Welk zadel zou mijn pijnklachten weg nemen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dobel

Berichten: 4976
Geregistreerd: 18-02-07

Welk zadel zou mijn pijnklachten weg nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-16 17:38

Hallo,

Ik zit met een probleem. Ik rijd graag buiten met mijn haflinger. Op een of andere manier krijg ik als ik langer dan een half uur rijd pijn. Het lijkt dan of er een zenuw klem zit tussen waar je been vast zit aan je romp als je begrijpt wat ik bedoel. Beugels uit doen helpt even maar na 3 kwartier moet ik soms echt afstappen van de pijn en lijkt ook op slot te schieten dan. Zonder zadel heb ik hier geen last van. Ik rijd nu een wintec veelzijdigheidszadel. Hiervoor een barefoot cherokee. Het is maar aan een kant, wellicht heeft het ermee te maken dat ik vanuit mijn heupen ook scheef ben??

Heeft iemand ervaring of tips?

D_Desteny

Berichten: 2494
Geregistreerd: 11-05-07
Woonplaats: Oostzaan

Re: Welk zadel zou mijn pijnklachten weg nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 17:44

Ik ben ook bekend met heupklachten en het enige zadel waarop ik geen last heb is een western zadel. :)

rox_en_wilvy

Berichten: 788
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: lelystad ~ paard in Hulshorst (veluwe)~

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 17:45


D_Desteny

Berichten: 2494
Geregistreerd: 11-05-07
Woonplaats: Oostzaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 17:47

rox_en_wilvy schreef:
http://Www.ruiterfysio.nl

Zorgen dat je weer "recht" wordt, en ander zadel zal niet helpen denk ik.


Recht worden is helaas niet altijd mogelijk. Ik heb bijvoorbeeld last van een been lengte verschil en daardoor kan ik nooit helemaal recht worden.

tengeltje11
Berichten: 7134
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 17:48

boomloos kan je proberen,zit heel anders en kan helpen.

Kcinarual
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-07-15

Re: Welk zadel zou mijn pijnklachten weg nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 18:11

Ik ken het, maar ik heb het eigenlijk alleen als ik heel gespannen zit, bijvoorbeeld bij wedstrijden. Ik ben inderdaad ook scheef, maar deze pijn heb ik aan de kant waar een auto met 80km/h mijn deur in is gereden, dus wellicht heeft het ook daarmee te maken. (Geen rust gehouden, maar mijn heup was wel pijnlijk) Verschil in beenlengte ligt bij mij aan een scheve enkel. Ziekenhuis zegt van niet, maar na een behandeling bij een kinesioloog zijn mijn benen toch echt weer even lang. Een smal zadel vind ik zelf het lekkerst zitten, maar zou geen merk of model kunnen noemen.

pien2010
Berichten: 1980
Geregistreerd: 05-11-11
Woonplaats: Overijssel

Re: Welk zadel zou mijn pijnklachten weg nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 18:14

Ghost? Boomloos werkt vaak voor mensen met heupklachten en dergelijke problemen, en ghost zit ook nog erg smal.

Dobel

Berichten: 4976
Geregistreerd: 18-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-16 18:15

Recht worden gaat helaas niet lukken omdat ik in mijn heupen gewoon scheef ben. Western heb ik inderdaad nooit geprobeerd maar wel een optie. Welk boomloos zadel raad je dan aan, bij de cherokee had ik het namelijk ook. Ghost ga ik eens naar kijken.

Gespannen zit kan het inderdaad mee te maken hebben, ben geen held en als het net zoals vandaag wat onstuimig weer is ben ik inderdaad redelijk gespannen.

henshem
Berichten: 1127
Geregistreerd: 20-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 18:19

D_Desteny schreef:
rox_en_wilvy schreef:
http://Www.ruiterfysio.nl

Zorgen dat je weer "recht" wordt, en ander zadel zal niet helpen denk ik.


Recht worden is helaas niet altijd mogelijk. Ik heb bijvoorbeeld last van een been lengte verschil en daardoor kan ik nooit helemaal recht worden.


Ik bedoel dit niet vervelend maar bij ieder mens zijn de benen niet even lang. Als het veel scheelt kan je je ene beugel een of meer gaatjes korter doen.

Sure_lee

Berichten: 10385
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Welk zadel zou mijn pijnklachten weg nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 18:21

Hmm wel herkenbaar. Ik heb nu een barefoot Arizona nut. En hiermee kan ik echt uren en uren pijnvrij rijden.

D_Desteny

Berichten: 2494
Geregistreerd: 11-05-07
Woonplaats: Oostzaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 18:22

henshem schreef:
Ik bedoel dit niet vervelend maar bij ieder mens zijn de benen niet even lang. Als het veel scheelt kan je je ene beugel een of meer gaatjes korter doen.


Klopt maar bij een minimaal been lengte verschil heb je er geen last van. Inderdaad niet je beugels gelijk willen doen, dan maar ongelijke beugels. :P

smurffie

Berichten: 11126
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: Welk zadel zou mijn pijnklachten weg nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 18:55

Een zadel met een kleinere twist. Grote kans dat het zadel gewoon net te breed is voor jou zit. Als je dan een kleinere twist hebt is t weg.

Lous

Berichten: 24239
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 18:59

Ik heb goede ervaring met de Barefoot Missoula nut. Mijn (probleem)rug/korte beentjes waren er zeer blij mee.

idefix4

Berichten: 4355
Geregistreerd: 15-07-08
Woonplaats: bommelerwaard

Re: Welk zadel zou mijn pijnklachten weg nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 20:19

Ik sprak iemand die warlt wol heeft laten bevestigen net boven de beugelhaak van de stijgbeugels. Daardoor kwam er net een wat betere steun uit het zadel

mistral2002
Berichten: 59
Geregistreerd: 06-07-13

Re: Welk zadel zou mijn pijnklachten weg nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 20:29

Hoi misschien odee eens langs te gaan bij de fysio.
Heb ik zelf ook last van gehad. Heb nu op beide ponys een dressuurzadel met diepe zachte zit voor mij en kniewrongen. Ik kan nu heerlijk lange afstanden rijden.