Bodyprotector dragen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LisaHorse1
Berichten: 21
Geregistreerd: 20-12-15

Bodyprotector dragen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-16 20:27

Hoi mensen! :)
Misschien is het een beetje een rare vraag, maar ik vraag het toch maar gewoon.
Mijn vraag is hoe jullie je bodyprotector (zouden) dragen nu in de winter? Ik zit namelijk altijd met hetzelfde probleem: ik rijd altijd buiten dus dan is het koud, maar ik moet ook een bodyprotector aan. Als ik de body onder mijn jas doe krijg ik mijn jas niet meer dicht en eroverheen lijk ik net een opgeblazen ballon...
Kortom: hoe combineer je een dikke jas of trui met een bodyprotector zonder dat je nauwelijks kunt bewegen?

Liefs Lisa *\o/*

Passie voor Paarden <3
a horse isn't just an anmial, a horse is true love.


sauffi

Berichten: 703
Geregistreerd: 08-05-15
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Bodyprotector dragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 20:31

Een grotere jas en ik weet niet of je je bp kan verstellen... Anders kan je deze wellicht ietsje groter maken als je de jas er onder doet. Ik heb meestal alleen met losrijden een dikke jas aan, daarna doe ik die uit.

vallen en opstaan, kopstoten en weer doorgaan!

paardje1983
Berichten: 1395
Geregistreerd: 04-01-12

Re: Bodyprotector dragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 20:34

Doe altijd mijn bodyprotector over mijn t shirt en een ruime trui en/of jas overheen.

Hutcherson

Berichten: 7326
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Bodyprotector dragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 20:43

Niet, om heel eerlijk te zijn. Bodyprotector heb ik alleen om bij cross, soms springen of inrijden van jong paard.
Ik heb een rug protector, dat is een soort schuimrubber wat klappen beter op kan vangen, maar heeft minder stevigheid dan een bodyprotector. Zou zoiets niet iets zijn?

Verder zou ik gewoon een goed passende softshell jas pakken, met lekker mouwboorden die goed aansluiten (anders tocht het zo). en daar je bodyprotector overheen doen.

elieneke_1
Berichten: 293
Geregistreerd: 07-02-12

Re: Bodyprotector dragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 20:46

Ik doe mijn bp gewoon over mijn t shirt heen en een vestje dat wat ruim zit erboven ;)
Mij is er altijd gezegd dat het echt aansluitend moet zetten om het juiste effect te hebben dus dat je er beter geen jas onderaan doet

To me, horses and freedom are synonymous.

LisaHorse1
Berichten: 21
Geregistreerd: 20-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-16 20:46

sauffi schreef:
Een grotere jas en ik weet niet of je je bp kan verstellen... Anders kan je deze wellicht ietsje groter maken als je de jas er onder doet. Ik heb meestal alleen met losrijden een dikke jas aan, daarna doe ik die uit.

Bedankt!

Passie voor Paarden <3
a horse isn't just an anmial, a horse is true love.

LisaHorse1
Berichten: 21
Geregistreerd: 20-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-16 20:47

paardje1983 schreef:
Doe altijd mijn bodyprotector over mijn t shirt en een ruime trui en/of jas overheen.

Ook handig. Bedankt !

Passie voor Paarden <3
a horse isn't just an anmial, a horse is true love.

LisaHorse1
Berichten: 21
Geregistreerd: 20-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-16 20:47

elieneke_1 schreef:
Ik doe mijn bp gewoon over mijn t shirt heen en een vestje dat wat ruim zit erboven ;)
Mij is er altijd gezegd dat het echt aansluitend moet zetten om het juiste effect te hebben dus dat je er beter geen jas onderaan doet

Thanks! :)

Passie voor Paarden <3
a horse isn't just an anmial, a horse is true love.

LisaHorse1
Berichten: 21
Geregistreerd: 20-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-16 20:47

RoyceMack schreef:
Niet, om heel eerlijk te zijn. Bodyprotector heb ik alleen om bij cross, soms springen of inrijden van jong paard.
Ik heb een rug protector, dat is een soort schuimrubber wat klappen beter op kan vangen, maar heeft minder stevigheid dan een bodyprotector. Zou zoiets niet iets zijn?

Verder zou ik gewoon een goed passende softshell jas pakken, met lekker mouwboorden die goed aansluiten (anders tocht het zo). en daar je bodyprotector overheen doen.

Dankje!

Passie voor Paarden <3
a horse isn't just an anmial, a horse is true love.

Valerie_V

Berichten: 1735
Geregistreerd: 01-06-07
Woonplaats: Steenwijk

Re: Bodyprotector dragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 12:21

Ik heb met koud weer gewoon mijn jas over mijn bodyprotector heen. Ik heb zo'n bomberjack van kingsland dat past prima

Vera! :D

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: Bodyprotector dragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 23:24

In de winter als ik mijn jas aanhoud dan doe ik die gewoon over mijn jas. Ik rijd toch gewoon in de wei achter het huis dus niemand die mij ziet :) . Ik vind het toch belangrijker dat je veilig bent dan dat je er goed uitziet, maar dat is je eigen keuze natuurlijk. Af en toe als het niet TE koud is rijdt ik gewoon met een dikke trui en dan ziet het er al wat beter uit :) . En een grotere jas kopen (die een paar maten te groot is) is natuurlijk ook een mogelijkheid maar volgens mij zie je er dan even opgeblazen uit :D .

Moppie en Lou - For always in my heart little friends <3

Tautou
Berichten: 2
Geregistreerd: 24-12-16

Re: Bodyprotector dragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 03:03

Kan je niet gewoon een hele dikke trui aan doen ipv een jas? Na een kwartier ben je als het goed is toch wel warm haha.

Remmon
Berichten: 41
Geregistreerd: 16-11-14

Re: Bodyprotector dragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 08:19

Wij hebben vorig jaar bij de decathlon een speciale jas/Jack gekocht waar een bodyprotector over kan. Die is waar de bodyprotector zit wat dunner en bv aan de armen wat dikker. Het is wel een kindermaat. Voor volwassenen weet ik niet of ze er wel zijn.

Gerdagorter

Berichten: 50
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Oude Pekela

Re: Bodyprotector dragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 21:09

Die van mij is nog van het oude type. "model kogelwerend vest haha" Hij past over mijn oude zomerjas die ik er op buitenrit onder draag. Deze combinatie is warmer dan een winterjas.

Binnenkort wil ik een nieuwe kopen, dan zal ik hem waarschijnlijk onder mijn jas gaan dragen.


paardje1983
Berichten: 1395
Geregistreerd: 04-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 23:22

Gerdagorter schreef:
Die van mij is nog van het oude type. "model kogelwerend vest haha" Hij past over mijn oude zomerjas die ik er op buitenrit onder draag. Deze combinatie is warmer dan een winterjas.

Binnenkort wil ik een nieuwe kopen, dan zal ik hem waarschijnlijk onder mijn jas gaan dragen.

Welk merk heb jij dan

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 23:24

Ik heb een shirt / thermo shirt aan. Daarover een fleece vest (is niet zo heel dik). Dan de body protector en daarover een jas. Heb expres een nieuwe jas gekocht hiervoor. Een maat groter dan ik normaal heb

Dat ziet er ook opgeblazen uit hoor.
Want niemand ziet dat je die BP aan hebt. Maar je bent wel heel 'dik'

Kan mij niets schelen

Animals can't talk. If they say they can, they are lying!
♡ Aedyn ♡ 21 mei 2022

Gerdagorter

Berichten: 50
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Oude Pekela

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 00:21

paardje1983 schreef:
Gerdagorter schreef:
Die van mij is nog van het oude type. "model kogelwerend vest haha" Hij past over mijn oude zomerjas die ik er op buitenrit onder draag. Deze combinatie is warmer dan een winterjas.

Binnenkort wil ik een nieuwe kopen, dan zal ik hem waarschijnlijk onder mijn jas gaan dragen.

Welk merk heb jij dan



Hij is van Imperail riding. Het is zoń stijve bestaand uit 1 stuk. Hij is helemaal zwart.

paardje1983
Berichten: 1395
Geregistreerd: 04-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 08:24

Die van mij is nog van het oude type. "model kogelwerend vest haha" Hij past over mijn oude zomerjas die ik er op buitenrit onder draag. Deze combinatie is warmer dan een winterjas.

Binnenkort wil ik een nieuwe kopen, dan zal ik hem waarschijnlijk onder mijn jas gaan dragen.
[/quote]
Welk merk heb jij dan[/quote]


Hij is van Imperail riding. Het is zoń stijve bestaand uit 1 stuk. Hij is helemaal zwart.[/quote]

Die had ik in het begin ook waren ondingen

kevinclp
Berichten: 85
Geregistreerd: 23-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 19:02

neem 1 extra goedkope jas die 1 of meerdere maten te groot is

Deni11

Berichten: 1216
Geregistreerd: 04-02-14
Woonplaats: Noord Holland

Re: Bodyprotector dragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 19:10

Ik pas mijn bodyprotector aan, mbt welke jas ik aan heb.
Sinds ik 1x zo hard gevallen ben afgelopen jaar dat mijn ribben gekneusd waren heb ik daarna een bodyprotector gekocht.
Het is er 1 die makkelijk verstelbaar is, en zowel onder als over mijn jas kan :)
Zit niet naar en kan er makkelijk mee door!

S <3

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 20:00

Deni11 schreef:
Ik pas mijn bodyprotector aan, mbt welke jas ik aan heb.
Sinds ik 1x zo hard gevallen ben afgelopen jaar dat mijn ribben gekneusd waren heb ik daarna een bodyprotector gekocht.
Het is er 1 die makkelijk verstelbaar is, en zowel onder als over mijn jas kan :)
Zit niet naar en kan er makkelijk mee door!


Ik pas hem ook altijd aan kwa grootte afhankelijk van welke trui/jas ik aan heb. Wel even oppassen bij schrikkerige paarden, het maakt vrij veel lawaai als je het losmaakt en de mijne is er al eens van geschrokken. ;) :D

Moppie en Lou - For always in my heart little friends <3

Zamora98
Berichten: 97
Geregistreerd: 13-01-17

Re: Bodyprotector dragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 13:54

Inderdaad een wat dunner shirt met daarover je BP en daarover een vest ofzo. :-)

pegaeenhoorn
Berichten: 23
Geregistreerd: 24-01-17

Re: Bodyprotector dragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 13:33

onder mijn jas en over mijn shirt


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 bezoekers