Hartproblemen, wie nog meer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SayaJones

Berichten: 11928
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Hartproblemen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-16 20:38

Ik weet niet of ik het direct hartproblemen al mag noemen..

Sinds een paar weken, of bijna maanden denk ik.. Heb ik heel erg last van hartoverslag.
Ik heb het wel vaker gehad, maar dat ervoer ik vooral als even vervelend, ik had er dan een paar dagen last van en daarna niet meer.

Nu is het ineens gekomen, en het is niet meer weggegaan. Van de een op andere dag heb ik er heel erg last van. De eerste dagen hield het uren aan, bij elke ademhaling (als ik uitadem), sloeg m'n hart over. Het doet geen zeer, maar het is gewoon bloedirritant.

De eerste week zocht ik er niet veel achter, heb het wel vaker gehad. De 2e week was ik er wel klaar mee en heb ik een afspraak bij de dokter gemaakt.
Mijn oude huisarts is gestopt en ik heb een nieuwe huisarts. Deze is mij niet helemaal bevallen. Ze kwam heel onzeker over (al een oudere vrouw), erg onzeker van haar zaak, vroeg me een beetje gekke dingen ('rook je nog steeds?' terwijl ik nog nooit een sigaret heb aangeraakt :+ ), en ze gaf mij gewoon niet het gevoel echt te weten wat ze aan het doen was.

Bloed onderzocht, mijn bezinking was flink te hoog, maar dit is altijd al erg hoog geweest. Uiteindelijk doorverwezen naar hartkliniek en 48 uur aan een holter gezeten. Natuurlijk had ik deze 2 dagen er weinig last van.
Na het dragen van het holter ben ik gebeld door de huisarts, ik was niet in staat op dat moment op te nemen en toen heeft ze maar m'n voicemail ingesproken met de uitslag, wat ik nou niet echt oké vind :+
Maar ze kwam er uit dat ik 'waarschijnlijk' een hartritmestoornis heb, en dat ze er nu geen ernst in zien om er iets aan te doen. Ik zou de dingen die het veroorzaken zoveel mogelijk moeten laten (wat is bijna alles...)

Dat was het...

Ik had de hoop dat het vanzelf weer wegging, maar het wordt alleen maar erger. Van het weekend ben ik bijna naar spoedpost gereden omdat ik het gewoon niet meer uithield. Het is zó vervelend, ik kan er gewoon bloedchagrijnig van worden. Gister leek het of na elke overslag het hele gebied brandde, maar ik weet niet of ik mij dat nou inbeeldde of dat het echt zo was.

Ik ben onlangs verhuisd dus ik moet ook van huisarts veranderen wat ik op dit moment fijn vind. Morgen gaan de papieren de deur uit en dan kan ik over ongeveer een weekje een afspraak plannen.

Nog even wat info:
Er is een hartruis bij mij geconstateerd, ik weet niet of dit er iets mee te maken kan hebben..

Ik rook niet, ik drink heel zelden, als ik drink dan is het 1 glaasje. Ik zit niet aan de drugs, ik heb weinig tot geen stress..

Ik ben er ook achter gekomen wanneer m'n hart het meeste overslaat. Dit is vooral als ik dingen doe die kracht vereisen. Stallen uitmesten, of zelfs paarden poetsen oid kan het al triggeren.
Conditietraining daarin tegen heb ik geen last van. Wel als ik elke keer opeens ga rennen (ik had laatst een fotoshoot met paard, en daarbij moest ik paard laten bewegen)

Ik wil er gewoon vanaf... De laatste weken verwaarloos ik m'n paarden een beetje omdat ik elke keer na iets doen met ze, de hele avond met hartoverslag op de bank zit..

Wie heeft hier nog meer ervaring mee? Ik weet gewoon even niet wat ik met mezelf aanmoet -O-

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Hartproblemen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 20:43

Wat je hiermee aan moet is naar een andere ha, doorverwezen worden naar een cardioloog die jou precies gaat uitleggen wat je hebt, hoe erg het is en wat je er aan kan doen :Y)

Wat een Pipo's die je met een kluitje het riet in pleuren :?

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 20:47

Er zijn speciale hartklinieken in Nederland, door heel Nederland.
Wordt gewoon vergoed door de verzekering, je kunt er meestal de volgende dag al terecht en je krijgt gelijk de uitslag.
Ze prikken bloed, je fietst, ze kijken of je halsslagaderen schoon zijn.

Huisartsen zijn er vaak niet zo happig op, dus je moet aandringen om erheen te kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 20:54

Dat is nu precies het puntje wat ik niet helemaal begrijp aan het verhaal; je bent doorverwezen naar een cardioloog die dus onderzoek heeft gepleegd en je aan een holter heeft gelegd, maar de ha belt met de uitslag? Waarom dan niet zelf even contact opnemen met die cardioloog die je heeft onderzocht?

Zou mij namelijk niets verbazen dat de ha het niet helemaal goed heeft uitgelegd in dat banketstaaf voicemail berichtje.
Gewoon hup er achteraan hoor! Kan daar stevig over meepraten namelijk. Ik moest letterlijk bijna het loodje leggen en met mijn laatste krachten met de vuist op tafel voordat ik een doorverwijzing kreeg naar het ziekenhuis, ik heb daarna die ha nooit meer gesproken, is alles linea recta via het ziekenhuis en cardioloog gegaan.
Sterkte!

SayaJones

Berichten: 11928
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Re: Hartproblemen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-16 21:02

Ik ben naar hartkliniek Amsterdam gegaan (wat trouwens nog een mooi verhaal is, in Almere, praktisch om de hoek, zit er blijkbaar ook een hartkliniek. Maar hier wordt je alleen naar toe verwezen als je het specifiek vraagt want het is een concurrent...), en het ging via de huisarts omdat het een doorverwijzing was van huisarts.

Nieuwe huisarts gebeurt sowieso, gelukkig moet ik overstappen van huisarts omdat ik ben verhuisd. Morgen gaan de overschrijf papieren de deur uit en daarna duurt het ongeveer een weekje voordat ik terecht kan.

Wat ik begreep van mijn vorige huisarts is dat ik alleen terecht kan bij een hartkliniek met een doorverwijzing.. Ik ga morgen direct even onderzoek doen, want dan ga ik direct bellen :j
Ik zie het niet zitten om nóg een week te wachten. Ik wordt echt belemmerd hierdoor, alleen maar bang voor dat ik weer een avond met overslag op de bank zit..

Anoniem

Re: Hartproblemen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 21:06

Tuurlijk kom je alleen maar in het ziekenhuis terecht met een doorverwijzing, maar dan neemt het ziekenhuis het wel over, ik vind het geen enkele terugkoppeling van cardioloog/ziekenhuis heel vreemd namelijk .

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 21:12

Just_Sannee schreef:
Ik ben naar hartkliniek Amsterdam gegaan (wat trouwens nog een mooi verhaal is, in Almere, praktisch om de hoek, zit er blijkbaar ook een hartkliniek. Maar hier wordt je alleen naar toe verwezen als je het specifiek vraagt want het is een concurrent...), en het ging via de huisarts omdat het een doorverwijzing was van huisarts.

Nieuwe huisarts gebeurt sowieso, gelukkig moet ik overstappen van huisarts omdat ik ben verhuisd. Morgen gaan de overschrijf papieren de deur uit en daarna duurt het ongeveer een weekje voordat ik terecht kan.

Wat ik begreep van mijn vorige huisarts is dat ik alleen terecht kan bij een hartkliniek met een doorverwijzing.. Ik ga morgen direct even onderzoek doen, want dan ga ik direct bellen :j
Ik zie het niet zitten om nóg een week te wachten. Ik wordt echt belemmerd hierdoor, alleen maar bang voor dat ik weer een avond met overslag op de bank zit..

Huh, als je daar al bent geweest waarom bel je die dan niet gewoon om de uitslag en een gesprek :?

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Re: Hartproblemen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 21:17

Ik heb al jaren matig last van dezelfde klachten als jij. Na mijn bevalling begon het enge vormen aan te nemen en bleek dat ik de spierziekte van mijn moeder heb, die tast ook het hart aan. In de jaren daarvoor werd mij verteld dat ik geestelijk niet in orde was :+

Ga op je strepen staan en laat je heel goed onderzoeken!

SayaJones

Berichten: 11928
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-16 21:21

Die verwijzen me gewoon door naar de huisarts, omdat alle communicatie via huisarts gaat als het een verwijzing is..
Buiten dat om zat ik echt op 2 goede dagen met die holter, dus ik heb weinig last gehad ervan. De uitslagen zijn daarom ook niet zo heel denderend denk ik.

Ik heb daar nooit een arts gesproken, de telefoniste heeft mij de holter omgedaan, en daar heb ik het ook weer ingeleverd :Y)

Dus als ik weer naar een hartkliniek ga, is het niet deze. Ik heb meer positieve verhalen gehoord over de kliniek die hier om de hoek zit :j

Als ik morgen de formulieren ga inleveren bij de nieuwe huisarts ga ik direct vragen hoe snel ik een afspraak kan krijgen en als dit te lang duurt of ik direct bij hartkliniek langs kan gaan.

@Phormicola, welke spierziekte als ik vragen mag?
Ik hoop stiekem dat dit gewoon behandeld kan worden met een of ander kuurtje :=

Ik maak me niet echt zorgen erom, maar het is gewoon vervelend. En ik weet niet wat het kwaad kan icm de hartruis..

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Re: Hartproblemen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 21:41

Limb Girdle Muscular Dystrophy type 1b. Heel zeldzaam en zou dan waarschijnlijk wel in de familie zitten.

SayaJones

Berichten: 11928
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Re: Hartproblemen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-16 21:45

Wat naar zeg... -O-

Ik heb een hele grote familie maar ik ken niemand.. Verder dan de ziektes van m'n moeder en vader kom ik dan ook niet, er zitten in ieder geval hartinfarts en longembolie's in de familie. Hart & vaatziekte dus.. Maar deze komen meestal pas bij ouderen voor, daar ben ik niet zo bang voor.

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 22:10

Just_Sannee schreef:
Die verwijzen me gewoon door naar de huisarts, omdat alle communicatie via huisarts gaat als het een verwijzing is.

Ik heb daar nooit een arts gesproken, de telefoniste heeft mij de holter omgedaan, en daar heb ik het ook weer ingeleverd :Y)


Daar heb ik nog nooit van gehoord. En hartpatiënten zijn mijn werk :+

Het is gewoonweg debiel dat die mensen hun patiënten niet willen spreken.

Je kan trouwens gewoon naar een hartkliniek van jouw keuze gaan met een verwijzing...
Of naar een ziekenhuis :)

Brainless

Berichten: 29729
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 22:25

verootjoo schreef:
Je kan trouwens gewoon naar een hartkliniek van jouw keuze gaan met een verwijzing...
Of naar een ziekenhuis :)

Het ligt er wel aan hoe je verzekerd bent.

genja
Berichten: 3942
Geregistreerd: 12-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 22:27

verootjoo schreef:
Just_Sannee schreef:
Die verwijzen me gewoon door naar de huisarts, omdat alle communicatie via huisarts gaat als het een verwijzing is.

Ik heb daar nooit een arts gesproken, de telefoniste heeft mij de holter omgedaan, en daar heb ik het ook weer ingeleverd :Y)


Daar heb ik nog nooit van gehoord. En hartpatiënten zijn mijn werk :+

Het is gewoonweg debiel dat die mensen hun patiënten niet willen spreken.

Je kan trouwens gewoon naar een hartkliniek van jouw keuze gaan met een verwijzing...
Of naar een ziekenhuis :)



Nou niet helemaal waar je kan inderdaad ieder ziekenhuis etc kiezen maar ligt er wel aan hoe je verzekerd bent als je geen vrije zorgkeuze hebt moet je wel kijken of je daar heen mag van de verzekering

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 22:27

Brainless schreef:
verootjoo schreef:
Je kan trouwens gewoon naar een hartkliniek van jouw keuze gaan met een verwijzing...
Of naar een ziekenhuis :)

Het ligt er wel aan hoe je verzekerd bent.


Ja klopt. Met een budgetverzekring ben je soms de pineut :x

Maar zijn er echt mensen die dat hebben? Je ziet nu wat er van komt :\

Brainless

Berichten: 29729
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 22:29

10% van de verzekerde heeft vrije zorg keus... de rest is gebonden aan bepaalde ziekenhuizen/artsen.

edit:
ik lieg... het is 8%

Citaat:
Ruim 80 procent van de ondervraagden geeft aan dat vrije keuze van zorgaanbieders een zeer belangrijk aspect is van een zorgverzekering. Ook de zekerheid dat er achteraf geen extra rekening op de deurmat valt is voor deze groep essentieel. In werkelijkheid heeft slechts 8% van de Nederlanders een zorgverzekering die de kosten van alle zorgverleners in Nederland vergoedt, een zogenaamde zuivere restitutiepolis.

Er is meer onduidelijkheid over zorgverzekeringen, blijkt uit het onderzoek. Zo weet bijvoorbeeld 62% van de ondervraagden niet hoe zij verzekerd zijn: via een budget-, natura-, restitutie- of zuivere restitutiepolis. Met een zuivere restitutiepolis mogen consumenten zelf hun zorgverlener kiezen zonder kans op bijbetaling. Met een restitutie-, natura- of budgetpolis is dit niet het geval.

genja
Berichten: 3942
Geregistreerd: 12-12-07

Re: Hartproblemen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 22:33

En hoeft helemaal geen budget verzekering te zijn. Ook bij dure verzekeringen is het nog duurder om ook nog vrije zorgkeuze te hebben

SayaJones

Berichten: 11928
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Re: Hartproblemen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-16 22:35

Dit ligt niet aan de verzekering, ik denk echt puur aan het gezondheidscentrum zelf. Zoals ze al zeiden, de dichtsbijzijnde hartkliniek is een concurrent en daarom stuurde ze mij daar niet heen.

Mijn verzekering is prima in orde en alle ziekenhuizen/andere zorg hier in de buurt valt in m'n pakket :)

Myrthee_

Berichten: 2567
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Aalsmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 22:37

Ik ben een aantal jaar geleden geopereerd aan mijn hartritmestoornissen. Kon mijn bed niet uit zonder een hartslag van 220bpm te hebben.

Je wordt geholpen in Amsterdam, toevallig aan het ijsbaanpad? Daar ben ik ook geholpen, was daar wel erg tevreden over.

Mijn operatie is niet geweldig gegaan. Deel van de vergroeiing hebben ze kunnen wegbranden, maar konden helaas niet alles weg krijgen. Dus heb nog steeds wel last maar gelukkig in veel mindere mate.

Een dieet met heel weinig suikers wil ook nog wel eens werken, of bloedverdunners.
Sterkte :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 22:39

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-06-23 15:47, in het totaal 2 keer bewerkt

Brainless

Berichten: 29729
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 22:40

Maar hoezo "sturen ze jou daar niet heen"?"
Ik krijg een verwijzing en neem zelf contact op met het ziekenhuis/arts van mijn keuze.
Mijn HA stuurt mij niet door naar een bepaalde arts.

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 22:44

Just_Sannee schreef:
Dit ligt niet aan de verzekering, ik denk echt puur aan het gezondheidscentrum zelf. Zoals ze al zeiden, de dichtsbijzijnde hartkliniek is een concurrent en daarom stuurde ze mij daar niet heen.

Mijn verzekering is prima in orde en alle ziekenhuizen/andere zorg hier in de buurt valt in m'n pakket :)


Maar een HA verdient niet aan een hartkliniek waar ie je heenstuurt :? Of is die ook van hemzelf/z'n vrouw ofzo? Concurrent van wie dan?

Met een verwijzing kan je overal heen waar je wilt als je verzekering je niet tegenhoudt :?

SayaJones

Berichten: 11928
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-16 22:46

Nee, kliniek zit in de Bijlmer :)

Geopereerd aan hartritmestoornis, dat klinkt niet fijn -O- . Hartkloppingen/verhoogde hartslag lijkt me ook ver van prettig. Die van mij slaat juist regelmatig een slag over en slaat vervolgens 2x zo hard.

Ik ben de laatste tijd juist gezonder gaan eten. Ik drink alleen thee of water, geen frisdrank. Sochtends havermout zonder suiker, tussendoor 1 of 2 crackers en savonds netjes m'n bordje groente, vlees en aardappels/rijst, altijd gemaakt met kokosolie.

@Brainless, hun woorden waren echt 'Wij sturen jou alleen naar kliniek *** (die in Almere), als je hier specifiek om vraagt. Dit is een concurrent van ons.'
Hier kwam mijn moeder achter omdat zij toevallig ook naar de hartkliniek moest, en ze vroeg zich af of deze kliniek soms gesloten was omdat we er niet meer heen werden gestuurd.

De laatste tijd hoor ik steeds meer vreemde dingen over betreffende gezondheidscentrum, ik ben blij dat ik overstap :j
Nu helemaal nu ik deze dingen lees, snap er geen hol meer van

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 22:46

Wat een rare gang van zaken inderdaad!

Is het niet gewoon een extra systole wat je hebt? In principe heeft iedereen dat, alleen voelt de ene het beter of heeft het vaker dan de andere. Dan slaat je hart steeds een slag over. Dan is het:
boem ... boem ... boem ... ... BOEM ... boem ... boem ... ... BOEM
Dan voelt het alsof hij een slag overslaat en de slag erna is een harde bonk.

Ik heb hier zelf ook last van. In sommige tijden tot 20 keer per minuut. Ik werd er heel nerveus van ondanks dat ik wist dat het onschuldig is.

Sinds vorig jaar ging mijn hartslag vanuit zo'n serie extra systole's vanuit het niets naar 195 slagen per minuut. Vaak was het na 10-15 minuten weer over en sloeg hij weer netjes 70 slagen per minuut. Laatst heeft het 5 kwartier geduurd en toen ben ik ermee naar de huisarts gegaan. Toen hebben ze het netjes kunnen registreren op de CTG. Ondanks dat ik er erg relaxed onder was, was mijn bloeddruk ook te hoog. Toen mijn hartslag na 5 kwartier weer normaal was, daalde mijn bloeddruk.

Bij mij is het een onschuldige hartritmestoornis. Ik slik er nu proponalol voor, een betablokker. Al wil ik daar weer mee stoppen omdat het toch een onschuldige stoornis is.

Ik zou zeker eens terug gaan of beter naar je nieuwe HA en bespreken wat het nu precies is en wat je er tegen kan doen. Waarschijnlijk is het gewoon een onschuldig iets, maar is het verkeerd gecommuniceerd. Ik merk wel dat bij weinig/slecht eten, veel koffie, vermoeidheid en stress het enorm toeneemt.

Extra systole voel je vaak het best als je op de bank gaat zitten op in bed gaat liggen. Is je hartruis onlangs geconstateerd of als klein kind? Want in het laatste geval groei je daar vaak overheen. Hebben ze op die holter dan niets gezien van overslagen?

Elias93
Berichten: 378
Geregistreerd: 04-04-14
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 22:59

Ik ben dit jaar ook door de hele medische molen gegaan nadat er bij mij een onregelmatige hartslag is gevoeld. Dit was bij het bloed doneren.
ik heb bij de huisarts 2x een hartfilmpje laten maken en er is naar mijn hart geluisterd. Op het filmpje was duidelijk een extra slag te zien. Mijn huisarts heeft mij toen voor de zekerheid doorverwezen naar de cardioloog.
Hier zijn ook weer filmpjes gemaakten is besloten om een holter van 24 uur te doen. Een echo laten maken en nog een fietstest te doen. Hier is uitgekomen dat ik een onregelmatige hartslag heb die wel vrij regelmatig is (om de 3á4 slagen) die verdwijnt bij inspanning. De echo zag er ook goed uit. De cardioloog heeft niets ernstigs kunnen vinden en alles was goed. Die extra slagen horen gewoon bij mij :o