Vriend/man in het leger

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Vriend/man in het leger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-16 12:34

Heey

Ik ben sinds een tijdje aan date met een jongen :)
Nu lijkt het wel dat het serieus kan gaan worden en ik wil dat zeker wel.

Alleen hij zit in het leger en is nu bezig met een rode baret te halen nu kwam ik op internet nou niet iets tegen waar je over dit soort dingen kan praten.

Nu ben ik benieuwd zijn hier meer mensen met een vriend/man in leger en hoe gaan jullie er mee om?

Ben erg benieuwd naar jullie verhalen en hoop

Mellow

Berichten: 6468
Geregistreerd: 22-06-02

Re: Vriend/man in het leger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 12:47


NikkivanOlst

Berichten: 7820
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Dongen

Re: Vriend/man in het leger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 12:55

Ik kan alvast verklappen dat rode baretten heel wat van huis weg zijn :)

Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-16 13:01

VisibreTeam schreef:
Ik kan alvast verklappen dat rode baretten heel wat van huis weg zijn :)


dat wist ik al :p

JLLN_

Berichten: 1649
Geregistreerd: 28-07-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 13:01

Hier een groene baret :)

Hij is geregeld weg inderdaad, meer als de helft van zijn werkweken is hij dit jaar weggeweest. Al was het dit jaar wel extreem omdat ze aan het klaarstomen waren om uitzendingsgereed te zijn. Hij is net een halve week terug van een 4 weken aaneengesloten oefening.

Hoe je er mee om gaat? Tsja, je hebt weinig keus. Accepteren en de tijd dat hij weg is uitzitten komt het praktisch op neer :')

Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-16 13:12

JLLN_ schreef:
Hier een groene baret :)

Hij is geregeld weg inderdaad, meer als de helft van zijn werkweken is hij dit jaar weggeweest. Al was het dit jaar wel extreem omdat ze aan het klaarstomen waren om uitzendingsgereed te zijn. Hij is net een halve week terug van een 4 weken aaneengesloten oefening.

Hoe je er mee om gaat? Tsja, je hebt weinig keus. Accepteren en de tijd dat hij weg is uitzitten komt het praktisch op neer :')


Heb hier voor een 3,5 jaar afstands relatie gehad zag hem ook vaak alleen in weekend maar ja het lijkt mij best lastig als je man/vriend uitgezonden word ofzo :(

JLLN_

Berichten: 1649
Geregistreerd: 28-07-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Vriend/man in het leger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 13:16

Uitzending heb ik gelukkig (nog) niet mee hoeven maken. Hij is voor mijn tijd tweemaal weggeweest in hele korte periode. Hij is tussen die twee uitzendingen maar 2 maanden thuis geweest dus op een jaar tijd iets van 8-9 maanden weggeweest. Helaas hoort dat er bij!

Gelukkig wonen wij niet zo ver van de kazerne af dus is hij doordeweeks wel gewoon thuis en niet intern.

Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-16 13:19

JLLN_ schreef:
Uitzending heb ik gelukkig (nog) niet mee hoeven maken. Hij is voor mijn tijd tweemaal weggeweest in hele korte periode. Hij is tussen die twee uitzendingen maar 2 maanden thuis geweest dus op een jaar tijd iets van 8-9 maanden weggeweest. Helaas hoort dat er bij!

Gelukkig wonen wij niet zo ver van de kazerne af dus is hij doordeweeks wel gewoon thuis en niet intern.


helaas woont deze jongen niet zo dichtbij en is door de weeks op de kazerne

Rose123

Berichten: 585
Geregistreerd: 12-06-11
Woonplaats: Steenbergen

Re: Vriend/man in het leger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 13:33

Ik heb ooit een relatie gehad met een rode baret. Mij viel het verschrikkelijk tegen als ik heel eerlijk ben. Hij was erg veel weg voor zijn werk, inderdaad veel oefeningen in het buitenland en dergelijke. Maar als je het ziet zitten met hem zou ik het vooral niet laten op zijn werk. Proberen kan altijd nog ;)

Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-16 13:35

Rose123 schreef:
Ik heb ooit een relatie gehad met een rode baret. Mij viel het verschrikkelijk tegen als ik heel eerlijk ben. Hij was erg veel weg voor zijn werk, inderdaad veel oefeningen in het buitenland en dergelijke. Maar als je het ziet zitten met hem zou ik het vooral niet laten op zijn werk. Proberen kan altijd nog ;)


daarom en ja ik heb dus een afstands relatie gehad :o

en in begin zag ik die jongen 1x in de maand daarna alleen in weekenden dus ja dat ben ik wel gewend al maar ja ik wil zeker proberen :3

chantal_bel

Berichten: 930
Geregistreerd: 19-10-06
Woonplaats: Op de aardbodem

Re: Vriend/man in het leger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 13:40

Een uitzending kom je ook wel doorheen. Ik heb bijna 6 jaar een relatie gehad met een militair. 1x 6 maand uitzending en 1x 4 maand. Ik ging gewoon leuke dingen doen met vrienden en had natuurlijk m'n werk en school.

Sommige momenten heel zwaar. Verjaardag en vooral kerst was vreselijk.

Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-16 13:43

chantal_bel schreef:
Een uitzending kom je ook wel doorheen. Ik heb bijna 6 jaar een relatie gehad met een militair. 1x 6 maand uitzending en 1x 4 maand. Ik ging gewoon leuke dingen doen met vrienden en had natuurlijk m'n werk en school.

Sommige momenten heel zwaar. Verjaardag en vooral kerst was vreselijk.


ik was net aan zoeken naar hoevaak ze ongeveer worden uit gezonden ahha maar kan nergens vinden :o

Davina1402

Berichten: 771
Geregistreerd: 28-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 13:51

ik heb ook een jaar of 4 een relatie gehad met een militair...

Achteraf was het een week-end relatie... doordat hij door de afstand van waar we woonden en waar de kazerne was ... alleen in het week-end thuis was... Mijn ervaring is dat je daardoor toch een stukje van een echt leven samen mist... maar dat ging voor ons op... iedereen gaat daar anders mee om...

Uiteindelijk is er ook een eind aan de relatie gekomen omdat hij een liefje had op de kazerne... achteraf... denk ik tja... je was daar 5 dagen van de week ... en met mij naar twee...

Ook een uitzending meegemaakt in die periode... dat is best zwaar.. Maar wel te doen... vanuit defensie doen ze ook veel voor de achterblijvers... Veel paketjes versturen over en weer en brieven schrijven... en elke dag hopen op een telefoontje... en als dat niet komt zorgen maken...

Achteraf zeg ik kies er niet meer voor... maar dat is makkelijk gezegd... je kan niet kiezen op wie je verliefdt wordt... In ieder geval niet meer met elkaar alleen in het week-end zien... dat niet meer...

JLLN_

Berichten: 1649
Geregistreerd: 28-07-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 13:57

Davina1402 schreef:
Achteraf zeg ik kies er niet meer voor... maar dat is makkelijk gezegd... je kan niet kiezen op wie je verliefdt wordt... In ieder geval niet meer met elkaar alleen in het week-end zien... dat niet meer...


Ik denk ook niet dat er veel mensen zijn die bewust kiezen voor een relatie met iemand die er weinig is. Je hebt immers een relatie omdat je van elkaar houdt en graag bij elkaar wilt zijn. Ik zou het liever natuurlijk ook anders zien! En zoals je zegt, je kiest niet op wie je verliefd wordt.

Het is wel echt iets waar je mee moet kunnen leven. Hoe vaak iemand op uitzending gaat kun je ook nergens terug vinden want dit is onbekend. De een kan 4 keer op uitzending gaan in 2 jaar tijd, waar de ander in 6 jaar tijd nog nooit op uitzending is geweest. Hier is geen touw aan vast te knopen.

En een belangrijk puntje: De enige zekerheid die je hebt, is onzekerheid.
Het kan zomaar zijn dat hij ineens te horen krijgt dat hij weg moet. Ineens een weekend niet thuis komt, of eerder op oefening gaat dan oorspronkelijk de bedoeling was.

Ik irriteer me hier soms wel mateloos aan, omdat je dit over het algemeen vanuit de burgermaatschappij niet gewend bent. Ook hier moet je je bij neer kunnen leggen. Daarnaast is mijn tip: praat over je gevoelens, zodat de momenten dat je wel samen bent niet verloren gaan aan opgekropte irritaties of iets dergelijks.

Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Re: Vriend/man in het leger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-16 14:18

ik zou ook even meer over de achtergrond vertellen over hem mij
wij kennen elkaar al sinds ons 7de ongeveer :) we hebben tot ons 15de elke maand afgesproken weekend met onze vrienden groep opgegeven moment zijn dingen gebeurd waardoor we elkaar niet meer zagen en contact verwaterde. wij waren 14 toen we elkaar leuk begonnen te vinden maar hij zat in relatie dus ja lieten we het zo en ook namen wij toen wat afstand van elkaar.

sinds 4 jaar hebben we geen contact gehad meer eigenlijk en ben hem 3 jaar geleden nog keer tegen gekomen op station. hij vertelde dat hij toen net singel was en ik zei dat ik net een vriend had.

sinds 2 maand is dat uit bij mij .

sinds paar weken weer elke dag contact (zover het kan) en zaterdag gaan we weer date :D

dus ja wij kennen elkaar al wel goed en ik weet dat hij ook een jongen is die niet vreemd zou gaan enzo daarom durf ik het wel aan :)

Davina1402

Berichten: 771
Geregistreerd: 28-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 14:18

Voor sommige mensen zal dat inderdaad ook juist wel weer goed werken... daar heb je zeker een punt.

yep de enige zekerheid is de onzekerheid...

Praten is zo belangrijk... en ook het betrokken blijven/zijn met elkaars dagelijks leven ook al breng je het grootste deel niet samen door... zo blijf je toch dicht bij elkaar...

Probeer er voor te zorgen dat je niet uit elkaar groeit... of twee verschillende levens hebt... Maar ondanks toch een leven samen hebt.

Davina1402

Berichten: 771
Geregistreerd: 28-02-13

Re: Vriend/man in het leger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 14:20

Ik zou er gewoon voor gaan....als het goed voelt... en als het echt is en sterk... dan kan het een stootje hebben... kan het je misschien zelfs nog wel sterker maken samen...

Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-16 14:24

Davina1402 schreef:
Voor sommige mensen zal dat inderdaad ook juist wel weer goed werken... daar heb je zeker een punt.

yep de enige zekerheid is de onzekerheid...

Praten is zo belangrijk... en ook het betrokken blijven/zijn met elkaars dagelijks leven ook al breng je het grootste deel niet samen door... zo blijf je toch dicht bij elkaar...

Probeer er voor te zorgen dat je niet uit elkaar groeit... of twee verschillende levens hebt... Maar ondanks toch een leven samen hebt.


klinkt het raar dat ik juist wel blij ben dat ik jullie nu heb gevonden en jullie ervaring hoor ik heb ook best in verdiept van wat hij wil gaan doen en gisteren zo 8 afleveringen gekeken van de rode baret wat je moet doen om die te halen ik dacht serieus dat niet zo zwaar zou zijn maar zie je die serie en denk je wow. verder ja natuurlijk heb ik hier ook over lopen denken enzo en zou het waard zijn maar ik weet wel dat die echt voor mij zou willen gaan en ook voor gaat hij zegt wel straks als ik mijn rijbewijs heb kom ik tussen door ook naar huis dus ja dat soort dingen zijn wel fijn om te weten.

Ik ben blij dat hier mensen zijn die gewoon hun verhaal kunnen vertellen

korbakimmy8

Berichten: 2233
Geregistreerd: 11-02-11
Woonplaats: lansjärv

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 14:24

Je mag me een pb sturen als je wil.
Mijn vriend heeft bij de marine gezeten.

chantal_bel

Berichten: 930
Geregistreerd: 19-10-06
Woonplaats: Op de aardbodem

Re: Vriend/man in het leger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 14:32

Hier scheelde het dat we sowieso op onzelf gericht waren.. vond het best fijn om hem alleen in het weekend te zien zodat ik door de weeks gewoon goed op studie en werk kon richten

Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-16 14:36

chantal_bel schreef:
Hier scheelde het dat we sowieso op onzelf gericht waren.. vond het best fijn om hem alleen in het weekend te zien zodat ik door de weeks gewoon goed op studie en werk kon richten


ik studeer zelf ook nog vorig jaar gezakt dus ja daarom denk ik dat ik het ook wel fijn vind door de weeks gewoon lekker mijn eigen ding te kunen doen

Davina1402

Berichten: 771
Geregistreerd: 28-02-13

Re: Vriend/man in het leger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 15:46

Het is ook goed te doen hoor... helemaal als je ook lekker je eigen dingen hebt...

Ik vermaakte me ook wel hoor dat wel... bij ons zaten er ook ander dingen al niet goed... fundamentele zaken... waardoor het toch al gedoemd was... :-)...

En die baret haal je zeker niet zomaar... ook iets om trots op te zijn.

Ik was zelf ook altijd heel geinteresseerd en betrokken bij hetgeen hij deed... Daar was ik trots op... Heb hem ook altijd gemotiveerd.

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 15:04

Aangezien er inderdaad al een vergelijkbaar topic loopt plaats ik hier een slotje.

Je kunt met vragen en verhalen terecht in onderstaand topic:
[LZP] Vrouwen van militairen