op zoek naar een quarter deken met teruggesneden hals

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kaatjemuts

Berichten: 2327
Geregistreerd: 15-07-07
Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

op zoek naar een quarter deken met teruggesneden hals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-16 10:12

ik heb een friese merrie met insulineresistentie en die heeft een extreme dikke nek ontwikkeld. Hierdoor trekt het dek nu giga in de hals.
nou zag ik bij arthur's westernstore (http://westernstore.nl/index.php?dispat ... ct_id=1776) een dek met teruggesneden hals. Dit lijkt mij ideaal. Alleen is dit dek dicht van voor, dat vind ik persoonlijk weer niet handig...

Nou is mijn vraag;
Heeft iemand hier ervaring mee, helpt het tegen schuren in de nek (neem aan van wel)?

Weet iemand ook een betaalbaar dek met teruggesneden hals en niet met een dichte voorkant van ong 300-400 gr (liefst waterdicht)? na vele googlesearches zie ik door de bomen het bos niet meer...

fique

Berichten: 2503
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: zaanstad

Re: op zoek naar een quarter deken met teruggesneden hals

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 15:02

Deken van bucas de big neck? Die is niet teruggesneden, maar wel wijder van voren.
Ik ben dichte voorkant wel gewent en vind dat niet lastig hoor.

ElCamino

Berichten: 8930
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 15:15

Arthur's Westernstore.... die heeft Christmas sale trouwens met Kerst.

kaatjemuts

Berichten: 2327
Geregistreerd: 15-07-07
Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-16 15:56

fique schreef:
Deken van bucas de big neck? Die is niet teruggesneden, maar wel wijder van voren.
Ik ben dichte voorkant wel gewent en vind dat niet lastig hoor.


bij bucas heeft ze helemaal het probleem dat het insnijd, ook bij de big neck, helaas...
ik heb geen goede ervaring met dichte voorkanten, helemaal niet met manen die op hoogte van de knieen hangen.
Laatst bijgewerkt door kaatjemuts op 22-12-16 15:59, in het totaal 1 keer bewerkt

kaatjemuts

Berichten: 2327
Geregistreerd: 15-07-07
Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-16 15:57

ElCamino schreef:
Arthur's Westernstore.... die heeft Christmas sale trouwens met Kerst.


die heeft helaas een dichte voorkant of is niet dik genoeg...

kaatjemuts

Berichten: 2327
Geregistreerd: 15-07-07
Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-16 16:04


ElCamino

Berichten: 8930
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: op zoek naar een quarter deken met teruggesneden hals

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 16:10

Dacht dat Arthur ook dekens had die wel sluitingen aan de voorkant had, jammer.... maar over het hoofd is zó aangeleerd en ik vind het persoonlijk veel fijner dan sluitingen. Maar dat is idd persoonlijke voorkeur.

kaatjemuts

Berichten: 2327
Geregistreerd: 15-07-07
Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-16 16:18

ElCamino schreef:
Dacht dat Arthur ook dekens had die wel sluitingen aan de voorkant had, jammer.... maar over het hoofd is zó aangeleerd en ik vind het persoonlijk veel fijner dan sluitingen. Maar dat is idd persoonlijke voorkeur.


bij een fries van over de 1.70 (ik ben 1.60) met erg lange en dikke manen wordt t iets vervelender :D ;)

_Melanietje_
Berichten: 666
Geregistreerd: 01-06-06

Re: op zoek naar een quarter deken met teruggesneden hals

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 09:10

Ik heb een winterdeken van Arthur vandaan met teruggesneden schoft en open voorkant. En zover ik weet hebben ze die nog steeds. Arthur heeft namelijk niet alles op zijn website staan.

Enigste waar ik bang voor zou zijn is dat de deken dan misschien te kort is omdat die dekens voor quarters zijn gemaakt en die gemiddeld 1.50 hoog zijn...

Olympia96

Berichten: 3296
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 10:02

Stormshield hele fijne deken. Ik heb de deken uit jouw link gepast. Eenmalig, want over het hoofd was nót done bij mijn ubercoole paard. Deze dekens zijn er ook met voorsluiting en terug gesneden schoft. Vind het hele mooie kwaliteit en zou er zo 1 kopen een volgende keer. Nu moest ik te lang wachten om er 1 te kunnen kopen, ik had haast.

De deken die jij aandraagt heeft een paard bij mij op stal ook op. Type veel front en een enorme speknek. Maar goed, ik weet niet of het vergelijkbaar is.

elbony
Berichten: 331
Geregistreerd: 09-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 10:10

Mijn breedgeschouderde met dikke "hengstennek" voorziene Spanjaard is zeer tevreden met de Stormshield Versatility, Hij heeft de kruissingel-variant. Dus geen belly band. En met een paar worteltjes kan je je paard vrij snel leren die gesloten voorkant over zijn hoofd te accepteren/ zelfs mee te helpen met aandoen ;-). Na heel wat andere dekens geprobeerd/gepast te hebben is dit vooralsnog het enige merk wat hem goed past en in beweging niet stoort. Met de adjustafit kan je ook nog spelen met de halsopening. Daarnaast is de fitted v-free oplossing beter voor de schoft: minder druk tijdens het grazen/eten. Doordat de voorkant gesloten is en ruim, met de loopslitten geplaatst direkt op de voorbenen heb je daar ook geen druk meer op de schouders.

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 09:57

Ja hoor die hebben ze wel. Ik heb er vorig jaar eentje gekocht voor mijn welshcob merrie met veel front en dikke hoge nek. Maatje 8.0 te vergelijken met ongeveer 2.00. Ze hadden ze ook nog groter. Een bruine van Lamicell. Te hebben er ook losse nekken bij. Volgende week koop ik er weer een als ze ze weer hebben. Niet goedkoop maar iedere euro waard. Stevig materiaal, warm, waterdicht en super pasvorm.

cissy

Berichten: 19821
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 21:57

Heeft Eurohorse ze ook niet? Arthur had ze wel altijd. Bel hem gewoon even, zoals gezegd staat niet alles op de website..

GerdaR
Berichten: 92
Geregistreerd: 25-07-07
Woonplaats: in de kop van drenthe

Re: op zoek naar een quarter deken met teruggesneden hals

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 22:01

Ik heb een trust Tetris deken met van die kussens op de schoft, hij is ook laag in de hals, misschien is dat wat?

quarterH

Berichten: 6716
Geregistreerd: 23-01-09

Re: op zoek naar een quarter deken met teruggesneden hals

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 00:19

Die stormshelds van uhg shop zijn geweldig!!! En echt niet duur voor de kwaliteit wat het is!

Voordeel van dichte voorkant is dat het juist bij brede paarden veel beter blijft zitten.

Maaraatje

Berichten: 416
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Noord brabant.

Re: op zoek naar een quarter deken met teruggesneden hals

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 00:23

Ik zweer er ook bij. Ideaal bij paarden met een flinke nek. Manen gaan ook niet kapot. Helaas laatst 2 dekens in de verkeerde maat overgekocht. Maar de volgende gaat zeker weer zo'n model worden.

kaatjemuts

Berichten: 2327
Geregistreerd: 15-07-07
Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-16 18:10

GerdaR schreef:
Ik heb een trust Tetris deken met van die kussens op de schoft, hij is ook laag in de hals, misschien is dat wat?


Ik heb deze nu aangeschaft. Was eigenlijk de enigste die ik kon vinden met een open voorkant. Hij is wel n beetje dik, maar tot nu toe bevalt ie goed.

Popstra
Berichten: 13714
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 20:07

De Bucas Turnout Irish Western is speciaal met de terug gesneden hals. Ik heb er 3 quarters onder staan, nu voor het 2e seizoen en ben er erg tevreden over. Goed waterdicht in 150 gram en 300 gram verkrijgbaar.

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 20:21

Stormshield absoluut! Waanzinnig fijne dekens!


Afbeelding