Mijn vriend did it, rijbewijs ingevorderd :(

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16196
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Mijn vriend did it, rijbewijs ingevorderd :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-16 15:18

Pff ik moet het even van mij afschrijven. Weet anders ook niet waar dat kan ;(

Mijn vriend had gister zijn laatste werkdag en mocht vandaag nog op zijn oude werk aan de slag ( helemaal aan de andere kant van het land)

Dus hij vanmorgen op weg, kreeg ik net een belletje dat hij zn rijbewijs kwijt is. Ik dacht kwijt van verloren dus ik opperde dat hij nog even goed moest zoeken. Bedoelde hij dus dat hij door de politie aangehouden is en hij zn rijbewijs kwijt is omdat hij meer dan 50km te hard reed. Hij reed dus op de A12 op een stuk waar je opeens 100 moet ( bij Utrecht) en toen hij al aan het afremmen was kwam de politie dus even langsrijden.

Nu staat hij dus ergens langs de pomp in Utrecht te wachten totdat zijn broer en zus hem op komen halen.

Ben echt pissig omdat hij al zovaak boetes heeft omdat hij te hard rijdt. Hopelijk leert hij er eindelijk eens een keertje van en gaat hij een keer normaal rijden :(

Hij is zn rijbewijs maximaal 2 weken kwijt. De politie zei dat hij zijn rijbewijs waarschijnlijk eerder al weer terug heeft omdat ze alles voor de kerst weg willen werken. Maar ik ga er niet vanuit. Dus dat gaat een leuke kerst worden met een boete van 700 euro -O-

Ik wil met dit topic niet echt iets bereiken maar moest het gewoon even van mij afschrijven.


Marit

Berichten: 8830
Geregistreerd: 10-04-09
Woonplaats: Velserbroek

Re: Mijn vriend did it, rijbewijs ingevorderd :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 15:20

'Waar je opeens 100 moet', reed hij dan 150 km per uur?



Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 15:20

Pffff balen zeg :(:) dan heeft ie flink te hard gereden als ie meer dan 150 reed waar je 100 (en eerder 120/130) mocht

Hopelijk leert hij hiervan :) en laat je hem in zijn eentje die 700E ophoesten voor de boete

:(:) voor jou voor de stress :(:)

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 15:21

:(:) Ik kan me jouw gevoel heel erg goed voorstellen!!
Maar of hij er ook echt van leert.... :o
Weet hij de hoogte van de boete al? Meestal gaat dat in zulke gevallen via de officier van justitie?!

Aanvaard wat je niet veranderen kan, maar verander dat wat je niet aanvaarden kan

Mam, voor altijd in mijn gedachten!!! 30-09-1947 - 23-12-2015

Brainless

Berichten: 29683
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 15:22

De officier van justitie bekijkt ook of hij al vaker boetes heeft gehad de laatste 2 jaar.
Dit kan dan ook inhouden dat hij zijn rijbewijs veel langer kwijt is.

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 15:23

ach snap ik meid!

Ik vind het wel echt een afknapper hoor, de liefde zou dan wel even over zijn...

Ik zou dit rijgedrag van mijn vriend niet pikken, (jij bent natuurlijk een stuk jonger) maar mijn/onze dochtertje zou niet meer bij vriend in de auto mogen als het zo'n scheur piloot was. Wil hij zichzelf te pletter rijden gaat ie zijn gang maar maar niet met onze dochter erbij.


Ik zou ook geen cent meebetalen aan de boete, hij lost het zelf maar op.

Ook zou ik niet voor chauffeur etc spelen hij lost het allemaal zelf maar op..

50 km te hard is gewoon echt heel hard! en de politie zal wel een traject meting hebben gedaan.

Overigens gaat de OvJ ook in zijn geschiedenis kijken wat ie op zijn kerfstok heeft, heeft ie al vaker flink te hard gereden dan zijn de santie's ook terecht hoger

ElineS
Berichten: 5507
Geregistreerd: 10-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 15:24

Tja, eigen schuld dikke bult. Geen medelijden mee. Vind het voor jouw wel vervelend, maar hij heeft het er zelf naar gemaakt. Mooi zelf laten betalen, die boete.
Laatst bijgewerkt door ElineS op 20-12-16 15:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Berichten: 29683
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 15:25

Ik lees net dan je hem minimaal 2 maanden kwijt bent.
Binnen 10 dagen moet er een beslissing zijn... maar die is dus minimaal 2 maanden.
Citaat:
Nadat uw rijbewijs is ingevorderd na een snelheidsovertreding, stuurt de politie uw rijbewijs naar de Officier van Justitie. Die bepaalt binnen 10 dagen dat uw rijbewijs voor tenminste twee maanden zal worden ingehouden.

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16196
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-16 15:25

@Kentaro Politie heeft inderdaad nog geen echte boete kunnen geven, maar ik zag net op internet dat de boetes van 50-70km te hard rond de 500 a 700 euro kunnen liggen. Het gaat inderdaad via de officier van justitie dus het is even afwachten. Helaas heeft meneer zijn vuurwerk al gekocht dus dat wordt even minder geld voor mijn paard :=

@Brainless hij heeft denk ik al sinds dat ik een relatie met hem heb ( anderhalf jaar) 10 boetes gehad. Dus ik hoop dat hij zijn rijbewijs terugkrijgt.

Winged

Berichten: 32976
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 15:25

Bij Utrecht is het volgens mij al jaren rond de 100 km per uur. En sowieso, 150 waar je 120 zou Mogen is alsnog veels te hard.

Zuur voor hem, maar misschien leert hij er eindelijk van :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 15:26

Omdat hij zo een sukkel is met die boete, is er minder geld voor jouw paard???
>;) _O-

J0anieke

Berichten: 4859
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 15:26

Ik snap dat je dit van je af wilt schrijven, ontzettend vervelend, vooral met kerst in het zicht...

Je mag nergens in NL 150 km/h, zover ik weet. Verdiende loon. Ik heb een hekel aan mensen die zo hard rijden, moet dan meteen aan dat erge ongeluk denken met die man die een heel gezin kapot gereden had...

    Alana. ♡

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 15:26

Maureen95 schreef:
@Kentaro Politie heeft inderdaad nog geen echte boete kunnen geven, maar ik zag net op internet dat de boetes van 50-70km te hard rond de 500 a 700 euro kunnen liggen. Het gaat inderdaad via de officier van justitie dus het is even afwachten. Helaas heeft meneer zijn vuurwerk al gekocht dus dat wordt even minder geld voor mijn paard :=

@Brainless hij heeft denk ik al sinds dat ik een relatie met hem heb ( anderhalf jaar) 10 boetes gehad. Dus ik hoop dat hij zijn rijbewijs terugkrijgt.



Laat hem lekker zelf ophoesten voor zijn boete.....eigen schuld dikke bult. Zou jij geen last van moeten hebben.
Daarnaast zal die boete volgend jaar komen, dus lekker je centjes in je zak houden en hem op de blaren laten zitten

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 15:27

Voor je vriend weinig medelijden want die was er zelf bij..( en als je al afremt kun je hem niet krijgen voor 50+ tenzij hij nog harder dan 150 reed.

Maar voor jou mooi balen! Hopelijk heb je er niet al te veel stress van. Misschien tijd voor een goed gesprek? Buiten dat het zonde is van het geld wil je hem vooral ook veilig thuis zien komen toch? :)

Autumnn

Berichten: 8014
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 15:27

Maureen95 schreef:
Hij reed dus op de A12 op een stuk waar je opeens 100 moet ( bij Utrecht)


Sorry hoor, hier moet ik wel even om lachen :') "waar je opeens 100 moet". Je MOET niks. 2. Een snelheid wordt altijd aangegeven. Alleen maar eigen schuld. Hij had niet zo idioot hard moeten rijden. Stel je voor dat hij iemand aangereden had. Geen goed woord voor over, sorry.

Ik snap dat jij er mee zit, is niet niks als dat gedaan wordt.

linda_arnold
Berichten: 3326
Geregistreerd: 29-05-05
Woonplaats: Ootmarsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 15:28

Vervelend, maar dik terrecht.

Bij Utrecht mag je niet 'opeens' 100, dat is al jaren zo. Het is voor hem zelf te hopen dat hij niet ook de trajectcontrole bij de Galecopperbrug is door gescheurd, dan pakken de boetes nog veel hoger uit.

Ylana

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 15:28

Maureen95 schreef:
hij heeft denk ik al sinds dat ik een relatie met hem heb ( anderhalf jaar) 10 boetes gehad. Dus ik hoop dat hij zijn rijbewijs terugkrijgt.


Of niet....

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16196
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-16 15:28

@studiemiep Ik heb zelf geen rijbewijs dus kan hem al lekker nergens heenbrengen. Hij blijft aankomende nacht ook lekker bij zn moeder slapen en zijn broertje die gelukkig wel zijn rijbewijs nog heeft komt morgen na zijn werk mee hiernaartoe tot zaterdag zodat we wel kerst bij mijn schoonouders kunnen vieren. :)
Hij heeft verder gelukkig geen strafblad of iets dergelijks dus daar kunnen ze hem niet mee pakken. Betaald ook altijd netjes alles op tijd. Dus ik hoop dat het mee gaat vallen en dat hij zijn rijbewijs snel terug heeft.

@Brainless ik hoop het niet := Mag hij binnenkort mooi met de fiets naar zijn nieuwe werk :Y)

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 15:28

Moest je daar "ineens" 100 vanwege weg werkzaamheden? Dan kan de boete nog wel eens hoger uitvallen.
En vuurwerk al gekocht, kan dat nu al dan? Laat hem die reservering maar afzeggen

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.

Brainless

Berichten: 29683
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 15:29

Hij is hem sowieso 2 maanden kwijt....
Maar als ik het zo lees; zal dat best eens een tijdje langer kunnen zijn.

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

Lieffiefi

Berichten: 4695
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 15:30

Dat stuk is niet 'ineens 100'. Staat daar zeer goed aangegeven. En dan nog rij je minstens 30 te hard.
Ik snap dat jij baalt maar voor je vriend hoop ik dat dit een les is. En meer dan terecht met zoveel bekeuringen.

''There are no mistakes- Sigmund Freud''


Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16196
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-16 15:31

We wonen samen dus delen ook alle kosten lasten. Ik ben momenteel werkloos en druk opzoek naar werk!
Hij had gister zijn laatste werkdag en vanaf volgende maand gelukkig wel weer een baan!

Het is ook zijn schuld en dikke bult hoor :D Dus hij mag het lekker zelf uitzoeken haha. Maar ben wel boos. Ik heb het al zo vaak tegen hem gezegd. Nu mag hij inderdaad lekker op de blaren zitten.

@linda_arnold ik weet niet precies waar. Maar we gaan het zien :=

En qua te hard rijden. hij reed 151 met correctie erbij. Dus eigenlijk nog een paar km harder.

Peelie

Berichten: 13398
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 15:32

Dit is zo herkenbaar.

Mijn vriend heeft begin dit jaar ook een boete voor 49km/u te hard gereden. Die boete was ook dik €700,- hij is het nu nog aan het terugbetalen. Stinkende mazzel heeft hij dat hij niet een paar kilometer harder reed.

Maar ik zal je alvast zeggen, hij leert er niks van. Hij zal het gewoon blijven doen. Totdat hij misschien een keer een ongeluk veroorzaakt met zijn idiote rijgedrag... of niet.

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

eclair98

Berichten: 11602
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 15:32

Is ie dan besodemieterd dat er minder geld naar het paard gaat? Laat het hem lekker zelf uitzoeken, hij was zo dom.

SayaJones

Berichten: 11920
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 15:32

Het is niet waar je 'opeens' 100 moet.
De politie had hem waarschijnlijk al een paar km's op de hielen gezeten, het is niet 1 meting wat ze doen, het zijn er meerdere.
Het is vervelend, waarschijnlijk vooral voor jou omdat jij straks chauffeur wordt :+ Maar het is echt wel eigen schuld, zeker als hij de laatste paar jaren zoveel boetes heeft verzameld. Heeft ie waarschijnlijk niet van geleerd en nu krijgt ie een harde les, tsja, banketstaaf :+

En ik zou het hem echt zelf uit z'n eigen zak laten betalen... Waarom zou er minder geld naar het paard moeten omdat hij de wet overtreed?

Jax ♡
You can always tell about somebody by the way they put their hands on an animal


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amand0, Anne_26, AnoukS_, chocky84, Christina, ComscoreBot, Evito_06, Galaika, hedjuhhh, LaraCroft, leintje_, linoleum, Lizziewizzie, TheNovelist, Typhoon en 45 bezoekers