Dingen die klanten/gasten zeggen waar jij je...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Dingen die klanten/gasten zeggen waar jij je...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-16 14:42

Ongemakkelijk voeld. :+

Ja, ik maak regelmatig wel wat mee waarbij ik niet weet hoe ik me nu moet voelen.
Ik ben benieuwd hoe dat met jullie zit!

Van de week op mijn werk moesten wij netjes gekleed ivm kerst.
Ik had gewoon nette kleding aan, niet te laag uitgesneden. Mijn klant reageerde niet op wat ik zei en reageerde later door te zeggen: "Ja sorry ik was even afgeleid door hoe je eruit ziet."
Hierop wist ik totaal niet hoe ik moest reageren, goed bedoeld? Slecht bedoeld? Ik voelde me in elk geval best ongemakkelijk. Het was een oudere man namelijk.

Vandaag op mijn stage: Ik heb een meneer geholpen die voor zijn zoon/dochtertje de jas zocht. Deze was namelijk kwijt. Nadat ik hem geholpen had begon hij: Ik moet het zeggen en misschien is het heel ongepast maar wat heb jij een gave lippenstift op! Wat voor kleur is het precies? Hij staat je echt ge-wel-dig! Echt heel mooi op je lippen.
Hierop reageerde ik wat onhandig: euhm, dank u wel! Bedankt! Ja gewoon wat donkerder dan mijn eigen lippen... Bedankt :')
Hij zei nog wat tegen me en sloot af met een: Ja misschien tot straks he! ;)

Tsja... Hoe reageer je daar op?
Hebben jullie ook zulke opmerkingen mee gemaakt dat je niet goed wist wat je er nu mee moest?
Ben benieuwd _/-\o_

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Dingen die klanten/gasten zeggen waar jij je...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 14:46

Ooit een klant gehad, die me nogal liep te zieken. Hij bestelde originele onderdelen voor het een of ander, best prijzig. Maar wilde korting, kreeg hij niet. Was speciaal besteld e.d.
Hij vond me kennelijk nogal een bitch en ging roepen dat ik nooit een vent zou krijgen en trouwen, want geen enkele man wilde mij en blablabla.
Toen mijn bazin (iets kleiner dan ik, dat kan ook snel) voorbij kwam siste hij ook nog eens naar haar 'kabouter'.

Een paar weken later kwam ik hem tegen op concours.

Ik was blij met klanten die mij complimenteerden, snap je natuurlijk wel :')

Kayleigh__

Berichten: 1072
Geregistreerd: 19-02-09
Woonplaats: Midden

Re: Dingen die klanten/gasten zeggen waar jij je...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 14:50

Toen ik achter de kassa stond en toevallig eens mijn haar los had vond een klant dat ik op een leeuw leek. Hij heeft mij zeker een paar minuten uitgebreid staan vergelijken met een leeuw. :+

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 14:58

Laatst nog gehad. Maar dat was niet in persoon maar via de whatsapp. Maar ik zag er erg tegen op om ze weer onder ogen te komen. Wist niet zo goed wat te zeggen.
Kreeg ineens een berichtje van de vriend van een klant, wat vrij onschuldig begon, dat ze nu ook whatsapp hebben en ik via daar contact op kan nemen. Gewoon heel basic op geantwoord omdat hij me paar weken daarvoor al iets had gestuurd via de sms wat ik maar genegeerd heb maar dat is lastig met de whatsapp. Toen vroeg die hoe het was met het werk en met mij. Gewoon heel kort op gereageerd, dacht dat het dan wel duidelijk was dat ik er niet op zat te wachten. Maar die boodschap kwam niet aan. Toen op een gegeven moment kwam de vraag of ik een vriend had, heb ik geen antwoord op gegeven gewoon gevraagd waarom dat hij het wilde weten, nou toen kwam er een bericht dat ik liever niet had gezien. Maar kwam er op neer dat z'n vriendin geen sex meer wilde. Toen wist ik niet meer wat ik moest en heb ik niets meer gestuurd en toen kreeg ik wat berichten of ik kwaad was end. Toen heb ik maar gezegd dat hij geen berichten meer moest sturen. 2 weken later moest ik dus weer bij hun zijn en dat was toch wel ongemakkelijk. Zeker omdat ik hem niet wilde aankijken om te zorgen dat hij niet gaat denken dat er meer is dan dat ik gewoon sociaal wil zijn.

En verder van oudere mannen, ja dat maak ik helaas ook mee waar ik me echt vies van kan maken. Kan best wat hebben maar soms :r
Laatst bijgewerkt door Tigra_ op 28-12-16 15:00, in het totaal 1 keer bewerkt

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-16 14:59

Ik mag mijn haar niet los op mijn werk.
Maar ik heb heel dik lang haar, dus dat zit regelmatig in een vlecht. Er is 1 mevrouw die ALTIJD over mijn haar begint, dat het zo mooi is, dat het zo dik is, dat het zelfs mooi is in een knot....
Ik wil niet weten wat ze zegt als ik het daadwerkelijk los heb haha

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 15:01

Tigra_ schreef:
Laatst nog gehad. Maar dat was niet in persoon maar via de whatsapp. Maar ik zag er erg tegen op om ze weer onder ogen te komen. Wist niet zo goed wat te zeggen.
Kreeg ineens een berichtje van de vriend van een klant, wat vrij onschuldig begon, dat ze nu ook whatsapp hebben en ik via daar contact op kan nemen. Gewoon heel basic op geantwoord omdat hij me paar weken daarvoor al iets had gestuurd via de sms wat ik maar genegeerd heb maar dat is lastig met de whatsapp. Toen vroeg die hoe het was met het werk en met mij. Gewoon heel kort op gereageerd, dacht dat het dan wel duidelijk was dat ik er niet op zat te wachten. Maar die boodschap kwam niet aan. Toen op een gegeven moment kwam de vraag of ik een vriend had, heb ik geen antwoord op gegeven gewoon gevraagd waarom dat hij het wilde weten, nou toen kwam er een bericht dat ik liever niet had gezien. Maar kwam er op neer dat z'n vriendin geen sex meer wilde. Toen wist ik niet meer wat ik moest en heb ik niets meer gestuurd en toen kreeg ik wat berichten of ik kwaad was end. Toen heb ik maar gezegd dat hij geen berichten meer moest sturen. 2 weken later moest ik dus weer bij hun zijn en dat was toch wel ongemakkelijk. Zeker omdat ik hem niet wilde aankijken om te zorgen dat hij niet gaat denken dat er meer is dan dat ik gewoon sociaal wil zijn.

En verder van oudere mannen, ja dat maak ik helaas ook mee waar ik me echt vies van kan maken. Kan best wat hebben maar soms :r


:oo

Dit is echt erg! Gewoon zeggen waar zij bij is dat je niet gediend bent van de berichten die hij heeft gestuurd en je anders een andere vertegenwoordiger laat komen. (indien mogelijk)
Wat voor berichten is iets tussen hen...

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 15:11

Nou .. ik heb wel eens zo iemand gehad die ik mij kan herinneren. Wel vaker, maar dit kan ik zo nog opzeggen.

Ik was best grieperig maar omdat we met weinig personeel stonden heb ik ervoor gekozen om toch
te gaan werken. Ik vermeed de kassa en hielp in de winkel of was bezig in het magazijn. Helaas werd
het druk en moest ik bijspringen bij de kassa.
Wij vragen klanten om hun postcode voor het klantensysteem en als je 'half-doof' door verkoudheid bent
dan klinkt B, D, T enzovoort best hetzelfde. Dus ik verstond die meneer niet goed of maar voor de helft.
En daar werd ie kwaad om :')
Toen gebeurde er nog iets en was het ineens: Jij hoort hier helemaal niet te staan!, Dus ik heel positief van nou dan is het toch alleen maar goed dat ik door ga? :D 'NEE! Jij maakt alle klanten hier ziek!', waarop ik antwoordde dat de klanten mij ook ziek kunnen maken als ze hier snotterend binnen komen en dat ik dat toch ook niet erg vond? Ik stond hier immers VOOR de klanten haha. Die man zat alleen maar te mopperen en bleef door gaan tot een andere klant er iets van zei. Ze vonden het belachelijk en sneu voor mij haha.

NorwayFjord

Berichten: 3148
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 15:13

Ja en ik krijg het steeds vaker, ik snap echt niet waarom..

Ik werk bij het Tikibad en ik heb regelmatig jongens voor de kassa staan die vragen of ik mee ga zwemmen, of een keer mee uit wil, en een tijd geleden had ik iemand die wel met me wilde trouwen in ruil voor een gratis kaartje en een parkeermunt :') Toen ik vroeg waar mijn ring dan was droop hij af, dat wel, maar ik vind dat vaak toch wel ongemakkelijk, zeker als er nog mensen omheen staan... Ik ga er echt nooit op in verder, vaak zijn het ook jongens waar ik echt totaal niet op val, maar ongemakkelijk is het wel een beetje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 15:13

Ik had laatst twee oude dametjes, ik werk op de broodafdeling in een supermarkt en had mijn armen vol met een stapel broden die ik in het vak ging leggen. Zegt de een zo "Jij hoeft hier geen honger te lijden!" waarop de ander zegt "Nee, ze is wel doorvoed genoeg" En bedankt...... :') Ik heb de dames maar een flauw glimlachje geschonken en ben gewoon verder gegaan..

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Dingen die klanten/gasten zeggen waar jij je...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-16 15:30

Er komen bij mij natuurlijk ook genoeg dingen voorbij..
Over boze klanten gesproken; ik vertelde een oma dat het niet is toegestaan broodjes te eten voor ze zijn afgerekend.. kreeg toch een lading commentaar over me heen dat ik dat niet mag zeggen tegen een kleuter en dat ik niet in de positie ben dat te zeggen.

Heb ook op de broodafdeling gestaan. Wij bakken ook zelf broden af, deze zijn alleen duurder dan de broden die we van onze broodfabriek binnen krijgen.. Onze winkel sluit 9 uur, sommige klanten komen om 5 voor 9 binnen en zijn dan boos dat er geen normaal brood meer is. Toch belachelijk als een winkel van 8 tot 21.00 open is en er om 5 voor 9 geen goedkopere broden meer zijn! :')

Kalab

Berichten: 175
Geregistreerd: 15-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 15:35

Ik werk in de horeca (La Place) en had daar laatst ook best iets vreemds. Ik vroeg een man naar zijn klantenkaart en hij liet mij de app zien waarop ik zijn kaart kon scannen. Vervolgens kwam zijn collega (?) naast hem staan om te kijken wat er gebeurde en vroeg mij wat het voordeel was van zo'n kaart en hoe hij erachter kon komen dat hij bepaalde kortingen had. Daarop antwoordde ik hem dat hij een mail zou krijgen met de kortingen die voor hem golden enz. Vervolgens vraagt de beste man of ik hem dan persoonlijk ga mailen wat zijn kortingen zijn, dus ik antwoord dat ik dan de hele dag bezig zou zijn met mails versturen dus helaas. "Voor mij kun je toch wel een uitzondering maken, kunnen we gelijk afspreken om samen wat te eten met korting" was zijn antwoord. Op een originele manier van iemand mee uit vragen, maar niet als degene die je mee uit vraagt zo'n 20-25 jaar jonger is. :+

Ook komen er helaas ook regelmatig boze klanten aan de kassa die het personeel volledig afkraken, zeuren omdat een bepaalde actie verlopen is, geen geduld hebben en dus voordringen, boos worden omdat zij de prijs van iets te hoog vinden... Je zou toch denken dat het leuk is om uit eten te gaan...

Gelukkig zie ik dagelijks genoeg leuke, lieve mensen die het werk dat je verricht wel waarderen. :)
Laatst bijgewerkt door Kalab op 28-12-16 15:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Laurievc

Berichten: 4418
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 15:36

Ik heb een tijdje in een sportwinkel gewerkt, op de watersport afdeling. Kwam een vader aan met zijn (oké, wat gezette) dochter en vroeg hulp om een zwem outfit te zoeken voor haar. Ja, prima geen probleem! Dus ik vroeg of ze een bikini wilde of een badpak. Antwoord die vader 'Doe dat kind alsjeblieft geen bikini aan, dan heeft ze helemaal een bierbuik' en gaf z'n dochter een mep op d'r buik. Mijn ogen vielen bijna uit mijn hoofd...

SharonIndezz
Berichten: 4693
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 15:41

Laurievc schreef:
Ik heb een tijdje in een sportwinkel gewerkt, op de watersport afdeling. Kwam een vader aan met zijn (oké, wat gezette) dochter en vroeg hulp om een zwem outfit te zoeken voor haar. Ja, prima geen probleem! Dus ik vroeg of ze een bikini wilde of een badpak. Antwoord die vader 'Doe dat kind alsjeblieft geen bikini aan, dan heeft ze helemaal een bierbuik' en gaf z'n dochter een mep op d'r buik. Mijn ogen vielen bijna uit mijn hoofd...



:\ oh wauw.... Sneu voor dat kind

Shadow0

Berichten: 43500
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 15:44

Tigra: als je een werkgever of leidinggevende hebt, zou ik het zeker daar melden - dan kunnen zij inderdaad iemand anders sturen (of nog beter, die persoon als klant beeindigen) en ook voorkomen dat het anderen gebeurt. Het is vaak goed om dat soort dingen zichtbaar te maken, en ook om alvast aan dossiervorming te beginnen.
Dat soort dingen zijn namelijk niet aanvaardbaar, maar blijven vaak wel onzichtbaar, waardoor het veel meer voorkomt dan nodig.

Rawr

Berichten: 2824
Geregistreerd: 21-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 15:49

Ik maak bijna elke week ongemakkelijke situaties mee, veel mensen verwarren de stoel van de opticien met die van een psychiater. :+

Wat ik zelf wel heel ongemakkelijk vond dit jaar was de moeder die haar 26-jarige dochter aan me probeerde te slijten in de winkel. Die moeder ging echt vér de grenzen van het fatsoenlijke over door te vragen naar mijn privéleven, carrièreplannen etc. Let wel, haar dochter zat er gewoon naast met een vuurrood hoofd. Ik vond haar trouwens in de verste verte niet leuk, wat het alleen maar gênanter maakte. :o

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 15:53

Ik ben manager in een grote bioscoop. Na afloop van een evenement stond ik in de foyer om te zorgen dat de mensen niet via de nooduitgang naar buiten gingen, maar via de hoofduitgang. Mijn stagiaire (meisje van 20 jaar) stond naast me. De paar mensen die toch onze richting uit kwamen, wezen we vriendelijk de andere kant op.

Op een bepaald moment zegt de stagiaire heel vriendelijk tegen 2 vrouwen dat ze alsjeblieft via de hoofduitgang het gebouw moeten verlaten, waarop één vrouw woedend wordt. "Dat kan wel vriendelijker!" tiert ze, en terwijl we allebei stomverbaasd toekeken (ik begreep niet waarom ze zo deed, de stagiaire was ontzettend vriendelijk naar haar toe) hoe ze wegliep, riep ze ook nog eens heel luid "k*twijf!" naar de stagiaire. Nou ja :roll:

BigOne
Berichten: 38231
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 15:58

Tigra_ schreef:
Laatst nog gehad. Maar dat was niet in persoon maar via de whatsapp. Maar ik zag er erg tegen op om ze weer onder ogen te komen. Wist niet zo goed wat te zeggen.
Kreeg ineens een berichtje van de vriend van een klant, wat vrij onschuldig begon, dat ze nu ook whatsapp hebben en ik via daar contact op kan nemen. Gewoon heel basic op geantwoord omdat hij me paar weken daarvoor al iets had gestuurd via de sms wat ik maar genegeerd heb maar dat is lastig met de whatsapp. Toen vroeg die hoe het was met het werk en met mij. Gewoon heel kort op gereageerd, dacht dat het dan wel duidelijk was dat ik er niet op zat te wachten. Maar die boodschap kwam niet aan. Toen op een gegeven moment kwam de vraag of ik een vriend had, heb ik geen antwoord op gegeven gewoon gevraagd waarom dat hij het wilde weten, nou toen kwam er een bericht dat ik liever niet had gezien. Maar kwam er op neer dat z'n vriendin geen sex meer wilde. Toen wist ik niet meer wat ik moest en heb ik niets meer gestuurd en toen kreeg ik wat berichten of ik kwaad was end. Toen heb ik maar gezegd dat hij geen berichten meer moest sturen. 2 weken later moest ik dus weer bij hun zijn en dat was toch wel ongemakkelijk. Zeker omdat ik hem niet wilde aankijken om te zorgen dat hij niet gaat denken dat er meer is dan dat ik gewoon sociaal wil zijn.

En verder van oudere mannen, ja dat maak ik helaas ook mee waar ik me echt vies van kan maken. Kan best wat hebben maar soms :r

Misschien vreemde vraag maar hoezo heeft een vriend van een klant jouw telefoonnummer!!!

maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 16:00

Telt een masturberende patiënt in de ambulance ook? Meneer was begonnen met oneerbare voorstellen en activiteiten uit te beelden en dan ging het wat verder...
Begeleidende agent, mijn collega en ik lagen achteraf gewoon plat van het lachen... Dit was echt wel de origineelste (voodoo vloek komt op twee ;-))...

BigOne
Berichten: 38231
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 16:02

maximuss schreef:
Telt een masturberende patiënt in de ambulance ook? Meneer was begonnen met oneerbare voorstellen en activiteiten uit te beelden en dan ging het wat verder...
Begeleidende agent, mijn collega en ik lagen achteraf gewoon plat van het lachen... Dit was echt wel de origineelste (voodoo vloek komt op twee ;-))...

_O- _O- _O-

jorretje

Berichten: 3992
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: Blaricum

Re: Dingen die klanten/gasten zeggen waar jij je...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 16:18

_O-
Wauw! wat een verhalen!

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 16:21

Laurievc schreef:
Ik heb een tijdje in een sportwinkel gewerkt, op de watersport afdeling. Kwam een vader aan met zijn (oké, wat gezette) dochter en vroeg hulp om een zwem outfit te zoeken voor haar. Ja, prima geen probleem! Dus ik vroeg of ze een bikini wilde of een badpak. Antwoord die vader 'Doe dat kind alsjeblieft geen bikini aan, dan heeft ze helemaal een bierbuik' en gaf z'n dochter een mep op d'r buik. Mijn ogen vielen bijna uit mijn hoofd...

En hielp het? Is ze uiteindelijk met een badpak en zonder bikini vertrokken?

Anna_98

Berichten: 454
Geregistreerd: 01-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 16:25

Ik heb wel eens een mevrouw gehad die me de hele tijd schat ging noemen, was een vriendelijke oudere dame, dus de eerste twee keer had ik er geen probleem mee. Daarna begon het net te lijken of ze er een spelletje van maakte, na iedere zin zei ze er weer "schat" achteraan.

Ik kan me ook altijd ontzettend storen aan al die mannen die knipogen als ik ze een fijne dag wens.
En dan natuurlijk nog de eindeloze keren dat ik oplichter wordt genoemd omdat een product uitverkocht is en ik geen tegoedbon mee wil/kan/mag geven. +:)+

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-16 16:29

maximuss schreef:
Telt een masturberende patiënt in de ambulance ook? Meneer was begonnen met oneerbare voorstellen en activiteiten uit te beelden en dan ging het wat verder...
Begeleidende agent, mijn collega en ik lagen achteraf gewoon plat van het lachen... Dit was echt wel de origineelste (voodoo vloek komt op twee ;-))...


Euhm, wie gaat dit overtreffen? :') _/-\o_


Ik heb nu net weer een mevrouw die erg boos op mij werd omdat ze vanochtend al had aangegeven dat de zeep op het dames toilet op is. Echter gaat de horeca hier over de toiletten. Heb dit dus netjes doorgegeven aan de horeca. MAAR, het is vandaag de hele dag al zo ontzettend druk, dat ze bij de horeca al het mogelijke inzetbare personeel al hebben rondlopen, en we eigenlijk op geen enkele afdeling iemand kunnen missen. (alleen ik heb het momenteel rustig, maar ik moet beschikbaar zijn voor de telefoon := )
Nu kwam zij voor de 2e keer naar me toe dat ze het onacceptabel vond dat er geen zeep meer was. Nu krijgen we die zakken zeep voor die houders maar niet binnen en hebben we al een aantal keer handpompjes neergezet maar die moeten gehaald worden, en er kan dus niemand weg...

Kan er helaas niks aan veranderen, hoe graag ik ook wil..
Ik ben iemand die graag iedereen tevreden wil houden haha

Sleeper

Berichten: 3955
Geregistreerd: 21-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 16:41

Volgens mij ben ik iemand die anderen zich ongemakkelijk laat voelen :')

Als ik iemand zie met een leuk kledingstuk, tas, schoenen, sieraden, haar, kind noem het maar op dan zeg ik dat altijd. Valt me op hoe vaak mensen dat dan gaan afzwakken 'oud, elke dag, toevallig liggen, bij de H&M gekocht' etc. Maar iedereen vindt het toch leuk om een complimentje te krijgen? Ook als je niet weet hoe te reageren op een gekke dame (seksueel getinte opmerkingen vallen hier buiten trouwen)
Laatst bijgewerkt door Sleeper op 28-12-16 16:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 16:47

Ik ben ooit uit gevraagd door een klant. Toen ik nee zei ging 'ie op zijn knieën en bracht me een serenade om me van gedachten te doen veranderen. :')
Ik heb nog nooit zo intens gehoopt dat de grond zou openbarsten om me op te slokken als op dat moment _O-