[HK] Het grote fjordentopic

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 10:32

Yvank_ schreef:
Mag ik mij hier ook melden :) ?

Ik train ook een fjord :D , hij is van mijn beste vriendin. Zelf heb ik 'gewoon' een bruin sportpaard die ik uitbreng in de M2.

Maargoed terug naar de fjord :).
Zijn naam is Boris en we ik start hem nu sinds 9 maanden.

Zijn in februari 2016 onze eerste wedstrijd gestart en zijn op dit moment M1 + 2 .
Hij doet het ontzettend goed op wedstrijd! Hij heeft nog nooit een proef géén winstpunt gehaald en haalt geregeld scores van 195 + en eerste prijs tussen de paarden.


Dit zijn wij :) foto's zijn van afgelopen zomer in de L1.

[ [url=m/MRFzzH.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/Lu3MPV.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/ZYWmls.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/Vaicrv.jpg]Afbeelding[/url] ]


Super knap, en dat al in 9 maanden! Ik krijg Bente na ongeveer 1 1/2 jaar netjes de bak door, een B proef moet nog wel lukken maar daar blijft het voorlopig bij.

Boris is flink aan de maat zo te zien, wat is zijn schofthoogte?

[o] Klasse I + 18 / Klasse II + 7 / Klasse III + 2
B + 1 /


Spenk
Berichten: 21631
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 10:39

Bedankt :D

Ja Boris is groot hij is rond de 1,56 :j

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 12:26

Yvank_ schreef:
Bedankt :D

Ja Boris is groot hij is rond de 1,56 :j



Zo, dat is zeker groot! +:)+

[o] Klasse I + 18 / Klasse II + 7 / Klasse III + 2
B + 1 /

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 15:08

Yacintha schreef:
Heb je toen mee mogen kijken? Lijkt me echt onwijs interessant!
Wel heel fijn om te horen dat het herstel sneller gaat. Moest je toen nog veel met hem doen, als stappen en koelen? Mocht hij gewoon weer naar buiten?

Ja hebben geassisteerd. Was bere interessant! De dag erna moesten we zn temperatuur goed in de gaten houden voor eventueel aanvullende antibiotica. Hij had toen koorts, dus er ging extra antibiotica in en hij mocht even alleen los in de rijbaan of aan de hand stappen. Dag erop ging het al stuk beter, toen hebben we hem ook alleen los gehad net als dag 3. Vanaf dag 4, omdat hij koortsvrij bleef, goed at en vlot was, mocht hij weer bij de groep op het land.

WWW.BVANDENBERG.NL
Kekke design voor een te gekke prijs! - www.abellistic.com - Feel invited!
Geluk is de vrucht van intens werk.

Flurk

Berichten: 4487
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Dieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 19:37

vandaag een Cross clinic gehad van Ilonka Kluiterman bij stal de Ronde was gaaf

moeilijke mensen zijn de grootste leermeesters :9
http://www.develuwezoom.nl/
http://www.gewiekstmindfulness.nl/

JoycexEnya

Berichten: 5943
Geregistreerd: 11-12-10

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 07:29

Ik kom mij even melden ( opnieuw en zal proberen actief mee te praten)

Mijn naam is Joyce, ik ben 23 jaar.
Ik heb samen met mijn moeder 3 fjorden en 1 tinker. Zelf heb ik daarvan 1 fjord en 1 tinker. En mijn moeder dus 2 fjorden. Ik plaatst het meest natuurlijk over mijn eigen fjord.

Mijn fjord heet Enya is 8 jaar. En wij doen van alles en nog wat.
Haar afstamming is Anton x Yarra. Ik heb haar zelf beleerd (iemand anders zat de eerste keer erop, was opstappen en wegrijden, en ik meteen verliefd en gekoch van mijn stage)
Ik heb haar helemaal zelf opgeleid.
Wij starten nog geen officiële wedstrijden wel alles BB gedaan ( dressuur staat 3 februari op de planning, om daarna eventueel officieel te starten) hebben BB gesprongen gecrosst en endurance.

Zaterdag in de les, liep ze zo fijn. Dat mijn mede lesgenoot (die lest op de fjord van mijn moeder) wanneer ik haar ging starten, mijn instructrice vroeg indd waarom niet. Ik heb geen trailer en fjorden worden toch minder beoordeeld. Trailer kan ik indd huren van vrienden en van bedrijf. En dat minder beoordeeld is van vroeger zei ze. Dus zo startlijsten gezocht en 3 februari dus eerste BB dressuur wedstrijd, en ga ik kijken wat voor punten ze ons dan geven.

Genoeg gekletst even wat foto's Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Flurk; wat leuk zeg, crossen is zo leuk, Enya word er alleen een beetje enthousiast van haha.

Yvank: wow jij gaat hard, ben heel benieuwd naar mijn punten straks in februari

Enya&Betsy
Enya Klasse I-4 (107 goedgekeurde km's)
Youtubekanaal: http://www.youtube.com/user/SvennForEver

Yacintha

Berichten: 1068
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Nieuw-Schoonebeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 09:29

Afgelopen vrijdag heeft mijn andere Fjord Olivia (van 22 jaar!) Sinterklaas mogen binnen halen.
En leuk dat ze het vond! :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Flurk

Berichten: 4487
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Dieren

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 20:39

Mooie voorstelling en gelijk weer beetje leven hier

moeilijke mensen zijn de grootste leermeesters :9
http://www.develuwezoom.nl/
http://www.gewiekstmindfulness.nl/

Darkless
Berichten: 38
Geregistreerd: 03-08-13

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 09:16

hallo zal mij even voorstellen.

ik ben sophie en ben 25. Heb 2 fjorden (marsmallow en spekkie) van 18 en 10. Daarnaast een shetlander (icethea) van 2.5 en een muildier (chicky) van 8 maanden. mijn jongste fjord spekkie is drachtig van een tinker en uitgerekend 28 april.

Daarnaast heb ik nog een hond die bang is voor paarden. heel handig.

ga volgende zomer met marshmallow wedstrijden western starten.

simoneeee

Berichten: 210
Geregistreerd: 04-06-09
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 19:11

Ik heb dit weekend ook weer lekker gereden. Ik merk wel heel erg aan haar dat ze op het moment echt haar ei kwijt moet. Is dat bij jullie ook? Gooi haar dus ook regelmatig nu even los ik de longeerbak zodat ze haar gekte even kwijt kan en dat doet ze dan ook uitgebreid. Zaterdag ging het rijden heel goed, maar voelde dus wel dat ze graag even wilde rennen. Dat mocht ze daarna dus nog even doen. Vandaag deed ze het tijdens het rijden... Ze schoot er vandoor toen ik haar liet aanspringen in galop en heb haar echt 3 rondjes niet terug kunnen krijgen. Ze gaat dan zo ongelofelijk hard en plat door de bocht. Ik houd m'n hart altijd vast en hoop dat ze niet onderuit gaat. Eens in de zoveel tijd doet ze dat en ik kom er niet achter wat de reden dan is. Ze lijkt dan ook wel geschrokken van zichzelf achteraf en is dan zo uit balans en 'in paniek' dat geen hulp meer door komt. Ze is stiekem best onzeker namelijk. Wat niet altijd zo lijkt, maar wat ik inmiddels wel weet. Uiteindelijk heb ik het nog wel goed kunnen afsluiten door even wat rond te draven en daarna uit te stappen. Ze heeft dit lang niet meer gedaan dus ik had een klein hoopje dat we dit gedrag een beetje achter ons hadden gelaten. Of zou het gewoon joligheid zijn? Konden ze elke maand maar even 5 minuten praten haha! Ben benieuwd of iemand dit gedrag herkent?

Niets moet,
paarden wel!
Loesje

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 19:18

Mijn oude ruin heeft dat nog wel eens. Moet er altijd erg om lachen, maar ook bang dat hij valt. Is wel eens gebeurt ook. Maar even laten uitrazen en daarna hebben we wel weer contact. Soms, als hij zo aan bet rennen is en ik hem niet meer terug krijg (is bij los werken), wil ik dan in ieder geval de richting bepalen. Het tempo last ik dan wel even zitten. Hij mag af en toe best even uitrazen, als hij daar behoefte aan heeft.

Spenk
Berichten: 21631
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 19:19

Oh vervelend zeg! Lijkt mij eigenlijk geen joligheid. Komt ze wel buiten? Mijn eigen paard kon ook zo doen maar dat doet hij alleen als hij weinig buiten komt. Ben daarom vorige maand ook verhuisd zodat hij nu elke dag minimaal 6-8 uur buiten staat. Anders is het ook niet gek natuurlijk

simoneeee

Berichten: 210
Geregistreerd: 04-06-09
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 19:23

Ja richting bepalen is dan ook wel een dingetje. Ik ben allang blij dat ze de bochten in de bak haalt en als ik haar dan ook nog zou gaan sturen (wat niet eens lukt) dan is de kans groot dat ze plotseling de andere kant op schiet en ik er geheid naast lig. Het enige wat ik dan kan doen is af en toe even een ophouding maken en hopen dat een van die ophoudingen op het juiste moment is en ze terugvalt in draf. Daarna is het over namelijk. Gek beest!

Ja ze komt ze in de winter buiten. Wel op een verharde paddock dus echt rennen kan daar niet. Maar dit heeft ze altijd wel gedaan eigenlijk.

Niets moet,
paarden wel!
Loesje

puppy1128

Berichten: 5007
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 19:25

Vera heeft het ook. Maandag had ze een dolle kwartiertje en zaterdag was het een keer heen en weer en klaar.

Maar zij geeft het aan. Ze loopt weg wanneer ik haar wil pakken. :')
En komt naar mij toe als ze klaar is met rennen. Ideaal. :D

Maar man, mijn heupen vinden haar niet meer zo fijn zitten. Ze is zo.. Breed. Ik zit voor mijn gevoel echt in een soort split ofzo. _O-


Helaas laatste maandje voor mij samen met Veertje. Maarja, merk nu al dat twee paardjes te veel gaat worden.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 19:28

Ik zit niet op hem, als hij zo raar doet. Ik zit trouwens helemaal niet meer op hem. En hij staat 24/7 buiten, dus daar kan t niet aan liggen.

simoneeee

Berichten: 210
Geregistreerd: 04-06-09
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 19:29

Oh dat is zeker handig wat Vera doet! Dat brede herken ik. Wieke is ook zo super breed. De meeste die op haar stappen weten dat wel, maar zijn toch altijd weer verbaasd hóe breed ze zit.
Ik zie dat Vera je bijrijdpaardje is. Jammer dat je moet stoppen, maar begrijpelijk nu je een eigen paard hebt.

Niets moet,
paarden wel!
Loesje

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16165
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 20:00

Ik heb precies hetzelfde. Ik kan/durf momenteel ook bijna niet op mijn fjord rijden omdat ze er ook telkens vandoor gaat in de bak :( Vind het gewoon een beetje eng worden.

Spenk
Berichten: 21631
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 20:31

En als jullie eerst longeren ? ´Mijn´ fjord doet dit niet gelukkig. Maar mijn eigen warmbloed paard heeft het ook wel gedaan. Die longeer ik dan eerst even voor het rijden en dan pas erop.

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16165
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 20:32

Ik mest meestal de stal uit voordat ik ga rijden en dan zet ik haar even in de bak. Meestal gaat ze dan helemaal rodeo'en dus ga ik er vanuit dat ze wel braaf is met rijden _O- Maar ik ga morgen haar maar eerst even extra beweging geven haha.

simoneeee

Berichten: 210
Geregistreerd: 04-06-09
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 20:37

Dat zou ik voorlopig even eerst kunnen doen inderdaad. Alleen weet ik niet of het bij Wieke veel zin heeft. Die kan het ene moment een door vogeltje zijn en het volgende moment door de bak te vliegen om vervolgens weer voor dood vogeltje te spelen :'). Niet moe te krijgen zeg maar... maar proberen kan altijd!

Niets moet,
paarden wel!
Loesje

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16165
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 20:41

simoneeee schreef:
Dat zou ik voorlopig even eerst kunnen doen inderdaad. Alleen weet ik niet of het bij Wieke veel zin heeft. Die kan het ene moment een door vogeltje zijn en het volgende moment door de bak te vliegen om vervolgens weer voor dood vogeltje te spelen :'). Niet moe te krijgen zeg maar... maar proberen kan altijd!

Zafira is ook precies hetzelfde _O- Met rijden is ze eigenlijk niet moe te krijgen. Wilt altijd wel voor je werken. Behalve de galop. Dat vind ze na 1 rondje prima :')


Marcella

Berichten: 36531
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 20:58

Dat vind ik nu zo fijn aan die van mij staat 24/7 buiten dus kan helemaal zelf beslissen hoe of wat met zijn energie. Kan dus gewoon na een aantal dagen opstijgen en zo wegrijden vind het ideaal.

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 - 17-05-2019 Leven met reuma is waardeloos.[HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus

puppy1128

Berichten: 5007
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 21:00

@Sim
Ja, voor ik stage ging lopen in Hongarije kreeg ik af en toe last op Vera van mijn heupen, nu iedere keer.. Erg jammer. Gelukkig zonder zadel veel minder last, dus rij nu af en toe maar zonder zadel.. Rij ik ook niet lang, vind zij niet zo leuk en dat snap ik heel goed.
Klopt. Ik vind het ook erg jammer en eigenaresse ook natuurlijk. Het is echt jammer dat ze zo ver weg is. En die van mij staat ook niet echt bepaald dichtbij, als ik van Vera naar Elano ga ben ik gewoon een uur onderweg.. Naar Vera is 40 min en van Elano naar huis 30-45 min.. :(



Ik gooi Vera ook in de bak voor ik ga rijden. Longeren of los maakt niet veel uit, kan der ook zonder longeertouw longeren.. Veel te lui om heen en weer te lopen voor een stukje touw. :')


Moet maar weer een keertje gaan springen met Vera, vind zij erg leuk en met haar durf ik het ook.. Oke, behalve als ze spoken ziet.. Dan niet meer. %)
Maar tot nu toe springt zij altijd en dat geeft zoveel vertrouwen voor mij in het springen. Ik haat het als paarden en pony's stoppen voor de sprong..
Ergste is, ik ben daardoor nog nooit af gevallen, dus waarom ik het zo vreselijk vind? _O-

simoneeee

Berichten: 210
Geregistreerd: 04-06-09
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 21:59

In principe is Wieke ook opstappen en wegrijden hoor. Maar in de winterperiode is ze altijd wat frisser. Het lijkt ook wel of ze beter in haar vel zit nu ze ook in de winter buiten komt. Logisch ook natuurlijk. Alleen is het geen paddock waar ze kan rennen, dus regel ik dat maar voor haar. Iemand van mijn oude stal noemde haar wel eens een Noors Volbloed ipv koudbloed :') . Maar anderzijds is ze ook weer zo braaf en lief. Alleen gewoon erg gevoelig.

Niets moet,
paarden wel!
Loesje

Spenk
Berichten: 21631
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 22:21

Dat zou het dan best kunnen zijn hoor! Vorige winter stond mijn paard ook een paddock waarin hij niet kon rennen. Was die ook knetterheet. Nu staat die gewoon op groot stuk land en niks aan de hand.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker