Gelderse Henkie wint van zijn dressuurcollega's

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 13888
Geregistreerd: 20-04-16

Gelderse Henkie wint van zijn dressuurcollega's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-16 16:23

bokt / kwpn
Dressuur, KWPN, Fokkerij
Afbeelding
Adelinde Cornelissen en Henkie Foto: aniek1985

Ingezonden door NatasjavE

Net als in de klasse M stond ook de klasse L van de hengstencompetitie dressuur bol van de kwaliteit. In dit sterke deelnemersveld was het de Gelderse hengst Henkie (v. Alexandro P) die onder Adelinde Cornelissen, met 93 punten royaal de overwinning greep.

Nadat Henkie in Ermelo al met veel overtuiging de rubriek voor Gelderse hengsten won, vond Adelinde Cornelissen het samen met de eigenaren wel zinvol om over te stappen naar de ‘gewone’ klasse L voor dressuurhengsten. “Dan zien we vanzelf waar we staan, was onze gedachte”, lacht Adelinde. “Voor mij is het écht een dressuurpaard en hij heeft van het zomer ook al bewezen goed te kunnen scoren op het WK bij de vierjarige paarden. Het gevoel dat hij geeft is echt waanzinnig. Henkie heeft zó veel power, lossigheid, schakelvermogen. Hij kan klein, hij kan groot, je hoeft maar op een knopje te drukken en hij doet het. Zoals hij zich hier vandaag heeft laten zien, is ook zoals ik hem thuis kan rijden. Henkie is iedere dag hetzelfde en het is iedere dag opnieuw genieten. Een mooie waardering om hier in zo’n sterke rubriek bovenaan te eindigen!” Ook de juryleden spraken in superlatieven over de Alexandro P-zoon en kenden driemaal een 9,5 voor zijn basisgangen toe evenals voor zijn aanleg als dressuurpaard. “Een indrukwekkende verrichting. Wat een allure, wat een lossigheid en wat kan hij al goed schakelen. Echt heel goed!”, sprak Mariette Sanders.

Op de gedeelde tweede plaats eindigden Diederik van Silfhout met Hometown (v. Apache) en Marieke van der Putten met Trafalgar (v. Totilas). Beide combinaties scoorden 85 punten. De Apache-zoon Hometown viel op met zijn goede verrichting, waarbij hij voor de galop het hoogste cijfer (9) kreeg. Elke sprong is hetzelfde en hij werd met veel controle voorgesteld. Ook de zeer expressief bewegende Trafalgar viel op met zijn kwaliteiten. Hij beweegt heel lichtvoetig en met natuurlijke gedragenheid. Beide hengsten lieten met hun stap nog wat punten liggen.

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


NatasjavE

Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Gelderse Henkie wint van zijn dressuurcollega's

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 16:25

Kijk,...heel goed.

En hoe hij doodnuchter bij de prijsuitreiking stond. Topknol.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

dierfysio

Berichten: 5288
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Leusden

Re: Gelderse Henkie wint van zijn dressuurcollega's

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 16:29

Mijn oude paard was ook een Gelders paard. Geweldig dier, echt mijn vriend en prachtig om te zien. Daarbij echt wauw qua bewegen, ook op hoge leeftijd en barstend van de artrose nog. Mis hem enorm, al heb ik nu een hele leuke pony gekocht. Wilde expres niet weer een Gelders paard ivm bang om steeds te vergelijken.

*\o/* www.dierfysio.nu voor dierfysiotherapie en chiropractie paard *\o/*
trotse mama van twee knappe zonen!

eenitraM
Berichten: 10947
Geregistreerd: 24-08-06

Re: Gelderse Henkie wint van zijn dressuurcollega's

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 16:47

Goud :')

Esmee_RS

Berichten: 4871
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Re: Gelderse Henkie wint van zijn dressuurcollega's

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 16:50

Ik vind dit toch zo'n gaaf paard. :+: En de naam is ook zo leuk :Y)

akishino
Berichten: 1866
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 17:05

Heel aansprekend paard vind ik. Volgens mij een toppaard om mee te werken.

HOOP is een klein lichtje in je hart, dat vandaag MOED geeft en morgen KRACHT

Getup

Berichten: 8216
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Gelderse Henkie wint van zijn dressuurcollega's

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 18:45

Echt heel gaaf. Terecht, dat hij gewoon tussen zijn jaargenoten met toevallig meer dressuurbloed meedoet. En dan winnen!

Is die Edmundo nu in zn uppie bij de geldersen?

NatasjavE

Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 18:50

Edmundo start in een andere klasse. Die is ouder.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

Maris
Berichten: 15901
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 18:51

Is er ook een filmpje van misschien ?

There is no way to happiness. Happiness IS the way !
Bygg bruer, ikke murer !

Rochlie_

Berichten: 173
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: België

Re: Gelderse Henkie wint van zijn dressuurcollega's

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 19:53


poown
Berichten: 271
Geregistreerd: 09-08-13

Re: Gelderse Henkie wint van zijn dressuurcollega's

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 20:43

Heb hem bij de eerste bezichtiging in Ermelo gezien 2 jaar geleden. Wij waren daar toen met onze eigen hengst. Wat maakte hij toen al indruk! Stak er met kop en schouders bovenuit. Terecht dat hij met de 'gewone' kwpn-ers meedoet, is voor zo'n hengst geen probleem

Teletekst
Berichten: 186
Geregistreerd: 05-02-16

Re: Gelderse Henkie wint van zijn dressuurcollega's

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 21:12

Hij won best terecht, maar de 93pnt was echt buiten proportioneel, maar misschien wilden ze een punt maken ofzo. Mevr. Sanders was afgelopen zomer op het WK te Ermelo al gecharmeerd van Henkie... t was mooie sport!


Hen001
Berichten: 61
Geregistreerd: 22-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 21:15

Geweldig en wat een prachtig paard is Henkie toch. Vind het wel jammer dat hij wat strak wordt voorgesteld door Adeline, denk dat hij anders nóg mooier zou zijn en nóg beter zou bewegen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 21:26

Hen001 schreef:
Geweldig en wat een prachtig paard is Henkie toch. Vind het wel jammer dat hij wat strak wordt voorgesteld door Adeline, denk dat hij anders nóg mooier zou zijn en nóg beter zou bewegen!



Ik durf het bijna niet te zeggen, maar: dat vind ik ook.... :o

Whoknows
Berichten: 438
Geregistreerd: 11-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 21:27

Goed peerd.
Alleen kan dat strakke van Adelinde helaas ook niet waarderen. Stoterig en stug bovenlijf. Paard kan zo niet heel vrijelijk zijn kwaliteiten laten zien. Jammer.

Sizzle

Berichten: 35602
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 21:28

Topper *\o/*

Ik zag net dat veulen van Henkie wat ze gekocht heeft, wat een patser :wow:

kamille
Berichten: 470
Geregistreerd: 18-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 21:31

Ik vind het niet prettig om naar te kijken

Dancer

Berichten: 2146
Geregistreerd: 07-11-01

Re: Gelderse Henkie wint van zijn dressuurcollega's

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 21:37

Hier ook geen Adelinde fan. Helaas rijdt ze al haar paarden zo strak. Echt zonde

Farah L2 + 20 / M1 + 12 / M2 + 5

wwillemijn
Berichten: 4279
Geregistreerd: 05-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 21:48

Eeuwig zonde dat zij hem rijdt. Een 8,5 voor harmonie.... -O- ze is heel onrustig met d'r handen, hij komt vrij vaak tdh, het hele beeld is imo onrustig. Zou hem graag eens onder een andere ruiter willen zien!

Iris82

Berichten: 39833
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Gelderse Henkie wint van zijn dressuurcollega's

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 21:56

Vind ik ook. Superknap dier, enorm veel kwaliteit. Maar vind m echt zo strak gereden. Ook z'n mond regelmatig open. En dan hangt er nog niet eens een S&T in.

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

Whoknows
Berichten: 438
Geregistreerd: 11-01-06

Re: Gelderse Henkie wint van zijn dressuurcollega's

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 22:05

Ik snap niet dat er zoveel onrust in de handen nodig is. Zo'n jong paard zijn mond is in het begin boterzacht en ik zou dat koesteren. Gewoon stil houden niet meer en niet minder. Er wordt al zoveel "show" in geduwd/gestuwd. Oprechte vraag, hoe loopt ie er over 3 jaar bij?

GJ9

Berichten: 4467
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Utrechtse heuvelrug

Re: Gelderse Henkie wint van zijn dressuurcollega's

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 23:48

Super prestatie van Henkie tussen de dressuurhengsten, echt fantastisch!

Boras
Berichten: 9933
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 00:22

Prachtige prestatie van dit prachtige dier.

Maar wat gun ik hem een andere berijder.
Wat is dat toch met die vrouw.

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 00:36

Echt jammer dat ze zo hard is met haar handen. Het is een prachtig paard met een super karakter!

rien10
Berichten: 14402
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Gelderse Henkie wint van zijn dressuurcollega's

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 01:17

Door wie wordt ze eigenlijk getraind?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _San87_, AhrefsBot, AnniekSolana, Duality, f_pepper, kim2008, Lepeltje23, lizy29, madeinspace, michaz81, miekxlady97, Team_Sublime, Utixo en 24 bezoekers