezig zijn zijn enablers voor het gedrag van de boer

aeolusnr1
Berichten: 4302
Geregistreerd: 05-10-08
Woonplaats: St. Job in't Goor , Antwerpen , Belgiƫ

Re: Rotstraal of dergelijke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 17:58

Wat je hier op deze foto ziet is een hoef die vrij kort staat, en vrij onregelmatig afgesleten is, het zou er idd mooier mogen uitzien, dit is zeer zeker geen voorbeeld van hoe hoefverzorging er moet uitzien.
Maar in wezen is er blijkbaar helemaal niets mis met die hoeven, ik zie niks dat op rotstraal zou wijzen.

Zaterdag 09 mei 2015 Clinic schrik en stress training,te Heeze nabij Eindhoven. Er zullen een 7 tal paarden behandeld worden, elk met hun eigen probleempjes. Er zijn nog een paar plaatsen als toeschouwer beschikbaar, deze Clinic zal een ganse dag duren, voormiddag een theoretische benadering, namiddag het praktijk gedeelte.
Deelname prijs 20 euro/pers. iedere deelnemer/toeschouwer krijgt ook een uitgebreide gedrukte cursus tekst.

Azmay

Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Rotstraal of dergelijke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 18:02

De straal lijkt wel heel erg diep te liggen.
Voor mij ziet het er uit of de hielen echt veel te lang zijn maar zeker weet ik het niet van deze foto.
Gezond ziet het er zo niet uit voor mij, maar rotstraal is ook niet het eerste wat me te binnen schiet.

Elitedeux

Berichten: 679
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 18:05

Rotstraal kun je meestal wel ruiken, dan stinkt de hoef heel erg. Ik heb het een keer bij mijn pony gehad. Heb toen een blauwe spray gekocht voor ontsmetting (gebruiken ze ook vaak bij koeien). Na een dag was het over :)

Elite Deux - M2 + 6, M + 2 <3
Jacco - L2 + 5 <3

pillow
Berichten: 7726
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Rotstraal of dergelijke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 18:40

Staan daar op die stal geen mensen die verstand van paarden en alle daarbij horende zaken hebben. Het is vast handiger om daar het een en ander van te leren ipv alles op Bokt te vagen.

Faja V. Modim M. Franzi V. Vento x Max

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 18:41

Elitedeux schreef:
Rotstraal kun je meestal wel ruiken, dan stinkt de hoef heel erg. Ik heb het een keer bij mijn pony gehad. Heb toen een blauwe spray gekocht voor ontsmetting (gebruiken ze ook vaak bij koeien). Na een dag was het over :)

Rotstraal gaat echt niet na een dag over, daar gaan weken over. Het ongezonde weefsel moet ook weggesneden worden door de hoefsmid. Het is niet omdat het stinken over is dat je paard het niet meer heeft. Dus TS, tegen de eigenaars zeggen dat ze na jouw behandeling met een product tegen rotstraal even de straals wat bijwerken.

Elitedeux

Berichten: 679
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 20:17

Heleennn schreef:
Elitedeux schreef:
Rotstraal kun je meestal wel ruiken, dan stinkt de hoef heel erg. Ik heb het een keer bij mijn pony gehad. Heb toen een blauwe spray gekocht voor ontsmetting (gebruiken ze ook vaak bij koeien). Na een dag was het over :)

Rotstraal gaat echt niet na een dag over, daar gaan weken over. Het ongezonde weefsel moet ook weggesneden worden door de hoefsmid. Het is niet omdat het stinken over is dat je paard het niet meer heeft. Dus TS, tegen de eigenaars zeggen dat ze na jouw behandeling met een product tegen rotstraal even de straals wat bijwerken.


Ik moet mij corrigeren inderdaad, ze liep iig na een dag niet meer kreupel. Mijn pony liep na een week weer goed dus weken heeft het niet altijd nodig.

Elite Deux - M2 + 6, M + 2 <3
Jacco - L2 + 5 <3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SentiBot en 4 bezoekers