lage neusriem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vdv01
Berichten: 4
Geregistreerd: 16-12-16

lage neusriem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-16 23:05

Hoi allemaal,

Heeft een lage neusriem nut voor een pony dat een beetje sterk is?

Of is er een andere oplossing voor een wat sterkere pony?

Groetjes

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: lage neusriem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 23:09

Fatsoenlijk africhten. Sterk met sterk bevechten wordt maak je sterk alleen maar sterker mee uiteindelijk.

vdv01
Berichten: 4
Geregistreerd: 16-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-16 23:12

liekec schreef:
Fatsoenlijk africhten. Sterk met sterk bevechten wordt maak je sterk alleen maar sterker mee uiteindelijk.


hihi dat probeer ik al heel zijn leven...
maar hij blijft mij de baas.

voor de sprong houd ik hem niet meer en vliegen we over de sprong :j

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: lage neusriem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 23:12

Tijd voor goed les lees ik

vdv01
Berichten: 4
Geregistreerd: 16-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-16 23:14

PanamaD schreef:
Tijd voor goed les lees ik


ik krijg heel goed dressuurles!!

maar het gaat vooral over springen...

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Re: lage neusriem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 23:20

Dus springles nemen...

Annalies03

Berichten: 567
Geregistreerd: 01-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 23:21

dan misschien toch even een springles volgen, gaat heel erg om vertrouwen en je paard hoort er niet zomaar vandaar te gaan.. maar om dan toch antwoord te geven, een lage neusriem gaat hier geen verschil maken, omdat het niet om tegen druk gaat (voor wat ik hier uit haal dan.. maarja dan is het ook maar gokken..) misschien even handig om het hele verhaal uit te leggen :)

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 23:22

vdv01 schreef:
PanamaD schreef:
Tijd voor goed les lees ik


ik krijg heel goed dressuurles!!

maar het gaat vooral over springen...

Dan is het tijd voor goede springles. Zoek iemand die bekend is met dit probleem. Veel paarden hebben dit dus er is vast een erkende spring lesgever in de buurt zijn die jou zou kunnen helpen.

Paard is jou de baas, hoe is het paard aan de hand en met grondwerk? Misschien is het beter om daar te beginnen met respect krijgen.

bontejames

Berichten: 542
Geregistreerd: 17-02-16
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 23:22

Bij een lage neusriem ligt het bit wel stiller. Wellicht een goed idee als je een wat onrustige had hebt.

Verder denk ik dat je met een lage neusriem helaas niet veel verder komt met het minder "sterk" maken van je pony.

Wat versta je zelf onder het "sterk" zijn van je pony? En wanneer ondervind je dit probleem?

vdv01
Berichten: 4
Geregistreerd: 16-12-16

Re: lage neusriem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-16 23:49

ik heb laatst 5 weken springles gehad maar helaas heeft dit niks geholpen.

mijn vraag is alleen of een lage neusriem werkt voor een sterkere pony! ;)

heb geen tips nodig over springles...

het is een stugge pony ook aan de hand. hij loopt gewoon door en is ontzettend lomp. en dus ook met rijden...

ik ben al heel zijn leven bezig met heb soepeler te maken, maar het is gewoon geen soepele pony.
ik wil alleen wel dat ik hem kan sturen als ik op een hindernis af ga.

hopelijk hebben jullie hier begrip voor! :)

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: lage neusriem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 23:54

Gewoon niet opgevoed dus. Daar heb je je antwoord, heb je geen andere neusriem voor nodig.

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 23:55

vdv01 schreef:
ik heb laatst 5 weken springles gehad maar helaas heeft dit niks geholpen.

mijn vraag is alleen of een lage neusriem werkt voor een sterkere pony! ;)

heb geen tips nodig over springles...

het is een stugge pony ook aan de hand. hij loopt gewoon door en is ontzettend lomp. en dus ook met rijden...

ik ben al heel zijn leven bezig met heb soepeler te maken, maar het is gewoon geen soepele pony.
ik wil alleen wel dat ik hem kan sturen als ik op een hindernis af ga.

hopelijk hebben jullie hier begrip voor! :)

Soepel is niet het tegenovergestelde van sterk. Uit je bericht maak ik vooral op dat je eigenlijk geen idee hebt van je probleem en hoe je het moet oplossen. Dat je de afgelopen vijf weken les hebt gehad en er nog niks verbeterd is zegt in mijn ogen meer over de kwaliteit van je les dan over dat je het in een andere oplossing moet gaan zoeken.

Dat hij ontzettend lomp aan de hand en ohz is is echt een gebrek aan opvoeding, zelfs een lompe Tinker kan aan de hand respect voor je ruimte hebben en niet door je heenlopen. Hetzelfde onder het zadel.

Dus om antwoord te geven op je vraag, nee een lage neusriem helpt niet bij een sterke pony. Een sterker bit, andere neusriem of hulpteugel gaat ook niet helpen.

Annalies03

Berichten: 567
Geregistreerd: 01-12-16

Re: lage neusriem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 00:02

ik zou zeggen begin bij het begin, grondwerk.. neem een lange lijn mee (geen longeertouw.. gewoon een iets langer touw dan een halstertouw is al prima..) eventueel een zweepje (liever niet) en leer je pony stil te staan als jij stil staat, doet hij dat niet? dan zet je hem in zijn achteruit terug waar hij moet staan, en zorg dat hij goed staat. dan doe je weer een paar stappen, en stop je weer. zo blijf je door gaan tot dat het door dringt, dan als je dit al hebt en onder de knie hebt ga je aan snelheid werken, loop wat sneller of slomer, en blijf stoppen zonder waarschuwing. want volgens mij is je pony helemaal niet lomp.. maar ben je zelf maar een beetje lol met je knol aan het doen, en dat is heel leuk hoor. maar de basis is en blijft nodig en als je paard geen manieren heeft moet je hem die aanleren, en er is geen enkel paard wat geen manieren kan leren..

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70531
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 00:54

Aangezien dit topic is geopend door een niet toegestaand schaduwaccount plaats ik hier een slotje.