Anouar Flash Star K.A. zadelmak, ruitermak én trailermak!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
AdemoJoey

Berichten: 453
Geregistreerd: 29-03-03

Anouar Flash Star K.A. zadelmak, ruitermak én trailermak!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-16 13:19

Mijn kudde bestaat uit Ademo, Joey (van mijn mams) en Anouar. Ademo en Joey staan beide al een aantal jaren op pensioen en Anouar is in juni 2015 erbij gekomen. Tussen juni 2015 en januari 2016 heeft Anouar al ontzettend veel geleerd, zeker wat betreft vertrouwen. We hebben in die periode 2 fotoshoots gehad die te zien zijn in dit topic; Mijn prachtige Welsh-Arabier & Arabisch Volbloed <3 <3: [ITP] Mijn prachtige Welsh-Arabier & Arabisch Volbloed <3 <3 Hierin vertel ik ook wat er in die periode allemaal gebeurd is :j

Dat topic eindigt met mok en jeuk :(:) Met de mok is het uiteindelijk weer goed gekomen en tegen de jeuk ben ik een aantal maanden Fibra gaan voeren. Fantastisch mooi voer! Helaas werd in het voorjaar van 2016 echter duidelijk dat de jeuk niet te maken had met (overtollige) voedingsstoffen, maar toch puur met de 'knutjes'. Een heel aantal Bokkers dachten dit al, dus zij hadden gelijk! Ik heb de Fibra (vanwege de kosten en het niet bereiken van ons doel) rustig afgebouwd en opgebouwd met brok. Dit in combinatie met in april een sexy eczeemdeken :')

Afbeelding

Februari
Maar goed, dat was wel een hele sprong naar april 2016! In februari en maart hebben wij natuurlijk ook genoeg meegemaakt :D Ik vond het heel belangrijk dat Anouar genoeg zou herstellen van alle indrukken van het afgelopen half jaar én het lichamelijk bijkomen van de soms letterlijke lichamelijke klappen. We hebben daarom rustig aan gedaan. We hebben in februari in de round-penn gewerkt en ook met balkjes. Anouar vind dat behoorlijk spannend, daarin merk je dat zijn vertrouwen nog erg moest groeien. Zodra hij iets bij zijn benen voelde raakte hij overstuur. Met oefenen gaat het steeds beter. Toch heb ik de indruk dat hij het minder serieus neemt dan ik....

Afbeelding

Maart
In maart is de paardentandarts bij hem geweest, ik heb hem gevraagd deze eerste keer gewoon te gebruiken als een oefening. Er is in zijn mond gekeken en het zag er goed uit! Alle kiesjes waren al door en hij krijgt zeer waarschijnlijk geen wolfskiesjes *\o/* Aangezien Anouar het zo braaf deed en het goed voelde, is er ook nog een beetje gevijld! Dit was een dermate indrukwekkende gebeurtenis dat Anouar acuut in een orale fase belandde; diezelfde avond moest alles wat in zijn buurt kwam geproefd worden! Dus... maar een Jollyball uit de kast tevoorschijn gehaald :')

Afbeelding

In de eerste 3 maanden van het jaar oefende ik natuurlijk ook af en toe met het zadel op. Dit zodat hij rustig aan kon wennen met het aansingelen, het dragen van het gewicht van het zadel en het stappen ermee. In maart was wél de eerste keer dat hij een hoofdstel met bit in had! Ow, wat was ik trots... <3 Het hoofdstel heb ik later nog beter passend gemaakt :j

Afbeelding

April
In april zijn wij echt hard, hard, hard aan de bak gegaan! Hij leek dit goed aan te kunnen, zat lekker in zijn vel, was energiek en een beetje volhardend :P We hebben heel hard gewerkt aan stap=stap, draf = draf en galop = rustige galop. Hier stoeiden wij al een tijdje mee. Anouar vond dit erg lastig en schoot snel in de adrenaline. Om de stap draafde hij aan, als hij dan mocht draven (nadat hij goed gestapt had) dan galoppeerde hij steeds (elk kwart rondje :=) aan (wel rustig) en als hij dan een tijdje goed gedraafd had (zonder galoppogingen dus) en dan mocht galopperen ging hij schuin door de bochten met zijn benen zo ongeveer buiten de round-penn zo hard ging hij %) Na de galop bleef de adrenaline en was de ontspanning ver te zoeken. Ik ben zelf iemand die heel erg consequent is, duidelijk is en veel geduld heeft, maar nu was het moment om ook wat harder te zijn. Anouar kende overigens inmiddels de "commando's" zelf ook goed, waardoor ik dit ook aandurfde. Met harder corrigeren bedoel ik trouwens geen slaan, maar dat ik mijn bewegingen en manier van corrigeren groter en heftiger maakte (bij elke keer aandraven/galopperen wat niet de bedoeling was, vanuit die gang naar de stop en achterwaarts). Het was een moeizaam proces, maar binnen 2 weken was het volledig doorbroken. Doordat ik hem (altijd al) steeds op de goede momenten (ontspanning, hoofd laag) uitgebreid te belonen liep hij vanaf dat moment ook mooi ontspannen met zijn hoofd laag in stap en draf! *\%/*
Begin april is Anouar overigens ook 4 jaar geworden!!! Y)(^)
Verder heeft hij in april voor het eerst met zadel op (zonder ruiter) gedraafd! Er was sprake van 1x een half rondje paniek, maar daarna was hij weer een stuk cooler en zocht hij de ontspanning weer op! Knappe pony <3

Afbeelding

Mei
En in mei.... In mei zijn we begonnen met beleren *\o/* Een stalgenootje die ik heel erg goed vertrouw en die ik qua zit/rijden erg goed vind heeft mij hierbij geholpen. Zij heeft de ontwikkelingen goed gevolgd (ik had haar begin dit jaar al gevraagd) en zij gaf aan mij volledige te vertrouwen op mijn inschatting of Anouar er klaar voor was en wat wel/niet te doen. Wij hebben een enorm goede samenwerking en ik heb per keer bekeken wat Anouar aan kan. Zij volgde mij hierin, maar tegelijkertijd zaten wij steeds op hetzelfde niveau qua ideeën en volgende stappen. Werkte als een speer dus!

Aangezien Anouar het echt nodig heeft om hele kleine stapjes te nemen en deze eerst duidelijk te bevestigen, hebben we dit ook gedaan. Anouar is een dier wat heel snel vlucht op het moment dat hij schrikt of je te snel gaat, hij schiet dan in de adrenaline en je bent even kwijt wat je hebt opgebouwd. Ik heb dit in kleine voorbeeldjes gezien bij hem. De ervaring heeft mij ook geleerd dat ondanks dat de stapjes klein zijn, hij alsnog na de 2e of 3e keer reactie kan geven. Het lijkt erop dat hij mij zo vertrouwd dat hij de eerste 2-3 keer volgt en pas bij de 3e of 4e keer echt zelf beseft wat er gebeurd. Dit zag je ook goed bij het oefenen met trailerladen in november.

3 Mei hebben wij allebei voor het eerst naast Anouar gehupst met een voet in de beugel. Hier zijn filmpjes van, maar het lukt me niet om die te plaatsen. Van tevoren heb ik trouwens geoefend met armen over zijn kont zwaaien en ook heb ik hem hupsend gepoetst om hem daar alvast wat aan te laten wennen. Gelukkig zijn daar geen filmpjes van _O- Ook heeft het stalgenootje 2x over hem heen gehangen zonder haar hele gewicht op hem.
4 Mei hebben we dit herhaald, een paar keer vaker over hem heen gehangen en heeft het stalgenootje zelfs een keer met haar hele gewicht op hem gehangen.

Ik heb er vervolgens voor gekozen om het stalgenootje als eerste op hem te gaan laten zitten. Dit omdat hij mij vertrouwd en mijn "commando's" en bewegingen kent. Mocht hij dan overstuur raken, dan heeft hij mij als steun. Mijn ego (:=) wilde eigenlijk het liefste zelf als eerste op Anouar zitten, maar het gaat mij om wat de beste ervaring voor Anouar zal zijn. Vandaar dat ik deze keus heb gemaakt :)

Sneller dan wij beide verwacht hadden was het 6 mei dan zover! Het stalgenootje heeft voor het eerst op Anouar kunnen zitten! En Anouar heeft haar zelfs een stukje in stap gedragen :D De dag hierna hebben we dit (iets vlotter, maar uiteraard wel in zijn tempo) herhaald. Hij stapte al een klein beetje meer in balans :) In de week erna rustig aan gedaan, lekker gelongeerd zonder zadel en een paar welverdiende rustdagen!

15 Mei heeft het stalgenootje weer op hem kunnen stappen terwijl ik met hem meeliep én zelfs voor het eerst zelfstandig op de cirkel! Hij stapte fantàstisch! Zóó trots!
En 27 mei was de dag met de allereerste draf onder het zadel met mijn stalgenootje! Wat deed hij het super!! Hij liep mooi ontspannen met zijn hoofd laag!

Juni
3 Juni was de eerste keer dat het stalgenootje voor het eerst lós in de round-penn heeft gestapt én gestuurd en voor het eerst lós in de round-penn heeft (aan)gedraafd én teruggenomen naar stap!!
4 en 5 juni hebben we voor het eerst in de grote bak gewerkt en op een gegeven moment zelfs los om stuuroefeningen te doen!

Vervolgens was 12 juni de grote dag! Ik heb zelf op Anouar in de round-penn kunnen rijden! Uiteraard aan de longeerlijn, je merkte dat dit toch wel nieuw voor hem was. We hebben gestapt en gedraafd :D Je kon mij absoluut hysterisch blij noemen *\%/*

Afbeelding

17 Juni was de tweede keer dat ik op Anouar reed en zelfs in stap even los gestuurd in de round-penn!
19 Juni was de 4e keer dat ik op Anouar in de round-penn reed. Vanaf het begin af aan los gestapt, gestuurd en gedraafd :D Later zelfs zónder de aanwezigheid van mijn stalgenootje (als steun voor Anouar) in de round-penn gewerkt! Ook voor het eerst gestuurd in draf en aangedraafd op alleen beenhulp. Het gaat als een speer!

juni/juli
Het plan was dat hij de 7 dagen erna even geen zadel op zijn rug zou hebben, lekker los kon bewegen en we zouden werken aan de RUSTIGE galop aan de longeerlijn. Helaas liep hij niet lekker, hij had een 'hupje' in de draf. Hij liet dit onregelmatig zien, wat het lastig maakte om te beoordelen waardoor het kwam. In de eerste 2 weken heb ik rustig met hem gewerkt, de laatste week heeft hij 5 dagen vrij gehad. Vervolgens deed hij het 9 juli geweldig goed! Hij had ook een hele ontspannen rustige galop. De dag erna op 10 juli heeft mijn stalgenootje voor het eerst in de round-penn aan de longeerlijn op Anouar gegalopperd, 3 rondjes linksom en bijna 2 rechtsom! Hij lijkt zelf ook wel tevreden :+

Afbeelding

Helaas vond ik hem daarna toch weer niet lekker lopen.. ;( Ik had al een hele tijd daarvoor een afspraak ingepland met Eurohorse voor het checken van mijn zadels in de hoop dat 1 daarvan zou passen. Tot die tijd reden we met het zadel van mijn stalgenootje die volgens een kenner op hem pastte. Op 23 juli bleek dit toch niet het geval te zijn. Een zware domper, juist omdat ik alles zo goed had laten checken en ik alles in het werk stelde om het voor Anouar goed te laten verlopen... Mijn 3 Zadels pasten niet, de volledige bus vol zadels van Eurohorse pasten niet en vervolgens mijn übersmalle zadeltje van huis opgehaald ennnn die paste wel!! Vanwege de zomervakantie hebben we de week erna verder niet meer gewerkt onder het zadel, wel in de round-penn zodat hij lichamelijk zo los mogelijk de rustperiode in zou gaan.

Augustus
12 Augustus zijn we weer begonnen, eerst een paar dagen lekker los in de bak laten lopen, afgewisseld met een rustdag tussendoor en werken in de round-penn. Hij heeft ook voor het eerst in de round-penn gesprongen! Hij vond dit super leuk en heeft hier absoluut meer handigheid in dan dat ik verwacht had :+
20 Augustus heb ik met mijn oude nieuwe zadeltje gereden, maar hij liep rechtsvoor wederom niet lekker...

Afbeelding

Anouar heeft vervolgens 5 dagen rust gehad, liep weer goed en 27 augustus heb ik vervolgens helemaal in mijn eentje in de round-penn gereden. Toch lijkt het zadel mij niet te passen.. Dus dit was de tweede en laatste keer tot het volgende bezoek van Eurohorse dat ik hem gereden heb.

Afbeelding

Een dag later had ik een afspraak met de osteopaat en zij heeft hem helemaal losgewerkt. Wàt een verschil! Hij heeft bij zijn vorige eigenaar waarschijnlijk een ongeluk gehad waarbij hij is gevallen. Dit zie je ook aan zijn heup, hier heb ik bij de klinische keuring extra aandacht voor gevraagd, hij is overigens goedgekeurd. Hij liep verder ook goed. De combinatie met het niet passende zadel heeft het vastzitten van zijn lichaam echter toch naar voren gebracht.

September
September stond in het teken van het wederom juist opbouwen van zijn spieren. Veel gelongeerd met tussendoor rustdagen en een paar keer buiten uitgestapt.
17 September kwam Eurohorse opnieuw énnnn heb ik een passend zadel gekocht die voor ons beide lekker zit! Ik heb hem uitgeprobeerd (dus kort gereden <3) en de dag erna ook in de round-penn gereden, wat was dat fijn!! 18 September was tevens de dag dat ik samen met een stalgenootje een wandeling van anderhalf uur met Anouar door het bos heb gemaakt, héérlijk! Wat was dat genieten!

Afbeelding

19 September was de eerste keer dat ik in de helft van de bak heb gereden, wat was dat spannend! Toch kon Anouar op een gegeven moment wat ontspannen en konden we wat beter sturen.

23 september hebben we een schrikparcoursje uitgezet! Ballonnen, vlaggetjes, wapperende zakken, zeil, paraplu en stilstaan/stappen tussen (en op) plastic flesjes; Anouar draaide zijn hoefje er niet voor om! :D Wat een vertrouwen!

Afbeelding

Helaas werd vlak hierna bekend dat er droes op stal was... Anouar zelf had ook hoge koorts. Hij had moeite met slikken, was veel aan het gapen, had eerst een droge hoest, daarna een slijmerige hoest, maar had geen abcessen of zwellingen. Hij heeft in totaal meer dan 230 uren volledig alleen maar in zijn stalletje gestaan. Het waren vermoeiende, stressvolle weken. Ook omdat Ademo in de weken ervoor behoorlijk ziek was geweest en natuurlijk omdat alle paarden gecontroleerd moeten worden. Gelukkig is alles goedgekomen.

Oktober
7 Oktober mocht Anouar gelukkig weer de wei in! 10 Okotber hebben we het werken in de round-penn/bak rustig weer opgepakt. Aangezien de bak de hele zomer voor Anouar te zwaar was, hebben we vanaf dit punt het werken aan de longeerlijn in de bak pas goed op kunnen pakken. Anouar trok heel erg aan de longeerlijn en de ontspanning in de galop was daar niet te vinden. De adrenaline stroomde heel erg en de bak vind hij ook wel spannend. Vanaf 22 oktober ging dit wat beter en vanaf 25 oktober ging de knop om en sindsdien kon hij rustig aan een lange lijn galopperen.
Op 23 oktober is Anouar voor de 2e keer behandeld door de osteopaat en zij was heel positief! Anouar was heel erg los, had bespiering bij zijn rechterheup, stond er goed bij en hoeft (nu hij op 3 puntjes is losgewerkt) voorlopig geen behandeling meer :D

Afbeelding

28 Oktober heb ik Anouar voor het eerst sinds 5,5 weken weer gereden. We hebben hiervoor de round-penn gekozen en dit was de eerste keer met hoofdstel en bit! Vanaf dit punt ben ik ook met bit blijven rijden. Hiervoor reed ik steeds met een gewoon halster met teugels.
De dag erna hebben we voor het eerst in de gehele bak gereden! Ging top!!

November
November stond in het teken van trailer laden. Anouar vindt dit erg stressvol. Als er op afstand van 50 meter een trailer openstaat begint hij van stress al te mesten. Dus ook dit heel rustig uitgebouwd. Ik had 3 dagen lang een trailer van een stalgenootje geregeld die ik volledig tot mijn beschikking had zodat ik als het nodig was meerdere keren per dag kort kon oefenen. Wat schetst mijn verbazing? Hij loopt zo de eerste 2x achter mij aan de trailer op :wow: In de trailer vond hij waanzinnig spannend. Je merkte dat hij toen pas besefte in welke situatie hij zat. De keren daarna gingen minder soepel, hij besefte dat er een kap op de trailer zat en vond dit eng. Toch met geduld en beloning redelijk vlot op de trailer kunnen krijgen. Mijn principe is overigens (hoeft voor anderen niet zo te zijn natuurlijk) dat de trailer een rustpunt is en een punt van ontspanning. Door van tevoren met hem te werken en hem op de trailer met rust te laten, te belonen en zijn verdiende voer te geven, merkte je dat hij steeds meer ging ontspannen. Doordat dit echter allemaal wel wat tijd kostte, zijn wij niet verder gekomen dan de stang erachter (die hij nooit gemerkt heeft :') ), dusss nog iemand gevonden die mij kon helpen met het voorzien (en rijden) van een trailer.

13 november heb ik met diegene geoefdend. Hij heeft toen de stang gevoeld, de klep is dicht gegaan en de motor van de bus is aangezet. De eerste keer schrok hij daar wat van, de wteede keer al niet meer.
Helaas kreeg hij een dik achterbeen waardoor de training stil stond.
25 november hebben we opnieuw geoefend met de trailer, hij heeft voor het eerst helemaal alleen in de trailer gestaan. Dit vond hij erg spannend, wat te zien was aan zijn trillende oortjes, maar hij deed het heel netjes.
26 november hebben we weer onder het zadel kunnen rijden, hij was erg gespannen, maar aan het eind toch nog 2 goede drafjes gehad :)
De dag erna hebben we heerlijk gereden, hij deed het fantastisch! Hij was ontspannen, goed te sturen en draafde goed! Dit was de eerste keer dat ik het gevoel had dat ik 'echt' op hem reed <3

Niet een charmante foto van mij, maar wel te zien dat ik ontspannen was :')

Afbeelding

December
2 en 3 December hebben we weer weer kunnen rijden. Dat maakt dat we sinds 12 juni 7x in de round-penn hebben gereden en 6x in de bak. Fijn dat het vertrouwen groeit, we steeds een beetje beter door de bak kunnen sturen, zelfs de laatste keer 1x over de hele hoefslag achterin de bak hebben kunnen draven en dat Anouar de ontspanning blijft opzoeken. Toch vind ik Anouar wederom met rechtsvoor niet lekker lopen, dus 27 december zal de osteopaat opnieuw naar hem gaan kijken.

Op 10 december zijn we voor het eerst écht met de trailer weg geweest :D
Wat gedroeg hij zich netjes op de trailer! Hij vond het wel enorm spannend op de aangekomen locatie in Hardegaryp, 1 bonk (gevoelsmatig explosieve) spanning omdat hij het daar niet kende. Hij stond te trillen en durfde eigenlijk de trailer niet af. In de bak hield hij zijn spanning/adrenaline behoorlijk vast, maar door rust, tijd, oefeningen en eventjes werken kwam er weer ontspanning :) Hij gedroeg zich top!!
En vervolgens de trailer weer op; hij liep in 1x achter mij aan!! Wat een kanjer! En thuis weer rustig van de trailer af; ik ben trots, heel erg TROTS!! <3 We gaan rustig zo verder :D

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben benieuwd wat er uit de behandeling van 27 december gaat komen, hopelijk valt het mee. Tot januari gaan we rustig aan doen.

2017
Aankomend jaar hoop ik met Anouar op te kunnen bouwen met het rijden :j Lekker kilometers maken in de bak! Ook hoop ik vaker met hem aan de hand naar buiten te kunnen gaan en vooral dat de lichamelijke tegenslagen nu verleden tijd zijn!

In januari gan we nog 1x oefenen met de trailer. We gaan dan weer naar Hardegaryp.

Eind januari gaan we dan naar onze eerste clinic! De in hand trail! *D
Halverwege februari zal vervolgens onze eerste wedstrijd zijn; ook in hand trail! *\%/*

Wij hopen op een heel mooi, sportief en ontspannen 2017 en wensen voor jullie medeBokkers hetzelfde! :+:

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 24-12-16 09:35, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast op verzoek TS


maflingerr
Berichten: 25
Geregistreerd: 17-11-15

Re: Anouar Flash Star K.A. op naar een hopelijk mooi 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 13:33

leuk overzicht :j en mooie paardjes :D

[o] a winner is a dreamer who never gives up

AdemoJoey

Berichten: 453
Geregistreerd: 29-03-03

Re: Anouar Flash Star K.A. op naar een hopelijk mooi 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-16 14:09

Dank je :D Ik bedenk me nu pas een leuke titel; Anouar Flash Star K.A. zadelmak, ruitermak én trailermak :D Maar volgens mij kan ik dat niet meer aanpassen?


Yacintha

Berichten: 1068
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Nieuw-Schoonebeek

Re: Anouar Flash Star K.A. zadelmak, ruitermak én trailermak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 09:42

Super leuk, jullie zijn ontzettend goed bezig! Er staat jullie veel goede dingen te wachten, dat weet ik zeker! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 09:49

Wat een mooi overzicht; zoals gewoonlijk spat jouw enthousiasme er weer vanaf! Heel veel geluk het aankomende jaar met de veestapel, dat er maar vele mooie momenten mogen volgen en het blessureleed achterwege mag blijven in 2017! +:)+

AdemoJoey

Berichten: 453
Geregistreerd: 29-03-03

Re: Anouar Flash Star K.A. zadelmak, ruitermak én trailermak!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-16 08:50

Dank jullie wel Yacintha en Picasso! Daar gaan we voor :D Vandaag komt de osteopaat, dus best wel spannend! Hopelijk valt het mee en als dat zo is, dan ga ik stuiterend het nieuwe jaar in!! :D

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27951
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: Anouar Flash Star K.A. zadelmak, ruitermak én trailermak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 09:30

Wat een mooi dier heb je daar, en wat een grote sprongen voorwaarts hebben jullie al gemaakt!

De DAWRA organiseert komend seizoen ook verschillende dingen in hand: de Oefendag in maart kun je ook aan de hand meedoen bijvoorbeeld! Iets voor jullie?

Heb jij een Arabisch volbloed (of minstens 50%) en rij je western? Word lid van de gezellige en sportieve DAWRA!

mailow

Berichten: 594
Geregistreerd: 28-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 10:15

Ik vind dat je een fijne manier van werken met je paard hebt. Geduld, rust en vertrouwen. Je lijkt heel erg op je eigen gevoel af te gaan. Vind ik mooi om te zien. :j
Hopelijk is de verdere voortgang ook nog te volgen :D

Edit: Oh en ik vergat nog: heel veel succes vandaag bij de osteopaat!

AdemoJoey

Berichten: 453
Geregistreerd: 29-03-03

Re: Anouar Flash Star K.A. zadelmak, ruitermak én trailermak!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-16 10:45

Dank je wel Rije! De oefendag in maart klinkt erg leuk! Is er al een datum en locatie bekend? Op de site kon ik dit niet vinden :)

En wauw Mailow.. Wat een mooie complimenten... Dank je wel! Ik ga inderdaad heel erg op mijn gevoel af, ik wil heel graag dat Anouar ook plezier heeft in het werken :) Het is heel jammer dat het mij niet lukt om filmpjes te plaatsen, want ik vind zijn uitstraling in het werken heel fijn! Mooi ontspannen, lang en laag, geconcentreerd, met 1 oortje naar mij en 1 naar voren <3

AdemoJoey

Berichten: 453
Geregistreerd: 29-03-03

Re: Anouar Flash Star K.A. zadelmak, ruitermak én trailermak!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-16 19:01

Wat betreft de behandeling van de osteopaat heb ik een up-date :D

Gelukkig leek het goed te behandelen! Hij bleek inderdaad zijn rechterschouder, zijn eerste rib, zijn lendenen en links zijn hele rug bezeerd en vastgezet te hebben. Waarschijnlijk door een val in het land en waarschijnlijk heeft hij ook nog een klap van een ander paard gehad (vanuit het dekken wat hij in het land doet..).
Morgen mogen we alleen even aan de hand stappen, de dag erna even kijken hoe hij loopt aan de longeerlijn en wat hij aangeeft; afhankelijk daarvan stoppen of laten bewegen. Ze gaf aan dat de klachten namelijk eerst konden verergeren. Hopelijk heeft hij aan deze behandeling genoeg gehad, maar het kan zijn dat hij over 6 weken nog een behandeling nodig heeft.

Hopelijk hersteld hij snel en kunnen we ergens in januari het rijden oppakken!

Elfie

Berichten: 770
Geregistreerd: 31-08-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 11:48

Wat een fijn topic!

Ik herinner me nog dat je een hele tijd geleden een topic opende met de vraag of je al dan niet voor een groene driejarige arabier zou gaan, dus ontzettend leuk om te lezen dat het allemaal zo goed gaat!

Ik hoop dat je in de toekomst evenveel plezier mag beleven met Anouar als ik met mijn (intussen 9-jarige maar toendertijd als jaarling gekochte) arabier.

Veel plezier in 2017!

Iemand die slaapt, kan met goede argumenten wakker geschud worden. Iemand die doet alsof hij slaapt, kan zelfs met het beste argument ter wereld niet gewekt worden. ~Jonathan Safran Foer~

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27951
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 13:49

AdemoJoey schreef:
Dank je wel Rije! De oefendag in maart klinkt erg leuk! Is er al een datum en locatie bekend? Op de site kon ik dit niet vinden :)


De agenda staat er nu op. Locatie voor de 26e is nog niet bekend, maar hou de site in de gaten. Tijdens de AVS ledendag is er ook nog een DAWRA-clinic, misschien ook leuk :)

http://www.dawra.nl/pages/nl/agenda-2017.php

Heb jij een Arabisch volbloed (of minstens 50%) en rij je western? Word lid van de gezellige en sportieve DAWRA!

AdemoJoey

Berichten: 453
Geregistreerd: 29-03-03

Re: Anouar Flash Star K.A. zadelmak, ruitermak én trailermak!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-16 09:27

Elfie, wat leuk dat je dat nog herinnert! Ik was dat eerlijk gezegd alweer kwijt :') Maar het klopt inderdaad! Ging voornamelijk over zijn angst geloof ik. Dat is ook wel heel erg hardnekkig (geweest) en vooral kan het nog steeds wel heel onverwachts zijn, maar we doen het rustig aan en ik laat hem overal rustig aan wennen :) Het is echt een hele goede keus geweest om voor hem te gaan! Hij is echt een schat en er zit absoluut geen kwaad in hem <3

Rije, dank je wel voor de info! Gisterochtend zag ik dat de agenda van de WRAN ingevuld was en toen heb ik voor de zekerheid ook even bij de DAWRA gekeken :D
Ik had de clinic bij de ledendag wel gemist, dus die heb ik er nog even bijgeschreven :) Het is afhankelijk van de locatie waar ik dit jaar ga starten, maar tot zover heb ik 2 april, 23 april, 12-14 mei (is allemaal onder het zadel verwacht ik, dat is waarschijnlijk te snel voor ons, maar wie weet! En is ook afhankelijk van de kosten) en er zou nog een clinic in oktober zijn. Leuk, leuk, leuk!!!

AdemoJoey

Berichten: 453
Geregistreerd: 29-03-03

Re: Anouar Flash Star K.A. zadelmak, ruitermak én trailermak!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-16 10:03

Elfie, ik heb mijn topic van destijds nog eens doorgelezen en misschien wel leuk om te vermelden dat Anouar net zoals jouw paardje pas na het castreren ontdekt heeft hoe hij moet dekken en een behoorlijk grotere mond heeft gekregen in de groep.. :') Wat ik dus totaal niet verwacht had zoals ik in het topic ook aangaf. *oeps* Zijn grotere mond viel als eerste op toen ik hem na het werken, waar hij zelfverzekerder van werd, terugzette in het land en hij gelijk Joey (de eennahoogste in rang) uitdaagde in het contact. . Hij staat overigens nog niet heel hoog in de rang, maar dit is ook wel goed. Hij heeft nog veel te leren :)

Dit was het moment op 3 september 2015 tussen Anouar en Joey:

Afbeelding

tennan
Berichten: 3100
Geregistreerd: 10-03-09
Woonplaats: Friesland

Re: Anouar Flash Star K.A. zadelmak, ruitermak én trailermak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 10:29

Wat een mooi overzicht Tessa! Op naar heel veel moois in 2017!

Kieck <3


AdemoJoey

Berichten: 453
Geregistreerd: 29-03-03

Re: Anouar Flash Star K.A. zadelmak, ruitermak én trailermak!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-16 10:37

Thanx!! Dat wens ik jou/jullie natuurlijk ook toe! Kiki hersteld vast snel en dan gaan we samen vele kilometers in de bak rijden *D


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 4 bezoekers