Budget challenge!! Wie doet er mee?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Yonker

Berichten: 13499
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-17 12:10

Aangezien ik me er redelijk bewust van ben dat ik ontzettend veel aan boodschappen uit geef wil ik me gaan wagen aan een budget challenge!
Ik wil me wat meer bewust worden van het uitgeven van geld en boodschappen.
Nu leek het mij leuk om dit door middel van een budget challenge te doen maar niet te gek.
Aangezien er wat leuke dingen enzo gepland staan werd het nog best lastig om even te kijken wanneer het handigste is. Even op een rijtje

Wanneer : 16 januari t/m 19 februari
Wat : leefgeld van 30 euro per week

De vraag... mogen er uitzonderingen gemaakt worden voor leuke dingen? Of ga ik dat ook gewoon niet doen. Ik woon in mijn eentje, heb wel 2 katten maar zorg ik voor dat er gewoon genoeg voer is. :) Lunch altijd bij mijn ouders.

Wie wil met mij de uitdaging aangaan :D
En wie heeft er voor deze uitdaging nog "goedkope" gezonde gerechten en tips.

Always be yourself unless you can be a Unicorn then always be a Unicorn!!!!


Maanlicht

Berichten: 6845
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 12:11

Ik wil meedoen! Is het dan 30 euro per persoon? Want wij zijn met zijn 2en.

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 12:13

Ik wil wel meedoen, maar wij zijn inderdaad ook met twee personen. :D

Yonker

Berichten: 13499
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-17 12:14

Uhm ja weet niet of dat wellicht wat veel is voor met 2?? Denk dat je dat zelf even moet bepalen :)
Ik weet dat 30 euro p.w. echt een uitdaging is terwijl het voor sommige mensen dat wellicht niet is :')

Always be yourself unless you can be a Unicorn then always be a Unicorn!!!!


Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 12:18

30€ :oo ? Ik ga een stille meelezer worden, ga absoluut niet meedoen, want zit al ongeveer elke 2 dagen op dat bedrag. En dan ben ik ook nog een roker waarvan ik geen bedragen ga noemen maar wat daar nog niet bij is opgeteld. Dus nee, ga het nieteens proberen :=. Maar ga wel meelezen :).

Gezond en goedkoop samen vind ik trouwens ook vrij lastig.. Gezond groenvoer en vis is stukken duurder dan een afbakpizzaatje..

♥ Rewrite the Stars ♥

Yonker

Berichten: 13499
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-17 12:21

Dat is wel heel extreem _O- Zoveel ben ik niet kwijt maar toch wel snel 60-70 euro per week denk ik wat eigenlijk echt veel te veel is want als je bewuster boodschappen doet dan kan het wel van 30 euro!! Het is niet voor niks een challenge :P
Met roken erbij wordt het wel heel lastig inderdaad :=
En gezond en goedkoop is inderdaad ook wel moeilijk, dus daarom hoop ik dat hier mensen ons beetje op weg kunnen helpen. Denk dat het sowieso verstandig is om vlees vaak te skippen als je gezond en goedkoop wil eten :)

Always be yourself unless you can be a Unicorn then always be a Unicorn!!!!

Beretto
Berichten: 353
Geregistreerd: 22-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 12:22

Gezond en goedkoop gaat prima samen. Is echt niet waar dat een afbakpizza goedkoper is dan een gezonde maaltijd

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33748
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 12:23

30? Dan kan ik juist luxer gaan leven. _O-

Ik woon alleen, eet vaak samen met anderen en eet geen vlees. Drink geen frisdrank zelf en snoep en chips koop ik ook weinig. :o

Maar ik ga mijn goedkope tips delen haha.

Tip 1:
Geen vlees eten

Tip 2:
Lidl

Tip 3:
Apps: Spotta en reclamefolder

Yonker

Berichten: 13499
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-17 12:24

Beretto schreef:
Gezond en goedkoop gaat prima samen. Is echt niet waar dat een afbakpizza goedkoper is dan een gezonde maaltijd


Tips??? :D

Marlinde, thanks!! Maar uhm ik heb niet echt mogelijkheid om met andere te eten, wel Aldi tegenover mij!! Lidl is beetje te ver fietsen. Nu doe ik vooral boodschappen bij AH, dit ga ik dan meer bij de Aldi doen en bij de Nettorama :)

Always be yourself unless you can be a Unicorn then always be a Unicorn!!!!

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 12:25

De kosten voor gezond eten vallen mij nog best wel mee. De frisdranken, koek, snoep, chips, pakjes eten e.d. laten staan in de supermarkt, dus daar besparen we best wel weer op.
Verder is onwijs veel groente en fruit in te vriezen, dus kun je best iets in de aanbieding kopen en bewaren. Heb je meteen voor de week erna ook al wat boodschappen in huis. :D
Gehakt e.d. kopen wij ook in de aanbieding en gaat in porties de vriezer in.
Vandaag ga ik weer boodschappen doen voor de komende week, dus ik ben benieuwd op welk bedrag we uitkomen.


Edit: de AH is met sommige dingen duur, maar AH Basic is bijvoorbeeld weer goedkoper dan andere huismerken. De liddl is echt niet per se een goedkope supermarkt bijvoorbeeld, als je het vergelijkt met een AH basic merk, of Dekamarkt.

Janneke2

Berichten: 22645
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 12:27

....gezond en goedkoop gaan erg goed samen!

Zo koop ik bijvoorbeeld groenten van het seizoen. Vandaag spruitensoep met linzen en twee piepers, voor de smaak wat oregano, zelf gefruite ui en een toefje yoghurt. Barst van de vitaminen!

Voor 2 personen zitten we rond de 50 euro levensmiddelen per week.

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

Elmira

Berichten: 4896
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 12:28

Leuk topic, ik doe ook mee. Nogal in inkomen achteruit gegaan en hoewel ik al enorm probeer te besparen kom ik ook niet altijd uit. 30,- lijkt mij een mooi streven :)

Mijn tips: apps Scoupy, aanbiedingen van 1+1, en omdat ik alleen ben, zoveel mogelijk invriezen.

Yonker

Berichten: 13499
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-17 12:30

Vind ik echt knap Janneke!! 50 euro met 2 personen.

Zoveel mogelijk invriezen probeer ik wel maar ik vind lang niet alles lekker uit de vriezer.
Dus daar zit ik nog beetje mee te proberen. Meestal kook ik gewoon en eet ik daar 2 dagen van :)

Always be yourself unless you can be a Unicorn then always be a Unicorn!!!!

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33748
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 12:30

Nu heb ik gewoon het geluk dat ik veel lieve vriendinnetjes heb waar ik samen (vegetarisch) mee eet. Eet deze week maar 1 avond alleen. :o

En mijn vriend betaalt vanzelfsprekend ook wel eens boodschappen. En ik eet vaak 1 of 2 dagen daar. Daar bespaar ik ook veel geld mee. :j

Goedkope maaltijd:
Tomatenpuree (lidl, zo'n pakje... 1/4e per persoon)
groente wat in de aanbieding is: spinazie, champignon, paprika etc
Rode pesto (ah basic of lidl)
Verse basilicum plantje (gaat lang mee)
Penne (lidl of bonus bij de AH)
Evt extra: balsamico azijn en kookroom er door

Kan je evt meerdere porties mee maken en dan invriezen! :j

_helga_

Berichten: 6293
Geregistreerd: 21-01-08
Woonplaats: Goirle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 12:31

Ik doe mee begin volgende week! Want ik bestel mijn boodschappen online.
Dus dat word 60 euro met zijn 2.
Ben benieuwd :)

Buick B+11 L1+12 L2+17 M1 startgericht

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33748
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 12:31

Nog een tip:
Wakker dier heeft een mailservice met de aanbiedingen wat betreft bewust vlees en vleesvervangers! :j

_helga_

Berichten: 6293
Geregistreerd: 21-01-08
Woonplaats: Goirle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 12:33

Het word wel wat moeilijker het zijn de hamster weken dus dan koop ik extra zoals vlees voor in de vriezer en houdbare dingen.

Buick B+11 L1+12 L2+17 M1 startgericht

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 12:33

Oh kak, is dit jouw topic :'). Wat doe je jezelf aan _O-.

Vlees skippen. Ja kan, maar blijf je dan nog steeds wel op de gezonde tour? Zitten toch voedingsstoffen in die je dan mist en elke dag bonen ter compensatie lijkt me nou ook niks..

Ik ben niet echt een vleeseter, vind het nogal snel ranzig eruit zien en dan hoef ik het al niet meer, maar 4x per week vlees óf vis zeker wel. Edit: Eigenlijk elke dag wel, want ik zorg er voor dat ik altijd wel 1 boterham met vleeswaren op een dag eet (kipfilet, rosbief, rookvlees of filet american. Met de andere vleeswaren heb ik hetzelfde probleem als gewoon vlees :+)

Ik ga in elk geval meelezen, ben wel heel erg benieuwd wat voor gerechten er uit zo'n budget (kunnen) komen :j ! Al ben ik wel een zeikerd met eten, hou gewoon van lekker en gevarieerd eten :).

Recept van Marlinde is voor mij al niks, hou niet van de smaak van tomaten(puree), die moet verdoezeld worden met een heleboel vlees en groenten. Die mis ik allebei in het gerecht.

♥ Rewrite the Stars ♥

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33748
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 12:36

Sorry, bedoel geen pure tomatenpuree maar gezeefde tomaat! :D
En tja, ik vind dagelijks vlees eten niet gezond. Dat is mijn mening, ik kom al 10 jaar niks tekort. :P

Schoonmaak spullen haal ik bij de wibra, lidl, action of zeeman. Nou heb ik hier dichtbij een winkelcentrum met veeel keuze dus dat scheelt! :D

N_B_N
Berichten: 1961
Geregistreerd: 03-12-10
Woonplaats: Heijningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 12:37

Wauw 30€ per week. Ehm ik weet niet of ik dat red haha. Nu werk ik wel onregelmatig en eet dus ook onregelmatig. Ik doe dus niet mee met deze challange maar ik wil wel graag meelezen voor eventueel goede tips

Billini❤️❤️

Beretto
Berichten: 353
Geregistreerd: 22-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 12:37

Tips? Wat Cinderella al aangeeft.
Gewoon koken zonder zakjes en pakjes,seizoensgroente kopen en ga eens naar de markt en koop bv een kilo paprika voor 1,50 is prima in te vriezen. Een krop andijvie kost ook maar 30 cent en daar kan je als alleenstaande makkelijk 2 keer van eten. Dus als je nu niks in huis hebt zal je de eerste week die 30 euro echt wel nodig hebben maar dan heb je voor de volgende week al wat in huis dus dan blijf je er vast ver onder.
Wij eten met 2 volwassenen en 4 kinderen voor Nog geen 50 euro per week. En wij eten gezond en lekker en zeer gevarieerd. En dat is niet omdat t moet maar uit principe en heel eerlijk ik vind t ook leuk om voor zo min mogelijk geld zo lekker mogelijk en gezond mogelijk te eten

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 12:38

Oja nog een vraagje: Is dit zuiver boodschappen-budget voor maaltijden of is wc-papier, keukenpapier, tandpasta etc etc er ook bij ingerekend? En als jullie een avondje uit eten willen? Bereken je dat dat ment je boodschappen erna of is dat dan extra? Zuiver interesse btw :)

♥ Rewrite the Stars ♥

Qwillion

Berichten: 1060
Geregistreerd: 22-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 12:39

Ik doe het van max E18.- in de week aan boodschappen. probeer altijd rond de E15.- te blijven.

All in; voedsel/verzorgings producten / schoonmaak spul.
Laatst bijgewerkt door Qwillion op 02-01-17 12:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Cynthia82

Berichten: 9285
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 12:40

60-70 euro per week, Yonker? :wow:
Ik ben dol op besparen, dus ik doe dit al jaren en heb voor mezelf een boodschappenbudget gesteld van e150,- per maand en heel vaak haal ik dat. In 2016 zat ik gemiddeld op e153,16.
Ik ben ook alleen.

Volg ons op Instagram: www.instagram.com/stal.belides
Fiore 10 jaar (20-04-2013) & Finesse 0 jaar (01-05-2023)

Beretto
Berichten: 353
Geregistreerd: 22-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 12:42

Bij mij is de 50 euro voor 6 personen exclusief eten buiten de deur en echt alleen voor eten en drinken.
Wijn sapjes chips ed zit er dus ook bij in


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Hinneke, Chinas, Eefje_Sammy, Freekieee, Goldwynn, JoT, Kimberley_, Lalidan, leonie1988, PetalBot, sinnekinne, stella92, VuurVleugels, xKatinkii en 57 bezoekers