Budget challenge!! Wie doet er mee?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 14:44

Dat doe ik ook. Ik zoek naar bio en luxe middelen omdat daar vaak juist korting op zit.


shiroihebi
Berichten: 1951
Geregistreerd: 13-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 14:47

Juist de 'staples' zoals bonen, aardappels, rijst en pasta zijn super goedkoop en lang houdbaar. Ik groei zelf mijn groentes, maar je kan verse groentes kopen en dan kost het nog bijna niks. Zou wel weg blijven bij het exotische fruit, dat kost wel flink geld. Eet geen vlees, dus dat scheelt ook. Ik zou het denk ik wel redden, al zou ik het misschien niet zo leuk vinden :') Geen dure wraps met fetakaas D:

Tink89
Berichten: 2869
Geregistreerd: 16-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 14:47

Precies, niks knaps aan. Dat kan ik gewoon niet betalen.

En wij doen dan ook niet heel culinair ofzo, maar ik maak wel veel dingen zelf. Kipragout bijvoorbeeld, en vriendlief kan fantastische gehaktballetjes in tomatensaus maken en wraps maken we bijvoorbeeld ook zelf. Dat scheelt al een hoop.

Sinds 29 april 2017 zijn wij gelukkig getrouwd :)

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 14:50

Maar ik weet dus pas de dag zelf wat ik wil eten. Heb weleens geprobeerd om voor een week eten te halen, maar dan miste ik toch net weer iets om een lekker gerecht te maken of had ik totaal geen zin in wat er voor die dag als planning was, of moest ik alsnog terug, of was ik 's ochtends vergeten om vlees uit de vriezer te halen en moest ik ook alsnog weer terug om nieuw te halen want ontdooien in de magnetron vind ik echt goor en om het gewoon te laten ontdooien had ik geen tijd meer voor en blablabla. Dus nee, rij nu gewoon altijd uit mijn werk langs de supermarkt en dan begin ik gelijk met eten maken als ik thuis ben.

Ik zeg ook: ik eet minstens 4x per week vlees OF vis. Zeker niet elke dag. Bij het avondeten dan :). Maar ik vind het meeste vlees ook gewoon niet lekker.

Ach weet je, ik red het zo met gemak, het eerste waar ik zou op (kunnen) besparen is frisdrank en sigaretten. Maar zolang het niet echt nodig is, heb ik eerlijk gezegd ook geen zin om zoveel moeite te doen.. Moeite van een markt, koopjes jagen en verschillende supermarkten en alles. Snap als je dat gewend bent, het niet (meer?) raar is, maar ik vind het vreselijk. Net als de Lidl. het assortiment is gewoon niet compleet (wellicht omdat we een kleine vestiging hebben hoor, kan best) en dan moet ik daarna wéér naar de Jumbo of Hoogvliet. Dan maar meteen daarheen. En net zoals een ander hier, hou ik ervan om lekker te experimenteren met eten en ingredienten.. Dus een gerecht met slechts 5 of 6 ingredienten zie je bij mij sowieso ook al niet.

Markt is trouwens niet verser dan supermarkt :n. Ik werk in een groente- en fruit bedrijf en alles wat niet meer vervoerd mag worden naar bepaalde ketens met eisen, worden opgehaald door marktlui :j. Dus verser niet, wel rijper :).

Ik heb 1 kat en 2 konijnen. Konijnen kosten nauwelijks wat, want haal het meeste bij stal vandaan. Maar mijn kattenvoer is 24€ per zak. Doe ik net iets langer dan een maand mee. Samen met de kattenkorrels zou betekenen dat ik alleen nog maar water mag drinken en restjes bij mn ouders mag eten _O-.

Maar alsnog vind ik het leuk om de tips te lezen hoor :D !!

♥ Rewrite the Stars ♥

Yonker

Berichten: 13499
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-17 14:57

Ik heb kattenvoer ook niet mee gerekend want heb nu ook duur voer := Anders kom ik er niet uit denk ik :') Puur boodschappen wordt t bij mij. Kattenvoer heb ik nog wel genoeg en grind ook :)

Always be yourself unless you can be a Unicorn then always be a Unicorn!!!!

Beretto
Berichten: 353
Geregistreerd: 22-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 15:03

Yv_ schreef:
Maar ik weet dus pas de dag zelf wat ik wil eten. Heb weleens geprobeerd om voor een week eten te halen, maar dan miste ik toch net weer iets om een lekker gerecht te maken of had ik totaal geen zin in wat er voor die dag als planning was, of moest ik alsnog terug, of was ik 's ochtends vergeten om vlees uit de vriezer te halen en moest ik ook alsnog weer terug om nieuw te halen want ontdooien in de magnetron vind ik echt goor en om het gewoon te laten ontdooien had ik geen tijd meer voor en blablabla. Dus nee, rij nu gewoon altijd uit mijn werk langs de supermarkt en dan begin ik gelijk met eten maken als ik thuis ben.

Ik zeg ook: ik eet minstens 4x per week vlees OF vis. Zeker niet elke dag. Bij het avondeten dan :). Maar ik vind het meeste vlees ook gewoon niet lekker.

Ach weet je, ik red het zo met gemak, het eerste waar ik zou op (kunnen) besparen is frisdrank en sigaretten. Maar zolang het niet echt nodig is, heb ik eerlijk gezegd ook geen zin om zoveel moeite te doen.. Moeite van een markt, koopjes jagen en verschillende supermarkten en alles. Snap als je dat gewend bent, het niet (meer?) raar is, maar ik vind het vreselijk. Net als de Lidl. het assortiment is gewoon niet compleet (wellicht omdat we een kleine vestiging hebben hoor, kan best) en dan moet ik daarna wéér naar de Jumbo of Hoogvliet. Dan maar meteen daarheen. En net zoals een ander hier, hou ik ervan om lekker te experimenteren met eten en ingredienten.. Dus een gerecht met slechts 5 of 6 ingredienten zie je bij mij sowieso ook al niet.

Markt is trouwens niet verser dan supermarkt :n. Ik werk in een groente- en fruit bedrijf en alles wat niet meer vervoerd mag worden naar bepaalde ketens met eisen, worden opgehaald door marktlui :j. Dus verser niet, wel rijper :).

Ik heb 1 kat en 2 konijnen. Konijnen kosten nauwelijks wat, want haal het meeste bij stal vandaan. Maar mijn kattenvoer is 24€ per zak. Doe ik net iets langer dan een maand mee. Samen met de kattenkorrels zou betekenen dat ik alleen nog maar water mag drinken en restjes bij mn ouders mag eten _O-.

Maar alsnog vind ik het leuk om de tips te lezen hoor :D !!


Moeite of raar om naar de markt te gaan?
Voor mij is de markt op loop afstand en de dichtstbijzijnde supermarkt op 8 km dus keuze snel gemaakt.
Doe 1 keer per week boodschappen en dan maak ik een rondje dus markt ,ah en Turkse supermarkt. Ik hoef dus echt niet op koopjesjacht om rond die 50 euro te blijven en hier is t ook echt geen noodzaak maar geef mn geld liever aan andere dingen uit

liesJ
Berichten: 1634
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 15:03

ik doe ook graag mee!

gezin van 4 ( 1 dochter van 3,5 en zoontje van 4 maanden)+ 2 kitten en wil het van 50 euro per week doen all in ( luiers,flesvoeding,kattenvoer, schoonmaakspullen, toiletspullen)

al het geld dat we dan overhouden kunnen we sparen voor reizen of dagjes weg

Coco Chanel is Met pensioen
L1+4 eindstand

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 15:09

Nee ik bedoel meer raar/moeite als in: meerdere winkels af gaan, kranten en blaadjes uitspitten om de koopjes te zien en daardoor dus ook naar meerdere winkels te moeten. Sorry, had het niet helemaal goed omschreven. Markt vind ik persoonlijk wel héél veel moeite, maar ik kan nooit zo goed tegen dat voetjesschuivende tempo wat daar is :).

Turkse winkel en alles hebben wij niet, woon maar in een dorp. Hebben het wel in de stad, maar geen zin om daar eerst heen te rijden. Zou wellicht wel een optie kunnen zijn om 1x per maand vlees in te slaan en in de vriezer te doen oid. Maar dan kom ik weer bij het probleem dat ik het 's ochtends gewoon vergeet eruit te halen. En nee, dat is niet omdat ik heel chaotisch ben, maar ik werk heel wisselend.

Maar ik weet het hoor: ben gewoon een verwend nest :P. Opgegroeid met papa als kok dus altijd wel wat spannends op tafel. En die "traditie" hou ik er voor mezelf lekker in :D.

♥ Rewrite the Stars ♥

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 15:12

Ik vind dat spitten juist leuk. Zou het zelfs nog doen als ik veel geld had. De ene dag ga ik de koopjes bij de ene halen, de andere dag bij de ander. Mijn dochter vindt het ook heerlijk.

Je bent inderdaad wel wat minder flexibel, maar ook ik ben een keukenprinses en ik kom qua uitdaging en interessant eten niets tekort. Juist omdat dure middelen bijna niet verkocht worden liggen die er met korting :)

Maanlicht

Berichten: 6845
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 15:20

Ik bedoel met culinair ingesteld dat ik als ik iets nieuws probeer gelijk al die ingrediënten koop die je verder nooit meer nodig hebt. Speciale kruiden, sauzen en dergelijke. Ook zijn we gek op Entrecote, biefstuk, ribeye, (gerookte) zalm, rode poon en dergelijke. En kaasjes. Dus ja. Ik heb het geld ook niet echt, dus houd verder ook niets over. Al mijn geld gaat op aan eten. Kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst kleding heb gekocht, haha!

Heb nu even een uurtje gezeten om wat dingen uit te stippelen. Heb een lijst gemaakt met het budget voor die dag/week en dan kan ik dat voor het hele jaar invullen. Nu heb ik uitgerekend dat ik 5 dagen kan eten voor 23 euro. Het is bij mij ook gewoon luiheid. Bestel snel iets te eten, doe graag elke dag boodschappen en haal dan ook allerlei onnodige dingen.

Yonker

Berichten: 13499
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-17 15:21

Dat spitten vind ik ook niks :') vooral omdat ik alles op de fiets moet doen en geen auto heb. Dan vind ik 2 winkels in hetzelfde winkelcentrum afgaan ook wel genoeg :Y)

Maar wat voor culinairs spannends zetten jullie dan op tafel met een "klein" budget?

Always be yourself unless you can be a Unicorn then always be a Unicorn!!!!

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 15:21

Voor de "spitters": Werken jullie dan misschien ook parttime?

♥ Rewrite the Stars ♥

Szan

Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 15:24

Yv_ schreef:
Voor de "spitters": Werken jullie dan misschien ook parttime?

Dit vraag ik me ook al een hele tijd af :)

Yonker

Berichten: 13499
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-17 15:25

Ben wel benieuwd of de mensen die al een lijstje hebben eventueel dit lijstje willen posten er dan ook bij vertellen wat je kookt en eet :)

Always be yourself unless you can be a Unicorn then always be a Unicorn!!!!

_Nadia_

Berichten: 2649
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 15:33

Vanavond eten wij een roast van lam met mintsaus, Roast potatoes, pastinaak, gecarameliseerde uien en wortel met honingmosterd glazuur. Ik heb een leg of lamb gekocht voor £1.93, met 95% korting.

Morgen eten we een hele zalm, gevuld met citroen en kruiden, verse aardappelpuree uit de oven, en mediteraanse groenten uit de oven. De hele zalm was iets duurder, die was £3 schoongemaakt en wel.

Ik werk niet (is geen doen met 7 kinderen) maar veel tijd om naar de winkel te gaan heb ik ook niet. Ik ga 3 keer per week naar de supermarkt op de tijden dat ze het voedsel voor de laatste keer afprijzen en neem dan mee wat ik mee kan nemen. Meestal ben ik een uurtje per keer weg, maar heb dan wel rond de 150£ per keer bespaard.

Beretto
Berichten: 353
Geregistreerd: 22-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 15:35

Ik werk niet,met 4 kinderen meer kwijt aan kinderopvang dan dat t iets oplevert. Mijn man werkt wisselende diensten en wij hebben 1 auto die meestal voor de deur staat omdat man op de motor naar het werk gaat.
Hier in het dorp geen supermarkt dus doe 1 keer per week boodschappen in stad en ga dan naar de markt, ah en Turkse supermarkt. Wij eten deze week pannenkoeken,sperziebonen met aardappelen en een gehaktbal,couscous met groenten en ei,biefstuk broccoli met rijst,chili con carne en een dagje brood en verse zelfgemaakte pasta met paddestoelensaus


Beretto
Berichten: 353
Geregistreerd: 22-03-16

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 15:38

Afbeelding

Lekker met aardappel en goedkoop

Maanlicht

Berichten: 6845
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 15:41

Deze week:
Vandaag: Thaise kippensoep met noodles en veel groente
Dinsdag: Cordon bleu (aanbieding) met gratin (heb ik nog in de vriezer), spinazie en tuinerwten (ook uit de vriezer)
Woensdag: Boerenkool (aanbieding), aardappelen (aanbieding) en rookworst (aanbieding)
Donderdag: Overige Thaise kippensoep
Vrijdag: Brood met boerenkool omelet (overgebleven groente)

Totaalbedrag: 23 euro

Szan

Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 15:42

Maar alles uit de vriezer is ook ooit ingekocht... of zeg ik nu iets heel geks?

Maanlicht

Berichten: 6845
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 15:43

Nee, dat is niets geks. Maar dat heb ik er nu nog in liggen, dus moet toch op.

Tink89
Berichten: 2869
Geregistreerd: 16-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 15:45

Ik werk fulltime en gebruik de app van de Lidl en die van de AH. Zo maak ik boodschappenlijstjes. Op vrijdagmiddag of zaterdagochtend haal ik in één keer de boodschappen en soms vanuit m'n werk nog een vers ingrediënt dat ik nog nodig heb. Deze week eten wij:

Zondag: zelfgemaakte gehaktballetjes in tomatensaus met afbakciabatta (veel groente in de saus)
Maandag: kip met zoetzure saus (zelfgemaakt), perzik en rijst. Wat minder groente, maar dan eet ik wortels bij de lunch met houmous.
Di: Afbakbroodje met een runderhamburger, ananas, sla, augurk en ketchup.
Woensdag: zelfgemaakte wraps met de rest van de houmous, geraspte wortel, maïs, paprika, rucola (van de lidl) en zelfgerookte kip.
Donderdag: pannenkoeken! We hebben een logee die dat heerlijk vindt. Dus zelf maken met oude kaas, spek of appel.
Vrijdag: Kipragout met heeeel veel champignons uit de vriezer met rijst of een pasteibakje. Net waar we zin in hebben.
Za: couscous met gehakt, courgette en tomaat.

Sinds 29 april 2017 zijn wij gelukkig getrouwd :)

leestmee

Berichten: 2048
Geregistreerd: 20-01-11
Woonplaats: daar waar mijn bed slaapt

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 15:49

Hier al 3 jaar 45 euro voor 2 personen per week. Ik moet zeggen je wordt er creatief van. Nu nog 2,5 jaar en dan hebben we weer wat ruimte.

Winterbuitenrit in de sneeuw. Daarna warme chocolademelk met slagroom.

MyWishMax

Berichten: 25059
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 15:52

Ik zou ook graag mee willen doen, al eerder geprobeerd, maar wij zijn nogal slecht in ons aan lijstjes houden. Wij zijn met z'n 2e thuis en ik zou graag voor 50 euro per week meedoen. Daarbij komt dat ik problemen met mijn gezondheid heb en dus soms geen boodschappen kan doen als het wel nodig is. Mijn man doet dan naast zijn fulltime baan boodschappen, maar dan elke dag iets halen en dat is vele malen duurder. :') En ik ben een zeikerd qua eten, voordeel is dat ik weinig vlees eet.

Ik ben wel benieuwd hoe jullie het doen met invriezen enzovoorts? Ik heb dus nooit echt meegekregen wat je wel en wat je niet in kan vriezen, zowel qua verse producten als qua kliekjes, waardoor er een hoop over de datum gaat en weggegooid wordt. Bij die lijstjes is het altijd heel leuk dat je ziet wat mensen 's avonds eten en dat lukte nog wel toen wij meededen, alleen kwamen wij niet uit met eten de rest van de dag. Mijn man werkt in de bouw en eet bijna een heel brood per dag. En voor 2 of 3 personen 's avonds.

Wij hebben 3 honden, maar die tel ik niet bij het week budget, omdat ik dat groot in moet kopen. Van de 3 honden hebben er 2 extreem veel eten nodig vanwege activiteiten en 1 daarvan is ook nog allergisch, dus speciaal voer.

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

Beretto
Berichten: 353
Geregistreerd: 22-03-16

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 15:56

Voor de bokkers met weinig inspiratie www.bijstandsgerechten.nl staat best aardige dingen op en complete maaltijden voor 2 personen voor heel weinig

Yonker

Berichten: 13499
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-17 15:57

Thanks Beretto!! Ik waardeer je input in dit topic :)

Always be yourself unless you can be a Unicorn then always be a Unicorn!!!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: xHaithi en 24 bezoekers