Kranten, folders en kerstfooi

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
DeEenhoorn
Berichten: 2935
Geregistreerd: 23-05-13

Kranten, folders en kerstfooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-16 18:10

Heyhey!
Het is alweer zover, rond kerst gaan sommige bezorgers op pad met kaartjes om je de beste kerstwensen en een gelukkig nieuwjaar te wensen.
Zowel folderbezorgers als bezorgers van de wekelijkse gratis krant. Ook de ochtendkrantbezorgers die voor dag en dauw opstaan halen hun kerstfooi op.

Wat doet bokt als er weer iemand voor de deur staat voor het foldertje of wekelijkse krantje? En wat doet bokt voor de ochtendkrantbezorger?

Staan jullie niet eens op van de bank?
Wensen jullie ze fijne kerstdagen terug waarop de deur weer dichtgaat?
Geven jullie afhankelijk van de soort krant een fooitje?

Ik bezorg zelf een wekelijks zondagskrantje en mijn zus staat 6 dagen in de week vroeg op om de ochtendkrant te bezorgen. De bezorgers die bij ons aan de deur komen geven we 50 cent tot 2 euro, net wat we in huis voor de hand hebben. De ochtendkrant word niet bij ons bezorgd dus die geven wij logischerwijs niets :)

*vindt het een remarkabele doelstelling*
FNRS proeven: F11 +1


Judass

Berichten: 4823
Geregistreerd: 20-05-09

Re: Kranten, folders en kerstfooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 18:13

We proberen wel altijd wat te geven. 50 cent of een euro oid.
Onze ochtendkrant bezorger krijgt een kerstkaart met iets van €20 :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101361
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 18:13

Ik heb een ja/nee sticker op de deur maar ik wil eigenlijk helemaal niets. :') Moet dus een nieuwe sticker regelen. Maar die van de zaterdagkrant staat wel eens op de stoep...het ene jaar geef ik hem wat maar het andere jaar doe ik niet open... :o

marleen_88

Berichten: 14011
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: Kranten, folders en kerstfooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 18:15

Gisteren stond er een jongetje voor mijn deur. Ik heb zomaar de deur dicht gedaan en bedankt gezegd. :=

Doe wel en zie niet om

KimD

Berichten: 20361
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Kranten, folders en kerstfooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 18:16

Ik doe er ook niks mee. :n Ze hebben zelf voor die baan gekozen.


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

purny

Berichten: 27394
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Kranten, folders en kerstfooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 18:18

Ik geef ook niks. Ik krijg ook niets extra's voor de zware kratten en kerstboodschappen en 6packs drinken die ik scan

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

DeEenhoorn
Berichten: 2935
Geregistreerd: 23-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-16 18:19

En geven jullie ook afhankelijk van het enthousiasme? Laatst stond er hier een jongen aan de deur die heel monotoon even zijn praatje deed, die heb ik vriendelijk hetzelfde gewenst en de deur weer dichtgedaan. Ik ga straks mijn eerste deel lopen en natuurlijk enthousiast en aardig zijn, en mensen uit mijn wijk herkennen, zo leuk :D ik loop zelf 1,5 jaar nu dus een deel kent me wel!

*vindt het een remarkabele doelstelling*
FNRS proeven: F11 +1

Mizora

Berichten: 18071
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 18:21

Hier de folders in principe 1€ en de volkskrant (zaterdag) 2€.

Ik kende mijn eigen krantenwijk behoorlijk goed dus meestal haalde ik 80-100€ op als ik bijhield wie open deed. Ik had een wijk van zo'n 115 huizen en bezorgde de plaatselijke krant.

Mijn laptop heeft een instortend toetsenbord en verdraagt geen los toetsenbord meer. Hierdoor doen o.a. de backspace en Q (alt 81 en alt 113) het niet meer, en voegt hij soms letters dubbel toe, of geeft hij ze juist niet door. Mijn tablet daarentegen heeft een overactieve autocorrect. Mijn teksten zijn daardoor wel eens een zooitje.

Mars

Berichten: 33223
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 18:22

Nee hoor, dat gebedel aan de deur heb ik helemaal niets mee.

Heb zelf ook vroeger folders gelopen en kranten. Kreeg ook aan het eind van het jaar die kaartjes om uit te delen maar ik vond het echt te genant om aan de deur om geld te gaan bij anderen. Ik deed de kaartjes gewoon bij de krant in de bus.

In het verleden gebeurd niets (meer)
In de toekomst gebeurd (nog) niets
Er is alleen maar nu


Jellybeans
Berichten: 2556
Geregistreerd: 02-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 18:24

Ik heb zelf jaren een folderwijk als bijbaantje gehad. Wij kregen altijd een brief bij de kerstfolders waar iets in stond van jullie krijgen geen kerstpakket of extra kerstbonusje maar deze kaartjes waarmee jullie mogen aanbellen zodat mensen jullie misschien wat geld geven.
Vandaar dat er dus wordt aangebeld door bezorgers.
Ik geef inmiddels zelf aan bezorgers die het hele jaar netjes hebben bezorgd hebben. Aan de folders een euro en aan de kranten jongen wat meer, want die is altijd op tijd en altijd aardig.

Zelf vond ik het altijd prima als mensen niks gaven maar wel gewoon het kaartje aannamen en mij ook een gelukkig nieuw jaar toewenste. Dat vind ik ook wel netjes om te doen, mensen die gewoon op de bank blijven zitten vond (en vind) ik altijd een beetje raar.

28-11-2014 05-02-2017 25-11-2017 [o]

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Re: Kranten, folders en kerstfooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 18:31

Ik had een meisje aan de deur met zo'n kaart. Ken d'r verder niet maar heb twee euro gegeven. Daar ga je toch niet dood van :+

melody7

Berichten: 13682
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 18:35

Hier geven we €0,50 - €2,00 en de krantenjongen krijgt €5-10 geloof ik.

Ik heb zelf vroeger ook een paar jaar een krantenwijk gehad en mocht dan ook altijd gelukkig nieuwjaar wensen. Dat was de enige tijd in het jaar dat het fatsoenlijk betaalde :+ Ik weet niet of het overal is maar hier was het echt heel erg slecht betaald. Daar kunnen de ontvangers natuurlijk niets aan doen en ik vond het uiteraard ook niet erg als ik niks kreeg maar wat ik ophaalde was wel een heel leuke bonus :)

Mijn cavia's volgen? Dat kan! Facebook: Guinea Pigs Adventures Dagelijks op instagram: Klik

lor1_1984

Berichten: 12010
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 18:35

Ik heb een nee-neesticker dus degene die hier aanbelt krijgt een 'fijne feestdagen' terug maar verder niets.
Als ik al opendoe, intercom doet het niet en heb geen zin om naar beneden te lopen als ik niemand verwacht. :o

6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.

Shanel
Berichten: 879
Geregistreerd: 04-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 18:36

Bij ons varieert het van €0.50 tot €2. Ik heb 5 jaar lang een folderwijk gehad en werd altijd érg blij van de kerstperiode dus voor mij een kleine moeite om wat extra's te geven :).

diesel83

Berichten: 1182
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: den haag

Re: Kranten, folders en kerstfooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 18:41

Ik geef ook wel geld ze krijgen idd geen kerstpakket oid. meestal geef ik 1.50 per kranten/folder bezorger. Heb vroeger zelf een krantenwijk gehad en vond het altijd leuk om de feestdagen ronde te lopen ...ik haalde er ook altijd rond de 100,- mee op.

[LZP] Lieve Logan 36 weken overleden spoedkeizersnede..ik wist het Semke RIP 06-07-2011 mis je meisje voor altijd in mijn hart

KimD

Berichten: 20361
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Kranten, folders en kerstfooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 18:53

Wij trekken vaak de deurbel uit. Ik word sowieso moe van dat gebedel aan de deuren. Zeer storend voor ons en voor de honden.


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

Linnie050

Berichten: 11779
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: Kranten, folders en kerstfooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 18:57

Wij zijn vaak laat thuis maar als ze toch aan de deur staan krijgen ze zeker wat.
Wij hebben geen krant alleen folders.
Meestal 1 of 2 euro.
Is toch hartstikke leuk voor ze.

Ik mocht nooit een krant of folders rond brengen van mijn moeder.
Maar als dat wel had gemogen was ik met dit extraatje erg blij geweest.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Kranten, folders en kerstfooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 19:03

Hier krijgen ze een mini kerstpakketje met een paar snoepjes en een centje. Meestal een euro of 1.50

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

Jellybeans
Berichten: 2556
Geregistreerd: 02-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 19:04

Keet schreef:
Hier krijgen ze een mini kerstpakketje met een paar snoepjes en een centje. Meestal een euro of 1.50


Wat een leuk idee!

28-11-2014 05-02-2017 25-11-2017 [o]

Janneke2

Berichten: 22656
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Kranten, folders en kerstfooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 19:09

Ik geef de bezorgers van de "plaatselijke leugenaartje" een euro oid in kleingeld.

De meneer die zomer en winter om 5.30 zowel het landelijk als het plaatselijke ochtendblad bezorgt, krijgt 15 of 20 euro.
Ik vind dat klasse!

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

_fairytale

Berichten: 369
Geregistreerd: 24-01-16
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 19:12

Ik loop nu zelf folders en ben blij met de extra centjes dat ik met de kerstkaartjes bijverdien. Vorig jaar baalde ik wel, want er waren heel veel mensen boos geworden omdat ze vonden dat ik de folders te laat bezorgde, terwijl ik ze nog maar 3weken liep en elke x op zaterdag al had bezorgd, maarja heb ze maar gewoon vriendelijk gedag gezegd.

Some people just don't understand.

Amira_
Berichten: 5199
Geregistreerd: 05-05-09

Re: Kranten, folders en kerstfooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 19:16

Folder bezorgers krijgen bij ons tussen de €1 en €2 en de bezorgster van de Telegraaf krijgt tussen de €5 en €10 euro, net wat er in ons zak zit

When I thought it was over God sent an angel to help us out. He gave us direction, showed us how to make it last for that long journey ahead

Veulen84

Berichten: 10866
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Kranten, folders en kerstfooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 20:15

Folderbezorgers 1 euro. Kranten 2 euro. Postbezorger en pakketbezorgers 2 of 4 euro (afhankelijk hoe goed die z'n werk doet). Ga er echt niet dood aan en ze doen hun best wel door weer en wind.

Te koop traditioneel model dressuurzadel met kort draagvlak. 17/17,5 inch en boommaat 33. Pb voor foto's en info.


BigOne
Berichten: 38038
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 20:19

purny schreef:
Ik geef ook niks. Ik krijg ook niets extra's voor de zware kratten en kerstboodschappen en 6packs drinken die ik scan

Als het goed is krijg jij verlofdagen, vakantiegeld, korting op boodschappen??? Bezorgers van kranten krijgen een gratis krant en folderbezorgers soms een kleinigheid. Ik geef de bezorgers van folders twee euro en de dame die al tien jaar zorgt dat mijn krant er elke dag voor zes uur is twintig euro. Zou niet graag willen ruilen.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

BigOne
Berichten: 38038
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 20:23

KimD schreef:
Wij trekken vaak de deurbel uit. Ik word sowieso moe van dat gebedel aan de deuren. Zeer storend voor ons en voor de honden.

Laat me raden, het is te vermoeiend om naar de deur te lopen en heel vervelend dat de hond blaft, hoe oud ben je 85?? Wat is er mis met mensen die door weer en wind zorgen voor je krant en folders om die in ieder geval fijne feestdagen te wensen.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.