Héééle goede zadelmaker

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
ouck
Berichten: 15
Geregistreerd: 07-11-13

Héééle goede zadelmaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-12-16 10:15

Hoii,

Ik zit met een nogal lastig probleem, namelijk een niet passend zadel in combinatie met een niet zo makkelijke rug :( . Ik zal proberen het hele verhaal zo duidelijk mogelijk te vertellen. Vier jaar geleden kwam er een hele lieve andalusier merrie bij ons. Ze had toen een Kieffer veelzijdigheidszadel wat best al wel oud was en voornamelijk hard. Ik heb hier toen een aantal maanden meegereden omdat ik dacht dat het wel goed lag. Toen heb ik er een zadelmaker bij gehad. Die vertelde dat het niet zo geweldig lag en dat ik beter een Ideal dressuur zadel kon nemen met een wijde boom. Ik vertrouwde op zijn kundigheid en heb dit zadel toen nieuw gekocht. Hier heb ik toen denk ik een half jaar tot een jaar meegereden. Vanaf toen is ze boos gaan doen met opzadelen en aansingelen wat ze nooit eerder heeft gedaan. Ik heb toen gelijk weer dezelfde zadelmaker laten komen en die verbaasde zich erover dat hij dit zadel aan mij had verkocht want het lag helemaal niet meer goed en het kon eigenlijk ook nooit goed hebben gelegen want ze moet helemaal geen wijde boom maar een medium boom!!! _-:( Ik ben toen best boos geworden en uiteindelijk is eruit gekomen dat hij dit zo goed als nieuwe zadel terugnam en ik een redelijk nieuw Ideal zadel met medium boom en fikse beschadiging aan het zweetblad kon kopen. Van dat zweetblad had ze verder geen last en ik hoefde zo minder geld neer te tellen want dat had ik ook niet echt meer. Zo heb ik denk ik weer driekwart jaar gereden. Toen begon hetzelfde feestje weer met bijten en lelijk doen tijdens het opzadelen. Om moedeloos van te worden..... Toch maar weer dezelfde zadelmaker erbij. Hij zei toen tegen mij: ja ze zeker ineens veel dunner of dikker geworden en dan ga je tegen mij zeggen dat hij niet meer past. -:(- Toen ben ik toch echt flink boos geworden en toen zijn onze zaken samen ook direct gestopt. Maar zat ik nog wel steeds met een niet passend zadel... Ze heeft ook niet echt een makkelijk rug, een hele lange namelijk maar hij is ook weer niet zo moeilijk dat je er geen zadel voor kunt vinden denk ik. De zadelmaker waar ik het nu steeds over heb is trouwens Paree uit kwadendamme. Toen ik heb een andere zadelmaker laten komen, hij kon niks meer aan mijn huidige zadel veranderen om hem passend te krijgen dus moest ik maar weer een ander zadel.. Alsof ik daar nog geld voor had :( Maar ik heb toen een tweedehands Prestige Top Dressage gekocht. Daar kon je nog veel aan veranderen mocht hij niet meer passen vertelde hij mij. Niet dat ze in die jaren die haar nu al had veel in bespiering is verandert ofzo. Maar ik was allang blij dat ik nu weer een zadel had wat goed leek te passen! Maar je raad het al. Mijn paard heeft om een andere reden een peesblessure opgelopen en toen ik bij de kliniek was vond de arts het verstandig om foto's van haar rug te laten maken omdat hij er niet heel standaard uit ziet. Gelukkig zag haar rug er prima uit en was er geen sprake van kissing spines of iets dergelijks!!! Maar hij wilde mijn zadel ook wel even zien. Toen hij dat zag zei hij direct dat de vulling veel te hard was en dat hij niet genoeg droeg.... Nu reed ik op dat moment niet op haar vanwege de blessure maar nu is die langzaam hand aan het herstellen en mag ik op gaan bouwen. Dit doe ik nu met werken aan de hand, maar ik zou het ook wel leuk vinden als ik er weer een keertje op kan :D Vooral omdat ik ook hou van lekker buitenrijden maar aan de hand is ze nu een niet te houden stuiterballetje! Nu ben ik dus op zoek naar een GOEDE zadelmaker, ik heb al enorm veel ervaringen gevraagd en natuurlijk ook al uren op bokt rondgekeken en gelezen maar ik vind vooral oudere topics. Ik wil dus heel graag ervaringen horen(goede en slechte!!). Het maakt mij niet uit waar ze in Nederland wonen of komen(ik woon in Zeeland). Ik ben op dit moment gewoon op zoek naar echt een goede zadelmaker en daar heb ik heel veel voor over!!! :)

Dit is tot nu toe mijn lijstje:
Van Triest uit Meppel
Harnessmaker op bokt
Godfried Broekman
Arno brandt

Ik hoor heel graag van jullie!!
Ik snap ook wel dat iedere zadelmaker een fout kan maken en daar heb ik ook begrip voor!! Toch probeer ik er nu een te zoeken die zo min mogelijk fouten maakt en deze anders netjes oplost!


Just_bo

Berichten: 253
Geregistreerd: 02-02-14

Re: Héééle goede zadelmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 10:18

Je zou eens naar de countrymill in Nijkerk kunnen informeren :) ze hebben daar een soort nieuw drukmetingssysteem en ik hoor er veel goede verhalen over. Felinehoi heeft er een YouTube video over geplaatst mocht je het interessant vinden.

Instagram: @powerfull_horses

WowAmigo
Berichten: 4819
Geregistreerd: 22-07-05

Re: Héééle goede zadelmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 10:22

Heeeel ver weg blijven van Harnessmaker iig. Is die nog wel zadelmaker?

Blacky94

Berichten: 3469
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 10:26

Mijn vzpaard heeft een Sella zadel. Ook niet de goedkoopste, maar wat ik ook op Bokt lees is Ali wel heel kundig in het opmeten en het zijn hele fijne zadels :)

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 10:27

Country Mill in Nijkerk, inderdaad. Ik heb goede ervaringen met Bert en Herman daar.

Oy with the poodles, already

Silly_Woman

Berichten: 1664
Geregistreerd: 27-10-04
Woonplaats: In het mooie Brabant!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 10:27

Ik ga ook voor countrymill in Nijkerk, fijne mensen en ook met lastigere ruggen goed (voor zover ik weet)

Ik moet er eerdaags ook weer aan geloven -.-

Ps die komen ook op locatie, maar dan is het € 1,- per km voorrijkosten.
PPS misschien kunnen we als je interesse hebt ze naar hier bij ons om de hoek laten komen. Delen we de kosten. (Brabant ;) )

We always try to do our best for our horses :)


ouck
Berichten: 15
Geregistreerd: 07-11-13

Re: Héééle goede zadelmaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-12-16 10:33

Bedankt voor de reacties!! Even lijstje aanpassen :) Ik vind het zooo lastig, vooral ook omdat ik er zelf niet zo ontzettend veel verstand van heb en dan ga je toch al snel af op het verstand van je zadelmaker...

Countrymill Nijkerk
Van Triest uit Meppel
Godfried Broekman
Arno brandt

Dayanara

Berichten: 2377
Geregistreerd: 22-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 10:34

Idefix4 op bokt :)

lianne125

Berichten: 1427
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 10:36

Ik ben heel blij met Ninon Schutte. Mijn Pre had ook last van zijn rug door verkeerd passend zadel en zij was de enige die ons toen kon helpen. Vind haar service ook heel erg goed!

Tristan XI B+0 -----> L1+6-----> L2 +6-----> M1+11 ----> M2+12 ----> Z1 +10 -----> Z2+10 -----> ZZ-licht+6!

Saaams

Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 10:38

Hier ook countrymill. Zeker een aanrader en smeren je ook echt niks aan wat niet past en laten je ook niet rijden op zadels waar je het budget niet voor hebt

Laerkens Beauty

Anoniem

Re: Héééle goede zadelmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 10:50

Van Triest is een hele goede zadelmaker, maar werkt eigenlijk niet meer. Alleen oude klanten en vaste adresjes doet hij nog. Zelfs bij hen kan het makkelijk maanden duren voor hij tijd heeft en dan moet je hem zelf ophalen en terugbrengen want autorijden kan hij inmiddels niet meer.
Dus ja, goede zadelmaker, maar kleine kans dat hij je kan helpen :+

wil94

Berichten: 777
Geregistreerd: 06-09-11
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 10:53

Zadelmakerij Drenth heb ik veel positieve reacties over gehoord.

Babootje

Berichten: 26212
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 10:53

Bij ons op stal komt Drunens ruiterhuis vaak. Ik hoor geen klachten.
Zelf ben ik bij (Jan) van Rijs. Daar gekomen omdat ik een welsh cob had met een moeilijke rug, waar ook Ninon Schutte geen weg mee wist. Bij dat paard heb ik ook 2 nieuw aangemeten zadels terug laten nemen waarbij ik wel mijn geld geheel terug heb gehad. Slechte ervaring met Daaleman. Ik had ook Arno Brand laten komen maar die gaf zo'n slecht liggend leenzadel dat ik het niet heb aangedurfd hem een zadel te laten maken.
Jan van Rijs heeft het dus voor mij opgelost. Ik hem mijn zadel laten aanmeten met zadeldrukmeting.

Van Custom zadels hoor ik ook veel goede verhalen. Voordeel daar is, dat je het zadel dat voor jouw paard is aangemeten 2 weken mag uitproberen zonder dat je verplicht bent het te kopen. Maar je moet wel uit de knip, want het goedkoopste zadel is zo'n 2800. Maar je kunt altijd bellen, want ze zullen ook wel eens van hun demozadels af moeten.
Bij andere zadel-op-maat makers zoals Daaleman, Brandt en Schutte moet je het zadel afnemen als het is gemaakt. Dat kan leiden tot enorme discussies als het toch niet fijn blijkt te liggen.

listiglistje

Berichten: 14402
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 11:04

Arno Brandt heel tevreden over. Erg kundig en altijd super service!
Nooit problemen en mijn paard heeft een hele moeilijke en weke rug.

Nu was mijn paard begin dit jaar ernstig geblesseerd, dus een hoop spieren kwijt door een half jaar niet meer in het werk te staan.
Eenmaal weer aan het werk, rugtrubbels door spierafname...
Arno erbij gehaald en direct opgelost, daarna zelfs een plan gemaakt en hij is 3× terug geweest omdat door het werk zijn bespiering weer toenam.

Nu weer lekker terug op de rit, zadel ligt super en zijn bespiering is ook weer helemaal terug. Erg blij mee!

L1 + 24 PR 209 / L2 + 28 PR 211 / M1 + 21 PR 210 / M2 + 13 PR 204 / Z1 + 14 PR 225 / Z2 + 11 PR 224 / ZZ-L + 5 PR 223 *\o/* / RIP lieve Aqanto

wwillemijn
Berichten: 4279
Geregistreerd: 05-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 11:04

Countrymill! Zelf super goede ervaring mee bij m'n twee paarden. En meerdere mensen die ik ken net zo.

Sella hoor ik goede dingen over, en daar kun je op afbetaling een zadel kopen. Ik dacht dat dat bij countrymill op aanvraag ook kan.

ouck
Berichten: 15
Geregistreerd: 07-11-13

Re: Héééle goede zadelmaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-12-16 11:09

Wat veel reacties al! :) Dat klinkt echt super Listiglistje! Dat van die spierafname heb ik nu ook :( Haar rug heeft nu al zoveel te verduren gekregen. Ik wil gewoon lekker verder kunnen oefenen zonder de zadelproblemen. Misschien dat ik haar nu gewoon verder ga trainen aan de hand(kaptoom) en dat ik daarna voor een op maat gemaakt zadel van Ninon Schutte of Arno Brandt ga. Nu zit dat er gewoon nog even niet in helaas..

Meer ervaringen hoor ik wel graag!!

Plukje
Berichten: 1652
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 11:14

Absoluut Country Mill! Ik heb een kwpn'er gehad met een pittige rugblessure en een PRE met een moeilijke bouw. Herman heeft bij beide met eindeloos geduld gezorgd voor fantastische zadels. Ook hij heeft maatwerk zadels.

Wie lief heeft, begrijpt. Wie begrijpt, heeft lief. Iemand die zich begrepen voelt, voelt zich geliefd en iemand die zich geliefd voelt, voelt zich begrepen.

Dayanara

Berichten: 2377
Geregistreerd: 22-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 11:21

ouck schreef:
Wat veel reacties al! :) Dat klinkt echt super Listiglistje! Dat van die spierafname heb ik nu ook :( Haar rug heeft nu al zoveel te verduren gekregen. Ik wil gewoon lekker verder kunnen oefenen zonder de zadelproblemen. Misschien dat ik haar nu gewoon verder ga trainen aan de hand(kaptoom) en dat ik daarna voor een op maat gemaakt zadel van Ninon Schutte of Arno Brandt ga. Nu zit dat er gewoon nog even niet in helaas..

Meer ervaringen hoor ik wel graag!!


Waarom ga je niet voor een zadel met verwisselbare boom?

ouck
Berichten: 15
Geregistreerd: 07-11-13

Re: Héééle goede zadelmaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-12-16 11:29

@Dayanaera Ik hoor toch vaker slechte verhalen over zadels met verwisselbare bomen. Het is ook niet dat mijn paard zoveel verandert qua bespiering of vet ofzo. Alleen nu ze die blessure heeft is ze haar spieren kwijtgeraakt(maar die wil ik er eigenlijk terug op hebben voor ik naar een nieuw zadel of aangepast zadel kijk). Aan welke zadels met verwisselbare boom denk je aan? Dan kan ik daar altijd nog naar kijken! :)

Moossie90
Berichten: 473
Geregistreerd: 12-01-14

Re: Héééle goede zadelmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 11:51

Feike Bruinsma uit Wapse. De beste man heeft jaren bij van Triest gewerkt en is ook door hem opgeleid.
Na heel wat zadelmakers gehad te hebben ben ik uitermate tevreden over de kundigheid en zijn werk. Hij maakt je huidige zadel passend, en probeert je niet een nieuwe te verkopen. Mocht echt de boom niet voegen bij je paard zegt hij dat ook.
Hij heeft op mijn kogelronde Arabier een zadel passend gemaakt, ding ligt als een huis, schuift niet en de schouders liggen goed vrij.

Inoterry

Berichten: 4257
Geregistreerd: 20-10-07
Woonplaats: Heerlek in Heerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 11:56

Godfried Broekman ben ik niet tevreden over, die meet alleen een zadel vanuit stilstand. Mijn zadel ging wippen op het moment dat mijn paard echt fijn ging lopen waardoor hij weer ging verstijven.

Ik ben een beetje zot van mijn Od <3

De liefste en stoerste zus ter wereld? Die heb ik 8-)

Babootje

Berichten: 26212
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 12:03

ouck schreef:
Wat veel reacties al! :) Dat klinkt echt super Listiglistje! Dat van die spierafname heb ik nu ook :( Haar rug heeft nu al zoveel te verduren gekregen. Ik wil gewoon lekker verder kunnen oefenen zonder de zadelproblemen. Misschien dat ik haar nu gewoon verder ga trainen aan de hand(kaptoom) en dat ik daarna voor een op maat gemaakt zadel van Ninon Schutte of Arno Brandt ga. Nu zit dat er gewoon nog even niet in helaas..

Meer ervaringen hoor ik wel graag!!


Heel verstandig. Je krijgt ook geen goed beeld van een zadel als de rug nog geblesseerd is.
Als je dan toch geld uit gaat geven kijk dan ook even op de site van custom. In ben erg gecharmeerd wat ik erover lees. Je koopt 1 x een zadel en kunt daarna altijd aanpassen of je paard nu groeit of afneemt.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Héééle goede zadelmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 13:54

Ik ben zelf erg tevreden over Ninon Schutte. Wat wel zo is, is dat ze tegenwoordig weer alleen werkt en volgens mij wil ze haar werkgebied verkleinen. Ik weet dus niet of jij in haar werkgebied woont.

Countrymill heeft een paar klanten bij mij op stal, maar ik ben nog niet helemaal overtuigd. Ze pakken het iig wel serieus aan!

Tinkels

Berichten: 3064
Geregistreerd: 20-12-05
Woonplaats: fryslân

Re: Héééle goede zadelmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 14:13

Ik heb mijn zadel in onderhoud bij van Triest.
Nooit problemen.. zo fijn!
Inderdaad haal ik hem op, en breng ik hem thuis. Maar dat heb ik er graag voor over.

Arno heeft voor mij een zadel passend gemaakt, (een arno brandt zadel z.g.a.n. ) of ik had pech maar het zadel lag echt niet goed. Paard kon er totaal niet lekker mee lopen. Ar.no z'n service verder vind ik ook niet ju van het.. m'n instructrice heeft er andere ervaringen mee maar die wordt door Ar.no gesponsord. Ik heb nu een fijne KN symphonie die top ligt. Zonder rare diepe zit waar de ruggen van de paarden écht niet blij van worden.

Mijn ervaring is dat Van Triest echt wel vlot kan. Hij moet alleen regelmatg naar het ziekenhuis. maar binnen twee weken lukthet echt wel.
Mijn 2e keuze zou Feike Bruinsma zijn omdat deze veel samenwerkt met van Triest.

Zoé van Palice (San Remo x Gribaldi) 2004 Z2 startg.
PrinceTino A.K. ( Kaiser Weltino x San Remo) 2020
Sinne d’ Alice A.K. ( Lord Diamond x San Remo) 2022

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Re: Héééle goede zadelmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 14:30

Ik lees met verbazing dat Van Triest het weer doet! Blijde verbazing overigens. Volgens mij is het al ruim 10 jaar geleden dat hij ophield omwille van zijn gezondheid. Maar wat fijn dat hij nog fit genoeg is om af en toe een klusje te kunnen doen :j

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 26 bezoekers