Als afvallen niet lukt...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
nieky1993

Berichten: 2086
Geregistreerd: 27-10-06
Woonplaats: Ellikom

Als afvallen niet lukt...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-16 21:28

Hoi,

Ik moet heel even mijn frustraties kwijt. Sinds ik gestopt ben met fulltime werken ( in maart 2 jaar geleden) ben ik ongeveer 8 kilo bijgekomen. Toen ik net begon bij te komen stoorde het mij niet zozeer maar ondertussen vind ik mijn eigen toch wel wat te mollig. Ik weeg nu 65 en zou terug graag 60 wegen, en vooral terug een strakker buikje. Ik had voorheen een echt mooi gespierde buik, nu begint er toch al een serieus buikje te komen. Normaal als ik gewoon een beetje op mijn eten let dan vliegt die 5 kilo er zo vanaf. Echter nu totaal niet.

Ik snoep bijna niks meer ( ik haal ook bewust bijna nooit iets in huis). Het enige wat ik in huis haal is wafeltjes ( geen suiker wafels of met chocolade maar gewoon droge wafeltjes) en dan fruit. Soms ook eens wat yoghurt om variatie te houden. Hier ben ik ongeveer al 2 maanden mee bezig. Als ik dan toch zin heb in iets dan pak ik een stuk fruit of soms een wafeltje. Heeel soms ook wel eens een kom cornflakes als ik een echt honger gevoel blijf hebben. Voor de rest eet ik redelijk normaal. Alleen op de dagen dat ik vroeg moet werken eet ik pas s'middags.Dit is meestal op maandag, donderdag en vrijdag. Dit omdat ik smorgens altijd vrij misselijk ben ( ook met maagbeschermers). Wel probeer ik dan rond 10 uur even een koekje/stukje fruit te eten.

Ik merkte eigenlijk geen verschil in gewicht. Maar ik dronk ook nog echt ontzettend veel gesuikerde dranken. Dus daar ook mee gestopt ( zelfs flinke hoofdpijn gehad de eerste week doordat ik ineens minder suiker binnenkreeg). Maar ondertussen drink ik netjes de hele dag water. Afentoe nog eens een glaasje ice tea of vruchtendrank. Hier ben ik ondertussen ook bijna een maand mee bezig.
Maar helaas er is nog steeds niks vanaf -O- -O- Ik heb nog steeds super veel zin in suiker de hele tijd en loop regelmatig met een hongerig gevoel. Des te frustrerend dus dat ik niet afval.

Het enige wat ik kan doen is nog meer op mijn maaltijden letten, maar ik ben een vrij moeilijke eter. Met een slaatje doe je mij echt geen plezier helaas. Ik probeer al heel gevarieerd te koken en zo gezond mogelijk ( en wat ik dan nog lekker vind natuurlijk). Maar op een gegeven moment is mijn inspiratie wel op eigenlijk. Ik vind het gewoon zo frustrerend. Vroeger moest ik echt eten om op gewicht te blijven. Kon ook gewoon de hele dag door blijven snoepen. Ik kwam niks aan, en nu krijg ik er niks af -O-

Meer bewegen is ook zo moeilijk. Ik heb het hypermobiliteitssyndroom en gewoon weinig energie/veel pijn. Ik werk nu 18 uur vast en dan nog 5-10 uur variabel. Daarnaast rijd ik mijn paard 3 keer per week. En daar houdt het dan ook me op kwa energie. Ik moet mij nu zelfs al vooruit slepen om sommige dingen gedaan te krijgen. Dus echt gaan sporten om af te vallen is gewoon bijna niet haalbaar. Ik ben wel terug intensiever beginnen rijden met mijn paard en ook terug beginnen lessen. Ik had goede hoop dat dit ook wel ging helpen in mijn gewicht maar helaas -O-

Nu zullen jullie misschien wel denken wat een zeur voor die 5 kilo := Maar het frustreerd mij enorm, vooral omdat ik vroeger echt op niks moest letten.

Iemand dus nog tips voor fijn te kunnen afvallen? Of iemand die mij gewoon wat kan motiveren terug :') want die motivatie is ver te zoeken.

alvast bedankt

gr hanne

Brandon :+:


Meliaforever

Berichten: 12035
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Re: Als afvallen niet lukt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 21:43

Wat eet je dan naast het fruit en wafels wat je aangeeft?

Die 'laatste' paar kg zijn meestal het lastigste om eraf te krijgen. Niet opgeven. :)

------------------------------

Janneke2

Berichten: 22724
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 21:57

Hoi Hanne,
war rot voor je om misselijk te zijn! Er kunnen zeer goede redenen voor de arts zijn om maagteabletten voor te schrijven, maar beschermen doen ze maar zelden. (De meeste 'beschermers' leggen het maagzuur plat, wat een zegen is als jeeen maagbloeding hebt. Buiten een bloeding om worden nogal wat mensen misselijk van die dingen.)

Een tip waar ik veel aan gehad heb: als je beweegt, beweeg op een lege maag en train jezelf er in, om steeds langere stukken tijd tussen de maaltijden te hebben. (Tussendoortjeskunnen voorkomen dat je gaat snaaien, maar het is symptomen bestrijden.)

Verder viel het me op dat je nogal koolhydraatrijke zaken noemde: wafels, koekjes, en cornflakes zijn in principe gewoon suiker. Met dus het effect dat je na tien minuten nog ergefe honger hebt dan voorheen.

Wellicht een leuk weetje : botten en spieren zijn zwaarder dan vet. Kijk dus niet, of niet te veel op de weegschaal, dat geeft maar frustratie. (Zwaarder worden omdat je meer sport: "zo hoort dat"..!)

En aan sportscholen heb ik eerlijk gezegd een soort van hekel : hoe is 'gewoon' wandelen / blokje om, stukje fietsen/ forenzen op de fiets voor jou?

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

nieky1993

Berichten: 2086
Geregistreerd: 27-10-06
Woonplaats: Ellikom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-16 22:00

Meliaforever schreef:
Wat eet je dan naast het fruit en wafels wat je aangeeft?

Die 'laatste' paar kg zijn meestal het lastigste om eraf te krijgen. Niet opgeven. :)


Ligt er een beetje aan waar ik werk. Ik werk in de poets en bij centerparcs. Meestal eet ik tussen mijn (poets)werk of een Tosti of een hard broodje met beleg. Het beleg kan verschillen tussen ham/salami/smeerkaas of als er niks in huis is gewoon choco. Tussen dit werk ga ik altijd bij mijn pap eten aangezien dat dichterbij is anders dan moet ik helemaal terug naar huis. Als ik op centerparcs werk is het smiddags meestal een smos (broodje ham met groente) met een tasje soep ( als ik veel honger heb)

En dan savonds maak ik gewoon middag. Dat is meestal puree/patatjes met wat vlees/kip/vis, en wat groentjes. Ik probeer wel regelmatig af te wisselen tussen rijst/pasta/aardappelen/of soms gewoon wraps.

Als ik smorgens vrij heb op of niet vroeg moet werken dan eet ik meestal gewoon cornflakes.

En tussendoor eet ik dan wafel/stuk fruit/wortel ofzo. Soms pak ik yoghurt mee, en bij een hongergevoel dus een kom cornflakes.

Vandaag zag mijn dag er zo uit: We hadden uitgeslapen en ik heb pas smiddags (12 uur) gegeten.
Aangezien ik aardappelen overhad van de vorige dag heb ik gebakken aardappelen gemaakt met een eitje erbij. Daarna ben ik naar de paarden gegaan en heb ik les gehad. Om 4 uur was ik terug thuis en aangezien ik wat honger had, heb ik mij een wafeltje gegeten. Om 6 uur heb ik warm gegeten. Puree met een soort varkens vlees. Wat mij totaal niet beviel (eerste keer dat ik dit vlees had gepakt := ) En ik dus maar de helft ervan heb opgegeten. Met als bijgevolg dat ik net rond 8 wel weer honger had dus ik heb mij een kliein broodje gegeten met wat jam ( ok dat is dan wel weer slecht die jam maar ik had ook ontzettend zin in iets zoets al sinds gisteren).
En nu heb ik nog steeds zin in vanalles maar aangezien ik dus wat wil opletten ga ik niks meer pakken.

Brandon :+:

nieky1993

Berichten: 2086
Geregistreerd: 27-10-06
Woonplaats: Ellikom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-16 22:07

Janneke2 schreef:
Hoi Hanne,
war rot voor je om misselijk te zijn! Er kunnen zeer goede redenen voor de arts zijn om maagteabletten voor te schrijven, maar beschermen doen ze maar zelden. (De meeste 'beschermers' leggen het maagzuur plat, wat een zegen is als jeeen maagbloeding hebt. Buiten een bloeding om worden nogal wat mensen misselijk van die dingen.)

Een tip waar ik veel aan gehad heb: als je beweegt, beweeg op een lege maag en train jezelf er in, om steeds langere stukken tijd tussen de maaltijden te hebben. (Tussendoortjeskunnen voorkomen dat je gaat snaaien, maar het is symptomen bestrijden.)

Verder viel het me op dat je nogal koolhydraatrijke zaken noemde: wafels, koekjes, en cornflakes zijn in principe gewoon suiker. Met dus het effect dat je na tien minuten nog ergefe honger hebt dan voorheen.

Wellicht een leuk weetje : botten en spieren zijn zwaarder dan vet. Kijk dus niet, of niet te veel op de weegschaal, dat geeft maar frustratie. (Zwaarder worden omdat je meer sport: "zo hoort dat"..!)

En aan sportscholen heb ik eerlijk gezegd een soort van hekel : hoe is 'gewoon' wandelen / blokje om, stukje fietsen/ forenzen op de fiets voor jou?



Hoi,

De maagbeschermers zijn toen voorgeschreven omdat ik een maagzweer had ( door stress). Omdat ik vaak veel pijnstilling/ontstekingsremmers pak, moet ik ook vaak maagbeschermers pakken. Nu moet ik wel eerlijk zijn dat ik al 3 maanden zonder maagbeschermers doe en het gaat eigenlijk goed. Dus dat is wel een fijne stap voorwaarts. Alleen ik ben dus gewoon altijd misselijk smorgens.

Jij zegt dus dat tussendoortjes ongezond zijn en ik mij beter kan houden aan ontbijt-middag-avond eten? Ik ben trouwens ook al minder grote porties gaan eten, in de hoop dat dat ging helpen maar dat helpt ook niet. Ik eet ook vaker een appel/banaan of een wortel ( vooral dat laatste) als tussendoortje. Neem aan dat die minder kwaad kunnen?

Ik ben sowieso erg zwaar gebouwd. Heb echt brede schouders enz maar heb nu gewoon veel meer buikvet dan eerst en dat stoort mij enorm.

Vroeger ging ik veel wandelen met de hond, helaas nu geen hond meer en daardoor dus ook geen wandelingen meer. En alleen gaan wandelen vind ik zo saai ( vooral waar ik nu woon -> geen bos). En ik heb geeneens een fiets dus dat wordt lastig :o :o het is echt niet dat ik niet meer wil bewegen maar heb gewoon niks energie aan het einde van de dag.

Brandon :+:

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 22:13

Ik heb van de zomer mijn zeer rijke koolhydraat rijke producten(rijst/pasta/aardappels) vervangen door iets anders (meestal champignon's). Toen merkte ik echt verschil, helemaal in het opgeblazen gevoel.

De afgelopen weken natuurlijk weer lopen schranzen en hop weer opgeblazen.
Het s nu nog een dag feest en dan ga ik er weer extra om denken en dingen uitproberen.

Kijk eens op oahn's kitchen... koolhydraat arme recepten en ook gewoon lekkere toetjes.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Janneke2

Berichten: 22724
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 22:19

nieky1993 schreef:
Hoi,

De maagbeschermers zijn toen voorgeschreven omdat ik een maagzweer had ( door stress). Omdat ik vaak veel pijnstilling/ontstekingsremmers pak, moet ik ook vaak maagbeschermers pakken. Nu moet ik wel eerlijk zijn dat ik al 3 maanden zonder maagbeschermers doe en het gaat eigenlijk goed. Dus dat is wel een fijne stap voorwaarts. Alleen ik ben dus gewoon altijd misselijk smorgens.

Wat kan helpen tegen zowel de stress als je maag: L-Glutamine op een nuchtere maag en dan een half uur wachten met eten. Dat beschermt echt je maagslijmvlies. Ik drink het in sinaasappelsap, dat zure helpt ook tegen de misselijkheid.
Citaat:
Jij zegt dus dat tussendoortjes ongezond zijn en ik mij beter kan houden aan ontbijt-middag-avond eten? Ik ben trouwens ook al minder grote porties gaan eten, in de hoop dat dat ging helpen maar dat helpt ook niet. Ik eet ook vaker een appel/banaan of een wortel ( vooral dat laatste) als tussendoortje. Neem aan dat die minder kwaad kunnen?

Mij is geleerd, dat een gezond mens makkelijk een maaltijd over kan slaan (en wie tegen diabetes type 2 aanzit, kan dit niet en moet dat nodig gaan trainen).
Kleine porties kunnen zinnig zijn, maar eerst svp dat hongergevoel weg! Vaak gaat dat beter door plantaardige eiwitten. Spirulina van Albert Heyn, falafelballetjes, cacaopoeder met kruiden en sinaasappelsap, of anders een hard gekookt ei.
Citaat:
Ik ben sowieso erg zwaar gebouwd. Heb echt brede schouders enz maar heb nu gewoon veel meer buikvet dan eerst en dat stoort mij enorm.

Vroeger ging ik veel wandelen met de hond, helaas nu geen hond meer en daardoor dus ook geen wandelingen meer. En alleen gaan wandelen vind ik zo saai ( vooral waar ik nu woon -> geen bos). En ik heb geeneens een fiets dus dat wordt lastig :o :o het is echt niet dat ik niet meer wil bewegen maar heb gewoon niks energie aan het einde van de dag.

Eh, je werkt minder en je hebt minder energie - ik hoop dat je schildklier op orde is?

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

Laura1982

Berichten: 4070
Geregistreerd: 23-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 22:21

Eet je niet te weinig waardoor je lichaam alles vasthoud. Ik zou toch proberen 6 keer per dag te eten.
Probeer voldoende eiwitten te eten maar ook natuurlijke vetten en koolhydraten. Ik zou je willen adviseren met iemand die er verstand van heeft je eetpatroon te bespreken zodat je goed rendement hebt inplaats van gefrustreerd te raken.

Douwe z1+5 sportpredicaat.
Ilias B+10 pr 200.5 L1+8

nieky1993

Berichten: 2086
Geregistreerd: 27-10-06
Woonplaats: Ellikom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-16 22:28

Daar begint eigenlijk al mijn probleem. ik lust echt zeer weinig kwa groente ;( Vroeger hebben mijn ouders mij dat nooit geleerd. En hoewel ik al een heel eind verder ben, eet ik nog steeds te weinig groente, heb al veel geprobeerd maar sommige dingen lust ik gewoon echt niet.
Ik lust bv geen champignons, bloemkool of witloof. Die vind ik echt gewoon goor.
Het geen ik wel lust: Spinazie, boerenkool,komkommer, erwten, bonen, wortelen, uien, mais,prei en paprika En mijn vriend lust geen paprika en boerenkool dus daarmee koken is onhandig. Wat sla op mijn broodje dat gaat maar met een bord sla doe je mij geen plezier.

Ik merk wel al door beter te eten dat ik een minder opgeblazen gevoel heb en ik idd minder buikpijn heb.
Als ik dan een dagje wat meer heb liggen schransen ( gelijk met kerstmis) dan voel ik mij direct ook een stuk meer opgeblazen.
Mijn tandvlees bloed niet meer tijdens het poetsen nu ( lag echt aan de suikers die ik at) dus dat zijn allemaal wel positieve dingen. Alleen geen gewichtsverlies dus :+

Ik ga zeker eens zoeken op die recepten. thanks :D

Jannek: Dat voor de maag moet ik eens opzoeken, thanks :) Dat hongergevoel is ook gewoon funest idd. Dat verpest onderhand zelfs mijn humeur regelmatig :') Daarom dat ik dan maar probeer om een gevulder gevoel te krijgen met wortelen ofzo. Heb ik toch nog het idee dat ik iets gegeten heb. :')
Maar die andere dingen ga ik eens naar kijken, vooral hard gekookte eieren ben ik dol op.
De laatste keer dat ik bloed heb laten trekken was een jaar geleden maar toen is er niks echts abnormaals gevonden. De minder energie komt echt door de HMS ( en vermoedelijk fybro erbij maar dat moet nog concreet getest worden)

Laura1982: Er zit bij mijn kinesist in de praktijk ook een diëtiste, was al aan het denken om gewoon daar eens te polsen voor een gesprekje. Maar helaas zit ik financieel gewoon krap op het moment dus dat moet even wachten.

Brandon :+:

8nnemiek

Berichten: 43377
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Als afvallen niet lukt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 22:39

Ik zou toch proberen om meer groente klaar te maken en (veel) minder vlees en aardappelen/pasta/brood. Ik lustte vroeger zelfs geen enkele groente, en tegenwoordig eet ik het bijna allemaal. Mijn truc is om de groente te mengen met iets wat je wel lust. Maak van die bloemkool bv eens een stampot met aardappelen, dan proef je er niks van. Elke keer een aardappel minder erdoor, en zo ga je langzaam aan de smaak wennen.
Sojasaus kan een goede smaakmaker zijn voor 'vieze' groentes, net zoals een plakje kaas erover. Op je werk zou een wrap met komkommer en andere groentes en een klein beetje cocktailsaus veel beter zijn dan brood met vet beleg.

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Laura1982

Berichten: 4070
Geregistreerd: 23-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 22:40

Magere kwark met rood fruit uit de diepvries als ontbijt.
Tussen door rijstenwafel met kipfilet
Lunch 2 speltboterhammen met 30 plus kaas of rosbief met 100 gr komkommer
Tussen door stuk fruit
avond 150 gr vlees kipfilet runder tartaar vis (wit) met wokgroente of sperziebonen 250 gr en 50 gr rijst of zoete aardappel,
Avond 30 gram noten ongezouten of kwark.
Dit zijn dingen die in mijn schema zitten als voorbeeld. Succes gaat je vast lukken.

Douwe z1+5 sportpredicaat.
Ilias B+10 pr 200.5 L1+8

nieky1993

Berichten: 2086
Geregistreerd: 27-10-06
Woonplaats: Ellikom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-16 22:51

Bedankt voor de tips weer. Ik ben echt gewoon een moeilijke eter en dat vervloek ik wel een beetje. Boerenkool ben ik ook beginnen eten met aardappelen idd. Zal eens proberen wat meer te mengen kijken of ik zo eraan kan wennen. Maar echt een groente eter ga ik nooit worden vrees ik. Sojasaus vind ik wel een goede tip, ga ik eens proberen.
Op centerparcs heb ik trouwens keuze tussen een aantal gerechten waarvan dat belegd broodje een van de gezondste is ( buiten het een slaatje). Kan wel zelf dingen gaan meesleuren maar meestal vergeet ik dat dan mee te nemen :') Al vaker meegemaakt dat ik iets klaarmaak en het dan in de frigo vergeet.

Laura 1982: Dankje wel voor je schema. Ik lees best wel veel kwark ( ook bij andere mensen in een ander topic) Dat is blijkbaar een goede maagvulling/ bevredigend voor te eten? Ook noten had ik al meegekregen. Toch maar wat meer terug in huis halen en hopen dat vriendlief ze niet binnen 2 dagen opheeft :') Die heeft er een handje aan om veel te snaaien als ik iets in huis haal, alles moet op :+

Owja nog iets "leuks" wat ik ben vergeten te melden. Ik heb nogal spastische darmen. In het verleden geprobeerd ipv wit/grijs brood iets anders te proberen. Bv meergranen brood of noten brood ofzo maar goeie morgen zeg wat een buikpijn heeft mij dat opgeleverd -O- Dus daar moet ik wel voorzichtig in zijn.

Brandon :+:


Supervixen

Berichten: 12815
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 22:55

Dat lijkt mij een redelijk schema laura, voor als je wat wilt afvallen en niet zo intensief sport. Je kunt dan ook nog een eetlepel lijnzaad door de kwark mengen en een paar walnoten verkruimelen. Dat eet ik vaak als ontbijt.

Ipv een rijstwafel kun je ook een wasa vezelrijk cracker nemen.

Heb je tussendoor nog trek dan rauwe worteltjes, radijsjes, snack paprika, snoeptomaatjes e.d.

Tja wat is niet lusten. Je moet gewoon wennen aan nieuwe smaken. Veel proeven, elke keer weer. Zo heb ik dit jaar witte asperges leren eten en nu vind ik ze heerlijk.

Hou de calorie inname eens een week bij dan vallen je misschien dingen op.

Je wandelde veel met je hond, maar je raadt het nooit, wandelen kun je ook zonder hond :D

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 22:58

Ik heb een beetje het gevoel dat je 'maar wat doet' en ook niet echt goed weet wat nu wel een niet verantwoorde keuzes zijn. Ik zou je daarom niet gek laten maken door 100 verschillende adviezen hier maar hulp zoeken bij een dietiste. Zodat je samen kan kijken waar het bij jou mis gaat.

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 22:59

Hoe lang en hoe oud ben je ts?

Ik ben 63 kg maar ben niet te zwaar. Bovendien ben ik de 20 al even voorbij dus een maatje 34 hoeft ook niet meer zo nodig.

En lust je de overige groentes echt niet? Of vind je ze niet zo lekker?
Sla kan je natuurlijk lekker maken. Doe er bv maais door heen, stukjes kaas, zonnebloempitten, reepjes kipfilet, gekookt ei.
Ik raad je in ieder geval aan om de groentes die wel lust, grote porties van te eten.

Dat je geen energie hebt, komt daar door je hypermobiel zijn? Nooit van gehoord dat dat kon..?
Ligt het niet ook aan een vitamine te kort of zo? Slaap je goed? Snurk je toevallig? Als je bijvoorbeeld slaapabneu hebt heb je ook weinig energie.

Maar volgens mij moet je jezelf ook even een schop onder je achterwerk geven hoor.. Kom op, je eigen eten meenemen naar je werk moet een gewoonte worden. Net als meer groente eten.
Een diëtist is een goed idee. Die kan met jou kijken wat goed voor je is.

Fleur ❤️

Laura1982

Berichten: 4070
Geregistreerd: 23-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 23:01

Alwiene schreef:
Ik heb een beetje het gevoel dat je 'maar wat doet' en ook niet echt goed weet wat nu wel een niet verantwoorde keuzes zijn. Ik zou je daarom niet gek laten maken door 100 verschillende adviezen hier maar hulp zoeken bij een dietiste. Zodat je samen kan kijken waar het bij jou mis gaat.

Volgens mij wordt dat ook geadviseerd. ..

Douwe z1+5 sportpredicaat.
Ilias B+10 pr 200.5 L1+8

Supervixen

Berichten: 12815
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 23:02

Ik heb een maand geleden een dietiste bezocht, alleen niet om af te vallen, maar omdat ik buikkramp krijg van lange afstanden hardlopen (train voor halve marathon).

Een gelijksoortig eetpatroon als laura hierboven aangeeft is prima. Zoiets heb ik ook, maar met meer calorie inname ivm het vele hardlopen en paardrijden. Dietiste vond dit een mooi, gelijkmatig eetpatroon.

Ik kan een gesprek met de dietiste zeker aanraden. Het geeft je beter inzicht in je voedingspatroon. Er wordt 5 uur vergoed door de verzekering.

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 23:04

Laura1982 schreef:
Alwiene schreef:
Ik heb een beetje het gevoel dat je 'maar wat doet' en ook niet echt goed weet wat nu wel een niet verantwoorde keuzes zijn. Ik zou je daarom niet gek laten maken door 100 verschillende adviezen hier maar hulp zoeken bij een dietiste. Zodat je samen kan kijken waar het bij jou mis gaat.

Volgens mij wordt dat ook geadviseerd. ..


Dat is alleen maar mooi, zo'n advies kan nooit kwaad als het dubbel gegeven wordt toch? Ik heb de reacties gescand, dus kan er prima overheen gelezen hebben. Maar heel vaak in dit soort topics krijg je de meest uiteenlopende dieetadviezen die vaak nog lijnrecht tegenover elkaar staan ook. Vandaar even mijn reactie :)

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

Laura1982

Berichten: 4070
Geregistreerd: 23-01-04

Re: Als afvallen niet lukt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 23:15

Klopt dat er andere adviezen worden gegeven iedereen heeft andere ervaringen. Ik ben met je eens dat als je je eetpatroon wilt omgooien je dit het beste kunt doen onder begeleiding.

Ind de zorgverzekering vergoed ong 5 uur afhankelijk van welk pakket je hebt. Ik zou daar dan eerst informatie in winnen voordat je een afspraak maakt dan weet je precies wat kan.

Douwe z1+5 sportpredicaat.
Ilias B+10 pr 200.5 L1+8

nieky1993

Berichten: 2086
Geregistreerd: 27-10-06
Woonplaats: Ellikom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-16 23:18

Ik doe ook maar wat idd :+ Vooral eigenlijk hetgeen mijn vriend zei. Hij is een aantal jaren geleden van +80 kilo naar 65 kilo gegaan. Puur door (bijna) niet te snoepen, veel water drinken en minder grote portie's. Toen ik zo aan het klagen was dat ik wel erg mollig was geworden zei hij mij dat ik deze dingen moest doen en gegarandeerd dat ik ging afvallen :+ :+ Helaas pinda kaas dus niet. Kijk hem nu ook semi-boos aan dat het niet geholpen heeft want hij zei dat ik ging afvallen hiermee :+ :+

supervixen: Dankje voor je input. Hoe doen jullie dat eigenlijk met je werk dan? Ik werk bv op maandag van 8:30 - 12:30 ( daartussen in eet ik dus een wafel/stuk fruit) dan heb ik middagpauze en dan s'middags van 14:00-17:00. Hoe verdelen jullie het eten dan? Eet je dan niet te kort op mekaar gewoon?

Sommige groenten eet ik gewoon minder graag vanwege de textuur die ze hebben in mijn mond, klinkt raar maar dat is bijvoorbeeld het geval met champignons. Vind het echt een vies gevoel voor daarop te kauwen. Maar daar probeer ik mij dan overheen te zetten. Maar sommige groenten lust ik echt niet gewoon. Meerder keren geprobeerd en sommige proberen het mij ook stiekem te laten eten maar ik heb het altijd meteen door.
Wandelen zonder hond gaat ook inderdaad maar jeetje dat is toch zo saai? Met een hond kun je lekker wat bezig zijn maar alleen is zo alleen :+ Dan ga ik teveel nadenken :+ Vooral aangezien ik hier geen bos heb (en nogal rare buren, zou hier savonds niet alleen over straat willen) dan ga je toch niet wandelen voor je plezier?

No_No: Ik ben 1.60 en 23 jaar. Maatje 34 hoeft ook niet. Heb nu maat 38 en inprincipe tevreden daarmee. Gewoon minder tevreden met dat buikvet en die vetrol die erbij zit....
Sommige vind ik niet lekker maar sommige lust ik ook echt niet. Bv van de geur van bloemkool kan ik al walgen. Tomaten vind ik niet zo lekker maar zal ik wel eten als het moet. Stukjes kaas doe je mij ook geen plezier mee trouwens, alhoewel dat ook al beter gaat als vroeger.

Minder energiek is wel iets wat erbij hoort helaas omdat mijn lijf 3x zo hard moet werken voor alles als een normaal lijf. Soms kan zelfs gewoon rechtstaan al vermoeiend zijn, dan voel ik letterlijk mijn gewrichten ( vooral heupen) in de banden hangen en dat is vermoeiend. Ik heb nog een topic lopen over mijn slaap tekort: [MWS] Slechte slaper, iemand tips
Dus slapen is een groot issue..... Alhoewel het nu in mijn week verlof wel beter ging maar ik blijf moe. Ga binnenkort nog maar eens bloed laten trekken maar weet nu al eigenlijk dat ze niks gaan vinden. Pak wel nu sinds een paar dagen terug magnesium bij ( voor de spieren)maar merk weinig verschil in energie.

Ik woon trouwens in belgië dus hier werkt het anders kwa verzekeringen.

Brandon :+:

Hannanas
Berichten: 13007
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 23:19

Ik zou proberen minder suikers en koolhydraten te kiezen.
Geen cornflakes en geen wafels meer (alleen bijv 1 x per week/2weken 1 stuk)

Meer eiwitten en vetten.
Minder vlees met puree.
Meer groente
Meer fruit
Meer noten

Bakje kwark met wat havermout, een stuk fruit en wat noten kun je in een Tupperware bakje prima overal mee naar toe nemen!

Lust je peulvruchten en linzen?
Wellicht heb jij houvast bij recepten en voor jezelf een weekmenu maken?

En je vriend moet zich gewoon beheersen en niet zomaar alle noten op eten.

Niet banketstaaf maar poetsen.

Hannanas
Berichten: 13007
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 23:22

En ik zou proberen 3 x max 4 x per dag te eten.

Van teveel cortisol (stress hormoon) en te weinig slaap krijg je trouwens meer buikvet.

Heb je al eens ashwaganda, zoethout , 5-htp en rodhiola geprobeerd? Goed voor je bijnieren, stress, slaap en pieker gedachten. Daarnaast een vast slaap ritueel met bijv lavendel olie op je borst.
Laatst bijgewerkt door Hannanas op 30-12-16 23:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Niet banketstaaf maar poetsen.

Enjoy_

Berichten: 609
Geregistreerd: 09-06-07
Woonplaats: Heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 23:22

Mijn tip:
Ontbijt met havermout! Je kan er flink mee variëren (warm, koud, verschillende soorten (gedroogd) fruit, noten, soms zelfs wat hele pure chocolade of kaneel). Daarmee heb je gegarandeerd geen honger tot de lunch. Als je dan bij de lunch bijvoorbeeld eieren met wat tomaat/komkommer/avocado of andere groentes die je lekker vindt eet, houd je het denk ik ook uit tot avondeten. En als je dan voorlopig 's avonds blijft eten zoals normaal, zou je al wat moeten merken.

nieky1993

Berichten: 2086
Geregistreerd: 27-10-06
Woonplaats: Ellikom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-16 23:30

Voor zover ik ze tot nu toe gehad heb lust ik peulvruchten en linzen, mijn darmen zijn er wel minder blij mee. Ik heb inderdaad wel meer houvast aan recepten en weekmenu's. Weekmenu's maak ik nu wel al sowieso omdat ik dat veel handiger vind met boodschappen doen.
En vooral ik heb het niet breed dus ik vind het moeilijk om en gezond ( en wat ik eetbaar vind) te koken en ook nog eens goedkoop. Daar probeer ik langzaam maar zeker wat meer houvast in te krijgen. En om eerlijk te zijn ik heb van huis uit gewoon nooit het goede voorbeeld gehad. Is misschien een zwak excuus maar tot een half jaar geleden woonde ik nog bij mijn vader en die kookte bijna altijd gewoon aardappelen met vlees of rijst met kip ofzo. Dus ik probeer al veel zelf te experimenteren maar is soms niet zo makkelijk.

Mijn vriend en beheersen is een goede, daar is hij echt niet goed in, als ik iets in huis haal moet het op. Als ik bv iets lekkers in huis haal ( bv chips) dan kan ik dat gerust een week daar liggen voordat ik iets ervan pak ( moet daar echt zin in hebben) ook pak ik dan bv 2-3 happen en dan is het genoeg. Mijn vriend eet zo een zak binnen 2 dagen op :+ Hij kan daar gewoon niet vanaf blijven.

Die tips die je geeft, daarvan heb ik alleen lavandel olie al gehoord maar ga ook eens lezen wat de rest is, alle kleine beetjes kunnen helpen he :)

Enjoy: Maar hoe doe je dat bv als je smorgens misselijk bent en daardoor niet kunt eten? Ik ben soms letterlijk zo misselijk dat ik bij het tandenpoetsen al begin te kokhalzen. Laat staan als ik dan iets moet eten, dan ga ik gwn over mijn nek. Ik krijg echt pas honger rond 10 uur als ik om 7 uur opsta. Maar dan ben ik aan het werk dus dan kan ik niet even pauzeren voor wat te eten. Voor de rest vind ik je tips trouwens echt super. Eieren ben ik echt dol op dus eieren eten met wat groente moet wel lukken.

Brandon :+:

Hannanas
Berichten: 13007
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 23:38

Ben je al eens bij een osteopaat geweest? Misschien kan die je helpen.
Als je maag, nek, slokdarm vast zitten kan het letterlijk je keel uit komen.

Een orthomoleculaire arts of mesoloog zou je moeten helpen met het slapen. Dan komen kruiden als aswaganha en griffonia en rhodiola regelmatig langs.

Honger voelen is goed! Pas eten als je honger hebt. Een gekookt eitje is ook een lekkere hap.

Niet banketstaaf maar poetsen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: eva1969, Jorex, Lotje033, nicolailover, Pieneappel, Plus_en_Min, Shetje14, Snippergroen en 125 bezoekers