Een niet zo compleet jaar voor ons

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Een niet zo compleet jaar voor ons

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-12-16 13:53

Hallotjes :D

2016 is voor mij en mijn paard is sommige opzichten een top jaar geweest en in andere opzichten een enorm rot jaar. Ook hebben we elkaar 3 maanden niet gezien doordat ik in het buitenland was. Dus hier geen 12 maanden, maar 9 maanden Andor en ik <3

Ik kom er al meteen achter dat ik van dit jaar bizar weinig foto's heb. Daar moet ik in 2017 echt wat aan gaan doen :o
Ik heb vooral geen enkele actiefoto's haha. Dit hoop ik ook te veranderen!

Januari.

Januari was een rustige maand. Doordat ik veel moest werken en het vaak koud was, was de bak slecht te gebruiken. Hierdoor hebben we wel veel gespeeld en leuke dingen gedaan!

Afbeelding

Februari.

In februari lag er een klein beetje sneeuw! Hier moet dan natuurlijk meteen gebruik van worden gemaakt. Ik durfde geen ritje te maken omdat de paarden al een tijdje niet meer buiten waren geweest en Andor erg explosief was. Maar te voet is net zo leuk.

Afbeelding

Ook is Andor eind februari/begin maart verhuisd van stal. Dit heeft ons erg goed gedaan. De paarden gingen hier meer naar buiten en ik had ook een binnenbak. Ik kreeg de smaak weer te pakken!

Afbeelding

Afbeelding

Maart.

In maart pakte ik het rijden weer op. Dit ging een tijdje goed, en we werkten weer aan nieuwe dingen.

Afbeelding

Afbeelding

April.

Een vriend van me spaart oude hamen en wilde ze graag een keer op een paard uitproberen. Andor vond ze eerst maar niks maar uiteindelijk mochten we hem omdoen! De belletjes deerden hem helemaal niet en hij vond ze zelfs wel leuk!

Afbeelding

Mei.

In mei ging het rijden al en stuk slechter. We waren geen team meer, ik at om de haverklap zand en Andor kon eigenlijk alleen maar bokken en gemeen doen. Toch waagde ik me aan een mini buitenritje toen het even weer goed ging. Wat was ik blij!

Afbeelding

Natuurlijk stond hij ook gewoon lekker op de wei, met zijn nu aller beste vriendinnetje Anouk. Die twee zijn inmiddels onafscheidelijk en onvoorwaardelijk verliefd haha.

Afbeelding

Juni

In juni heb ik eigenlijk bijna niet gereden. En als ik reed eindigde dat meestal weer in het zand of stapte ik gefrustreerd, boos en verdrietig af. Dit was voor mij de druppel. Ik wilde niet meer rijden. Wist niet wat ik met hem aan moest en moest mezelf dwingen om naar stal te gaan.

Ondanks dat ik hem "zat" was, viel het afscheid voor de komende drie maanden mij erg zwaar. Hij heeft me toch door de moeilijkste periode van mijn leven gesleept en ik wist dat ik hem enorm zou missen.

Afbeelding

Juli, Augustus en September.

Deze drie maanden heeft hij rust gehad. Ik had een bijrijdster, echter deze heeft hij ook in de eerste week dat ik weg was eraf gegooid waardoor ze gekneusde ribben had.. Hij heeft dus verder niks gedaan in deze periode. Ik wel, waardoor ik mentaal enorm gegroeid ben. Dit kun je teruglezen in mijn topic "My Canadian Adventure".

Oktober.

Net terug uit Canada, paard had 0,0 conditie of spieren dus zodra ik hem aan het werk zette werd hij niet meer droog. Scheerapparaat erover en gaan met die banaan.
Sinds ik terug ben heb ik een compleet ander paard. Dit zal ook vast door mij komen, maar we zijn weer zo close, we zijn echt een team en werken weer graag samen!

Afbeelding

Zo is het vertrouwen inmiddels zo gegroeid, dat ik gewoon zonder zadel durf op te stappen "even" met alleen een touwtje naar de wei met hem ga.

Afbeelding

We maken ook weer heerlijke buitenritten..

Afbeelding

En rijden sinds kort bitloos.

Afbeelding

November.

In deze maand is onze band nog beter geworden. Ik ben nu gericht bezig met grondwerk, iets wat voor Andor en mij echt een uitkomst is. Hierdoor durf ik de meest gestoorde dingen te doen die ik nooit had gedacht met hem te kunnen.
Zoals dit; achterstevoren erop zitten en hij kijkt nog niet eens op of om.
Je ziet aan mijn gezicht wel hoe trots ik om hem ben haha

Afbeelding

Of dit dan, zonder hoofdstel, helemaal niks! Gewoon lekker kunnen rijden. Wel een touwtje om de nek voor houvast, maar dit had ik zelfs niet nodig!

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=58F1C158
December.

En dan zijn we al in december. Ik heb hier helemaal geen foto's van zie ik hihi. Ben ook zo druk met werk.. Wel is Andor inmiddels voor de 2e keer geschoren omdat zijn vacht al weer even dik was als de eerste keer voor het scheren.

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=58E5C261

We trainen keihard door, het gaat zó goed, hij begint zich als een echt westernpaard te ontwikkelen en als hij straks weer helemaal mooi in zijn spieren zit is het weer zo'n knap paard <3
Ik wilde dit overzichtje toch even maken ondanks dat het misschien niet zo spectaculair is als andere hier, ik ben zó onwijs trots op mijn paard, op mezelf en op ons samen door alles wat we meegemaakt hebben en hoe we daar samen beter uit zijn gekomen.

Andor, ik zou je voor geen goud meer willen missen.
Op naar 2017! :wave:
Laatst bijgewerkt door zonnebloem18 op 24-12-16 00:40, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto's in linkjes veranderd, maximaal 15 zichtbare afbeeldingen toegestaan

Equisync. Sportmassage voor paarden. PB voor een afspraak of informatie.
Andor <3
You're perfectly perfect to me.


Anna04

Berichten: 368
Geregistreerd: 07-02-16
Woonplaats: Vaassen

Re: Een niet zo compleet jaar voor ons

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 14:47

Wat ontsettend fijn dat hij weer zo veranderd is! Veel plezier samen in 2017! <3

kim † ~ to the moon and never back ♥ ~


The_Cat

Berichten: 7285
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Een niet zo compleet jaar voor ons

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 14:49

Super mooie foto's! hoewel het niet gigantisch duidelijk was leek je bitloos kopstuk wel ontzettend mooi! welk merk is het?


The books we love, they love us back. And just as we mark our places in the pages, those pages leave their marks on us.
I can see it in you, sure as I see it in me. You're a daughter of the words. A girl with a story to tell.

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-12-16 18:08

The_Cat schreef:
Super mooie foto's! hoewel het niet gigantisch duidelijk was leek je bitloos kopstuk wel ontzettend mooi! welk merk is het?

Thanks! Helaas weet ik niet welk merk het is, had deze tweedehands overgekocht. Heb inmiddels een andere, van deze was de frontriem stuk gegaan :(

Equisync. Sportmassage voor paarden. PB voor een afspraak of informatie.
Andor <3
You're perfectly perfect to me.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Rainer en 29 bezoekers