2016 met Menteam Hiddink

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ArroNnie

Berichten: 805
Geregistreerd: 11-11-08
Woonplaats: Aalten

2016 met Menteam Hiddink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-16 20:21

Hoi allemaal!
Jeetje, wat vliegt de tijd hè. Ik kan al weer een topic aan maken van het afgelopen jaar.
Er zijn voor ons best wat dingen gebeurd dit jaar, en dan vooral voor mij. Begin dit jaar heb ik op bokt de vraag gesteld wat een castratie doet met een paard, omdat ik behoorlijk twijfelde over onze jonge hengst. Vervelend gedrag (rijden) op de anderen en hier ook tijdens het aanspannen met name last van. Zo is er voor mij geen hobby mee aan dus uiteindelijk de knoop doorgehakt en ja..
daar ging meneertje. Spannend vond ik het, want, zoals de dierenarts zei, betrof het al een 'oudere' hengst. Wist ik veel haha, hij was net 6 :') Dus kans op bloedingen waren erg groot. Maar wat ben ik blij dat ik die stap gezet heb, 0,0 complicaties met hem gehad en een fantastische, werkwillige pony ervoor terug. <3
Afbeelding

Doordat mijn vriend, de menner, veel werkt en ook onze tweede groom sinds dit jaar fulltime werkt hebben wij onze wedstrijden op een laag pitje staan. Ook door een klein ongeluk op wedstrijd hebben we afgelopen jaar erg weinig kunnen rijden. (Dat lees je zo :P ) Maar de dingen die we doen, gebeuren uiteraard met veel plezier <3

Dit jaar hebben wij dan eindelijk ook een keuze kunnen maken voor onze nieuwe jassen, die we met de eerste wedstrijd dit seizoen meteen hebben ingewijd.

Afbeelding
Onze oudjes hebben de jassen goedgekeurd _/-\o_


Afbeelding
Maart 2016, de eerste outdoor wedstrijd met de nieuwe jassen. *D


Afbeelding
SGMW Winterswijk met het vaste team in April
Hier toch ook wat meegemaakt. We kunnen er nu gelukkig wel om lachen.
Mijn vriend begon halverwege de wedstrijd te klagen over pijn aan zijn vinger. De wedstrijd met moeite uitgereden (terwijl wij wilden stoppen voor hem, ging hij door) en daarna toch even langs de EHBO, die twijfelden en ons toch naar de huisartsenpost verwezen.
Wat bleek, een gebroken vinger. :') Best griezelig, door de druk van de teugels een breuk opgelopen en dan gewoon verder rijden, wat een gek haha.

Afbeelding



Afbeelding
Mei 2016.
Wat een top foto vind ik dit! Ik mocht starten met tweespan Max en Flits samen met onze vaste tweede groom. Mijn vriend als onze chauffeur van de vrachtwagen in plaats van van het span hihi (Onofficiële wedstrijd)


Afbeelding
Juni 2016
Vanwege afwezigheid van onze vaste tweede groom, was dit het debuut voor onze buurjongen van net 14, hij zit bovenop en ik voor de gelegenheid onder :) (Onofficiële wedstrijd)


Afbeelding
Juni 2016
Ook weer met veel enthousiasme aanwezig op de Farm & Country Fair te Aalten :j



Afbeelding
Paardenvierdaagse Winterswijk 2016.
Een ontspannen ritje met het vierspan.



Afbeelding
SGMW Varsseveld, juli 2016
Onze jonge pony, toen net geruind, voor het eerst mee op een officiële wedstrijd. Volgens mij vond ik het spannender dan hijzelf :+
Ik vind niet vaak dingen eng, maar hij maakt het soms wel spannend. Hij loopt rechtsvoor (vanaf de menner gezien) en heeft een hekel aan water. Held op sokken. (Officiële wedstrijd)

Afbeelding
Tweede marathon voor onze jonge pony, rechtsvoor. (Onofficiële wedstrijd)


Afbeelding
September 2016
Voor de gelegenheid onze vaste fotograaf achterop. Was ik in dit geval qua gewicht wel blij mee hahaha :') (Onofficiële wedstrijd)


Afbeelding
Oktober 2016
En dit is toch echt wel weer een toppunt voor mij, iets om van mijn bucketlist te strepen.
Vorig jaar ben ik voor het eerst met vierspan gestart, dit jaar met tandem. Wel wat geoefend en natuurlijk de ervaring met vierspan, maar dit is toch weer heel erg anders. Hoe dan ook.. wel eerste geworden van de vier :D (Onofficiële wedstrijd)


Afbeelding

Nog iets waar ik trots op ben. Het verjaardagscadeau voor mijn vriend, laten maken. Combinatie van wat grappig (Kat bovenop het hoofd, hond rent mee) en realistisch. :D

Jeetje wat een verhaal.. Laat wat van je horen, vind ik leuk!
Tot de volgende keer! :wave:
Laatst bijgewerkt door ArroNnie op 29-12-16 20:33, in het totaal 2 keer bewerkt


Jette

Berichten: 1455
Geregistreerd: 28-05-09
Woonplaats: Haarlem

Re: 2016 met Menteam Hiddink

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 20:25

Wat super gaaf! En wat een kracht zit er in zo'n vierspan zeg. Zijn het welshjes? Waanzinnig om dat te mennen zeg.

Wat ik me afvroeg, hoe zit het met die pony die soms rechtsachterin loopt, bijt hij? Vanwege dat zwarte ding.

ArroNnie

Berichten: 805
Geregistreerd: 11-11-08
Woonplaats: Aalten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-16 20:31

Jette schreef:
Wat super gaaf! En wat een kracht zit er in zo'n vierspan zeg. Zijn het welshjes? Waanzinnig om dat te mennen zeg.

Wat ik me afvroeg, hoe zit het met die pony die soms rechtsachterin loopt, bijt hij? Vanwege dat zwarte ding.


Ja, allemaal welsh a-tjes inderdaad :j

Goede vraag, dat horen we vaker. Maar nee hij bijt niet. Hij is echter de fanatiekste van allemaal en stoot vaak met zijn neus tegen de boom (stang) waardoor hij zijn tand door zijn lip krijgt. Tja, en bloed mag niet op wedstrijd. Met dit masker proberen we het voor hem wat zachter te maken en mocht het toch mis gaan is het bloed niet/nauwelijks zichtbaar. :)

Ann_Pam

Berichten: 2169
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Nederland

Re: 2016 met Menteam Hiddink

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 21:23

Oh wauw, als jullie ooit nog eens een groom zoeken.. :D
De energie spat gewoon van het scherm af!

janouk
Blogger

Berichten: 17812
Geregistreerd: 18-04-06

Re: 2016 met Menteam Hiddink

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 05:01

Fijn span hebben jullie. Veel succes in 2017

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen


Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: 2016 met Menteam Hiddink

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 12:04

Super gaaf! Mooi overzicht :) .

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

ArroNnie

Berichten: 805
Geregistreerd: 11-11-08
Woonplaats: Aalten

Re: 2016 met Menteam Hiddink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-12-16 15:17

Thnx :)

Susanne

Berichten: 11591
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: 2016 met Menteam Hiddink

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 10:09

Gaaf! Succes in het nieuwe jaar!

kally
Berichten: 5239
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: 2016 met Menteam Hiddink

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 10:19

Gave foto's en leuk dat jezelf ook af en toe iets met de pony's kunt doen en die tekening is erg leuk!
Veel succes in het komende jaar....

Een dag niet gelachen, een dag niet geleefd......

Letsdunit

Berichten: 7789
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Re: 2016 met Menteam Hiddink

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 20:18

Mooi team en stoere fotos, succes in 2017 !

Unleash

Berichten: 1043
Geregistreerd: 23-07-09

Re: 2016 met Menteam Hiddink

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 18:42

Super gaaf!!

Ik vind enkelspan al moeilijk, laat staan een vierspan!
En wat hou ik van die heerlijke pony hoofdjes <3

Oakley L1+2 & Boefje B+4

hielkebro

Berichten: 2042
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: zuid

Re: 2016 met Menteam Hiddink

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 19:11

Ik stond al op een topic van jou te wachten :D
Wat een super gave welshjes weer, mooi overzicht!

Zijn dit alle welshen die jullie nog hebben ? (of heb je die in je profiel ook nog allemaal?)

Kerstmuts

ArroNnie

Berichten: 805
Geregistreerd: 11-11-08
Woonplaats: Aalten

Re: 2016 met Menteam Hiddink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-17 18:15

@hielkebro, nee we hebben ze alle 7 nog :D 2 gepensioneerd (waarvan 1 nog af en toe mee gaat, en 1 helemaal al van z'n oude dag geniet :) ) en de rest allemaal nog actief in het span :j

DaniqueM
Berichten: 113
Geregistreerd: 31-05-15

Re: 2016 met Menteam Hiddink

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 16:39

Super gaaf! Veel succes in 2017

Rivjenn

Berichten: 4020
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Bergen NH

Re: 2016 met Menteam Hiddink

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 18:12

Gaaf zeg! Jaaa die Welshjes, ze hebben toch allemaal dezelfde koppen haha. Die van mij kijkt precies zo. Ik hoop ook ooit nog eens een marathonnetje te kunnen rijden. En iehhh die foto van september, dat ziet er eng uit! Straks nog overzij...

"Kies je paard uit, zoals je een vriend kiest, want je moet hem liefhebben."


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers