Hoe wassen jullie?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Hoe wassen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-16 23:37

Nav ander topic: hoe doen jullie de was?

Ik ben echt heel slecht }> }>
Ik pluk nl alleen echt witte dingen eruit, en verder pleur ik alles bij elkaar ;)
Alles op programma 5, 40 graden, met een kwart maatbekertje huismerk poeder en een half dopje huismerk wasverzachter.
Vervolgens wordt alles over geladen in de droger (dit vooral omdat dierenhaar er dan goed af gaat)
Alleen het beddengoed gaat op 60 graden...

:o :o


Ir111

Berichten: 11941
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re: Hoe wassen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 23:40

Is daar iets geks aan? Gezien jouw :o smiley?

Zeg me, dat het niet zo is...
Mijn lieve Rhody; 6 maart 1998 - 17 juni 2010

24-09-2015 | De Kolonel - Welkom kerel! --- 12-11-2021 | Fritsje - Welkom vent!
[ITP] Een Zwitserse Kolonel in Nederland & [UK] [SCH] 'Plaats rust', glimlachte De Kolonel.

Anoniem

Re: Hoe wassen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 23:41

Ik was alles samen op 30 a 40 :j

moonsparkle
Berichten: 21698
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 23:41

Ik gebruik altijd programma 4 welke 30 graden is en een beker waspoeder en wasverzachter maar op de een of andere manier als ik het uithang ruikt het nog niet altijd fris? Wat doe ik fout :')? Ik doe lichte kleuren als lichtblauw wit, lichtgrijs bij elkaar en daarnaast bonte was. Ik gooi trouwens alleen handdoeken, sokken en beddengoed in de droger ik ben bang dat ik iets laat krimpen :o
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 20-12-16 23:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Sheran

Berichten: 17234
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 23:42

Ik sorteer licht en donker, en dan gaat alles op 30 graden met fijnwasmiddel.

Eens in de zoveel tijd beddengoed en handdoeken op 60 graden, en die gaan dan ook in de droger (ik woon nu in een huis met een droger! Heerlijk! Ik kon die grote lakens nooit kwijt)

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

zacharyhill

Berichten: 1603
Geregistreerd: 31-08-08
Woonplaats: zeeuws vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 23:45

Je moet echt af en toe een keer op 90 graden wassen er ontstaat smurrie in het zeepbakje. Dat gaat stinken omdat je te veel koud wast. Ook een keer per maand je wasmachine leeg op 90 gr laten draaien met een vaatwastablet

Hedy mijn meisje, mijn witte, mijn oude doos voor altijd in mijn hart. Roweentje samen met je moeder nu een sterretje aan de hemel.
Dag Sandy, dag meisje rust zacht, dag Sauron mijn maatje nooit meer met jou de beestjes voeren

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 23:45

Ik sorteer wit(grijs) kleur(alle kleuren) en zwart
Alle kleding gaat op 30 (merk toch krimp op 40) kort programma en niet in de droger
Wasmiddel heb ik van de Lidl en dan de wit en kleur en zwart varianten
Wasverzachter heel soms (als ik het in huis heb, heb van de periodes haha)
Handoeken en beddengoed meestal op 60 en af en toe op 90 (en wel in de droger)

Na paarden en hondenspul draait ie leeg op 90 graden
Ohja en werkkleding van mijn man gaat ook op 60

BrittS

Berichten: 1723
Geregistreerd: 06-03-11
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 23:47

Ik doe te veel moeite als ik het zo lees :D
Aparte was voor kleur, zwart, wit, bed, spijkerbroeken en handdoeken. Heb dan ook voor kleur, wit en zwart een anders wasmiddel en gooi alleen wasverzachter bij het bed en de handdoeken. Bed en handdoeken was ik op 90/60 graden en de rest op 30. Ik was ook nog de overhemden van mijn vriend apart op 30 graden, niet centrifugeren en kreukvrij knopje aan, dan hoef ik niet te strijken *D Verder gaan alleen de handdoeken en het bed in de droger, de rest hang ik op.

Amerikaanse Appaloosa Magic, Quarter Horse Dino en mini's Rakker & Sproet
Volg ons Paddock Paradise op INSTAGRAM! # Volg Paddock Paradise op FACEBOOK!

MMIDV

Berichten: 7357
Geregistreerd: 21-01-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 23:47

Ik heb een witte was, een gekleurde was, een donkere was (al een paar gehad dat iets van mijn dochtertje donkere vegen had van een spijkerbroek) en een 60/90 graden was met handdoeken en beddengoed. Als het beddengoed licht van kleur is, gooi ik m'n witte was erbij.
Dopje vloeibaar wasmiddel aangevuld met azijn en draaien maar. Bij gebrek aan droger moet ik alles ophangen, anders zou ik het ook zo de droger ingooien.

moonsparkle
Berichten: 21698
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 23:48

zacharyhill schreef:
Je moet echt af en toe een keer op 90 graden wassen er ontstaat smurrie in het zeepbakje. Dat gaat stinken omdat je te veel koud wast. Ook een keer per maand je wasmachine leeg op 90 gr laten draaien met een vaatwastablet



Bedankt voor de tip! Ik ga het proberen

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

senna21

Berichten: 11807
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 23:49

Rebecca schreef:
Ik was alles samen op 30 a 40 :j


Idem, ik houd van lekker simpel huishouden.
Alleen een paar kwetsbare of niet kleurvaste shirts gaan op de handwas

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

purny

Berichten: 27449
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 23:49

Handdoeken, ondergoed en sokken op 40 graden met wasverzachter.
Gewone kleding op 30 gekleurd bij elkaar zonder wasverzachter(want broeken was ik ook mee)
Witte kleding op 30 graden bij elkaar. Zelfde als bovenstaand

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Judass

Berichten: 4826
Geregistreerd: 20-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 23:49

Alle 'gewone' kleding bij elkaar op 40 graden. Alleen wit doe ik apart, en heel soms kleding die fijn gewassen moet worden. Verder pleur ik beddengoed, handdoeken en ondergoed bij elkaar op 60 graden.
Daarna hang ik de was op, vind de droger echt killing voor je kleren :P.

En eens in de zoveel tijd de machine met een vaatwasblokje op 90 graden laten draaien :j

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 23:50

BrittS schreef:
Ik doe te veel moeite als ik het zo lees :D
Aparte was voor kleur, zwart, wit, bed, spijkerbroeken en handdoeken. Heb dan ook voor kleur, wit en zwart een anders wasmiddel en gooi alleen wasverzachter bij het bed en de handdoeken. Bed en handdoeken was ik op 90/60 graden en de rest op 30. Ik was ook nog de overhemden van mijn vriend apart op 30 graden, niet centrifugeren en kreukvrij knopje aan, dan hoef ik niet te strijken *D Verder gaan alleen de handdoeken en het bed in de droger, de rest hang ik op.

Als ik echt veel heb wil in de spijkerbroeken ook nog wel eens apart wassen en dan iets warmer. 40 dus.

Wat doe jij verder met die overhemden? Dan nat op een hanger ofzo?
Ik heb zelf wat blousjes die ik niet aan kan omdat ik ze moet strijken.. en dat kan ik niet,,, haha

Thenexttry

Berichten: 1285
Geregistreerd: 24-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 23:50

Ik gooi alles bij elkaar alles op 60 graden of 90 behalve als ik weet dat iets krimpt, dat gaat op. 40.

Enige wat ik apart was is de witte was.

En op sommige shirts na gaat alles de droger in. Ook spijkerbroeken :D

MMIDV

Berichten: 7357
Geregistreerd: 21-01-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 23:52

Wasmachine laat ik ook echt regelmatig op 90 draaien, sowieso met handdoeken en beddengoed maar ook regelmatig leeg met een vaatwasblokje of met een fles azijn.

Judass

Berichten: 4826
Geregistreerd: 20-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 23:52

BrittS schreef:
Ik doe te veel moeite als ik het zo lees :D
Aparte was voor kleur, zwart, wit, bed, spijkerbroeken en handdoeken. Heb dan ook voor kleur, wit en zwart een anders wasmiddel en gooi alleen wasverzachter bij het bed en de handdoeken. Bed en handdoeken was ik op 90/60 graden en de rest op 30. Ik was ook nog de overhemden van mijn vriend apart op 30 graden, niet centrifugeren en kreukvrij knopje aan, dan hoef ik niet te strijken *D Verder gaan alleen de handdoeken en het bed in de droger, de rest hang ik op.


Jeutje daar heb je dan toch een dagtaak aan of niet :')?

Zijn mensen die hun ondergoed wassen op lage temperaturen niet bang voor bacteriën? Klinkt me niet heel fris eigenlijk.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-16 23:53

Ir111 schreef:
Is daar iets geks aan? Gezien jouw :o smiley?

Nouja, als je kijkt wat sommige mensen aan was producten hebben staan en hoeveel ze uit sorteren... :')

Als ik overigens geen wasverzachter gebruik ben ik zo statisch als de pest en knetter ik alle kanten op ;)

tamary

Berichten: 29148
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 23:54

Judass schreef:
Alle 'gewone' kleding bij elkaar op 40 graden. Alleen wit doe ik apart, en heel soms kleding die fijn gewassen moet worden. Verder pleur ik beddengoed, handdoeken en ondergoed bij elkaar op 60 graden.
Daarna hang ik de was op, vind de droger echt killing voor je kleren :P.

Net zo iets hier alleen is 40 graden hier 30. Droger geen plek voor (en een hekel aan de herrie).
Zuinig zijn met je wasmiddel ook, veel aanslag/viezigheid komt van teveel wasmiddel zodat het water niet alles oplost. Ik heb vloeibaar en een wasbolletje, laagste dosering is zat wasmiddel.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –


blensink

Berichten: 5608
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Benidorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 23:56

Ik soteer alles op kleur en soort :o

Zo heb ik witte was 60/90 graden lang programma.
Donkere was 60 graden kort programma.
Rose en rood was 40 graden kort programma.
Handdoeken, lakens, ondergoed, tafelkleden, servetten en spijkerkleding altijd lang programma 60/90 graden.
Wolwas en fijnwas 30 graden, zonder centrifugeren.

Gebruik vloeibaar wasmiddel en wasverzachter in de witte was ook een scheut wasmachine ghloor.

Lekker buiten hangen en binnen twee uur binnen halen.

Daarna lekker strijken en weer heerlijk schoon in de kast echt mijn hobby wassen . :)

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 23:59

Uhm
Witte was en rest? :+
Oh en 30 en 40 graden wel apart.
Beddengoed gaat op 60 graden. Als ik handdoeken heb gaan die erbij. Anders gaan de handdoeken mee met 40 graden was.

Sokken, ondergoed en handdoeken in de droger. Kleding op droogrek. Beddengoed ook in de droger.

Ik heb van die pods. 1 zo'n ding gaat er bij in.

1x in de zoveel tijd draait de wasmachine leeg op 90 graden. En doe ik van dat schoonmaak spul voor wasmachines erin

En wollen truien was ik apart. Ooit keer samen gedaan. Alle andere kleding zat onder de pluisjes -O-

Animals can't talk. If they say they can, they are lying!
♡ Aedyn ♡ 21 mei 2022

_Nadia_

Berichten: 2650
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 00:00

Toen wij geen wasmachine hadden (geen plek en geen aansluiting) gingen we naar de wasserette en alles bij elkaar, behalve wit. Alles op 40 graden, colourcatcher doekje er bij en klaar. Ook alles in de droger, ik ga echt niet met nat wasgoed terug naar huis waar ik geen ruimte heb om t op te hangen. (we hebben geen wollen kleding of andere delicate stoffen die niet in de droger mogen). Gezien je daar per trommel betaalde moest het wel op die manier.

Nu heb ik wel een wasmachine, maar nog steeds gooi ik eigenlijk alles bij elkaar, behalve wit, en ik probeer nu rood/roze ook apart te wassen. Met 7 kinderen heb ik meer dan genoeg wasgoed, een trommel van 10kg en ik was nog iedere dag minimaal 1 keer.
Ook nu gaat alles in de droger, we wonen op een flat en heb geen ruimte om overal nog eens droogrekjes te neer te zetten. In de zomer hang ik t buiten op de gedeelde droogmolens die voor iedereen in de flat zijn.

Mars

Berichten: 33252
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 00:02

Handdoeken, beddengoed en ondergoed gaat hier op 60 graden en de droger in.

De rest op 40 en hang ik uit.

En af en toe even een lege machine op 90 graden met schoonmaakazijn erin :)

In het verleden gebeurd niets (meer)
In de toekomst gebeurd (nog) niets
Er is alleen maar nu

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 00:04

Oh ja
Mij vriend heeft nu echt een knal rode trui. Die durf ik er dus niet bij te doen...

Ik heb ooit eens een knal roze nieuw slipje mee gewassen. Bonte / donkere was zelfs. Maar alles wat maar beetje licht was... is roze geworden :')

Animals can't talk. If they say they can, they are lying!
♡ Aedyn ♡ 21 mei 2022

BrittS

Berichten: 1723
Geregistreerd: 06-03-11
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 00:04

Donna89 schreef:
Als ik echt veel heb wil in de spijkerbroeken ook nog wel eens apart wassen en dan iets warmer. 40 dus.

Wat doe jij verder met die overhemden? Dan nat op een hanger ofzo?
Ik heb zelf wat blousjes die ik niet aan kan omdat ik ze moet strijken.. en dat kan ik niet,,, haha


Ja, zeiknat op een hanger en uit de kreukels trekken. Moet wel zeggen dat de overhemden ook gekocht zijn als kreukloos ofzo, weet niet hoe ze dat noemen. Hoef het bij gewone overhemden denk ik niet te proberen op deze manier :o


Judass schreef:
Jeutje daar heb je dan toch een dagtaak aan of niet :')?

Zijn mensen die hun ondergoed wassen op lage temperaturen niet bang voor bacteriën? Klinkt me niet heel fris eigenlijk.


Uhm.. valt mee, als ik de wasmachine niet enigszins vol heb dan was ik gewoon nog niet :Y) En als ik perse iets aan wil dan gooi ik het gewoon voor een keer bij een andere was hoor :o

Amerikaanse Appaloosa Magic, Quarter Horse Dino en mini's Rakker & Sproet
Volg ons Paddock Paradise op INSTAGRAM! # Volg Paddock Paradise op FACEBOOK!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 84 bezoekers