Warme handschoenen, welke?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Warme handschoenen, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-16 20:44

Hallo!

Nu het toch echt wel weer tijd word voor handschoenen ben ik opzoek naar goede handschoenen.
Ik had eerst handschoenen van QHP maar die zijn mij totaal niet bevallen want ze binnenvoering zit daarvan los en als je ze uitrekt trek je de hele voering mee en krijg je ze met geen mogelijkheid meer aan. ( was geen productie fout, het was zo met alle handschoenen van QHP die toen in de winkel lagen)
Ook waren ze wel heel erg dik en had je niet echt gevoel meer met wat je deed.

Nu ben ik opzoek naar handschoenen die lekker warm zijn, maar waar je ook makkelijk riempjes oid mee dicht kan maken. Ik hoor goede verhalen over Roekcl handschoenen, zijn er meer mensen met ervaring?
De prijs maakt me niet zo heel veel uit, als ze maar lang mee gaan en lekker warm zijn!

Ik hoor het graag :)

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Re: Warme handschoenen, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 20:45

Roeckl polartec, heerlijk warm, alleen de naadjes laten snel los. Ik heb 2 paar en beide doen ze het. Maar ze zijn verder zo fijn dat ik dat voor lief neem

Blacky94

Berichten: 3470
Geregistreerd: 07-07-08

Re: Warme handschoenen, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 20:53

Ik heb ook Roeckl. Niet gevoerd, gewoon 'normale' (zomer)handschoenen maar daar rij ik ook in de winter mee. Vind het een fijn merk en doorgaans gaan de handschoenen lang mee :)

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Re: Warme handschoenen, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-16 21:06

Toch Roeckl dus :) Nu rij ik geen paard maar heb ik wel een shetlander die begin nodig heeft en dus af en toe een hoofdstel om moet. Maar moet Roeckl gaat dat allemaal makkelijk?

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: Warme handschoenen, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 21:48

Ik heb zelf ook de roeckl polartec. Super fijne handschoenen en ik vind ze niet overdreven dik. Kan er lekker mee rijden en ook gewoon alles mee doen op stal.

Laurievc

Berichten: 4415
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Warme handschoenen, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 21:50

Ik ben zelf helemaal niet tevreden van roeckl. Meteen stuk hier helaas... Ik heb er gevoerde van global die het tot nu toe goed uithouden :)

Maaikevdk
Berichten: 1585
Geregistreerd: 27-11-13
Woonplaats: Gelderland

Re: Warme handschoenen, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 22:03

Ik heb sinds een paar weken de roeckl winter grip handschoenen en ben fan! Was eerst wat sceptisch, maar het zijn de enige handschoenen waarbij mijn handen met -5 nog steeds warm zijn. Daarnaast zijn ze ook niet zo dik, ik kan er nog losse biks mee vastpakken.

Bagheera_206

Berichten: 25883
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Warme handschoenen, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 22:19


Taucha

Berichten: 1168
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 22:53

Roeckl voor het rijden. Super dingen!
Maar voor op en aftuigen heb ik een paar thinsulate gebreide handschoenen, waarvan ik de wijsvingers en duim aan de bovenkant heb opengeknipt. (dus niet AFgeknipt) Even een klein beetje vastnaaien tegen het rafelen en je hebt net genoeg vingervrijheid om kleine prutsdingetjes los en vast te maken. Neem je een maat groter dan schuif je makkelijk de te lange vinder over je blote vel indien niet nodig en dan passen ze wellicht zelfs nog over de roeckls.

Af en toe heeft de action ook suède- lookalikes. Die rafelen niet en kosten geen drol. Nog makkelijker :D

xboktxx
Berichten: 20
Geregistreerd: 21-09-16

Re: Warme handschoenen, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 23:09

Ik heb ook roeckl heel erg fijn en aansluitend!
En ik vind ze best warm voor bij het rijden!

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-16 11:05

Maaikevdk schreef:
Ik heb sinds een paar weken de roeckl winter grip handschoenen en ben fan! Was eerst wat sceptisch, maar het zijn de enige handschoenen waarbij mijn handen met -5 nog steeds warm zijn. Daarnaast zijn ze ook niet zo dik, ik kan er nog losse biks mee vastpakken.

Kijk dit wil ik horen! Heerlijk lijkt me dat, met -5 nog warme handen.
Het word dat toch Roeckl als ik het zo lees. Dank jullie :D

annacyntje

Berichten: 8
Geregistreerd: 20-10-14

Re: Warme handschoenen, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 16:13

heb zelf ook van roeckl! rijden erg prettig en heb geen koude handen hihi

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-17 21:13


Blacky94

Berichten: 3470
Geregistreerd: 07-07-08

Re: Warme handschoenen, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 22:59

Zien er uit als mooie dingen maar heb die niet dus kan er eigenlijk niets zinnigs over zeggen. Is het ook niet makkelijker om ze evt te gaan passen? Misschien ben ik ook wel heel kieskeurig, maar ik vind nieuwe handschoenen kopen altijd zo'n drama omdat ik iets al snel niet fijn vind zitten :=

Bagheera_206

Berichten: 25883
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Warme handschoenen, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 23:07

Geloof dat ik die Roeckls ook heb. Heel soms als het hard waait of echt koud is krijg ik er wel koude handen in. Dan even opwarmen in de manen. <3 Helaas zijn ze niet waterdicht. :=

Mijn Sealskinz terug gestuurd ivm maat en hopelijk heb ik ze snel binnen. :=

Radostina
Berichten: 1
Geregistreerd: 28-11-16

Re: Warme handschoenen, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 23:08

Ik rij zelf met de Handschoenen Fouganza, eigen merk van Decathlon. Ze zitten fijn, warm en ze zijn nog lekker goedkoop ook :D

Vala

Berichten: 6728
Geregistreerd: 31-05-05
Woonplaats: Werkendam

Re: Warme handschoenen, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 23:09

Hier ook Roeckl polartec, heb dit paar al 3 jaar. Zijn nog in prima staat. Maar ik draag ze dan ook alleen als het vriest, ik heb het niet zo snel koud.

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Re: Warme handschoenen, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 08:44

Ik heb hier ook de roeckl polartec. Erg tevreden over, speciaal gekocht omdat ik steeds gevoelloze vingers krweg met rijden, met deze geen last!

samirah

Berichten: 1144
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 08:46

Hier groot fan van de roeckl polartec/ warwick! Je handen blijven lekker warm, en genoeg gevoel om gewoon fijn ermee te kunnen rijden. Ze zijn alleen niet waterdicht, maar een buitje gaat best. Mijn paar is nu 4 jaar oud en houdt het nog best netjes.

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-17 13:20

Blacky94 schreef:
Zien er uit als mooie dingen maar heb die niet dus kan er eigenlijk niets zinnigs over zeggen. Is het ook niet makkelijker om ze evt te gaan passen? Misschien ben ik ook wel heel kieskeurig, maar ik vind nieuwe handschoenen kopen altijd zo'n drama omdat ik iets al snel niet fijn vind zitten :=

Dat wil ik wel heel graag maar heb hier geen EJ of Divoza in de beurt :( De ruiterzaak die hier in de beurt zit verkoopt geen Roeckl...

Dan worden het toch de Roeckl Polartec, heel erg bedankt iedereen :j

kevinclp
Berichten: 85
Geregistreerd: 23-03-16

Re: Warme handschoenen, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 18:58

Ik heb gehoort dat leer een isolerende materiaal is

Zamora98
Berichten: 97
Geregistreerd: 13-01-17

Re: Warme handschoenen, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 13:55

De Roeckl Windstoppers, heerlijk warm!

Eline91

Berichten: 3480
Geregistreerd: 21-05-11

Re: Warme handschoenen, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 13:59

Ik ben absoluut niet tevreden van Roeckl, maar wel van mijn Ideal winterhandschoenen :) Ze blijven veel langer mooi en zijn ook veel warmer :)

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 16:59

kevinclp schreef:
Ik heb gehoort dat leer een isolerende materiaal is


Ik heb juist de roeckl polartec gekocht omdat ik mijn vingers telkens niet meer voelde in mijn leren handschoenen haha