Nierstenen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Molfre

Berichten: 2630
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Nierstenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-16 07:06

Nou dat was me de nacht wel -O-

Ik werd om 1 uur wakker met enorme pijn in wat ik dacht dat mijn zij was. Misschien te lang op dezelfde kant gelegen dus ik draai wat, dit hielp niet. Ik ben toen naar de wc gegaan en ik kreeg me toch ineens een helse pijnen!! Ik heb de hele flat bij elkaar gekrijst...

Ik heb me op de bank laten vallen maar het verdween niet dus vriendlief de ambu gebeld en die hebben me meegenomen. Na een infuus van morfine ging 't beter en in het ziekenhuis werd de diagnose nierstenen gesteld. Met de pijnstiller ging het goed dus na een stoot diclofenac in mijn infuus moest ik naar huis.

Ik ben nu net een kwartier thuis en door de diclofenac heen kan ik er nog steeds niet van slapen. Wat zijn jullie ervaringen? Straks de huisarts bellen?

Merry of soul she sailed on a day,
over the sea to Skye.


dems75

Berichten: 3880
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 07:40

auw....pijnlijke aangelegenheid!
Ik heb op mijn 24ste nierstenen gehad. Gelukkig losse, kleine steentjes die uitgeplast konden worden. Erg naar en pijnlijk. Gelukkig daarna nooit meer. Kreeg volgens mij zetpillen mee tegen de pijn. Verder weet ik het niet meer zo goed.

If it's not an icelandic, it's just a horse


Captain

Berichten: 21362
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Nierstenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 07:54

Ervaringsdeskundige hier.. helaas al een paar keer gehad. Ik heb altijd in het ziekenhuis gelegen totdat ik ze uitplaste. Ik ben 1x naar huis gestuurd maar toen werd ik zo ziek van de pijn dat ik over ging geven. Meestal lag ik 2 dagen in het ziekenhuis en bij een aanval kreeg ik dan morfine. Verder kreeg ik iets om mijn urinewegen wijder te maken en iets tegen koliekpijn. Weet de naam niet meer. Daarna ook een paar keer door de vergruizer geweest. Ook geen pretje maar beter dan die aanvallen.

Probeer te blijven bewegen. Traplopen is heel goed, verder werkte bij mij een hete kruik altijd goed, dan deed mijn huid namelijk ook zeer en werd ik wat afgeleid van de pijn die de nierstenen veroorzaakte.

Sterkte!! :(:)

Molfre

Berichten: 2630
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Re: Nierstenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-16 08:02

Bedankt voor de antwoorden. Ik heb net een half uur onder de hete douche gestaan en dat doet het ok maar ja, gasrekening. Ik blijf inderdaad aanvallen houden en zelfs ademhalen doet zeer. De diclofenac lijkt dus noet te werken, huisarts gaat om 8u open dus dan bel ik die zo toch maar.

Merry of soul she sailed on a day,
over the sea to Skye.

Iris82

Berichten: 39847
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Nierstenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 08:34

Beterschap

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Nierstenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 08:43

Gek dat ze je zonder plasbuisverwijder naar huis hebben gestuurd. Deze zal je vast krijgen van de huisarts.
Tegen de koliekpijn kan je ook nog andere medicatie krijgen.

Sterkte, dit is echt hele nare pijn

...

BaiNar

Berichten: 1831
Geregistreerd: 12-01-07
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Nierstenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 10:24

Hier ook ervaringsdeskundige helaas.... Diverse malen ziekenhuis met infuus buscopan, vergruizer etc. Nu zelfs een nier kapot en eruit gehaald... maar das n ander verhaal.... met je rug tegen de verwarming geeft ook iets verlichting... Verder wel contacten met je arts als je pijn blijft houden hoor...

NARDY - JOLYNN - BROOKLYNN - NEEVY
Van sommige mensen kan ik niet begrijpen dat zij van miljoenen zaadjes de snelste zijn geweest!
Te Koop: paardenpand Leersum (Ut.) http://funda.nl/48502189/

ivy_power89

Berichten: 5849
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: Nierstenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 22:34

Hoe is het nu? Wat vervelend dat je zulke pijnen hebt.....

Alejandro Z1+5 / Odin finalist Friesian Talent cup 2021 L1+3 / Dressuur Jurylid t/m M2

http://Www.beestachtiggoed.nl http://www.dutchbling.nl frontriemen en halsbanden!

Molfre

Berichten: 2630
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Re: Nierstenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-16 10:39

Ik ben inderdaad in contact geweest met de huisarts en die heeft eea. overlegd met de spoedeisende hulp in het VU waar ik was.

Ik heb morfine, diclofenac en maagbeschermers gekregen.

Punt is nu dat ik voel dat er inmiddels een in mijn blaas zit, maar ook nog steeds een in m'n niet/urineleider zit, alleen door de pijn in mijn blaas voel ik die nu niet. Dus maar een dosis morfine en als het vanmiddag niet verbeterd, terug naar de spoedeisende hulp. (dat is een afspraak die mijn HA met de spoedesende hulp gemaakt heeft).

Enorm bedankt nogmaals voor de tips. Een kruik helpt inderdaad enorm! Plasbuisverwijder heb ik die nacht in het ziekenhuis wel gehad maar ik ga ervanuit dat die inmiddels is uitgewerkt,

Merry of soul she sailed on a day,
over the sea to Skye.

Boras
Berichten: 9946
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 10:54

Dat klinkt erg heftig ;(

Gelukkig geen ervaring mee, maar ik wil je wel beterschap wensen, ts.
Hopelijk ben je snel van die nare pijn af :(:)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Barbabientje, Bo_Y, laran, Maren, Padoertje, Sanne_zepp, stella92, StonedRomy, Suliko, Vaiqua, zonneglans en 102 bezoekers