Paard blijft licht verkouden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Yaizadior
Berichten: 5
Geregistreerd: 14-09-15

Paard blijft licht verkouden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-16 22:29

Mijn paard is sinds september al verkouden.
Uiteraard een dierenarts bij geweest. De eerste keer na 5/6 weken verkoudheid . Ze heeft toen een kuur ventipulmin gekregen wat dus totaal niks geholpen heeft.

Na deze kuur dus naar de kliniek geweest. Uitgebreid onderzoek geweest hart, longen geluisterd en ook aan de longeerlijn. Hart was gelukkig helemaal in orde. Daarna een endoscopie van de luchtwegen gemaakt. Hierop was inderdaad wat overtollig slijm te zien maar niet schrikbarend veel.
Uiteindelijk heeft ze een kuur van 4 weken prednison gekregen dus nu zo'n 2 weken geleden geëindigd is.

In deze periode heeft ze wel beweging gehad, maar niet te intensief.
Qua uithoudingsvermogen is ze echt heel erg achteruit gegaan.
Haar neusuitvloeing is gelukkig bijna helemaal weg (altijd doorzichtig of wit geweest) maar blijft toch altijd vochtig . Als ik haar neus licht dicht knijp hoor je gelijk dat ze nog snotterig is.

Hebben jullie hier ervaring mee en of verdere tips? Ik hoop dat het geleidelijk aan beter word zeker qua conditie/ uithoudingsvermogen want dat zit mij het meeste dwars. Ik weet alleen niet hoelang ik dit dan de tijd moet geven wanneer mag ik verwachten dat haar conditie beter moet zijn? Afwachten tot na de koude periode?
Natuurlijk bij twijfel dierenarts bellen, maar ik zou zeker de meningen van jullie waarderen aangezien ik op een klein schalige stal sta.

Hoor graag van jullie☺️



scrabbel

Berichten: 937
Geregistreerd: 25-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 00:37


Teach me how to fight and I will show you how to win :)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: jojoleinee, KikiCelinevs, Lienboon, M_Vainqueur, Neon, Pinacolada, Room_Soesje, Selina, SuperSuup, tengeltje11, Tinkerlove_ en 31 bezoekers