[VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-16 19:28


Yentaah

Berichten: 1136
Geregistreerd: 03-03-16

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 18:48

Ik heb hem gelezen! Gek idee dat het al weer een jaar verder is.. Ik vind, zeker na jou 1 jaar topic, dat je veel hebt bereikt met Harv en trots op jezelf mag zijn :) Op naar nog een jaar!

ruitje

Berichten: 12310
Geregistreerd: 29-06-03

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 19:17

Kunnen er ook 3 paarden op dat stuk staan? Is vaak toch wat idealer als je ze er vaak uithaalt om te werken :)

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-16 21:49

ruitje schreef:
Kunnen er ook 3 paarden op dat stuk staan? Is vaak toch wat idealer als je ze er vaak uithaalt om te werken :)


Helaas niet, de staleigenaar denkt dat het land dan te stuk gaat omdat het qua afmeting net te klein is, en er is alleen schuilmogelijkheid voor twee stuks. Hij heeft liever minder paarden en goed gras dan dat hij gierig is en veel huurders toelaat :'), zei 'ie.

Harvey zijn overbuurvrouw verhuisd met ons mee, een jonge Shire merrie van 193cm.... Zij is super relaxed, en er wordt amper wat mee gedaan. Is nog niet volledig onder het zadel en ze hebben ook niet echt ambities ofzo. Wel machtig mooie lieve dame, kan niet wachten om ook haar dagelijks blij te zien zijn! Zij vindt dr stalletje nl ook niet geweldig. Als Lady eruit gehaald wordt geeft dat Harvey mooi de gelegenheid te wennen aan het feit dat ze vanzelf weer terug komt. En andersom, maar Lady staat al geregeld zonder moeite alleen.

Had het zelf ook wel al gevraagd inderdaad hoor, 3 is eigenlijk nog beter!

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-16 18:22

Foto's van de nieuwe stal!
Ze gaan nog eea opruimen en repareren komende week maar wilde vast wat laten zien :)

Een deel van het land. Rechts heel klein zie je het schuurtje met de stallen
Afbeelding

Stallen van dichtbij.

Afbeelding

Afbeelding

Tilmar

Berichten: 3314
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 18:27

Dat ziet er uit als een heerlijk plekje!

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 20:02

Uuh, land te klein om er 3 paarden dag en nacht op te houden??? Volgens mij is het een best stuk!

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-16 20:51

PanamaD schreef:
Uuh, land te klein om er 3 paarden dag en nacht op te houden??? Volgens mij is het een best stuk!


Haha ja lijkt het ook maar ik zie ook dat het hek halverwege niet zichtbaar is want die staat er wel ;)

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 21:15

woepsie90 schreef:
PanamaD schreef:
Uuh, land te klein om er 3 paarden dag en nacht op te houden??? Volgens mij is het een best stuk!


Haha ja lijkt het ook maar ik zie ook dat het hek halverwege niet zichtbaar is want die staat er wel ;)

A oke. Ziet eruit als een goed plekje. Nette stallen met een klein stuk verhard wat afgesloten kan worden? Handig als het dagen lang regent, kan je het weiland besparen.

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-16 14:48

Zo, morgen op weg naar NL voor kerst met de familie, en dan is het tijd voor de verhuizing!

Fijne Feestdagen allemaal :wave:

maylotje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 17:55

Fijne feestdagen en een voorspoedige verhuizing!

Yentaah

Berichten: 1136
Geregistreerd: 03-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 19:55

Fijne feestdagen!

Whizz
Berichten: 1037
Geregistreerd: 24-06-07

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 23:55

Jij ook fijne feestdagen Woepsie {:)

TessaVB
Berichten: 6608
Geregistreerd: 23-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 07:50

Jeeeeeeej! *\o/* *\o/* *\o/*

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-16 14:41

O o o ik vergat wat!!
Gister is de osteo weer geweest, omdat ik het idee had dat hij kleine terugval had en ik wilde hem zuiver hebben voor de verhuizing dus gewoon even een check up.

Ze zei dat ze wat spanning voelde maar dat had ze er zó uit, en daarna niks dan lovende woorden. Ze voelde ook dat hij flink sterker was geworden, soepeler en quote... "he's just fab!!".

Was best beetje trots *\%/*
Twee uur per week wandelen en draven op het harde, los springen en longeren waarbij hij zonder extra tuig netjes horizontaal en zelfs af en toe laag strekt, heeft hem goed gedaan!

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-17 14:44

We hadden wat tegenslagen in NL met ziekte en onze terugvlucht maar Harvey is gisteren uiteindelijk verhuisd naar zijn nieuwe stal! Ik was er niet bij maar een lieve paardenvriendin heeft het geregeld, dus daar geen foto's van helaas!

Zijn eerste ontbijtje in de wei ipv op stal vanmorgen, wat pulp met olie, wortels en formula4feet :)
Afbeelding

Met z'n nieuwe 'vriendinnetje' Lady
Afbeelding

Op ontdekking rond de stallen
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Niet boeiend, lekker de wei weer in :)

Afbeelding

Overzichtje stallen

Afbeelding

Afbeelding

En een 220grams deken besteld! Ik had een 150 en 300 maar vind eentje tussen in toch wel lekker, zeker nu hij 's nachts ook buiten staat. Hij draagt nu dus de 300 wat ik eigenlijk te warm vind, en 150 te koud voor 's nachts :') hopelijk komt de vosjesdeken snel binnen.

Afbeelding

Deze week niet veel plannen met Harf, mij dochtertje heeft nog kerstvakantie en ik moet nog wat verder opknappen. Misschien even rondwandelen op het erf en lekker poetsen. En ik ga beginnen met oefenen met vangen in de wei zónder dat hij een halster om heeft, dat blijf ik toch altijd wat gevaarlijk vinden.

Doelen voor 2017:
- kilometers in het zadel maken!
- alle gangen beheersen in de bak, bitloos
- onze eerste buitenrit maken
- paar kunstjes van vrijheidsdressuur aanleren
- leren werken aan de lange lijnen

Happy New Year allemaal!

Yentaah

Berichten: 1136
Geregistreerd: 03-03-16

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 14:57

Gelukkig nieuwjaar! Ik ben benieuwd om te zien hoe ver je zult komen en volg weer lekker mee :)

Leo

Berichten: 50107
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 16:42

Happy new year!!

Fijn dat de verhuizing goed verlopen is, het ziet er uit als een heerlijke plek waar hij fijn kan scharrelen! Goed gedaan!
En mooie doelen. :j succes!

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-17 23:13

Leo schreef:
Happy new year!!

Fijn dat de verhuizing goed verlopen is, het ziet er uit als een heerlijke plek waar hij fijn kan scharrelen! Goed gedaan!
En mooie doelen. :j succes!


Happy NY 2 you as well :D!
Dank je wel, dat denk ik ook :j

Net mn nieuwe op maat gemaakte western frontriem op mn hoofdstel gezet, touwteugels zijn nog onderweg. Ook een nieuw tweedehands boomloos pad gekocht (hopelijk is die fijner dan die we nu hebben), die nog binnen moet komen, en een boek van Mark Rashid ligt klaar op m'n nachtkastje. O en een nieuwe cap gekocht, mijne bleek al 10 jaar oud en kreeg de schimmelplek er echt niet uit :')

Begin is er :D

Afbeelding

Leo

Berichten: 50107
Geregistreerd: 06-12-02

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 00:05

Netjes!!
Veel leesplezier in Mark Rashid. Heb ze allemaal staan en vind het prachtige boeken :j

maylotje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 00:16

Moooi hoofdstel zo! Word vast een goed jaar voor jullie!

Gelukkig nieuwjaar!!!

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-17 13:13

Toen ik vanmorgen de wei in liep kwamen beide paardjes op me af! Kon Harvey zo pakken, zonder halster. Heel fijn. Heb hem even flink gepoetst en zijn ontbijt gegeven, zag gelijk dat zijn buik minder opgeblazen was, ook heel fijn! Wel stak zijn heupbot daardoor meer uit (nu al ingevallen?) dus besloten dat ik gemalen luzernegras door de pulp ga geven.

Na het poetsen gingen hij en Lady lekker keutelen rond en in de stallen en Harvey werd steeds enthousiaster!



Hij stond te mesten! Lijkt wel alsof hij zindelijk is :')
Afbeelding

Samen in 1 stal, bleek achteraf niet zo slim :=
Afbeelding

Ben zo blij dat deze stal mij gevonden heeft (ja, nav mijn bericht op FB stuurde ze mij een sms). Kan m'n geluk niet op en het is echt heel fijn om Harvey zo te zien! Geeft mij ook zoveel meer rust, wat een verademing!

Morgen gaan we even de wei uit en het erf van de boerderij verkennen, zin in!

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-17 16:27

Kleine update. Helaas nog niks gedaan met Harf. Afgelopen maandag heb ik mijn antibiotica kuur voor holteontsteking afgerond en nu zijn alle symptomen terug behalve die ontsteking :'). Gister met 39 graden koorts op bed, alles deed zeer, de hele mikmak. Vandaag al iets beter maar nog heel duizelig en steeds koud warm. Harvey zijn vakantie wordt steeds langer, die 22 december is begonnen!

Heerlijk einde van 2016 en super begin van 2017, not :=

Marcella

Berichten: 36687
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 16:33

Doe gezellig mee alleen ik krijg geen kuurtje. ;)

Willemina_L

Berichten: 1674
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 20:33

Ach wat rot voor je, ziek goed uit hè! Harvey vermaakt zich vast uitstekend evenzogoed.